ကသိုဏ္း(၁၀)ပါး သမာပါတ္ရွစ္ပါး ကို ေက်ပြန္ႏိုင္းနင္းေအာင္ပြားမ်ားထားေသာ သူေတာ္ေကာင္းအေနျဖင့္
အတိတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အနာဂတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ရွဳပြားနိုင္ေပသည္ ။
သို႕ရာတြင္ ကသိုဏ္း ၊ ေမတၱာစ်ာန္ စသည္တို႕အား ပြားမ်ားထားေသာသူေတာ္ေကာင္းအေနႏွင့္
အတိ္တ္ကိုဉာဏ္အစဥ္တို႕ေစလြတ္ကာ မည္သို႕ရွဳပြားရမည္ကို သိေသာ္လည္း ၊ သမာဓိမရေသးေသာသူ ၊
သမာဓိတစ္ခုခုထူေထာင္၍ နိမိတ္စရခါစသူ၊ စ်ာန္သမာဓိကိုအေျခခံက်က် မသင္ထားသူတို႕ဖို႕ သိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ ။
အာနာပါနကမၼ႒ာန္း၌ မိမိရရွိထားေသာ နိမိတ္အား အေရာင္အားႏွလုံးမသြင္းရ ၊ ပုံသ႑ာန္အား မကစားရ
ဟုဆိုသည္ႏွင့္ အညီ အလင္းကိုအတိတ္စသည္တို႕အားေစလြတ္ကာ ရွဳပြားရမည္ကားမဟုတ္ေပ ။ မိမိရရွိထားေသာ အားေကာင္းေသာ နိမိတ္၏ အကူအညီျဖင့္ အတိတ္စသည္တို႕အား ဉာဏ္အစဥ္ႏွင့္ ရွဳပြားရေပမည္ ။ အထူးသျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပိုင္း သည္ ရုပ္နာမ္ပရမတ္တရားတို႕၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈကို ရွုပြားရမည္ျဖစ္၍ ရုပ္နာမ္ပရမတ္တရားတို႕ကို
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိရွိဖို႕ရန္ အထူးပင္လိုအပ္ပါတယ္ ။
သမုဒယသစၥာဟူသည္
..................................
ဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္ (အဘိ၊၂၊၁၁၂-၁၁၈)၌
၁။ တဏွာကို သမုဒယသစၥာဟုလည္းေကာင္း၊
၂။ တဏွာႏွင့္ တကြေသာ ကိေလသာ အားလံုးကို သမုဒယသစၥာဟု
လည္းေကာင္း၊
၃။ အကုသိုလ္တရားအားလံုးကို သမုဒယသစၥာဟုလည္းေကာင္း၊
၄။ အကုသိုလ္တရားအားလံုးႏွင့္ အာသေ၀ါတရားတို႔၏ အာ႐ံုယူရာ ျဖစ္ေသာ
သံသရာ၀ဋ္ကို လည္ပတ္ေစတတ္ေသာ အေလာဘ အေဒါသ
အေမာဟဟူေသာ ကုသလမူလတရား သံုးပါးကို သမုဒယသစၥာဟု
လည္းေကာင္း၊
၅။ အကုသိုလ္ကံမွန္သမွ်ႏွင့္ သံသရာ၀ဋ္ကို လည္ပတ္ေစတတ္ေသာ
အာသေ၀ါတရားတို႔၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ကံမွန္သမွ်ကို သမု-
ဒယသစၥာဟုလည္းေကာင္း၊
ဤသို႔လွ်င္ သမုဒယသစၥာကို ငါးနည္းခြဲျခား၍ ေဟာၾကားထားေတာ္
မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သေမၼာဟ၀ိေနာဒနီအ႒ကထာႀကီးက ေအာက္ပါအတိုင္း
ဖြင့္ဆိုထားေတာ္မူ၏။
ေၾကာင္း-က်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈ သေဘာတရား
-----------------------------------------------
တတၳ ယသၼာ ကုုသလာကုုသလကမၼံံံ အ၀ိေသေသန သမုုဒယသစၥႏၲၲိိ
သစၥၥ၀ိိဘေဂၤၤၤ ၀ုုတၱၱံံ။ (အဘိ၊႒၊၂၊၁၈၅။)
ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ မွန္သမွ်ကို ေစတနာ၊ ေစတနာႏွင့္ ယွဥ္ဖက္
သမၸယုတၱဓမၼဟု အထူး မေျပာေတာ့ဘဲ သမုဒယသစၥာဟု အထူးမမ သာမညအား
ျဖင့္ သစၥ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္၌ ဘုရားရွင္သည္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏။
(အဘိ၊႒၊၂၊၁၈၅။)
တစ္ဖန္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ တိကနိပါတ္ တိတၳာယတနသုတၱန္၌
သမုဒယသစၥာကို ဘုရားရွင္က ဤသို႔ ေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏။ (အံ၊၁၊၁၇၈။)
ရဟန္းတို႔ ...ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယ အရိယသစၥာတရားဟူသည္
အဘယ္နည္း---
၁။ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သခၤါရ ျဖစ္၏။
၂။ သခၤါရ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ ျဖစ္၏။
၃။ ၀ိညာဏ္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ ျဖစ္၏။
၄။ နာမ္႐ုပ္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သဠာယတန ျဖစ္၏။
၅။ သဠာယတန ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဖႆ ျဖစ္၏။
၆။ ဖႆ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ျဖစ္၏။
၇။ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တဏွာ ျဖစ္၏။
၈။ တဏွာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ျဖစ္၏။
၉။ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဘ၀ ျဖစ္၏။
၁၀။ ဘ၀ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဇာတိ ျဖစ္၏။
၁၁။ ဇာတိ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဇရာမရဏ ျဖစ္၏။ ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡ
ေဒါမနႆ ဥပါယာသတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏။
ဤသို႔လွ်င္ ခ်မ္းသာမဖက္ သက္သက္ေသာ ဤဒုကၡတံုး ဒုကၡအစု
အပံု၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားသည္ တစ္နည္း ဒုကၡတံုး ဒုကၡအစုအပံု၏ ျဖစ္ျခင္း
သည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပ၏။ ရဟန္းတို႔ ...ဤ ေၾကာင္း-က်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈ =
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာတရားကို ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယအရိယသစၥာတရား
ဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္၏။ (အံ၊၁၊၁၇၈။)
ဤတိတၳာယတနသုတၱန္၌ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရားတို႔၏
ေၾကာင္း-က်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈ သေဘာတရား အားလံုးကို သမုဒယသစၥာဟု
ေဟာၾကားထားေတာ္မူေပသည္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment