Choose Fonts Here

Thursday, March 31, 2016

လမ္းၾကီးႏွစ္သြယ္



ပထမလမ္းသြယ္အေနျဖင့္-
  စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကိုလည္း၀သီေဘာ္ (၅)တန္ ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား
ပရိေိေိေယာဒါတ = ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ ေတာက္ပလာသည့္တိုင္ေအာင္
ေလ့က်င့္ပါ။ ထိုအခါ၀ယ္ ၀ိပႆနာသို႔ ကူးလိုက ကူးလိုကကူးႏိုင္ေပၿပီ။ ဝိပႆနာ၏ အေျခပါဒကျဖစ္ေသာ
ရုပ္ နာမ္ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တို႕အားေက်ပြန္စြာ က်င့္ၾကံသင့္ပါတယ္ ။

ဒုတိယလမ္းသြယ္ကေတာ-
ေကာ႒ာသ မ်ားမွတဆင့္ အေရာင္းကသိုဏ္း ပြားမ်ားကာ ရူပ အရူပစ်ာန္တို႕ အဆင့္ဆင့္တက္ ကာ
ဝိပႆနာသို႕ကူးေသာ နည္းျဖစ္ပါတယ္ ။ ယခုဆက္လက္တင္ျပမွာကေတာ့ ဒုတိယလမ္းသြယ္ ကေနအဆင့္
ဆင့္ ျပေပးပါမယ္ ။

(၃၂) ေကာ႒ာသ ရွဳကြက္
******************
လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္တလက္လက္
ေတာက္ပလာသည့္တိုင္ေအာင္ အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔တိုင္ေအာင္
သမာဓိကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား အလြန္
အားေကာင္းလာေသာအခါ ယင္း လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္၏ အကူအညီျဖင့္
ေအာက္ပါ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို ႐ႈၾကည့္ပါ။

 ထိုသို႔ ႐ႈရာ၌ ပထ၀ီေကာ႒ာသ
(၂၀)တို႔ကို (၅)ခုစီ (၅)ခုစီ ပိုင္း၍ အာေပါေကာ႒ာသ (၁၂)မ်ဳိးတို႔ကို (၆)ခုစီ
(၆)ခုစီ ပိုင္း၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။ အစဥ္အတိုင္း ေကာ႒ာသ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ႐ႈပါ။
ၾကည္လင္ေသာ မွန္အတြင္းသို႔ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ မိမိ၏ မ်က္ႏွာရိပ္ကို
ထင္ထင္ရွားရွား ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ေတြ႕ရသကဲ့သို႔ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔
ကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ေအာင္႐ႈပါ။

 ထိုသို႔ ႐ႈရာ၌
လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား မိွန္သြား၍ ေကာ႒ာသတို႔ကို ၾကည့္ရာ၌ ၀ိုးတိုး
၀ါးတား မထင္မရွား ျဖစ္လာပါက အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ သမာဓိကို တစ္ဖန္
ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား အားေကာင္းလာေသာအခါ
ေကာ႒ာသတို႔ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ႐ႈပါ။ လင္းေရာင္ျခည္ မိွန္သြားတိုင္း ဤနည္း
ကို အသံုးျပဳပါ။

(က်က္မွတ္ရန္)
ပထ၀ီဓာတ္လြန္ကဲေသာ ပထ၀ီေကာ႒ာသ (၂၀)
၁။ ေကသာ = ဆံပင္
၂။ ေလာမာ = ေမြးညင္း
၃။ နခါ = ေျခသည္း လက္သည္း 
၄။ ဒႏၲာ = သြား 
၅။ တေစာ = အေရ (အေရထူ အေရပါး) 
၆။ မံသံ = အသား
၇။ ႏွာ႐ု = အေၾကာ 
၈။ အ႒ိ = အ႐ုိး ၄၄။
၉။ အ႒ိမိဥၨ = ႐ုိးတြင္းျခင္ဆ
၁၀။ ၀ကၠံ = အညႇဳိ႕ = ေက်ာက္ကပ္
၁၁။ ဟဒယံ = ႏွလံုး 
၁၂။ ယကနံ = အသည္း 
၁၃။ ကိေလာမကံ = အေျမႇး 
၁၄။ ပိဟကံ = အဖ်ဥ္း = သရက္ရြက္ 
၁၅။ ပပၹါသံ = အဆုတ္
၁၆။ အႏၲံ = အူမ
၁၇။ အႏၲဂုဏံ = အူသိမ္ (အူထံုး-အူခ်ည္ႀကိဳး)
၁၈။ ဥဒရိယံ = အစာသစ္ (ဥတုဇ႐ုပ္)
၁၉။ ကရီသံ = အစာေဟာင္း (ဥတုဇ႐ုပ္)
၂၀။ မတၳလုဂႍ = ဦးေႏွာက္

အာေပါဓာတ္လြန္ကဲေသာ အာေပါေကာ႒ာသ (၁၂) မ်ဳိး
၁။ ပိတၱံ = သည္းေျခ (အိမ္သည္းေျခ+အရည္သည္းေျခ)
၂။ ေသမွံ = သလိပ္ 
၃။ ပုေဗၺာ = ျပည္ (ဥတုဇ႐ုပ္) 
၄။ ေလာဟိတံ = ေသြး (အိုင္ေနေသာေသြး ေမဒဆကၠ+အေၾကာတြင္းရွိေသြး)
၅။ ေသေဒါ = ေခြ်း (စိတၱဇ+ဥတုဇ)
၆။ ေမေဒါ = အဆီခဲ 
၇။ အႆု = မ်က္ရည္ (စိတၱဇ+ဥတုဇ) 
၈။ ၀သာ = ဆီၾကည္ 
၉။ ေခေဠာ = တံေတြး (စိတၱဇ+ဥတုဇ)
၁၀။ သိဃၤာနိကာ = ႏွပ္ (စိတၱဇ+ဥတုဇ) 
၁၁။ လသိကာ = အေစး
၁၂။ မုတံၱ = က်င္ငယ္ (ဥတုဇ) 

အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဤ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို အာနာပါန
စတုတၳစ်ာန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္၏ အကူအညီကို
ယူပါ ။ ဆံပင္ကို လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ျဖင့္ အရင္းမွအဖ်ားတိုင္ေအာင္
ဉာဏ္၌ထင္ထင္ရွားရွားသိျမင္ေအာင္ရွဳပါ ။ ထင္ထင္ရွားရွား သိျမင္ပါက
ေမြးညင္းကို ရွဳပါ ။ထိုေနာက္ က်င္ငယ္ထိတိုင္ေအာင္ ရွဳပါ ။

ဆံပင္မွသည္ က်င္ငယ္ က်င္ငယ္မွသည္ ဆံပင္သို႔တိုင္ေအာင္
အ၀ါး၀စြာ ေလ့လာပါ။ ဆံပင္မွသည္ ေအာက္သို႔ စိုက္႐ႈလိုက္ရာ က်င္ငယ္သို႔
တိုင္ေအာင္ က်င္ငယ္မွသည္ အထက္သို႔ လွန္၍ ႐ႈလုိက္ရာ ဆံပင္သို႔တိုင္ေအာင္
တိုးလွ်ိဳေပါက္ ဉာဏ္ျဖင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္သည္ ျဖစ္အံ့၊
ထိုအခါ၌ အဇၩတၱ၌(မိမိ၌) အ၀ါး၀စြာ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ေလ့လာၿပီး ျဖစ္ေပၿပီ =ပဂုဏ ျဖစ္ေပၿပီ။

 ဆံပင္, ေမြးညင္း, ေျခသည္းလက္သည္း, သြား, အေရ - ဟူေသာ ေကာ႒ာသ ငါးခုကို
စတင္႐ႈၾကည့္ပါ။ ယင္းေကာ႒ာသမ်ား၏ တည္ရိွရာ ေနရာ၌သာ ႐ႈၾကည့္ပါ။ မွန္ထဲတြင္ ျမင္ရသကဲ့သို႔ သဲသဲကြဲကြဲ
ျမင္ရေသာအခါ အသား, အေၾကာ, အ႐ုိး, ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီ, ေက်ာက္ကပ္ဟူေသာ ေကာ႒ာသ ငါးခုကို ထပ္မံ
ၾကည့္႐ႈပါ။ ေအာင္ျမင္မႈရပါက ႏွလံုး, အသည္း, အေျမႇး, အဖ်ဥ္း, အဆုပ္ဟူေသာ ေကာ႒ာသ ငါးခုကို ဆက္လက္
႐ႈပါ။

 ေအာင္ျမင္မႈရပါက အူမ, အူသိမ္, အစာသစ္, အစာေဟာင္း, ဦးေႏွာက္ဟူေသာ ေကာ႒ာသ ငါးခု,
သည္းေျခ, သလိပ္, ျပည္, ေသြး, ေခြၽး, အဆီခဲဟူေသာ ေကာ႒ာသ ေျခာက္ခု, မ်က္ရည္, ဆီၾကည္, တံေတြး,
ႏွပ္, အေစး, က်င္ငယ္ဟူေသာ ေကာ႒ာသ ေျခာက္ခုတို႔ကို တစ္စတစ္စ တိုး၍ တိုး၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။

ယင္းသို႔ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို ႐ႈရာ၌ ၀ိုးတိုး၀ါးတားျဖစ္၍ မထင္
မရွား ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ အာနာပါနႆတိသမာဓိကို ျပန္ထူေထာင္ပ ါ။ ထိုသမာဓိေၾကာင့္,တနည္း - ထိုသမာဓိႏွင့္ယွဥ္ေသာ

လင္းေရာင္ျခည္မ်ား အားေကာင္းလာေသာအခါ ယင္းမထင္ရွားသည့္ ေကာ႒ာသမ်ားကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ႐ႈပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ
ရတတ္ပါသည္။ ဤနည္းစနစ္ကို အေရာင္အလင္း ေမွးမိွန္သြား၍ ေကာ႒ာသမ်ား မထင္ရွားတိုင္း မထင္ရွားတိုင္း
အသံုးျပဳပါ။ ဤနည္းျဖင့္ ႐ႈပြားေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈ နည္း၍ အခက္အခဲရိွေနပါေသးလွ်င္ ေအာက္ပါ
နည္းစနစ္ကို အသံုးျပဳၾကည့္ပါ။

အစမထင္ အနမတဂၢသံသရာတစ္ခြင္၌ အာ႐ံုအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၌ ႀကီးပြားေစအပ္ေသာ စိတ္ဓာတ္သည္
ဆံပင္ဟူ၍ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ကာမွ်၌ ပြားမ်ားသရဇၥ်ာယ္ျခင္း၏ အယဥ္သို႔ အစဥ္လိုက္သျဖင့္ သရဇၥ်ာယ္မႈ
ေနာက္သို႔ လိုက္၍ ဦးေႏွာက္ဟူေသာ ေကာ႒ာသအာ႐ုံ၌ တည္ေနတတ္၏။ ဦးေႏွာက္ဟူ၍ တစ္ဖန္ ေျပာင္းျပန္
လွန္၍ ေကာ႒ာသကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရာ၌ ဆင္ျခင္ကာမွ်၌ပင္လွ်င္ ႏွလံုးသြင္းမႈ သရဇၥ်ာယ္ျခင္း၏ အယဥ္သို႔
အစဥ္လိုက္သျဖင့္ ေရွးဘက္သို႔ ျပန္လာ၍ ဆံပင္ဟူေသာ ေကာ႒ာသအာ႐ုံ၌ တည္ေနတတ္၏။ ႏွလံုးသြင္းစဥ္
ႏွလံုးသြင္းစဥ္၌ကား ထိုထိုေကာ႒ာသသည္ အသိဉာဏ္၌ ထင္ေန၏၊

 သတိသည္ သမာဓိႏွင့္ အတူတကြလည္း ျဖစ္ေန၏၊ ထိုေၾကာင့္ အၾကင္အၾကင္ ေကာ႒ာသသည္ သာ၍ လြန္ကဲစြာ

ထင္လာ၏၊ ထိုထုိေကာ႒ာသ၌ ႏွစ္ဆတက္အားျဖင့္ တိုး၍ အားထုတ္ျခင္းကို ျပဳ၍ အပၸနာစ်ာန္သို႔ ေရာက္ေစထိုက္၏ =

အပၸနာစ်ာန္ကို ရရိွေအာင္ႀကိဳးစားအားထုတ္ထိုက္၏။ ဤသို႔ အပၸနာစ်ာန္သို႔ ေရာက္ေစအပ္ရာ အခါမွစ၍ ၾကြင္းေသာ

ေကာ႒ာသတို႔၌လည္း ပင္ပန္းမႈမရိွဘဲ အပၸနာစ်ာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္၏။ (အဘိ၊႒၊၂၊၂၄၆-၂၄၇။)

ထိုအခါ ယင္းအာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လင္း
ေရာင္ျခည္၏ အကူအညီကိုပင္ယူ၍ ထိုလင္းေရာင္ျခည္ ျပန္႔ႏွံ႕ရာ အနီးကပ္ဆံုး
ေနရာ၌ အထူးသျဖင့္ ေ႕ရွတည့္တည့္၌ တည္ရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္း
တစ္ဦး၏ သို႔မဟုတ္ သတၱ၀ါတစ္ဦး၏ သႏၲာန္၌တည္ရွိေသာ (၃၂)ေကာ႒ာသ
တို႔ကို ဆံပင္မွသည္ က်င္ငယ္၊ က်င္ငယ္မွသည္ ဆံပင္သို႔တိုင္ေအာင္ ႀကိမ္ဖန္
မ်ားစြာ ႐ႈၾကည့္ပါ။

ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေသာအခါ အဇၩတၱ၌ တစ္လွည့္, ဗဟိဒၶ၌
တစ္လွည့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ႐ႈပါ။ ထိုသို႔ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ
တစ္လွည့္စီ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႐ႈႏိုင္ပါမွ ဘာ၀နာစြမ္းအင္သည္ ႀကီးမားလာမည္
ျဖစ္ေပသည္။

ဤနည္းစနစ္ကို မီွ၍ အနီးမွသည္ အေ၀းသို႔ တစ္စတစ္စ တိုး၍တိုး၍
႐ႈၾကည့္ပါ။ အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာ အားလံုးသို႔ ျဖန္႔ၾကက္၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ယင္း
အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လင္းေရာင္ျခည္ႏွင့္ ေတြ႕ထိ
မိရာ လူ တိရစၦာန္ စသည့္ သတၱ၀ါတိုင္းကို တစ္ဦးၿပီးတစ္ဦး တစ္ေယာက္ၿပီး
တစ္ေယာက္ အဇၩတၱ တစ္လွည့္၊ ဗဟိဒၶ တစ္လွည့္ ႐ႈၾကည့္ပါ။

လုပ္ငန္းခြင္ စတင္ပံု
***************
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ အဇၥ်တၱ၌ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို အ၀ါး၀စြာ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ေလ့က်င့္ႏိုင္ေသာအခါ
႐ႈႏိုင္ေသာအခါ ဗဟိဒၶေကာ႒ာသတို႔ကို စတင္ ႏွလံုးသြင္းၾကည့္ပါ။ (၃၂)ေကာ႒ာသကို ႐ႈေနေသာ
ဉာဏ္ေၾကာင့္လည္း အေရာင္အလင္းမ်ားသည္ ၀န္းက်င္ပတ္ခ်ာ၌ ပ်ံ႕ႏွံ႕လ်က္သာ ရွိေနမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုလင္း
ေရာင္ျခည္ျဖင့္ ေတြ႕ထိမိေသာ မိမိထိုင္ေနသည့္ ေ႕ရွတည့္တည့္တြင္ ရွိေနေသာ အနီးကပ္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို
စတင္၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။

 အကယ္၍ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို ထိုးစိုက္၍ ႐ႈလိုက္ရာ လြယ္လြယ္ကူကူ
႐ႈမရ ျဖစ္ေနလွ်င္ မိမိ၏ အဇၥ်တၱသႏၲာန္၌ တည္ရွိေသာ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ႐ႈပါ။ တစ္ဖန္
ဗဟိဒၶသို႔ ျပန္႐ႈၾကည့္ပါ။ ဤနည္းျဖင့္ အဇၥ်တၱတစ္လွည့္ ဗဟိဒၶတစ္လွည့္ ႐ႈခဲ့ေသာ္ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌
လြယ္လြယ္ကူကူ မပင္မပန္းဘဲ (၃၂)ေကာ႒ာသကို ႐ႈႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

 အကယ္၍ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား
ေမွးမွိန္ေနသျဖင့္ ေကာ႒ာသမ်ားသည္ မထင္မရွား ျဖစ္ေနျပန္ေသာ္ အာနာပါနကို အာ႐ုံယူ၍ စတုတၳစ်ာန္
သမာဓိသို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစ၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို အာ႐ုံယူ၍ ဥပစာရသမာဓိသို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္ျဖစ္

ေစ
သမာဓိကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား အားေကာင္းလာေသာအခါ
တစ္ဖန္ျပန္၍ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို ႐ႈပါ။ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ ႐ႈပါ။ အလင္းေရာင္ ေမွးမိွန္တိုင္း ဤနည္း
စနစ္ကို အသံုးျပဳပါ။

 နီးစပ္ရာ အနီးအနား၌ တည္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၌ (၃၂)ေကာ႒ာသကို ႐ႈ၍ ေအာင္ျမင္
ခဲ့ေသာ္ ေနာက္တစ္ေယာက္သို႔ ေျပာင္း႐ႈၾကည့္ပါ။ ႐ႈ၍ ရရွိပါက အဇၥ်တၱတစ္လွည့္ ဗဟိဒၶတစ္လွည့္ တစ္လွည့္စီ
႐ႈပါ။ ထိုသို႔ တစ္လွည့္စီ႐ႈပါက ဘာ၀နာစြမ္းအားမွာ အရွိန္အ၀ါႀကီးမားလာတတ္ေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဗဟိဒၶ၌
႐ႈ၍ရတိုင္း အဇၥ်တၱသို႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ႐ႈပါ။ ဤနည္းအတိုင္း ဗဟိဒၶ၌ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေျပာင္း၍
႐ႈပါ။ အနီးမွ အေ၀းသို႔ တစ္စတစ္စ ခ်ဲ႕ထြင္၍ ႏွလံုးသြင္းၾကည့္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္ျဖင့္ ေတြ႕ထိမိရာ လူ တိရစၦာန္
စသည့္ သတၱ၀ါတိုင္းကုိ ႐ႈၾကည့္ပါ။

 အလင္းေရာင္ ေမွးမွိန္သြားပါက အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း သမာဓိကို
တစ္ဖန္ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ အားေကာင္းလာပါက တစ္ဖန္ျပန္၍ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို
ဆက္လက္႐ႈပါ။ ၀န္းက်င္ပတ္ခ်ာအရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာ၌ ႐ႈ၍ ရႏုိင္သမွ် ေရာက္ဖူးေသာအရပ္ မေရာက္ဖူးေသာ
အရပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ လင္းေရာင္ျခည္ျဖင့္ ေတြ႕ထိမိရာ သတၱ၀ါတိုင္း၌ တည္ရွိေသာ ေကာ႒ာသတို႔ကို ခ်ဲ႕ထြင္
႐ႈပါေလ။ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္ဌာနလံုး၌ အ၀ါး၀စြာ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ေလ့လာၿပီးပါက ပဂုဏ ျဖစ္ေပၿပီ။

အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဤသို႔ ေကာ႒ာသအေနျဖင့္ ေလ့လာပြားမ်ားခိုက္၌ ----
၁။ ပဋိကူလ = ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အေနအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
၂။ ၀ဏၰ = အေရာင္အဆင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
၃။ သုညတ = အတၱမွ ဆိတ္သုဥ္းသည့္ ဓာတ္သေဘာအားျဖင့္လည္းေကာင္း ---
ႏွလံုးမသြင္းပါႏွင့္ဦး၊ ေကာ႒ာသအေနျဖင့္သာ ႏွလံုးသြင္းပါဦး။ ေကာ႒ာသမ်ားကို အ၀ါး၀စြာ ေလ့လာ-
ၿပီးမွ ႀကိဳက္ရာလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ပါ။

 ေယာက္်ားမိန္းမ ကြၽဲ ႏြား တိရစၦာန္ဟု မေတြ႕မျမင္ေတာ့ဘဲ (၃၂)ေကာ႒ာသ အစုအပံုဟု
ၾကည့္လိုက္တိုင္း ေတြ႕ေနပါက အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အ၀ါး၀စြာ ႏိုင္ႏိုင္
နင္းနင္း ေလ့လာၿပီး ျဖစ္ေပၿပီ = ပဂုဏ ျဖစ္ေပၿပီ။

စိတ္ဓာတ္၏ ထက္ျမက္ေသာ စြမ္းအင္သတၱိ
စိတ္ဓာတ္၏ စြမ္းအင္သတၱိကား အလြန္ထက္ျမက္၏၊ တစ္သက္လံုး တိရစၦာန္ အေကာင္အထည္, လူ
ပံုသဏၭာန္ကို ျမင္လာခဲ့ေသာ္လည္း ဆံပင္ ေမြးညင္းစေသာ ေကာ႒ာသအစုအပံုကို တစ္ခုစီတစ္ခုစီ ၾကည့္႐ႈဖန္
မ်ားေသာအခါ တိရစၦာန္ဟု လူကိုယ္ေကာင္ႀကီးဟု မျမင္ေတာ့ဘဲ ဆံပင္ ေမြးညင္းစေသာ ေကာ႒ာသအစုအပံု
ကိုသာ ျမင္ေနေတာ့၏။

 ထိုေၾကာင့္လည္း ထိုသို႔ သိျမင္ေတာ္မူၾကသည့္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ တရားထူး
တရားျမတ္ကို ရရွိေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ စိတ္ဓာတ္၌လည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ
စြမ္းအင္မ်ားသည္ တည္ရွိေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သတၱိမ်ား ထြက္ေပၚလာေအာင္ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏
စိတ္ကို ဘာ၀နာေရစင္ျဖင့္ ေဆးေၾကာပါ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com

No comments:

Post a Comment