Choose Fonts Here

Saturday, March 26, 2016

အာနာပါနက်င့္စဥ္ လမ္းၫႊန္နိဒါန္း



အာနာပါနက်င့္စဥ္ လမ္းၫႊန္နိဒါန္း
•••••••••••••••••••••••••••••
အာနာပါနကို အားထုတ္ရာ၌ အေရးတႀကီး
လိုက္နာရမည့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို သတိထားဖို႔လိုသည္။
၁။ အရွည္
၂။ အတို
၃။ အစ-အလယ္-အဆံုး (အကုန္လံုး)
၄။ ၿငိမ္းေအာင္က်င့္ျခင္း ( သိမ္ေမြ႕ေအာင္, ၿငိမ္း-ေအာင္ = ခ်ဳပ္ေအာင္ က်င့္ျခင္း)
ဤသို႔ အဆင့္ (၄)ဆင့္ရွိရာ ၀င္ေလ-ထြက္ေလ
အာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္တည္ေန
ေအာင္ ထိမႈထင္ရွားရာ ႏွာသီးဖ်ား သို႔မဟုတ္ အထက္
ႏႈတ္ခမ္းတစ္ေနရာမွ ေစာင့္၍ ေလဟူသည့္( ၀င္ေလထြက္ေလ
ဟူသည့္) ပညတ္အာ႐ုံအတံုးအခဲ၌ ဘာဝနာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ တည္ေနေအာင္ စိုက္႐ႈႏိုင္ေသာ
အခါ ---
၁။ အသက္႐ွဴေႏွး၍ (ရွည္ေနလွ်င္) အစ-အလယ္အဆံုး
အကုန္လံုးကို ထင္ထင္ရွားရွားသိေအာင္ ၊
၂။ အသက္႐ွဴျမန္၍ (တိုေနလွ်င္) အစ-အလယ္အဆံုး
အကုန္လံုးကို ထင္ထင္ရွားရွားသိေအာင္
၀င္ေလ-ထြက္ေလကို ဆက္၍ ႐ႈရ၏။
၃။ ထိုသို႔႐ႈရာ၌ အသက္႐ွဴေႏွးေအာင္ သို႔မဟုတ္
အသက္႐ွဴျမန္ေအာင္, တစ္နည္း - ရွည္ေအာင္,
တိုေအာင္ သက္သက္ မျပဳျပင္ဘဲ သဘာ၀
အတိုင္း ပံုမွန္သာ အသက္႐ွဴေနပါ။

၄။ ထိုသို႔႐ႈရာ၌ -
ဖုေ႒ာကာေသ ပန သတႎ ဌေပတြာ ဘာေ၀ႏၲေႆ၀
ဘာ၀နာ သမၸဇၨတိ။။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၇၁။)
ဆိုလိုရင္း --- ဝင္သက္ေလ ခြက္သက္ေလ ထိမႈ
ထင္ရွားရာ ႏွာသီးဖ်ား သို႔မဟုတ္ အထက္ႏႈတ္ခမ္း
အရပ္ကသာ ေစာင့္၍ ၀င္ေလ-ထြက္ေလ
ကို သတိကပ္၍ ပြားမ်ားအားထုတ္သူ၏ သႏၲာန္
၌သာလွ်င္ အာနာပါနႆတိသမာဓိ ဘာ၀နာ
သည္ ၿပီးစီး ျပည့္စံုႏိုင္၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၇၁။)



ဤအထက္ပါ စည္းကမ္းကို လက္မလႊတ္ပါႏွင့္။
၅။ သမာဓိအဆင့္ျမင့္လာေသာ္ ၀င္သက္ေလ-ထြက္
သက္ေလမွာ အဆင့္ဆင့္ အလြန္ သိမ္ေမြ႕လာ
တတ္သည္။ ထိုအခါတြင္ ---
(က) အသက္႐ွဴေႏွး၍ (ရွည္ေနလွ်င္)လည္း
သိမ္ေမြ႕ေသာ ရွည္ေသာ ေလ၏ အစအလယ္
အဆံုး အကုန္လံုးကို ထင္ထင္
ရွားရွား သိေအာင္,
( ခ ) အသက္႐ွဴျမန္၍ (တိုေနလွ်င္)လည္း သိမ္
ေမြ႕ေသာ တိုေသာ ေလ၏ အစ-အလယ္အဆံုး
အကုန္လံုးကို ထင္ထင္ရွားရွား သိ
ေအာင္ ဆက္႐ႈေနပါ။
( ဂ ) ထိုအခါ၌ သိမ္ေမြ႕လြန္း၍ မထင္မရွား
ျဖစ္လာေသာ ၀င္ေလ-ထြက္ေလကို ထင္
ရွားေအာင္ သက္သက္ ျပဳျပင္၍ အသက္
မ႐ွဴပါႏွင့္။ သဘာ၀အတိုင္း သိမ္ေမြ႕ေသာ
၀င္ေလ-ထြက္ေလမွာသာ ဘာ၀နာစိတ္
ကို ကပ္ထားပါ။ ထိရာအရပ္ (ႏွာသီး
ဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္း)ကုိ လက္မလႊတ္
ပါႏွင့္။

၆။ နိမိတ္ေပၚလာခ့ဲေသာ္ မီးခိုးေရာင္ကဲ့သို႔ ညစ္
ထပ္ထပ္ အေရာင္မွာ ပရိကမၼနိမိတ္ျဖစ္သည္။
ပကတိေသာ ၀င္ေလ-ထြက္ေလမွာလည္း ပရိကမ
ၼနိမိတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ပရိကမၼနိမိတ္ဟူသည္
အေျခခံ ပရိကမၼသမာဓိ ျဖစ္ေပၚလာရန္ အာ႐ုံ
အျဖစ္ ရပ္တည္၍ ေက်းဇူးျပဳေပးေနေသာ
အေၾကာင္းတရားဟု ဆိုလိုသည္။

၇။ ၀ါဂြမ္းစိုင္ကဲ့သို႔ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေသာ အေရာင္
နိမိတ္မွာ ဥဂၢဟနိမိတ္ျဖစ္သည္။
ဂ။ ေသာက္႐ွဴးၾကယ္ကဲ့သို႔ အလြန္ ၾကည္လင္
ေတာက္ပေနေသာ နိမိတ္မွာ ပဋိဘာဂနိမိတ္
ျဖစ္သည္။ အဆင့္အျမင့္ဆံုးေသာ နိမိတ္ျဖစ္
သည္။ ဤကား ေယဘုယ် အျဖစ္မ်ားေသာ နိမိတ္တည္း။

၉။ သို႔ေသာ္ နိမိတ္မွာ ပံုသဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိး အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ႏိုင္သည္။



၁၀။ ဘာ၀နာသညာ ကြဲျပားမႈ ---
ဧ၀ံ ဧကေမ၀ ကမၼ႒ာနံ သညာနာနတာယ
နာနေတာ ဥပ႒ာတ၊ိ၊ ပ ။ တသၼာ သညာနာနတာယ
နာနေတာ ဥပ႒ာတိ။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၇၇။)
(မဟာဋီ၊၁၊၃၃၅။)

ဆိုိုလိုရင္း --- တစ္ခုတည္းေသာ ကမ၁မ႒ာန္းပင္
ျဖစ္လင့္ကစား နိမိတ္မေပၚမီ ေရွ႕အဖို႔က ေရွး
မဆြက ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဘာ၀နာသညာ အမွတ္သညာ
ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ နိမိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး
အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ပံုသဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚ
လာရျခင္း ျဖစ္၏။ မွန္ေပသည္ --- ဤအာနာပါနနိမိတ္သည္
ဘာ၀နာသညာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ
လာရ၏။ ဘာ၀နာသညာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းခံ
ရွိ၏။ ဘာ၀နာသညာလွ်င္ အမြန္အစ ရွိ၏။
ထိုေၾကာင့္ ဘာ၀နာသညာ ကြဲျပားမႈေၾကာင့္
နိမိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ထင္လာရျခင္းျဖစ္၏။

၁၁။ ဘာ၀နာသညာဟူသည္ အာနာပါနကို ႐ႈေနေသာ
ရင့္က်က္လာေသာ စိတ္ၿငိမ္၀ပ္မႈ, ၀င္ေလထြက္ေလ
အာ႐ုံ၌ ၿငိမ္၀ပ္စြာ စိတ္ကပ္တည္ေနမႈ
သမာဓိႏွင့္ ယွဥ္တြဲလ်က္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အမွတ္သညာတည္း။ ထိုအခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္
အထူးသျဖင့္ ေပၚလာေသာ နိမိတ္ေပၚ၌ ဘာ၀
နာစိတ္ကို ၿငိမ္ေနေအာင္ လႈပ္မရေအာင္ ကပ္
မထားႏိုင္ေသးေသာ အခါမ်ဳိး၌ "ဤသို႔ေသာ
နိမိတ္ ... ဤသို႔ေသာ နိမိတ္ ..." စသည္ျဖင့္
အမွတ္သညာမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ေနပါက ထိုအမွတ္
သညာ ကြဲျပားသေလာက္ နိမိတ္မ်ားလည္း
ကြဲျပားေနတတ္ပါသည္။ နိမိတ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေျပာင္းေနပါက ဘာ၀နာစိတ္မွာလည္း အာ႐ုံ
တစ္ခုတည္းကိုသာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကာရွည္စြာ
မ႐ႈပြားႏိုင္သည့္အတြက္ တျဖည္းျဖည္း သမာဓိ
ေလွ်ာက်သြားတတ္သည္။

၁၂။ တစ္ဖန္ နိမိတ္က ေ၀းကြာေနခဲ့လွ်င္ ထိုေ၀းကြာ
ေနေသာ အထူးသျဖင့္ ႏွာသီးဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္း
အရပ္တြင္ ကပ္၍ တည္,မေနေသာ ေ၀းကြာ
ေသာ နိမိတ္ကို စိတ္လိုက္၍ စိုက္ေနပါက
အထက္တြင္ တင္ျပထားေသာ ၀င္ေလ-ထြက္ေလ
ထိမႈထင္ရွားရာ ဌာနျဖစ္သည့္ ႏွာသီးဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္း
ဆိုသည့္ ထိရာအရပ္ကို ေက်ာ္လြန္
သြားသျဖင့္ အာနာပါနဘာ၀နာသမာဓိမွာလည္း
စ်ာန္အဆင့္သို႔တိုင္ေအာင္ မတိုးတက္ႏိုင္ ျဖစ္
တတ္သည္။
၁၃။ သို႔အတြက္ ပကတိေသာ ၀င္ေလ-ထြက္ေလမွ
ျဖစ္ေပၚလာေသာ နိမိတ္ကသာလွ်င္, ႏွာသီးဖ်ား
,အထက္ႏႈတ္ခမ္းအရပ္တြင္ ပကတိေသာ ၀င္ေလ
ထြက္ေလႏွင့္ တစ္သားတည္း တစ္ခုတည္း
ျဖစ္ေနေသာ အာနာပါနနိမိတ္ကသာလွ်င္, ထို
နိမိတ္၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ထားႏိုင္
ပါမွသာလွ်င္ အာနာပါနသမာဓိ ဘာ၀နာသည္
ၿပီးစီးျပည့္စံုႏိုင္ေပသည္။ စ်ာန္အဆင့္သို႔ တက္ေရ
ာက္ႏိုင္ေပသည္။

နိမိတ္ထင္လာေသာအခါ ထိုေယာဂီပုဂၢိဳလ္
သည္ ထိုထင္လာေသာ နိမိတ္ကို ---
(က) အေရာင္ကိုလည္း အေရာင္အေနႏွင့္လည္း
ႏွလံုးမသြင္းပါႏွင့္။
( ခ ) ထိုနိမိတ္၌ ထို၀င္ေလ-ထြက္ေလ၌ တည္ရွိ
ေသာ မာ-ၾကမ္း-ေလး, ေပ်ာ့-ေခ်ာ-ေပါ့,
ယိုစီး-ဖြဲ႕စည္း, ပူ-ေအး, ေထာက္-တြန္း
ဆိုသည့္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔၏ သဘာ၀
လကၡဏာကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္းပါႏွင့္။

( ဂ ) ထို၀င္ေလ-ထြက္ေလကို သို႔မဟုတ္ နိမိတ္ကို
" ျဖစ္ပ်က္ - အနိစၥ,ဒုကၡ,အနတၱ"ဟု
သာမညလကၡဏာကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္းပါႏွင့္။

၁၅။ ဆိုလိုရင္း --- အာနာပါနနိမိတ္ကို တိုးပြား
ေအာင္လုပ္ခဲ့ေသာ္ ၀ါဂြမ္းစိုင္ စသည့္ ပံုသဏၭာန္
အားျဖင့္ ထင္လာေသာ အာနာပါန နိမိတ္ပင္
ျဖစ္ေသာ္လည္း ထို နိမိတ္ဟူသည္ ေလတို႔၏
အေပါင္းအစုသာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေလအစုအပံု
သာ တိုးပြားလာ၏။ ၀ါေယာကသိုဏ္းကို တိုးပြား
ေအာင္ လုပ္သကဲ့သို႔ ဤအာနာပါနနိမိတ္အရာ၌
တိုးပြားေအာင္ လုပ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ေပ။

တစ္ဖန္ ဤအာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ၀င္ေလထြက္ေလ
ထိမႈထင္ရွားရာ ႏွာသီးဖ်ား,အထက္
ႏႈတ္ခမ္းမွာသာ ႐ႈရမည္ဟု ႐ႈရမည့္ ေနရာကို
လည္း အတိအက် သတ္မွတ္ထား၏။ ထိုေၾကာင့္
နိမိတ္ကို ရွည္ေအာင္, တိုေအာင္, ႀကီးေအာင္,
ေသးေအာင္, လံုးေအာင္, ျပားေအာင္ စသည္ျဖင့္
မျပဳလုပ္ရပါ။

၁၆။ ႏွာသီးဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္းဟူသည့္ ထိမႈ ထင္
ရွားရာေနရာကသာ ေစာင့္၍ ၀င္ေလ-ထြက္ေလ
ကို ဆက္တိုက္သိေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ၀င္ေလထြက္ေလႏွင့္
နိမိတ္ တစ္သားတည္း တစ္ခုတည္း
ျဖစ္လာေသာအခါ ထိုႏွာသီးဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္း
အရပ္တြင္သာ တည္ရွိေသာ နိမိတ္ကိုသာ စိုက္၍
႐ႈေနပါက, ဘာ၀နာစိတ္ကို ထိုနိမိတ္၌ ကပ္ထား
ႏိုင္ပါက မည္သည့္ အေရာင္ပင္ျဖစ္ပါေစ, မည္
သည့္ ပံုသဏၭာန္ပင္ျဖစ္ပါေစ အေရာင္ႏွင့္ ပံုသဏ
ၭာန္ကို ႏွလံုးမသြင္းဘဲ အာနာပါနေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာေသာ နိမိတ္ကိုလည္း အာနာပါနဟု
ပင္ သေဘာထား၍ ဘာ၀နာစိတ္ကုိ ထိုနိမိတ္၌
ကပ္ထားႏိုင္ပါက မီးခိုးေရာင္မွ အျဖဴေရာင္,
အျဖဴေရာင္မွ ေသာက္႐ွဴးၾကယ္ေရာင္ စသည္ျဖင့္
ဘာ၀နာသမာဓိ ရင့္က်က္သည္ႏွင့္အမွ် အဆင့္ဆင့္
ကူးေျပာင္းကာ စ်ာန္သို႔ ကူးေျမာက္ႏိုင္ေပ
မည္။ ႏွာသီးဖ်ား,အထက္ႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ ေ၀းကြာ
ေနေသာ နိမိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို လိုက္႐ႈေနပါက
သမာဓိမွာ တက္လိုက္ က်လိုက္ ျဖစ္ကာ စ်ာန္သို႔
မကူးႏိုင္, စ်ာန္သမာဓိအဆင့္သို႔ မေရာက္ႏိုင္
ရွိတတ္သည္။ သတိရွိေစ။

၁၇။ နိမိတ္ကို အလြန္႔အလြန္ စူးစိုက္ပါက ကလာပ္
အမႈန္မ်ားကို ေတြ႕တတ္သည္။ စ်ာန္သမာဓိသို႔
ကူးလိုပါက ကလာပ္အမႈန္မ်ားကို ေတြ႕ေသာ
အခါ စိတ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါ။ စိတ္ကို မေလ်ာ့
မတင္း ထား၍ နိမိတ္ကို စိုက္႐ႈႏိုင္ပါက စ်ာန္သမာဓ
ိအဆင့္သို႔တိုင္ေအာင္ ကူးတက္ႏိုင္သည္။
နိမိတ္တြင္ တည္ရွိေသာ ကလာပ္အမႈန္ အႀကီး
အေသးတို႔ကို စိုက္႐ႈေနပါက ထိုကလာပ္အမႈန္
တို႔မွာ ေပၚလိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ ျဖစ္ေနသျဖင့္
အာ႐ုံက မၿငိမ္သက္ေသာ အာ႐ုံ ျဖစ္ရကား
သမာဓိမွာ အာ႐ုံ၏ မၿငိမ္သက္မႈေၾကာင့္ မစူးမရွ
ရွိတတ္သည္။ သမာဓိ ေလွ်ာက်တတ္သည္။ သတိရွိေစ။

ဆက္လက္႐ႈပြားပုံ အဆင့္ဆင့္ကုိ ဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားျပဳစုေသာ နိဗၺာန္နဂါမိနိပဋိပဒါ အတြဲ(၅)
တြင္ ေလ့လာဆည္းပူးႏုိင္ပါသည္။)

အာနာပါနလမ္းညႊန္နိဒါန္း (Mp3 တရားေတာ္)

Download file

https://www.mediafire.com/?xwdqmpt7kegysgl

https://www.dropbox.com/s/zr04xt4321an4ic/CD1%2001%20-%208anapana%201.rar?dl=0 

https://www.dropbox.com/s/q6edlcxex6kcjs9/အာနာပါနနိဒါန္း.mp3?dl=0

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"

Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

" ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "

No comments:

Post a Comment