Choose Fonts Here
Monday, May 23, 2016
အသုဘကမၼ႒ာန္း
အ၀ိညာဏက အသုဘ ကမၼ႒ာန္း (၁၀) မ်ဳိး
-----------------------------------------------
အသုဘသဒၵါသည္ မတင့္တယ္ဟူေသာ အနက္ကို ေဟာ၏၊ ဤေနရာ၀ယ္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ စပ္၍ ေသသည့္
အခါ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာ အေလာင္းေကာင္ ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ကို အသုဘဟု ေခၚဆိုအပ္၏။ ထို
အသုဘသည္ (၁၀)မ်ဳိး ရိွ၏။
၁။ ဥဒၶဳဳမာတက = ေသသည္မွ အထက္ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ အကူး ဖူးဖူးေရာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာ
အေလာင္းေကာင္၊
၂။ ၀ိနီလက = အသားမ်ားရာ၌ နီ၍ ျပည္စုရာ၌ ျဖဴသျဖင့္ ျဖဴနီသေဘာ ေရာေႏွာစပ္တြဲ ညိဳမည္းမည္းပုပ္
စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၃။ ၀ိပုဗၺက = ျပည္တစိုစို ေပါက္ကြဲယုိလ်က္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၄။ ၀ိစၦိဒၵက = ထက္ေအာက္ ႏွစ္ရပ္ မဆက္စပ္ေအာင္ ပိုင္းျဖတ္ထားေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာ အေလာင္း
ေကာင္၊
၅။ ၀ိကၡာယိတက = လင္းတ ေခြး က်ီး အသီးသီးတို႔ နည္းမ်ဳိးစံုျပား ဖံုဖံုအားျဖင့္ ခဲစားထားအပ္ေသာ
စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၆။ ၀ိကၡိတၱက = လက္ ေျခ ေခါင္းကို ဖ႐ိုဖရဲ ထိုထိုၾကဲေအာင္ ပစ္လႊင့္ထားအပ္ေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ
မသာအေလာင္းေကာင္၊
၇။ ဟတ၀ိကၡိကၱက = က်ီးေျခသဏၭာန္ျဖစ္ေအာင္ ဓားျဖင့္ မႊန္း၍ လက္ေျခစေသာ ကိုယ္အဂၤါတို႔ကို ထိုထို
အရပ္သို႔ ဖ႐ိုဖရဲၾကဲေအာင္ ပစ္လႊင့္ထားအပ္ေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၈။ ေလာဟိတက = ေသြးမ်ားထြက္ယိုလ်က္ တစ္ကိုယ္လံုးေပေအာင္ ေသြးျဖင့္ လိမ္းက်ံေနေသာ စက္ဆုပ္
ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၉။ ပုဠုဳ၀က = ပိုးေလာက္တို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္၊
၁၀။ အ႒ိက = အ႐ုိးစုအဆင့္၌ တည္ရွိေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ မသာအေလာင္းေကာင္။
အ၀ိညာဏက အသုဘ = ေသအသုဘကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားလိုေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွးဦးစြာ
မိမိရရွိထားၿပီးသည့္အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္သမာဓိကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾသဒါတကသိုဏ္း
စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကိုေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ဖန္ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား အား
ေကာင္းလာေသာအခါ မိမိျမင္ဖူးထားသည့္ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အေကာင္းဆံုးေသာ လိင္တူ အေလာင္းေကာင္
တစ္ခုကို လင္းေရာင္ျခည္၏ အကူအညီျဖင့္ လွမ္းအာ႐ုံယူပါ။ ထိုအေလာင္းေကာင္အာ႐ုံကို ပကတိဖြင့္ထားေသာ
မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရသကဲ့သို႔ ျမင္ေတြ႕ရေသာ္ ယင္းအေလာင္းေကာင္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ပုပ္ပြေနေသာ လိင္တူ အသုဘအေလာင္းေကာင္ တစ္ခုကိုလွမ္း၍ အာ႐ုံယူပါ။
ဉာဏ္လင္းေရာင္ျခည္ေအာက္တြင္ ထိုအေလာင္းေကာင္
ကို ေတြ႕ျမင္ေနေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ေရွးယခင္က မိမိ ျမင္ဖူးထားသည့္ ပံုစံ
အတုိင္း ျပန္လည္၍ ျမင္ေအာင္ အလင္းေရာင္ အကူအညီျဖင့္ လွမ္းအာ႐ုံ-
ယူပါ။ ထင္ထင္ရွားရွား ဉာဏ္လင္းေရာင္ျခည္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ ထို
အေလာင္းေကာင္၏ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အေကာင္းဆံုးေသာ အေနအထား၌
မိမိ၏ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ထား၍ --- "ပဋိကူလ ပဋိကူလ =
ရြံစရာ ရြံစရာ"ဟု ႐ႈေနပါ။
ထိုအေလာင္းေကာင္အာ႐ုံ၌ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ အသုဘ
ဘာ၀နာစိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေသာအခါ အသုဘအေလာင္း
ေကာင္ အာ႐ုံသည္လည္း ဥဂၢဟနိမိတ္မွ ပဋိဘာဂနိမိတ္သို႔ ကူးသြားမည္
ျဖစ္၏။ ပကတိမ်က္စိျဖင့္ ဖြင့္ၾကည့္သကဲ့သို႔ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေနရ
ေသာ အေလာင္းေကာင္နိမိတ္ကား ဥဂၢဟနိမိတ္တည္း။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၈၀။)
အသုဘအေလာင္းေကာင္ အာ႐ုံကို ႏွလံုးသြင္းေနေသာ ဘာ၀နာမနသိကာရ၏
မျပန္႔ေျပာေသးသည့္အတြက္ မႀကီးက်ယ္ မျမင့္ျမတ္ေသးသည့္
အတြက္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း အသုဘအေလာင္းေကာင္အာ႐ုံ၏ အလြန္
ႀကီး ၿငိမ္သက္မႈ မရွိေသးသည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဥဂၢဟနိမိတ္
သည္ ေဖာက္ျပန္သည္ အ႐ုပ္ဆိုးသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အျမင္ရွိသည္
ျဖစ္၍ ထင္လာ၏။
ပဋိဘာဂနိမိတ္သည္ကား အသုဘဘာ၀နာမနသိကာရ၏
ျပန္႔ေျပာႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာျခင္းေၾကာင့္လည္း
ေကာင္း အသုဘအေလာင္းေကာင္ အာ႐ုံ၏ ၿငိမ္သက္မႈရွိလာသည္၏ အျဖစ္
ေၾကာင့္လည္းေကာင္း အလိုရွိတိုင္း ၀ေအာင္စားၿပီး၍ ေလ်ာင္းလ်က္အိပ္ေန
ေသာ ဆူၿဖိဳးေသာ ကိုယ္အဂၤါႀကီးငယ္ ရွိေသာ ေယာက္်ားကဲ့သို႔ ထင္လာ၏။
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၈၃-၁၈၄။ မဟာဋီ၊၁၊၂၁၀။)
ထို ပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုပင္ "ပဋိကူလ-ပဋိကူလ = ရြံစရာ-ရြံစရာ"ဟု
ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႏွလံုးသြင္း ႐ႈပြားခဲ့ေသာ္ ဘာ၀နာစိတ္သည္လည္း ယင္းအာ႐ုံ၌
တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေသာ္ စ်ာန္အဂၤါမ်ား
သည္ ထင္ရွားေနေပလိမ့္မည္။ ထင္ရွားပါက ပထမစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆိုက္ေပၿပီ။
၀သီေဘာ္ (၅)တန္ ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါ။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment