Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္



အာကဥၥညာယတနစ်ာန္ဟူသည္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၏
မရွိျခင္း = နတၳိေဘာပညတ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္ဟု ဆုိလိုသည္။
အာကဥၥာညာယတနစ်ာန္ကို ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္လုိေသာ ေယာဂါ
၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ၀ိညာဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္၌ ၀သီေဘာ္ငါးတန္
ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္အပ္၏။ ၀သီေဘာ္ငါးတန္ ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္
ၿပီးေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္အပ္၏။

၁။ ဤ ငါရရွိထားေသာ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္သည္ အာကာသာနဥၥာယ
တနစ်ာန္ဟူေသာ နီးကပ္ေသာ ရန္သူရွိ၏။ (အခ်ိန္မေရြး
အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္သို႔ ျပန္လည္ကာ ေလ်ာက်ႏုိင္၏ဟုဆိုလိုသည္။)
၂။ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္သည္လည္း မဟုတ္ခဲ့။ ဤသို႔
လွ်င္ ၀ိညာဥၥာယတနစ်ာန္၌ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈ၍၊
၃။ ထုိ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္၌ တြယ္တာငဲ့ကြက္ တသက္သက္ ရွိျခင္း= နိကႏၲိကို ကုန္ေစ၍
၄။ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကို ၿငိမ္သက္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္း၍
၅။ အၾကင္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၀ိညာဏ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ၀ိညာ
ဏဥၥာယတနစ်ာန္သည္ ျဖစ္ေပၚလာရ၏၊ ထုိ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္-
၏ပင္လွ်င္ အာ႐ုံျဖစ္၍ျဖစ္ေသာ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏
မရိျွခငး္ဟေူ သာ နတၳိေဘာပညတ္ကို ဆိတ္သည္၏ အျဖစ္ကို
ကငး္ေသာ အျခင္းအရာကို ႏွလုံးသြင္းအပ္၏။

အဘယ္သို႔ ႏွလုံးသြင္းအပ္သနည္း။ထုိအာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္
၀ိညာဏ္ကို အခ်င္းခပ္သိမ္း ႏွလုံးမသြင္းမူ၍ ထုိအာကာသာနဥၥာယတန
၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္းသေဘာ နတၳိေဘာပညတ္ကိုသာ အာ႐ုံျပဳ၍ ---
၁။ နတၳိ - နတၳိ = မရွိ - မရွိဟူ၍လည္းေကာင္း
= နတၳိ ကိဥၥိ- နတၳိ ကိဥၥိ = ဘာမွ်မရွိ ဘာမွ်မရွိဟူ၍လည္းေကာင္း
၂။ သုညံ - သုညံ = ဆိတ္၏ - ဆိတ္၏ဟူ၍လည္းေကာင္း
၃။ ၀ိ၀ိတၱံ - ၀ိ၀ိတၱံ = ကင္း၏ - ကင္း၏ဟူ၍လည္းေကာင္း ---
အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္အပ္၏၊ ႏွလုံးသြင္းအပ္၏၊ ဉာဏ္ျဖင့္
သက္၀င္၍ ႐ႈအပ္၏။ ၀ိတက္ျဖင့္ နတၳိ ကိဥၥိ - နတၳိ ကိဥၥိ= ဘာမွ်မရွိ
ဘာမွ်မရွိဟု ေရွး႐ႈေခါက္သည္ကို ထက္၀န္းက်င္ လွည့္လည္၍ ေခါက္သည္
ကို ျပဳအပ္၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၆-၃၂၇။)

ဤဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးသည့္နည္းအတုိင္း ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္-
၏ မရွိျခင္း နတၳိေဘာပညတ္ဟုဆုိအပ္ေသာ စ်ာန္ျဖစ္ေၾကာင္းနိမိတ္၌
ဘာ၀နာစိတ္ကို ျဖစ္ေစေသာ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၀ယ္ နီ၀ရဏ
ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔သည္ ကြာက်သြားၾကကုန္၏။ အာကာသာနဥၥာ
ယတန၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္း နတၳိေဘာပညတ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ
သတိသည္ ေကာင္းစြာ တည္လာ၏။ ဥပစာရစ်ာန္သမာဓိျဖင့္ ဘာ၀နာစိတ္
သည္ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္လာ၏။ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိ အာကာသာဥၥာယ
တန၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္း နတၳိေဘာပညတ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ
စ်ာန္ျဖစ္ေၾကာင္းနိမိတ္ကို အဖန္တလဲလဲ မွီ၀ဲ၏ ပြားမ်ား၏ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ
အေလ့အလာျပဳ၏။ ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္ ျပဳက်င့္ေသာ ထုိေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရအပ္ေသာ အာကာသနိမိတ္ကို
ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ထုိမဟဂၢဳတ္ အာကာသာနဥစာယတန၀ိညာဏ္၏
သာလွ်င္ ဆိတ္သည္၏အျဖစ္၊ကင္းသည္၏အျဖစ္၊ မရွိသည္၏အျဖစ္ဟူ
ေသာ နတၳိေဘာပညတ္၌ အာကိဥၥိညာယတနစ်ာန္စိတ္သည္ အပၸနာစ်ာန္၏
အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ အာကာသနိမိတ္၌ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ျဖစ္ေသာ အာကာသာ
နÍၥာယတန၀ိညာဏ္နိမိတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ၀ိညာဏဥၥာယတန၀ိညာဏ္သည္
ျဖစ္ေပၚလာသကဲ့သို႔ပင္တည္း။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၇။)



ႏိႈင္းခုိင္းဖြယ္ရာ ေလာကဥပမာကို ႏွီးေႏွာျပျခင္း
.............................................................
ထုိအထက္တြင္ တင္ျပထားေသာ ဥပမာစကားရပ္၌ ဤဆုိလတၱံ႕သည္ကား
ဥပမာ ဥပေမယ် ႏွီးေႏွာျခင္းတည္း။ ထုိေယာက္်ားသည္ ထုိတန္ေဆာင္း
၀န္းအစရွိေသာ အရပ္၌ စည္းေ၀းညီမူေနေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္
အေပါင္းကို ဖူးျမင္ၿပီးေနာက္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ဖဲခြာသြားေလ၏။ ထုိေနာင္မွ
ရဟန္းသံဃာေတာ္ အားလုံးတို႔သည္ တစ္စုံတစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္ေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥျဖင့္
ယင္းတန္ေဆာင္း၀န္းမွ ဖဲခြာသြားၾကကုန္သည္ရွိေသာ္ ထိုေယာက္်ား
သည္ တစ္ဖန္ ျပန္လာ၍ ယင္းတန္ေဆာင္း၀န္းကို ၾကည့္ေလက ထုိစည္းေ၀း
ညီမူရာအရပ္ကို ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔မွ ဆိတ္သုဥ္းသည္ကိုသာလွ်င္ ေတြ႕
ျမင္၏၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔၏ ထုိစည္းေ၀းညီမူရာအရပ္မွလည္း ဖဲခြာသြား
ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို မ႐ႈသကဲ့သို႔ --- ဤဥပမာအတူ ဤေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွး၌ ၀ိညာဏဥၥာာယတနစ်ာန္မ်က္စိျဖင့္ အာကာသာနဥၥာ
ယတနစ်ာန္၀ိညာဏ္ကို ႐ႈ၍ ေနာက္ကာလ၌ ယင္းအာကာသာနဥၥာယတန-
၀ိညာဏ္ကိုပင္ နတၳိ (= မရွိ)ဟူ၍ ပရိကမ္ဟူေသာ ဘာ၀နာမနသိကာရ
ျဖင့္ ႐ႈေလေသာ္ ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္သည္ ကင္းသြား၏။

ကင္းသည္ရွိေသာ္ တစ္ဖန္ အာကိဥၥာညာယတနစ်ာန္မ်က္စိျဖင့္ ထုိအာကာ
သာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္းဟူေသာ နတၳိေဘာပညတ္ကိုသာလွ်င္
႐ႈလ်က္ေန၏။ ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ ကင္းျခင္း ခ်ဳပ္ျခင္း
မရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို မစူးစမ္း မဆင္ျခင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ
အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္၏ ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ယင္း၀ိညာဏ္၏ ကင္းျခင္း
ခ်ဳပ္ျခင္း မရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို ႏွလုံးသြင္းျခင္း၏ မရွိျခင္းေၾကာင့္တည္း။(မဟာဋီ၊၁၊၄၀၂။)

အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္သို႔ ဆုိက္ၿပီ
------------------------------------
ဤမွ် အတုိင္းအရွည္ရွိေသာ စကားအစဥ္ျဖင့္ ထုိေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္ကို အလုံးစုံေသာ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္ကိုလည္းေကာင္း၊ ထုိ
၀ညိ ာဏဥၥာယတနစ်ာန၏္ တညရ္ ာအာ႐ံုျဖစေ္ သာ အာကာသာနဥၥာယတန-
၀ိညာဏ္ကိုလည္းေကာင္း ေကာင္းစြာေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္၍ အာကာသာ
နဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္း = နတၳိေဘာပညတ္ကို အာ႐ုံယူ၍ နတၳိ -
နတၳိ၊ သုညံ - သုညံ၊ ၀ိ၀ိတၱံ - ၀ိ၀ိတၱံဟူ၍ ဤအျခင္းအရာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္း
သည္ျဖစ္၍ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကို ျပည့္စုံေစ၍ ေန၏ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
(အဘိ၊၂၊၂၅၄။ ဒီ၊၂၊၆၀။ ၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၇။)

အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ဟူသည္
.........................................
ေယာဂါ၀စရပဂု ဳိၢလသ္ ည ္အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာာဏ၏္ မရိွျခငး္ -
သေဘာ = နတၳိေဘာပညတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ဤအာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကို
ရရွိေအာင ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရ၏၊ ထိုသို႕အားထုတ္ရာ၌ အ႐ွဳခံအာ႐ံုျဖစ္ေသာ
အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္အား ေအာက္ထစ္ပိုင္းျခား အယုတ္ဆုံး အား
ျဖင့္ စိုးစဥ္းအနည္းငယ္ မွ်ေသာ္လည္း အၾကြင္းအက်န္ မရွိေသာေၾကာင့္
ယင္း အာကာသာနာဥၥာယတန၀ိညာဏ္သည္ အကိိဥၥန မည္၏။
စိုးစဥ္းအနည္းငယ္ ဘင္မွ်ေသာ္လည္း အၾကြင္းအက်န္ မရွိေသာ
အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ ႐ႈေနေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏
ဉာဏ္အား မထင္ဘဲ ကင္းကြာ ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းသေဘာသည္ အာကိိဥၥညမည္၏။

ယငး္ မရိွျခငး္သေဘာက ုိ နဘိၳဘာ၀ဟ ု ဆုိ၏ ။ထိုမ ရိွျခငး္သည ္ ပရမတ္
အထည္ကိုယ္မဟုတ္ ၊ ပညတ္မွ်သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နတၳိဘာ၀ပညတ္ =
နတၳိေဘာပညတ္ဟု ဆုိအပ္၏။ နတ္တို႔၏တည္ရာ ဘုံဗိမာန္ေနရာသည္
ေဒ၀ါယတနမည္သကဲ့သို႔ --- ထုိစိုးစဥ္းအနည္းငယ္ ဘင္မွ်ေသာ္လည္း အ
ၾကြင္းအက်န္မရွိေသာ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ မရွိသည္၏
အျဖစ္တည္းဟူေသာ နတၳိေဘာပညတ္သည္ ထုိတတိယအ႐ူပစ်ာန္ (= အာ
ကိဥၥညာယတနစ်ာန္)၏ တည္ရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာယတန မည္၏။
ထုိေၾကာင့္ ယင္းနတၳိေဘာပညတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ တတိယ
အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္သည္ အာကိိဥၥညာယတနစ်ာန္္္ မည္၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၈။)

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment