Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

ၾသဒါတကသိုဏ္းသို႔


ရဟန္းတို႔ ...ဤ အဘိဘာယတနစ်ာန္ (၈)မ်ဳိးတို႔တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ
ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိအဇၩတၱသႏၲာန္၌ တည္ရွိေသာ ေကာ႒ာသတို႔၏
အဆင္း႐ုပ္တို႔ကို မ႐ႈမူ၍ ဗဟိဒၶ၌ ျဖဴေသာအဆင္း ျဖဴေသာအေသြး ျဖဴေသာ
အေရာင္ရွိေသာ ျဖဴေသာကသိုဏ္း႐ုပ္တို႔ကို ႐ႈ၏။ ထိုကသိုဏ္း႐ုပ္တို႔ကို
လႊမ္းမိုး၍ "ငါသိ၏၊ ငါျမင္၏"ဟု ဤသို႔ အမွတ္သညာ ရွိ၏။ ဤ အဘိဘာ-
ယတနစ်ာန္သည္ကား အသာဆံုး အျမတ္ဆံုးတည္း။ (အံ၊၃၊၃၀၆။)

အထက္ပါ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ ၀ဏၰကသိုဏ္း ေလးမ်ဳိးတို႔တြင္
ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းကား ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ဓာတ္ကို
အထူးၾကည္လင္ေစတတ္သျဖင့္ အသာဆံုး အျမတ္ဆံုး ကသိုဏ္းတစ္ခု ျဖစ္
၏။ ထိုေၾကာင့္ ၾသဒါတကသိုဏ္း႐ႈကြက္ကို ဦးစားေပး၍ တင္ျပေပအံ့။
၁။ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကို ျပန္လည္ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္း
အင္မ်ား ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ ေတာက္ပလာေသာ
အခါ ---

၂။ အဇၩတၱ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ။
၃။ မိမိ၏ ေ႕ရွတည့္တည့္တြင္ သို႔မဟုတ္ အနီးကပ္ဆံုး တစ္ေနရာ၌ တည္ရွိ
ေသာ ဗဟိဒၶ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ။
၄။ ထိုဗဟိဒၶ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔တြင္ အ႐ုိးစုေကာ႒ာသကို သိမ္းဆည္းပါ။
(ပဋိကူလအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းလိုကလည္း သြင္းပါ။ မသြင္းလိုကလည္း
ယင္းအ႐ုိးစုကို သိမ္းဆည္း႐ုံ သိမ္းဆည္းပါ။)
၅။ ထို ဗဟိဒၶ အ႐ုိးစု၏ အျဖဴဆံုး တစ္ေနရာကို ေရြးခ်ယ္၍ သို႔မဟုတ္
အ႐ုိးစုအားလံုး ျဖဴေနေသာ္ အ႐ုိးစုအားလံုးကို ျခံဳငံု၍ သို႔မဟုတ္
ဦးေခါင္းခြံအ႐ုိးကို အာ႐ုံယူ၍ ၾသဒါတ ၾသဒါတ = အျဖဴ အျဖဴဟု
ႏွလံုးသြင္းပါ။

အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ အကယ္၍ စိတ္အားထက္သန္ပါက
အဇၩတၱအ႐ုိးစု၌ ပဋိကူလအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းၿပီး၍ ပထမစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ၿပီး
ေသာအခါ ယင္းအ႐ုိးစုသည္လည္း ျဖဴလာေသာအခါ ထိုအျဖဴေရာင္၌
ပရိကမၼဘာ၀နာကို စီးျဖန္းလိုက စီးျဖန္းႏိုင္ပါသည္။ အဇၩတၱကသိုဏ္း႐ုပ္၌
အပၸနာစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည္တိုင္ေအာင္ ႐ႈမရျဖစ္ေနပါက သို႔မဟုတ္ မ႐ႈလိုပါက
ပရိကမၼသမာဓိမွ်ကိုသာ ထူေထာင္ၿပီးေနာက္ ဗဟိဒၶ အ႐ုိးစုေကာ႒ာသ
၏ အျဖဴေရာင္ကို အာ႐ုံယူ၍ ၾသဒါတ အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းကို ဆက္လက္
႐ႈရမည္ ျဖစ္သည္။





ဗဟိဒၶ အ႐ုိးေကာ႒ာသမွပင္ ၾသဒါတကသိုဏ္းသို႔
................................................................
ဗဟိဒၶ အ႐ုိးေကာ႒ာသမွပင္ ၾသဒါတကသိုဏ္းသို႔
သြားလိုကလည္း အထက္ေဖာ္ျပပါ အစီအစဥ္အတိုင္း ႐ႈႏိုင္ပါသည္။ ဗဟိဒၶ
အ႐ုိးစုေကာ႒ာသကို ပဋိကူလအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္ကား ပဋိကူလ
မနသိကာရကမၼ႒ာန္းကိုလည္း စီးျဖန္းတတ္ေစ၊အ႐ုိးစုေကာ႒ာသလည္း
ခိုင္ခံ့ေစ၊ အ႐ုိးစုေကာ႒ာသလည္း ျဖဴလာေစဟူေသာ ဦးတည္ခ်က္တို႔ျဖင့္
ႏွလံုးသြင္းျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ပဋိကူလအားျဖင့္ ႏွလံုးမသြင္းဘဲ ၾသဒါတ
ကသိုဏ္းသို႔ တိုက္႐ုိက္သြားလိုကလည္း သြားႏိုင္သည္သာ ျဖစ္သည္။

ဗဟိဒၶ
အ႐ုိးစု၏ အထူးသျဖင့္ ဦးေခါင္းခြံ၏ အျဖဴေရာင္ကို အာ႐ုံယူ၍ ၾသဒါတ
ၾသဒါတ = အျဖဴ အျဖဴဟု ႐ႈေသာအခါ ထိုအျဖဴေရာင္အာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို
တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။
အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္စေသာ ေရွးေရွး ဘာ၀နာသမာဓိတို႔၏ အားႀကီး
ေသာ မွီရာ = ဥပနိႆယသတၱိစေသာ ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးမႈ
အရွိန္အ၀ါသတၱိထူးႀကီးကို ဆက္ခံထားရေသာ အသင္ သူေတာ္ေကာင္း၏
ၾသဒါတကသိုဏ္း ဘာ၀နာစိတ္သည္ အျဖဴေရာင္အာ႐ုံ၌ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍
တည္ေနမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။

ယင္းအျဖဴေရာင္အာ႐ုံ၌ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ
စသည္ျဖင့္ ဘာ၀နာစိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနပါက အ႐ုိးစု ေကာ-
႒ာသေပ်ာက္၍ အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းသက္သက္သာ က်န္ရွိေနမည္ျဖစ္
သည္။ ၀ါဂြမ္းစိုင္ကဲ့သို႔ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေသာ အျဖဴေရာင္ ကသိုဏ္း၀န္းကား
ဥဂၢဟနိမိတ္တည္း။ ေသာက္႐ွဴးၾကယ္ကဲ့သို႔ အလြန္ ၾကည္လင္ေတာက္ပလာေသာ
အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းကား ပဋိဘာဂနိမိတ္တည္း။ ဥဂၢဟ-
နိမိတ္သို႔ မဆိုက္မီ အ႐ုိးစုနိမိတ္အားလံုးကား ဆြတ္ဆြတ္မျဖဴမီ ပရိကမၼနိမိတ္
ခ်ည္းသာတည္း။

အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဤသာသနာေတာ္တြင္း၌
ေရွးေရွးဘ၀မ်ားကျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ ေရွးေရွးဘုရားရွင္တို႔၏ သာသနာေတာ္
တြင္း ဘ၀ထိုထိုကျဖစ္ေစ ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ၾသဒါတကသိုဏ္း ပါရမီ
ကုသိုလ္အေဆာက္အဦရွိသူ ျဖစ္ပါက အျဖဴေရာင္ ၾသဒါတကသိုဏ္း၀န္းမွာ
အထူးႀကိဳးစား၍ မျဖန္႔ရေတာ့ဘဲ ဥဂၢဟနိမိတ္ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂနိမိတ္သို႔
ဆိုက္ေရာက္လာေသာအခါ အျဖဴေရာင္ ၾသဒါတကသိုဏ္း၀န္းကို စိုက္၍
အျဖဴ အျဖဴဟု ႐ႈေနစဥ္မွာပင္ ယင္းအျဖဴေရာင္ ၾသဒါတကသိုဏ္း၀န္းသည္
အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာသို႔တိုင္ေအာင္ လြယ္ကူစြာ ျပန္႔သြားမည္ ျဖစ္ေပသည္။

အကယ္၍ အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းမွာ ျပန္႔က်ယ္၍ မသြားပါက ထို
အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းကိုပင္ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ၍ အထူးၾကည္လင္ေတာက္ပ
လာသည့္တိုင္ေအာင္ ယင္း ၾသဒါတကသိုဏ္း၀န္းကိုပင္ အာ႐ုံယူ၍ အျဖဴ
အျဖဴဟု ႐ႈေနပါ။ သမာဓိကို ဆက္လက္ ထူေထာင္ပါ။ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ၍
အထူး သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ ေတာက္ပေနသည့္ ပဋိဘာဂနိမိတ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္
ေသာအခါ ယင္း ပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုပင္ အာ႐ုံယူ၍ အျဖဴ အျဖဴဟု ဆက္လက္
႐ႈပြားခဲ့ေသာ္ ပထမစ်ာန္သမာဓိသို႔ကား ဆိုက္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းသမာဓိမွာ
မခိုင္ခံ့ဘဲ အရွည္မတည္တံ့ ျဖစ္တတ္၏။

 ထိုေၾကာင့္ ယင္း ပဋိဘာဂနိမိတ္ကို
သမာဓိ အရွည္ခိုင္ခံ့တည္တံ့ေရးအတြက္ တိုးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္ေပသည္။
ယင္း အျဖဴေရာင္ၾသဒါတကသိုဏ္း ပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာ
စိတ္သည္ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေသာအခါ
"အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းသည္ ေဘးပတ္လည္၀န္းက်င္သို႔ လက္တစ္သစ္ခန္႔
ျပန္႔ပါေစ၊ သို႔မဟုတ္ လက္ႏွစ္သစ္ခန္႔ ျပန္႔ပါေစ၊ သို႔မဟုတ္ လက္သုံးသစ္ခန္႔
ျပန္႔ပါေစ၊ သို႔မဟုတ္ လက္ေလးသစ္ခန္႔ ျပန္႔ပါေစ"ဤသို႔စသည္ျဖင့္ မိမိ၏
ဉာဏ္အာႏုေဘာ္စြမ္းအားႏွင့္ ႏႈိင္းခ်ိန္လ်က္ လက္တစ္သစ္ လက္ႏွစ္သစ္
စသည္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ အဓိ႒ာန္ျပဳကာ ျဖန္႔ၾကည့္ပါ။

လက္တစ္သစ္ လက္
ႏွစ္သစ္ စသည္ျဖင့္ မပိုင္းျခားဘဲကား ကသိုဏ္း၀န္းကို မျဖန္႔ပါႏွင့္၊ ပိုင္းျခား
၍သာ ျဖန္႔ပါ။ ထိုသို႔ ပိုင္းျခား၍ အဓိ႒ာန္ျပဳကာ ျဖန္႔လိုက္သျဖင့္ ကသိုဏ္း-
၀န္းသည္ ျပန္႔သြားခဲ့ေသာ္ ယင္းကသိုဏ္း၀န္းသည္ အနည္းငယ္ လႈပ္ရွားသြား
တတ္၏။ ထိုအခါ ထိုကသိုဏ္း၀န္းကို ၿငိမ္သက္သြားေအာင္ အျဖဴ အျဖဴဟု
႐ႈေနပါ။ သမာဓိစြမ္းအင္ အားေကာင္းလာေသာအခါ ကသိုဏ္း၀န္းသည္
ၿငိမ္သက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။


ကသိုဏ္းဝန္းကို ျဖန္႕က်က္ပါ
.....................................
 ၿငိမ္သက္သြားပါက ေရွးနည္းတူ ပိုင္းျခား၍
အဓိ႒ာန္ျပဳကာ ထပ္မံ၍ ျဖန္႔ၾကည့္ပါ။ တစ္စတစ္စ ကသိုဏ္း၀န္းသည္ က်ယ္
ျပန္႔လာေသာအခါ "တစ္ေတာင္ ျပန္႔ပါေစ၊ တစ္လံ ျပန္႔ပါေစ "ဤသို႔စသည္ျဖင့္
တိုးခ်ဲ႕၍ ျဖန္႔ၾကည့္ပါ။ ဤနည္းျဖင့္ ကသိုဏ္း၀န္းကို အရပ္ (၁၀)-
မ်က္ႏွာသို႔ အတိုင္းအတာပမာဏ မရွိေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္ပါ။ အရပ္ (၁၀)မ်က္-
ႏွာ၌ မည္သည့္အရပ္ကိုမဆို ၾကည့္လိုက္တိုင္း ျဖဴေနပါေစ။ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ
ႏွစ္ဌာနလံုး၌ သဏၭာန္ျဒပ္ လံုး၀မရွိေတာ့ဘဲ အျဖဴေရာင္ခ်ည္းသက္သက္
တည္ ရွိေနေသာအခါ ထိုအျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းအာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္သည္
ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္၍ တည္ေနေအာင္၊ လႈပ္ရွားေနပါက လႈပ္ရွားေနေသာ အျဖဴေရ
ာင္ကသိုဏ္းအာ႐ုံလည္း ၿငိမ္၀ပ္သြားေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးေသာ ယင္း
အျဖဴေရာင္ ကသိုဏ္း၏ တစ္ေနရာ၌ တိုက္နံရံ တစ္ခုေပၚ၌ ဦးထုပ္တစ္လံုးကို
ခ်ိတ္ဆြဲ ထားသကဲ့သို႔ ဘာ၀နာစိတ္ကို ကပ္ထား၍ အျဖဴ အျဖဴဟုသာ ႐ႈေနပါ။
ယင္း အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းအာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍
တည္လာေသာအခါ အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းမွာလည္း လႈပ္ရွားမႈမရွိေတာ့ဘဲ
ၿငိမ္၀ပ္လာမည္ ျဖစ္၏။ ဘာ၀နာစိတ္လည္း ၿငိမ္သက္လာ၍ အျဖဴေရာင္
ကသိုဏ္းလည္း ၿငိမ္၀ပ္လာေသာအခါ ယင္း အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းမွာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ၍
အထူး ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းလာမည္ ျဖစ္သည္။ အျဖဴေရာင္
ကသိုဏ္း၀န္းနိမိတ္ကို တိုးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ထပ္မံ၍ ရရွိလာေသာ
ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္တည္း။ ထိုအျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း ပဋိဘာဂနိမိတ္
အာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို တစ္နာရီခန္႔ ႏွစ္နာရီခန္႔ စသည္ျဖင့္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍
တည္ေနေအာင္ အျဖဴ အျဖဴဟုပင္ ႐ႈေနပါ။ ထိုအခါ ယင္း ပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုပင္
ထပ္ကာထပ္ကာ ႏွလံုးသြင္းေနပါက ႐ႈေနပါက ထို ပဋိဘာဂနိမိတ္
အာ႐ုံ၌ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေသာ စူးစူးစိုက္စိုက္ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း
နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ဘာ၀နာစိတ္၀ယ္ စ်ာန္အဂၤါ(၅)ပါးလည္း အလြန္ ထင္ရွားေန
မည္၊ အားရွိေနမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခါ ပထမစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆိုက္ေရာက္
ၿပီ ျဖစ္သည္။

အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္း စ်ာန္အဂၤါ (၅) ပါး
.....................................................
၁။ ၀ိတက္ = အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံေပၚသို႔ စိတ္ကို
ေရွး႐ႈတင္ေပးျခင္းသေဘာ။
၂။ ၀ိစာရ = အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံကို "အျဖဴ အျဖဴ"ဟ
ု ထပ္ကာထပ္ကာ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ျခင္းသေဘာ။
၃။ ပီတိ = အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံကို ႏွစ္သက္
ျခင္းသေဘာ။
၄။ သုခ = အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံ၏ အရသာကို
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ခံစားျခင္းသေဘာ။
၅။ ဧကဂၢတာ= အျဖဴေရာင္ကသိုဏ္းပဋိဘာဂနိမိတ္အာ႐ုံ တစ္ခုတည္း
ေပၚသို႔ စိတ္က်ေရာက္ တည္ၿငိမ္ေနျခင္းသေဘာ။
၀ိတက္စသည့္ တစ္လံုးစီ တစ္လံုးစီကို စ်ာန္အဂၤါဟု ေခၚဆို၍ ယင္း
စ်ာန္အဂၤါတို႔၏ အေပါင္းအစုကို စ်ာန္ဟု ေခၚဆိုသည္။ ယင္းပထမစ်ာန္
သမာဓိကိုလည္း ၀သီေဘာ္ (၅)တန္ ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ။ ၀သီေဘာ္
(၅)တန္ ႏိုင္နင္းေသာအခါ အာနာပါနကမၼ႒ာန္း၌ ေရးသားတင္ျပခဲ့သည့္
အတိုင္း ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္တို႔သို႔လည္း အစဥ္အတိုင္း
ကူးပါေလ။

အရိုးစု မဟုတ္ဘဲ အျခားေသာ အာရံုျဖင့္လည္း ရွဳႏိုင္ပါတယ္
......................................................................................
၁။ အေက်ာ္ပန္း စံပယ္ပန္း ျမတ္ေလးပန္းတို႔ကဲ့သို႔ ျဖဴေသာ ပန္းမ်ား၌ေသာ္လည္း
ေကာင္း
၂။ အျဖဴေရာင္ အ၀တ္ပိတ္စ၌ေသာ္လည္းေကာင္း
၃။ အျဖဴေရာင္ စကၠဴ၌ေသာ္လည္းေကာင္း
၄။ စက်င္ေက်ာက္ကဲ့သို႔ အျဖဴေရာင္ ေက်ာက္ျပားမ်ား၌ေသာ္လည္း-
ေကာင္း အျဖဴေရာင္ကသုိဏ္းနိမိတ္ကို ရယူႏိုင္ေပသည္။
အ႐ိုးစုေကာ႒ာသ၌ အျဖဴေရာင္ကသုိဏ္းကို စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔
ဆိုက္သည္တုိင္ေအာင္ သမာဓိကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ထူေထာင္ထား-
ၿပီးေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖဴေနသည့္ မည္သည့္အရာ၀တၳဳကိုမဆုိ
သီးသန္႔ အျဖဴေရာင္ကသုိဏ္း၀န္း မျပဳလုပ္ေတာ့ဘဲ ယင္းအရာ၀တၳဳ၏ အျဖဴေရာင္သက္သက္ကိုသာ
ႏွလုံးသြင္းလုိက္ပါက တစ္ခဏအတြင္းမွာပင္ အျဖဴေရာင္ က သိုဏ္း ၀နး္ ျဖစ္ေပၚလာကာ
 အထးူ ႀကဳိးစားၿပးီ မျဖန႔္ၾကက္ရ ေတာဘ့ ဲ
ကသိုဏ္း၀န္းမွာ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာသို႔တိုင္ေအာင္ လြယ္လင့္တကူ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြား
တတ္ေပသည္။ ထုိအခါ ပထမစ်ာန္သမာဓိမွသည္ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔
ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ပါေလ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com

No comments:

Post a Comment