Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

စတုရာရကၡကမၼ႒ာန္းပိုင္း

ျဗဟၼ၀ိဟာရကမၼ႒ာန္းပိုင္း(ဥေပကၡာဘာ၀နာ)



ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာကို ပြားမ်ားအားထုတ္လိုေသာ ေယာဂါ-
၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွးဦးစြာ ---
၁။ ၾသဒါတကသိုဏ္း သို႔မဟုတ္ အာေလာကကသုိဏ္း စတုတၳစ်ာန္သမာဓ
ိကို တစ္ဖန္ ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား
အားေကာင္းလာေသာအခါ ---
၂။ မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ မဇၩတၱ လိင္တူ အသက္ရွင္ဆဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး
ကို အာ႐ုံျပဳ၍ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆုိက္သည္တိုင္ေအာင္ ေမတၱာ
ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပါ။
၃။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကိုပင္ အာ႐ုံျပဳ၍ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆုိက္သည္တိုင္ေအာင္
က႐ုဏာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပါ။

၄။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကိုပင္ အာ႐ုံျပဳ၍ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆုိက္သည္တိုင္ေအာင္
မုဒိတာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပါ။
ထုိကဲ့သို႔ မဇၩတၱ လိင္တူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို အာ႐ုံယူကာ ေမတၱာ၊
က႐ုဏာ, မုဒိတာ ဘာ၀နာအသီးသီး၌ ရအပ္ၿပီးေသာ တတိယစ်ာန္ရွိေသာ
ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ အ၀ါး၀စြာ ေလ့လာအပ္ၿပီးေသာ အစဥ္အတုိင္း
၀င္စားထားၿပီးေသာ ယင္းျဗဟၼ၀ိဟာရ (မုဒိတာ) တတိယစ်ာန္မွ ထ၍ ---
၁။ သုုခိိတာ ေဟာႏၲၲၲဳ = သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

--- ဟု ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ေမတၱာျဗဟၼ၀ိဟာရ
တတိယစ်ာန္သို႔ ဆုိက္ေအာင္ ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္း-
ျခင္းသည္ ယင္းတတိယစ်ာန္၏ သတၱ၀ါတို႔အေပၚ၌ ျမတ္ႏုိးတနာ
ျပဳေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းျခင္းႏွင့္ ယွဥ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၂။ ဒုုကုကုုကၡာ မုုစၥႏၲဳ= သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

--- ဤသို႔ က႐ုဏာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာကို တတိယစ်ာန္သို႔
ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္ စီးျဖန္းျခင္းသည္ ယင္းတတိယစ်ာန္၏ မုန္းျခင္း
ခ်စ္ျခင္း၏ အနီး၌ က်င္လည္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၃။ ယထာလဒၶသမၸတၱၱိိေတာ မာ ၀ိိဂစၦၦၦႏၲၲဳ = သတၱ၀ါတို႔သည္ ရရွိၿပီးေသာ
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမွ မေရြ႕ေလ်ာၾကပါေစကုန္သတည္း --- ဤသို႔
မုဒိတာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာကို တတိယစ်ာန္သို႔ ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္
စီးျဖန္းျခင္းသည္ ယင္းတတိယစ်ာန္၏ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း
ေသာမနႆႏွင့္ ယွဥ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ႐ုန္႔ရင္းသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း။

ဤသို႔လွ်င္ ေမတၱာျဗဟၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္၊ က႐ုဏာျဗဟၼ၀ိဟာရ
တတိယစ်ာန္၊ မုဒိတာျဗဟၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္တို႔၌ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္
႐ႈ၍ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရ စတုတၳစ်ာန္၏ ၿငိမ္သက္ေသာ သေဘာရွိသည္၏
အျဖစ္ေၾကာင့္ အက်ဳိးအာနိသံသကိုလည္း ျမင္ေအာင္႐ႈ၍ ထိုေယာဂါ၀စရ-
ပုဂၢိဳလ္၏ ျပကေတ့အားျဖင့္သာလွ်င္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေလ့ရွိေသာ ဥေပကၡာအရာ၌
ထားႏုိင္ေသာ (အထက္၌ တင္ျပထားသည့္အတိုင္း ေမတၱာျဗဟၼ၀ိဟာရ
တတိယစ်ာန္၊ က႐ုဏာျဗဟၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္၊ မုဒိတာျဗဟၼ၀ိဟာရ
တတိယစ်ာန္တို႔ကို ပြားမ်ားထားၿပီးေသာ) အၾကင္ အလယ္အလတ္ မခ်စ္
မမုန္း မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္သည္ ရွိ၏၊



 ထုိျပကေတ့ မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍
ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာကို ျဖစ္ေစအပ္၏။ ပြားမ်ားပုံမွာ --- ထုိမဇၩတၱ
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကိုပင္ အာ႐ုံျပဳ၍ ေမတၱာျဗဟၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္၊ က႐ုဏာျဗဟ
ၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္၊ မုဒိတာျဗဟၼ၀ိဟာရတတိယစ်ာန္တို႔ကို ၀င္စားၿပီး
ေနာက္ အထက္ပါအတိုင္း ဆင္ျခင္၍ သို႔မဟုတ္ ဤသူေတာ္ေကာင္းသည္ ငါက ---

၁။ ေဘးရန္ကင္းပါေစဟု ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေသာ္လည္း
ေဘးရန္ ကင္းခ်င္မွ ကင္းမည္၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစဟု ေမတၱာဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားေသာ္လည္း စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္မွ ကင္းမည္၊
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစဟု ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေသာ္လည္း
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္မွ ကင္းမည္၊ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္း
သာသာျဖင့္ မိမိ၏ ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစဟု ေမတၱာဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားေသာ္လည္း က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္
မိမိ၏ ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ခ်င္မွ ရြက္ေဆာင္ႏုိင္မည္။

၂။ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ပါေစဟု က႐ုဏာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေသာ္လည္း
ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ခ်င္မွ လြတ္မည္။
၃။ ရရွိၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမွ မေရြ႕ေလ်ာပါေစသတည္းဟု မုဒိတာ
ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေသာ္လည္း ရရွိၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမွ မေရြ႕ေလ်ာဘဲ
ရွိခ်င္မွ ရွိမည္။
၄။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ သတၱ၀ါအားလုံးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္
ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာရွိၾကကုန္၏ဟု ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ ---
အယံံံ သပၸၸဳရိိေသာ ကမၼႆေကာ။
= ဤသူူေတာ္္ေကာင္္းသည္္္ ကံံသာလွ်င္္္ ကုိယ္ပိိုင္ဥစၥၥာ ရွွိိ၏။

ဤသို႔လွ်င္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ဥေပကၡာဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားပါ။ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ မုဒိတာျဗဟၼ၀ိဟာရတရားတို႔၌ တတိယစ်ာန္ကို
အေျခခံၿပီးမွ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာသို႔ တက္ေရာက္လာသျဖင့္
ေရွးေရွးေသာ ဘာ၀နာသမာဓိတို႔၏ အားႀကီးေသာ မွီရာ ဥပနိႆယပစၥယ
သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးမႈ အရွိန္အ၀ါ သတၱိထူးေၾကာင့္ ေနာက္ေနာက္ေသာ
ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာသည္ မၾကာမီအခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပင္
စတုတၳစ်ာန္သို႔ ဆုိက္ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။

သီမာသေမၻဒကို ျပဳပါ
..............................
ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိပါက အလားတူပင္ မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ (၁၀)ေယာက္ခန္႔ေလာက္ကို
တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အာ႐ုံယူကာ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ
မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရတရားတို႔ကို ဆက္လက္ ပြားမ်ားပါ။ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း
ပုဂၢိဳလ္တိုင္း၌ ေမတၱာဘာ၀နာကို တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္
က႐ုဏာဘာ၀နာကို တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္ မုဒိတာဘာ၀နာကို
တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္ ပြားမ်ားၿပီးပါမွ ယင္း
ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္ အာ႐ုံယူကာ ဥေပကၡာဘာ၀နာကို စတုတၳစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္
ပြားမ်ားပါ။

 ဥေပကၡာဘာ၀နာ၌ ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္
တတိယစ်ာန္ မရွိသည္ကို စတုတၳစ်ာန္သာ ရွိသည္ကို သတိျပဳပါ။ သို႔ေသာ္
ယင္း ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရစတုတၳစ်ာန္မွာ ေမတၱာ၊က႐ုဏာ မုဒိတာ
ဘာ၀နာအသီးအသီး၌ ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ အသီးအသီး
ကို ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားထားၿပီးသည့္ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္သာလွ်င္
ပြားမ်ား၍ ရရွိႏုိင္ေသာ စ်ာန္မ်ဳိး ျဖစ္ေပသည္။ အာနာပါနတတိယစ်ာန္
သို႔မဟုတ္ ကသိုဏ္းဘာ၀နာတတိယစ်ာန္တို႔ကို အေျခခံကာ ဥေပကၡာျဗဟၼ
၀ိဟာရဘာ၀နာကို တက္ေရာက္ပြားခဲ့ေသာ္ (ယင္းတတိယစ်ာန္တို႔၏
အာ႐ုံမွာ သတၱ၀ါပညတ္အာ႐ုံ မဟုတ္ၾကေသာေၾကာင့္) ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရ
စတုတၳစ်ာန္သို႔ မဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ဟု မွတ္သားပါေလ။

မဇၩတၱ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတို႔၌
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ ၊မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရတရားတို႔ကို အစဥ္အတိုင္း
ပြားမ်ား၍ စတုတၳစ်ာန္သို႔ တိုင္ေအာင္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိေသာအခါ
၁။ ပိယပုဂၢိဳလ္ (၁၀)ေယာက္ခန္႔
၂။ အတိပိယပုဂၢိဳလ္ (၁၀)ေယာက္ခန္႔
၃။ မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ (၁၀)ေယာက္ခန္႔
၄။ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ (၁၀)ေယာက္ခန္႔ သို႔မဟုတ္ ရွိသမွ်
ဤပုဂၢိဳလ္ ခပ္မ်ားမ်ား၌ တစ္ဦးခ်င္းကို အာ႐ုံျပဳ၍ ပုံစံတူပင္ ေမတၱာ၊
က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဘာ၀နာတို႔ကို ပြားမ်ားပါ။ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း
၌ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာစ်ာန္တို႔ကို အေျခမခံဘဲ ဥေပကၡာဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားလို႔ မရရွိႏုိင္သည္ကို သတိျပဳပါ။

ထုိေနာင္ အတၱ၊ ပိယ၊မဇၩတၱ၊ေ၀ရီဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ဳိးတို႔၌
ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခား ကင္းေအာင္ ပုံစံတူပင္ ေမတၱာစ်ာန္ç က႐ုဏာစ်ာန္၊
မုဒိတာစ်ာန္၊ဥေပကၡာစ်ာန္တို႔ကို ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ပါ။ သီမာသေမၻဒ
= ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခားကို ၿဖိဳဖ်က္ႏုိင္ေအာင္ သီမာသေမၻဒကို ျပဳ၍
ယင္းသို႔ သီမာသေမၻဒကို ျပဳၿပီးေနာက္ ရရွိလာေသာ ထုိသတၱ၀ါပညတ္
နိမိတ္ကိုပင္ အာ႐ုံျပဳ၍ ---
၁။ ေမတၱာ --- ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္
၂။ က႐ုဏာ --- ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္
၃။ မုဒိတာ --- ပထမစ်ာန္၊ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္
၄။ ဥေပကၡာ --- စတုတၳစ်ာန္။

ဤသို႔ ျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ အသီးအသီး၌ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ စ်ာန္
အသီးအသီးကို ရရွိသည္တုိင္ေအာင္ ေမတၱာ၊က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ၊
ျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာတုိ႔ကို မွီ၀ဲပါ, ပြားမ်ားပါ, ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အေလ့အလာ
ျပဳပါ။ ဤကဲ့သို႔ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ ျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာတုိ႔ကို
အစဥ္အတိုင္း ပြားမ်ားေနျခင္းကိုပင္ ဥေပကၡာာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ
ကို ပြားမ်ားအားထုတ္သည္ဟု ဆုိေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခား
ကင္းေအာင္ ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ ရရွိလာေသာ သတၱ၀ါပညတ္နိမိတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍
ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာကို မွီ၀ဲေသာ ပြားမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ
အေလ့အလာျပဳေသာ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိ-
ဟာရစတုတၳစ်ာန္သည္ ျဖစ္ေပၚ၍ လာေပ၏။

ထုိေနာင္ ..
၁။ အေနာဓိေသာဖရဏာ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ (၅)မ်ဳိး
၂။ ၾသဓိေသာဖရဏာ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ (၇)မ်ဳိး
၃။ ဒိသာဖရဏာ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ (၁၀×၁၂ = ၁၂၀)မ်ဳိး
အားလုံးေပါင္းေသာ္ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာ (၁၃၂)မ်ဳိး -
ဤ (၁၃၂)မ်ဳိးေသာ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာတို႔ကို ဆက္လက္၍
ပြားမ်ားအားထုတ္ပါ။ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာဆုိေသာ္လည္း ဥေပကၡာျဗဟ
ၼ၀ိဟာရ တစ္ခုတည္းကိုသာ ပြားမ်ားရသည္ကား မဟုတ္၊ ေမတၱာ၊
က႐ုဏာ၊မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာတုိ႔ကို အစဥ္အတိုင္း
စ်ာန္အသီးအသီးသို႔ ဆုိက္ေအာင္ ပြားရသည္ဟု မွတ္ပါ။

ဥေပကၡာဘာ၀နာ၏ ေမးသင့္ေသာ ေမးခြန္း
..........................................................
အေမး --- ဤဥေပကၡာ ျဗဟဝိဟာရစတုတၳစ်ာန္သည္ ပထဝီကသိုဏ္း
စသည္တို႔၌ ျဖစ္ၿပီးေသာ တတိယစ်ာန္ရွိေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏
သႏၲာန္၌လည္း ျဖစ္ေလသေလာဟု ေမးရန္ ရွိ၏။
အေျဖ --- မျဖစ္ဟူေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ --- ပထ၀ီကသိုဏ္း
စသည္တို႔၌ တတိယစ်ာန္ကား ပထ၀ီကသိုဏ္း စသည္လွ်င္ အာ႐ုံရွိ၏။
ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရ စတုတၳစ်ာန္ကား သတၱ၀ါပညတ္လွ်င္ အာ႐ုံရွိ၏။ ထုိသို႔
အာ႐ုံ၏ သေဘာမတူသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္း။

ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္တို႔၏ အာ႐ုံႏွင့္ စတုတၳစ်ာန္၏ အာ႐ုံမွာ အာ႐ုံခ်င္း
မတူ ကြဲျပားေသာေၾကာင့္ မရႏုိင္ဟု ဆုိလိုသည္။ အေလ်ာ္အားျဖင့္ဆုိရမူ
ေမတၱာကမၼ႒ာန္း၊ က႐ုဏာကမၼ႒ာန္း၊ မုဒိတာကမၼ႒ာန္းတို႔၌ ျဖစ္ၿပီးေသာ
တတိယစ်ာန္ရွိေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌သာလွ်င္ ဤ ဥေပကၡာ
ျဗဟၼ၀ိဟာရစတုတၳစ်ာန္သည္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ
သတၱ၀ါပညတ္ အာ႐ုံခ်င္း သေဘာတူညီမႈ ရိွသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္း။

ပိယပုဂၢိဳလ္၌ ေမတၱာစ်ာန္၊ က႐ုဏာစ်ာန္၊ မုဒိတာစ်ာန္တို႔ကို ျဖစ္ေစလွ်င္
ယင္းပုဂၢိဳလ္၌ပင္ ဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရစ်ာန္ကို ျဖစ္ေစႏုိင္၏။ ပထမစ်ာန္၊
ဒုတိယစ်ာန္၊တတိယစ်ာန္တို႔၏ အာ႐ုံႏွင့္ ဤဥေပကၡာျဗဟၼ၀ိဟာရစတုတၳ
စ်ာန္၏ အာ႐ုံသည္ အာ႐ုံခ်င္း တူညီေနရမည္ဟု ဆုိလို၏။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ စ်ာန္အသီးအသီးတို႔၏ အာ႐ုံသည္
ပိယပုဂၢိဳလ္ခ်င္း၊ မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ခ်င္း၊ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ခ်င္း တူညီၾက၏။

တစ္ဖန္သတၱ၀ါအားလုံးတို႔၌ ေမတၱာတတိယစ်ာန္၊ က႐ုဏာတတိယစ်ာန္၊ မုဒိတာတတိယ
စ်ာန္တို႔ကို ျဖစ္ေစလွ်င္ ယင္းသတၱ၀ါအားလုံးတို႔၌ပင္ ဥေပကၡာျဗဟ
ၼ၀ိဟာရစတုတၳစ်ာန္ကို ျဖစ္ေစႏုိင္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ျဗဟၼ၀ိဟာရဘာ၀နာတုိ႔၌
သတၱ၀ါပညတ္အာ႐ုံခ်င္း တူညီမႈရွိ၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၈၇-၃၁၉-ၾကည့္ပါ။)

ေမတၱာ ၊ကရုဏာ ၊မုဒိတာ၊ဥေပကၡာေၾကာင့္ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္မႈ
......................................................................................
၁။ နိႆရဏေဥႇတံံံ အာ၀ုုေသာ ဗ်ာပါဒႆ ယဒိိဒံံံ ေမတၱာ ေစေတာဝိမုုတၱၱိိ။
၂။ နႆရဏေဥွတံံံ အာ၀ုေသာ ၀ိေဟသာယ ယဒဒိိဒံ က႐ုဏာ ေစေတာ၀ိိမုတၱၱိိ။
၃။ နိႆရဏေဥႇတံံံ အာ၀ုုေသာ အရတိယာ ယဒိိဒံံံ မုုဒိတာ ေစေတာ၀ိိမုတၱၱိိ။
၄။ နိိႆရဏေဥႇတံံံ အာဝုုေသာ ရာဂႆ ယဒိိဒံံံ ဥေပကၡာ ေစေတာ၀ိိမုုတၱၱိိ။(ဒီ၊၃၊၂၀၅-၂၀၆။ အံ၊၂၊၂၅၇။)

၁။ ငါ့သွ်င္ ... ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ယင္းေမတၱာႏွင့္-
ယွဥ္ေသာ စ်ာန္စိတ္သည္ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ဖ်က္ဆီးလိုျခင္း = ေဒါသမွ
ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းတည္း။

၂။ ငါ့သွ်င္ ... ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ယင္းက႐ုဏာႏွင့္
ယွဥ္ေသာ စ်ာန္စိတ္သည္ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္လိုျခင္း =
၀ိေဟသာတရားမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းတည္း။

၃။ ငါ့သွ်င္ ... ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ယင္းမုဒိတာႏွင့္
ယွဥ္ေသာ စ်ာန္စိတ္သည္ မေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း = အရတိတရားမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းတည္း။

၄။ ငါ့သွ်င္ ... ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ယင္းလ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း
= ဥေပကၡာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စ်ာန္စိတ္သည္ စြဲမက္ျခင္း = ရာဂမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း
တည္း။ (ဒီ၊၃၊၂၀၅-၂၀၆။ အံ၊၂၊၂၅၇။)

ဤေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင့္ အညီ ဤျဗဟၼ၀ိဟာရစ်ာန္တရားတို႔ကား
ဆန္႔က်င္ဘက္ ကိေလသာတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစႏုိင္သည့္ စြမ္းအားရွိေသာ
စ်ာန္တရားတုိ႔တည္း။ ယင္းသို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ
စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ေနထုိင္ျခင္းကို ျဗဟၼ၀ိဟာရ = မြန္ျမတ္ေသာ ေနထိုင္ျခင္းဟ
ု ဆုိအပ္၏။ ျဗဟၼာကဲ့သို႔ ေနထိုင္ျခင္းဟုလည္း ဆိုအပ္ပါေပ၏။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment