Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

အာဟာရဇ႐ုပ္ ရွဳကြက္



ကမၼဇ႐ုပ္ကလာပ္၊ စိတၱဇ႐ုပ္ကလာပ္၊ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္၊ အာဟာရဇ
႐ုပ္ကလာပ္ဟူေသာ ႐ုပ္ကလာပ္ အသီးအသီး၌ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ ၾသဇာ
သည္ အာဟာရ မည္၏။ ထိုသုိ႔ စတုသမု႒ာန္႐ုပ္တို႔၌ ပါ၀င္ေသာ ၾသဇာ
အသီးအသီးသည္ အာဟာရမည္ပါေသာ္လည္း ထိုစတုသမု႒ာန္ၾသဇာဟူ
ေသာ အာဟာရသည္ ထမင္းလုတ္စသည့္ စားဖြယ္ ခဲဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္
လ်က္ဖြယ္ကို အလုတ္အေလြးျပဳလုပ္၍ ေရွး႐ႈ ေဆာင္ယူအပ္ စားမ်ဳိအပ္သည္
ျဖစ္မွသာလွ်င္ အာဟာရဇ႐ုပ္ကို ျဖစ္ေစျခင္းျဖင့္ အာဟာရကိစၥကို ျပဳလုပ္ေပး
ႏိုင္၏။ ယင္းထမင္းလုတ္ စသည့္ စားဖြယ္ ခဲဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ လ်က္ဖြယ္
သည္ ခႏၶာကိုယ္ျပင္ပ ဗဟိဒၶ တစ္ေနရာ၌ တည္ေနသည္ ျဖစ္လတ္ေသာ္
ယင္းစတုသမု႒ာန္ ၾသဇာသည္ အာဟာရဇ႐ုပ္ကို ျဖစ္ေစျခင္းဟူေသာ အာ-
ဟာရကိစၥကို ျပဳလုပ္ မေပးႏိုင္။ ထိုေၾကာင့္ အာဟာေရာဟူ၍သာ မေဟာမူ၍
ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာဟု ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ (ပ႒ာန၊၁၊၇။)၌ ဘုရားရွင္
သည္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူေပသည္။ (၀ိသုဒိၶ၊၂၊၂၅၁။ အဘိ၊႒၊၃၊၃၇၇၊၊)

တစ္နည္း --- အလုတ္အေလြး မျပဳအပ္ေသာ္လည္း ျပဳအပ္သကဲ့သုိ႔
စားမ်ဳိထိုက္ေသာ အစာ (= အာဟာရ) ဟူေသာ တည္ရာ၀တၳဳရွိေသာေၾကာင့္
ယင္းအာဟာရ၏ အေထာက္အပံ့ကို ရရွိပါမွ အာဟာရဇ႐ုပ္ကို ျဖစ္ေစျခင္း
ဟူေသာ အာဟာရကိစၥကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ထိုကဗဠီကာရ
အာဟာရဟူေသာ ဤအမည္သည္ ထို စတုသမု႒ာနိကၾသဇာ၏ အမည္
ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဤသုိ႔ ျဖစ္၏။ ကဗဠီကာရအာဟာရဟူေသာ ဤ
အမည္သည္ စားမ်ဳိထိုက္ေသာ အစာဟူေသာ တည္ရာရိွေသာ စတုသမု႒ာ
နိကၾသဇာတည္း။ ထိုစတုသမု႒ာနိကၾသဇာဟူေသာ အာဟာရက အလုတ္
အေလြးျပဳ၍ စားမ်ဳိအပ္ေသာ အစာ၌ တည္ေသာေၾကာင့္ တည္ရာျဖစ္ေသာ
အစာ၏ ကဗဠီကာရအာဟာရဟူေသာ အမည္ကို တည္တတ္ေသာ စတု
သမု႒ာနိကၾသဇာ၌ တင္စား၍ စတုသမု႒ာနိကၾသဇာဟူေသာ အာဟာရ
ကိုလည္း ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ ကဗဠီကာရအာဟာရဟု ေခၚဆိုထားသည္
ဟူလို။ (အဘိ၊႒၊၃၊၃၇၇။)

ဤအထက္ပါ အ႒ကထာ၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ အညီ (၁) အစာသစ္
(၂) အစာေဟာင္း (၃) ျပည္ (၄) က်င္ငယ္ - ဤေကာ႒ာသ (၄)မ်ဳိးတို႔ကား
ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဥတုသမု႒ာန္႐ုပ္ = ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၏ အေပါင္း
အစုသာတည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ စားမ်ဳိထိုက္ေသာ အစာဟူသည္ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၏
အေပါင္းအစုမွ်သာတည္း။ ယင္းဥတုဇ႐ုပ္တုိ႔၌ တည္ေသာ ၾသဇာကား အာ-
ဟာရတည္း။ ယင္းအာဟာရသည္ မိမိခ်ည္းသက္သက္ = ၾသဇာခ်ည္း
သက္သက္ အျခား ကလာပ္တူ႐ုပ္တို႔ မပါဘဲ ၀ါးမ်ဳိ စားမ်ဳိ၍ ရထိုက္ေသာ
တရားကား မဟုတ္ေပ။ အျခား ကလာပ္တူ႐ုပ္တို႔ႏွင့္တကြ ယင္းဥတုဇၾသဇ
႒မက႐ုပ္တို႔၏ မ်ားစြာေသာ အေပါင္းအစုကိုသာ အလုတ္ျပဳ၍ စားမ်ဳိႏိုင္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းၾသဇာကို ကဗဠီကာရ-သဒၵါျဖင့္ ကူစြက္၍ ကဗဠီကာရ
အာဟာရဟု ေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏။ ဤရွင္းလင္းခ်က္မွာလည္း သမုတိ
သစၥာနယ္ႏွင့္ မကင္းေသးေသာ ရွင္းလင္းခ်က္သာတည္း။ ထပ္၍ အနည္း
ငယ္ ရွင္းလင္းတင္ျပအပ္ပါသည္။



အာဟာရဇ႐ုပ္ ရွင္းလင္းခ်က္
..........................................
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ အစာသစ္ေကာ႒ာသကို မစားမီ ပန္း
ကန္ သပိတ္အတြင္း စသည္၌ တည္ရွိခိုက္၌ပင္ျဖစ္ေစ၊ စားၿပီး၍ အစာသစ္
ေကာ႒ာသအျဖစ္ အစာအိမ္အတြင္း၌ တည္ရွိခုိက္၌ပင္ျဖစ္ေစ၊စားခုိက္
၀ါးခုိက္ ခံတြင္း၌ တည္ရွိခုိက္၌ပင္ျဖစ္ေစ ယင္းေကာ႒ာသ၌ တည္ေနေသာ
ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို ျမင္ေအာင္ စုိက္႐ႈပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ားကိုသာ
ေတြ႕ရွိမည္ ျဖစ္၏။ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တို႔ကား သို႔မဟုတ္ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌
တည္ရွိေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကား ျဖစ္ၿပီးသည္ႏွင့္ အလြန္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္
ျဖစ္သည့္ ေနရာ၌ပင္ ပ်က္သြားၾက၏။(အႏုဋီ၊၁၊၁၆၂။)

ဤအထက္ပါ ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္အညီ ႐ုပ္ပရမတ္တရားတို႔ကား ျဖစ္သည့္
ေနရာ၌သာ ပ်က္သြားၾက၏။ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းႏိုင္သည့္
စြမ္းအား မရွိၾကေပ။ ထိုေၾကာင့္ သပိတ္အတြင္း ပန္းကန္အတြင္း၌ တည္ရွိ
ၾကေသာ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔သည္ ပါးစပ္အတြင္းသုိ႔ မေရာက္ မေျပာင္း၊
ပါးစပ္အတြင္း၌ တည္ရွိၾကေသာ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔သည္လည္း အစာအိမ္အတြင္း
သုိ႔ မေျပာင္းႏိုင္၊ အစာသစ္ေကာ႒ာသအျဖစ္ႏွင့္ ေျပာင္းေရႊ႕၍
မတည္ႏိုင္၊ ထိုမွ်ေလာက္ ေျပာင္းေရႊ႕ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းေရႊ႕၍ တည္
ေနႏိင္ေလာက္ေအာင္သက္တမး္ မရိွၾကေပ။ စိကၱဏၡ (၁၇)ခ်က ္သက္တမး္
ေစ့သည္ႏွင့္ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားၾက၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္
တိုင္း၌ ေတေဇာဓာတ္ = ဥတု ပါ၀င္၏။ ယင္းေတေဇာဓာတ္ = ဥတုတိုင္းသည္
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႐ုပ္ကလာပ္ အသစ္အသစ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ စြမ္းအား
ရွိသည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္၏။ ယင္းဥတုဇေတေဇာဓာတ္၏ ေက်းဇူးျပဳေပးမႈ၊
အရွိန္အ၀ါသတၱိ မကုန္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး ပန္းကန္အတြင္း၌ျဖစ္ေစ၊
သပိတ္အတြင္း၌ျဖစ္ေစ၊ ပါးစပ္အတြင္း၌ျဖစ္ေစ၊ အစာသစ္အိမ္ အတြင္း၌
ျဖစ္ေစ ေရွးႏွင့္ေနာက္ ဆက္စပ္လ်က္ အဆက္မျပတ္ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေနၾက
သည္သာျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ ပရမတၳသစၥာနယ္မွ အတိအက်ေျပာဆိုရလွ်င္
ပရမတ္႐ုပ္တရားတို႔ကို = ပရမတ္ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တရားတုိ႔ကို ထမင္း
လုတ္ စသည္ျဖင့္ အလုတ္အေလြးျပဳ၍ တကယ္ ၀ါးမ်ဳိ စားမ်ဳိ၍ကား မရႏိုင္။
ထို႔ေၾကာင့္ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရင္ ေရွးေရွး
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားက - ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ = အလုတ္
အေလြး မျပဳအပ္ေသာ္လည္း ျပဳအပ္သကဲ့သို႔ေသာ အာဟာရၾသဇာသည္
ဟု ဘာသာျပန္ဆိုေတာ္မူၾကသည္။ ဤရွင္းလင္းခ်က္မ်ားအရ ယင္းဥတုဇ႐ုပ္
တို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ ၾသဇာခ်ည္းသက္သက္လည္း စားမ်ဳိ ၀ါးမ်ဳိ၍ မရႏိုင္၊
ယင္းဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၏ အေပါင္းအစုကိုလည္း စားမ်ဳိ ၀ါးမ်ဳိ၍ မရႏိုင္
ဟု မွတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းဥတုဇၾသဇ႒မက ႐ုပ္ကလာပ္တိုင္း၌ တည္ရွိေသာ
ေတေဇာဓာတ္ = ဥတု၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ အဆက္ဆက္ဟူေသာ ႐ုပ္အစဥ္
အတန္း သႏၲတိအတံုးအခဲကိုသာလွ်င္ စားမ်ဳိ ၀ါးမ်ဳိသည္ဟု သမုတိသစၥာ
နယ္မွ ေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္သည္ဟု မွတ္ပါ။

အစာသစ္ေကာ႒ာသဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ယင္းဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္
တို႔သည္ အထက္တြင္ ရွင္းျပထားသည့္အတိုင္း ႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု၌ တည္ရွိ
ေသာ ေတေဇာဓာတ္ေၾကာင့္ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚေနရေသာ ႐ုပ္တရား
တို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ေတေဇာဓာတ္တည္းဟူေသာ မဟာဘုတ္ေၾကာင့္ အဆက္
မျပတ္ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေနရေသာ ႐ုပ္တရားတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ယင္းသုိ႔
ျဖစ္မႈကို ဘုတ္အဆက္ဆက္ ႐ိုက္ခတ္၍ ျဖစ္ျခင္းဟု ေရွးေရွးဆရာေတာ္ႀကီး
မ်ားက ေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲထားေတာ္မူၾကသည္။ ဤ ႐ုပ္ကမၼ႒ာန္း႐ႈကြက္၌
အထူးသျဖင့္ စိတၱဇ႐ုပ္ ဥတုဇ႐ုပ္ အာဟာရဇ႐ုပ္တို႔၏ ႐ႈကြက္၌ ယင္းကဲ့သုိ႔
ဘုတ္အဆက္ဆက္ ႐ိုက္ခတ္လ်က္ ျဖစ္မႈသေဘာကို နက္႐ႈိင္းစြာ ႐ႈျမင္တတ္
ဖို႔ အထူးလိုအပ္ေပသည္။ ထိုသို႔ ႐ႈျမင္တတ္ဖို႔ရန္ ေအာက္ပါ ပါဠိေတာ္
အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို ထပ္မံ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ ယင္းက်မ္းဂန္တို႔၏
သေဘာအဓိပၸါယ္ကုိ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ (၀ိသုဒၶိ၊၂၊၁၇၀။)(မဟာဋီ၊၂၊၂၈၂။)
(မဟာဋီ၊၂၊၁၀၄။)
ဤအထက္ပါ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာဋီကာတို႔၏ ဆိုလိုရင္းကို ျခံဳငံု၍
႐ႈကြက္ကို ေရးသားတင္ျပေပအံ့။

အာဟာရဇ႐ုပ္ ႐ႈပံု
......................
အထက္တြင္ ရွင္းျပခဲ့သည့္အတိုင္း ကလာပ္တူ႐ုပ္တရားတို႔ႏွင့္တကြ
စားမ်ဳိထိုက္ေသာ အလုတ္အေလြး မျပဳအပ္ေသာ္လည္း ျပဳအပ္သကဲ့သုိ႔ေသာ
အစာသစ္ကား အစာသစ္အိမ္ စသည္တို႔၏အတြင္း၌ အစာသစ္ေကာ႒ာသ
အျဖစ္ တည္ရွိခုိက္ ခႏၶာအိမ္အတြင္းသို႔ မပ်ံ႕ႏွံ႕မီ၌ ဘုတ္အဆက္ဆက္ ႐ိုက္
ခတ္၍ ျဖစ္ေနေသာ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၏ အေပါင္းအစုမွ်သာတည္း။
ယင္းဥတုဇ႐ုပ္တို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ ၾသဇာကား ဥတုဇၾသဇာပင္တည္း။ ယင္း
ဥတုဇၾသဇာကား တိုက္႐ိုက္အားျဖင့္ ကဗဠီကာရ အာဟာရ မည္၏။
တစ္ဖန္ ယင္း ကဗဠီကာရ အာဟာရ အမည္ရေသာ ယင္းဥတုဇ႐ုပ္တို႔
တြင္ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ အဆီအေစးၾသဇာသည္ အစာကို ေၾကက်က္ေစတတ္
ေသာ (အစာအိမ္ပတ္၀န္းက်င္စသည့္ ထိုထိုအရပ္၌ တည္ရွိေသာ ဇီ၀ိတ
န၀က ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ) ပါစကေတေဇာဓာတ္ဟူေသာ ကမၼဇ
၀မ္းမီး၏ တစ္နည္း - ကမၼဇမဟာဘုတ္၏ အားေပးေထာက္ပံ့မႈကို ရရွိေသာ
အခါ အျခားအျခားေသာ ၾသဇာလွ်င္ (၈)ခုေျမာက္ရွိေသာ ၾသဇ႒မက႐ုပ္ကို
ျဖစ္ေစ၏။ ယင္း႐ုပ္တို႔ကား ဥတုဇၾသဇာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကရေသာ အာ-
ဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔တည္း။ (စားမ်ဳိလိုက္ေသာ ကဗဠီကာရာဟာရ =
ဥတုဇၾသဇာ၏ သားတည္း။)

အစာသစ္ေကာ႒ာသဟု အမည္တပ္ထားေသာ ဖခင္ျဖစ္ေသာ ယင္း
ဥတုဇ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၏ အေရအတြက္ = ယင္းဥတုဇၾသဇာတို႔၏ အေရအ
တြက္က မ်ားလွ်င္မ်ားသလို သားသမီးျဖစ္ၾကေသာ အာဟာရဇၾသဇ႒မက
႐ုပ္တို႔၏ အေရအတြက္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ မ်ားျပားႏိုင္၏။ ယင္း အာ-
ဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔သည္ (သမုတိသစၥာနည္းအရ ရသဓာတ္ရည္ အျဖစ္
ျဖင့္) ပရမတၳသစၥာနည္းအရ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔အေနျဖင့္ ဘုတ္အဆက္ဆက္
႐ိုက္ခတ္လ်က္ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုးသုိ႔ = (၆)ဒြါရလံုးသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕လ်က္
ျဖစ္ပြားေနၾက၏။ ယင္းအာဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၌ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ
ၾသဇာကား -- ၾသဇာလကၡေဏာ ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ - ဟူေသာ
အ႒ကထာအဖြင့္အရ ၾသဇာ လကၡဏာသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ကဗဠီကာရ
အာဟာရတည္း။

ၾသဇာလကၡဏာသုိ႔ ေရာက္ရွိလာသည္ဟူသည္မွာ ယင္းအာဟာရဇ
ၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၌ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ ၾသဇာကသာလွ်င္ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္
ကဗဠီကာရအာဟာရ အမည္ရေသာ စတုသမု႒ာနိက ၾသဇာအား (ၾသဇ႒-
မက ႐ုပ္မ်ား အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္) အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္
ေက်းဇူးျပဳႏိုင္၏။ မူလအစာသစ္ေကာ႒ာသ = ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔၌
တည္ရွိေသာ ဥတုဇၾသဇာက ---
၁။ ကမၼဇ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ ကမၼဇၾသဇာ
၂။ စိတၱဇ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ စိတၱဇၾသဇာ
၃။ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္တုိ႔၌ တည္ရွိေသာ ဥတုဇၾသဇာ
၄။ ကလာပ္ျပား အာဟာရဇၾသဇာ (= စားမ်ဳိလိုက္ေသာ ဥတုဇ႐ုပ္တို႔၌
ပါေသာ ၾသဇာေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အာဟာရဇ႐ုပ္တို႔၌ ပါ၀င္တည္ရွိ
ေသာ ကလာပ္ျပား အာဟာရဇၾသဇာ)

ဤစတုသမု႒ာနိကၾသဇာအား အာဟာရပစၥယသတိၱျဖင့္ ေက်းဇူး
မျပဳႏိုင္၊ အားေပးေထာက္ပံ့မႈကို မျပဳႏိုင္။ ယင္း မူလ အစာသစ္ေကာ႒ာသ
အျဖစ္၌ တည္ရွိေသာ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ ဥတုဇၾသဇာ
သည္ ကမၼဇ၀မ္းမီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္ အသစ္
အသစ္ကိုသာ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ ဇနကသတၱိရွိ၏။ ယင္းဇနကသတိၱေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔ကို အာဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္တို႔
ဟူ၍ ေခၚဆို၏။

မ်က္စိ၌ ႐ႈပံု ပံုစံတစ္ခု
...........................
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ သမာဓိကို အဆင့္ဆင့္ ထူေထာင္၍ ယင္း
အာဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္မ်ား၏ (= ႐ုပ္ကလာပ္မ်ား၏) မ်က္စိသုိ႔တိုင္ေအာင္
ပ်ံ႕ႏွံ႕ျဖစ္ပြားေနသည္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ (၈)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရား
တို႔ကို ပရမတ္သုိ႔ဆုိက္ေအာင္ Óဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူပါ။ ယင္း႐ုပ္သေဘာ
တရား (၈)မ်ဳိးတို႔တြင္ ပါ၀င္တည္ရွိေသာç စတုသမု႒ာနိကၾသဇာအား အားေပး
ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေသာ စြမ္းအားရွိသျဖင့္ ၾသဇာလကၡဏာသုိ႔ဆိုက္ေရာက္ေနေသာ
ၾသဇာကို အာဟာရဇၾသဇာဟု မွတ္သားထားပါ။

၁။ ကမၼဇဇၾသဇာ --- စကၡဳဒသကကလာပ္အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ကမၼဇ
ၾသဇာဓာတ္ႏွင့္ မ်က္လံုးအိမ္သုိ႔ တိုင္ေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ ျဖစ္ေနေသာ ယင္း
အာဟာရဇၾသဇာတို႔ ၾသဇာခ်င္းခ်င္း ေပါင္းဆံုမိေသာအခါ ယင္းအာဟာရဇ
ၾသဇာ၏ အားေပးေထာက္ပံ့မႈကို ရရွိသျဖင့္၊ ကမၼဇ၀မ္းမီး၏ အားေပး
ေထာက္ပံ့မႈကိုလည္း ရရွိသျဖင့္ စကၡဳဒသကကလာပ္အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ
ကမၼဇၾသဇာသည္ ေလးဆင့္ ငါးဆင့္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၏ ျဖစ္ျခင္းတို႔ကို
ဆက္စပ္မိေစ၏။ (၀ိသုဒိၶ၊၂၊၂၅၁။) ယင္းစကၡဳဒသကကလာပ္၌ ရွိေသာ ၾသဇာ
ေၾကာင့္ ၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္ ျဖစ္လာ၏။ ယင္း ၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္၌
တည္ရွိေသာ ဌီကာလသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ၾသဇာေၾကာင့္ ယခင္ အာဟာ
ရဇၾသဇာ၏ အားေပးေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ç ကမၼဇ၀မ္းမီး၏လည္း အားေပး
ေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ ၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚလာျပန္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္
ေလးငါးႀကိမ္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔သည္ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္။

(မွတ္ခ်က္ --- ကံ၏ အေထာက္အပံ့ အားေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ၊
ဗာဟိရ အာဟာရ (ၾသဇာ)၏ မြန္ျမတ္မႈ မမြန္ျမတ္မႈ စသည့္အေၾကာင္း
တရားတို႔၏ အေပၚ၌ မူတည္၍ အႀကိမ္ အနည္းအမ်ားကား ရွိႏိုင္ေပ
သည္။ တစ္ဖန္ ယင္း ေလးငါးဆင့္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔တြင္ ေတေဇာဓာတ္
ပါ၀င္လ်က္ ရွိ၏။ ယင္းေတေဇာဓာတ္ ဥတုကလည္း ႐ုပ္၏ ဌီကာလသုိ႔
ေရာက္ရွိခိုက္၀ယ္ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္ကလာပ္ အသစ္အသစ္ကို အဆင့္
ဆင့္ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္၏ဟု မွတ္ပါ။)

မ်က္စိတြင္ပင္တည္ရွိေသာ ကာယဒသကကလာပ္၏ ၾသဇာç ဘာ၀
ဒသကကလာပ္၏ ၾသဇာတို႔ကလည္း ကမၼဇ၀မ္းမီးႏွင့္ အာဟာရဇၾသဇာ၏
အေထာက္အပံ့ကုိ ရရွိရာ၌ အာဟာရဇၾသဇ႒မက႐ုပ္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္
ျဖစ္ေစပံုကိုလည္းေကာင္းç ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တို႔တြင္ပါ၀င္ေသာ ေတေဇာဓာတ္
= ဥတုကလည္း ဥတုဇၾသဇ႒မက ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေစပံုကို
လည္းေကာင္း ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ ယင္း ႐ုပ္တရားတို႔ကို ပရမတ္သုိ႔
ဆိုက္ေအာင္ ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူပါ။

ဥတုႏွင့္ၾသဇာတို႕ ႏွစ္ခြႏွစ္ခြ ပြားပုံ
................................................
ေရွးဦးစြာ စကၡဳအၾကည္ကိုသိမ္းဆည္းပါ ။ ေတေဇာမွဥတုဇရုပ္ကလာပ္အသစ္ျဖစ္မႈကို
ျမင္ေအာင္ရွဳပါ ။ ထိုကလာပ္အသစ္၌ ပထဝီမွစ၍ ၾသဇာထိ သေဘာတရားရွစ္မ်ဳိးရွိရာ
ေတာေဇာမွ ဥတုဇရုပ္ကလာပ္အသစ္ကို ထပ္ျဖစ္ေစပါတယ္ ။ ထိုအတူ ၾသဇာကလည္း
အာဟာရဇတို႕၏အားေပးေထာက္ပံ႕မႈေၾကာင့္   ပထဝီမွစ၍ ၾသဇာထိ သေဘာတရားရွစ္မ်ဳိး
ရွိေသာ အာဟာရဇကလာပ္အသစ္ကိုျဖစ္ေစပါတယ္ ။ ထိုျဖစ္ေပၚလာေသာ ဥတုဇကလာပ္
၏ ေတေဇာ ၊အာဟာရဇကလာပ္၏ ၾသဇာ တို႕ မွ  ဥတုဇရုပ္ ၊အာဟာရဇရုပ္ တို႕ ဘုတ္အဆက္ဆက္
ရိုက္ျဖစ္ေပၚပုံကို ဉာဏ္ျဖင့္သိမ္းဆည္းပါ ။

ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း အက်ယ္ရွဳပြားနည္း
...................................................
ေရွးကျပခဲ့ေသာ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းအက်ဥ္းနည္းကို အဝါးဝစြာအားထုတ္ထားေသာ
ေယာဂီသည္ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း အက်ယ္နည္းကို အာထုတ္နိုင္ပါတယ္ ။
ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းအက်ယ္ ႐ႈပြားနည္း၌ ---
၁။ ပထ၀ီေကာ႒ာသ --- ၂၀
၂။ အာေပါေကာ႒ာသ --- ၁၂
၃။ ေတေဇာေကာ႒ာသ --- ၄
၄။ ၀ါေယာေကာ႒ာသ --- ၆
အားလံုးေပါင္းေသာ္ --- ၄၂ - ေကာ႒ာသ
ဤသုိ႔လွ်င္ (၄၂)ေကာ႒ာသ လာရွိေပသည္။
ထိုေနာက္-
ေတေဇာဓာတ္ လြန္ကဲေသာ ေတေဇာေကာ႒ာသ (၄) မ်ဳိး
၀ါေယာဓာတ္လြန္ကဲေသာ ၀ါေယာေကာ႒ာသ (၆) မ်ဳိး
ကမၼဇ ႐ုပ္ကလာပ္ (၉) စည္း
စိတၱဇ ႐ုပ္ကလာပ္ (၈) စည္း
ဥတုဇ ႐ုပ္ကလာပ္ (၄) စည္း
အာဟာရဇ ႐ုပ္ကလာပ္ (၂) စည္း
လကၡဏ႐ုပ္ (၄) ပါး ႐ႈကြက္ စသည္တို႕အားရွဳပြားရမွာပါ ။
ေကာ႒ာသ၌ ဆံပင္စေသာ ေကာ႒သတြင္ ကာယဒသကကလာပ္ စသည္ျဖင့္
တစ္ခုျခင္းဓာတ္ခြဲျပီးရွဴပြားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ကလာပ္စည္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း
ရွဳပြားရပါမယ္ ။ ေရွးကအက်ဥ္းနည္းကို အဝါးဝစြာ ရွဳပြားထားေသာ ေယာဂီသူေတာ္ေကာင္း
အတြက္ ခက္ခဲျခင္းအလ်ဥ္းမရွိႏိုင္ေပ ။ထိုေၾကာင့္ ဆက္လက္၍ ရွဳပြားရန္ -
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး ၏ နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ အတြဲ(၃) ၌
စာမ်က္ႏွာ (၁၃၈)မွ စ၍ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ ။

       http://www.mediafire.com/view/?26fyl3bvpjcyezq   

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment