အမ်ားေသာသူတို႕သိထားက်သည္မွာ မိမိအတိတ္အနာဂတ္တို႕အား ရွဳပြားသုံးသပ္ျခင္းသည္
ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိအဘိဉာဏ္၏ အရာသာျဖစ္သည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၏ အရာမဟုတ္ဟုထင္ျမင္ၾကေပသည္ ။
အသင္သူေတာ္ေကာင္းတို႕ သိထားသင့္သည္မွာ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိအဘိဉာဏ္သည္ ဘုရားရွင္တို႕
မပြင့္ထြန္းေတာ္မူေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ပင္ ရွဳပြား၍ ရႏိုင္ေသာအရာပင္ မိမိ၏ အတိတ္က နာမည္
ဘယ္အရပ္တြင္ ျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ သိရွိနိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွဳပြားနိုင္ေပသည္ ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ အပိုင္းသည္ ထိုသို႕မဟုတ္ေပ ၊ မိမိ၏ အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ အနာဂတ္
တို႕ရွိ ရုပ္ဓမၼ နာမ္ဓမၼ အား၏ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ အပိုင္းကို ပရမတ္က်က် ရွဳပြား ရေသာ
သာသနာအတြင္းသာရႏိုင္ေသာ တရားျဖစ္သည္ ။ ဆိုလိုရင္းမွာ နာမည္စေသာ ပညတ္တရားတို႕အား
ရွဳပြားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပညတ္ႏွင့္မကင္းစေကာင္းေသာ ရုပ္ နာမ္ အား၏ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈကို
ရွဳပြားေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္ ။
အဘိညာဥ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ
..................................
ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဥ္ျဖင့္ အတိတ္ကို ႐ႈ၍ရသည္ဟူေသာ
အဆိုသည္လည္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ လာရွိ၏။ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္၏ အစိတ္
အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ေသာ အနာဂတံသဉာဏ္ျဖင့္လည္း အနာဂတ္ကို ႐ႈရသည္
ဟူေသာ အဆိုလည္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ လာရွိ၏။
ဤအဆိုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍
အလြယ္တကူ လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္လည္း အတိတ္
အနာဂတ္ ခႏၶာတို႔ကို ႐ႈ၍ရႏိုင္သည္ဟူေသာ အဆိုအမိန္႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား
လက္မခံလိုၾကေပ။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္လည္း အတိတ္အနာဂတ္ ဥပါ
ဒါနကၡႏၶာတို႔ကို ႐ႈ၍ရႏိုင္သည္ဟူေသာ အဆိုအမိန္႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဘုရား
ေဟာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာအဖြင့္တို႔မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ၾက၏။
"ေယ ဟိိိ ေကစိိိ ဘိိကၡေေ၀ သမဏာ ၀ါ ျဗဟၼဏာ ၀ါ အေနက၀ိိဟိတံံံ
ပုုေဗၺၺနိ၀ါသံံံ ။ ပ ။ ေဝဒနာဒီသုဧေသ၀ နေယာ။" (သံ၊႒၊၂၊၂၆၆။)(သံ၊ဋီ၊၂၊၂၃၅)
ရဟန္းတို႔ ...အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ
ျဗာဟၼဏတို႔သည္လည္းေကာင္း တစ္ပါးမက မ်ားျပားလွစြာေသာ ေရွး၌ေနခဲ့
ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ၾကကုန္သည္
ရွိေသာ္ ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ၾကကုန္၏။
ထိုအလံုးစံု
ကုန္ေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ၾကကုန္ေသာ သမဏ
ျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးတို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း, ထိုဥပါဒါနက
ၡႏၶာ ငါးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္
ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ၾကကုန္၏။ (သံ၊၂၊၇၁။)
ဤပါဠိေတာ္၀ယ္ ပုေဗၺနိ၀ါသဟူေသာ ဤစကားရပ္ကို ပုေဗၺနိ၀ါသာ
ႏုႆတိအဘိညာဏ္၏ အစြမ္းျဖင့္ ေရွး၌ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ဉာဏ္
ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို ရည္ရြယ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္သည္
ေဟာၾကားထားေတာ္မူသည္ကား မဟုတ္။ အဟုတ္ေသာ္ကား ၀ိပႆနာ
ဉာဏ္၏ အစြမ္းျဖင့္ အတိတ္၌ ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္
ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ၾကကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ကို ရည္ရြယ္ေတာ္
မူ၍ ဤပုေဗၺနိ၀ါသံဟူေသာ စကားေတာ္ကို ဘုရားရွင္သည္ ေဟာၾကား
ထားေတာ္မူအပ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ---
"သေဗၺၺၺ ေတ ပဥၥုပါဒါနကၡေႏၶ အႏုုႆရႏိိၲၲ ဧေတသံံံ ၀ါအညတရံံ။"
= ထိုအားလံုးေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတို႔ကို
မူလည္း ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ၾကကုန္၏။ ထို
ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကိုေသာ္မူလည္း ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္
ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ၾကကုန္၏။ (သံ၊၂၊၇၁။)
ဤသို႔ ဘုရားရွင္သည္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူေပသည္။ အေၾကာင္း
ကား ဤသို႔ ျဖစ္၏။ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဏ္၏ အစြမ္းျဖင့္ ေရွး၌
ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ေသာ
သမဏ ျဗာဟၼဏအား ---
၁။ ေလာကုတၱရာတရားမ်ားပါ၀င္သည့္ ခႏၶာငါးပါးတို႔သည္လည္းေကာင္း,
၂။ ေလာကုတၱရာတရားမ်ား မပါ၀င္သည့္ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတို႔သည္
လည္းေကာင္း၊
၃။ ခႏၶာႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္ အမ်ဳိးအႏြယ္ ႐ုပ္အဆင္း အစာအာဟာရ
သုခ ဒုကၡစသည္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
၄။ အမည္နာမပညတ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးသည္လည္းေကာင္း။
ဤ (၄)မ်ဳိးေသာ အျခင္းအရာသည္ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဥ္
၏ အာ႐ံုျဖစ္သည္သာတည္း။ ယခုမူ ဘုရားရွင္ကား ဤ (၄)မ်ဳိးေသာ အျခင္း
အရာကို ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ေၾကာင္းကို မေဟာဘဲ
ေရွး၌ေနခဲ့ဖူးေသာ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း, တစ္ပါးပါးကို
ေသာ္လည္းေကာင္း ဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္ေၾကာင္း
ကိုသာ ေဟာေတာ္မူသျဖင့္ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဥ္ျဖင့္ ေရွး၌
ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့မႈကို ရည္ရြယ္ေတာ္
မမူဘဲ ေရွး၌ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္
၍ ေအာက္ေမ့မႈကိုသာ ရည္ရြယ္ေတာ္မူေၾကာင္းကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။
ထိုသို႔၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ေရွး၌ ေနခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍
ေအာက္ေမ့ရာ၌ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါကို အစဥ္ေလွ်ာက္
၍ ေအာက္ေမ့သည္ကား မဟုတ္။ အတိတ္၌ ခ်ဳပ္ခဲ့ေလၿပီးေသာ ႐ုပ္ ေ၀ဒနာ
သညာ သခၤါရ ၀ိညာဏ္ကိုသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ အစဥ္ေလွ်ာက္၍
ေအာက္ေမ့ႏိုင္သည္ ဟူလုိသည္။ (သံ၊၂၊၇၁။ သံ၊႒၊၂၊၂၆၆။)
ဤကား ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဥ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္တို႔၏
စြမ္းအင္ကြဲျပားပံုႏွင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္လည္း အတိတ္အနာဂတ္ကို ႐ႈႏိုင္ပံု
႐ႈရပံု ႐ႈ၍လည္း ရရွိႏိုင္ပံု က်မ္းဂန္ အေထာက္အထားမ်ားတည္း။ ဘုရား
ရွင္၏ မုခပါဌ္ေတာ္မွ တိုက္႐ိုက္ ထြက္ေပၚလာေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ အသံတစ္မ်ဳိးတည္း။
ဤအရာ၀ယ္ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ စ်ာန္အေစး ခန္းေျခာက္
ေတာ္မူသည့္ သုကၡ၀ိပႆက (= သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိက) ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္
ႀကီးတို႔သည္လည္း အရိယသစၥာေလးရပ္ တရားျမတ္ကို သမၼာဒိ႒ိ ဉာဏ္
ပညာျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္ သိျမင္သြားေတာ္မူၾကသည္
ဟူေသာ ဤအခ်က္ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္လွေပသည္။ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
သည္ ဘုရားရွင္၏ တရားစစ္ တရားမွန္တည္းဟူေသာ အဆံုး
အမ သာသနာေတာ္ႀကီးႏွင့္ မလြဲေခ်ာ္မိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသင့္လွေပသည္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment