Choose Fonts Here
Monday, May 23, 2016
သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀
၁။ ဒါနကုသိုလ္ကံ တစ္ခုကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရာ၌ မလွဴမီ ေရွးအဖို႔၌ ျဖစ္ေသာ
ပုဗၺေစတနာတို႔သည္ကား သခၤါရတို႔တည္း။ အလွဴခံပုဂိၢဳလ္တို႔၏လက္၌
လွဴဖြယ္၀တၳဳကို တည္ေစေသာ ပတိ႒ာပက ေစတနာ = မုဥၥေစတနာကား
ကမၼဘ၀တည္း။
၂။ တစ္နည္း --- ကံတစ္ခုကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္စဥ္ ျဖစ္ေပၚေနၾကေသာ
မေနာဒြါရိကေဇာ၀ီထိ စိတ္အစဥ္တို႔တြင္ ေဇာ (၇)ႀကိမ္တို႔အနက္ ေ႕ရွေဇာ
(၆)တန္တို႔၌ တည္ရွိေသာ ေစတနာကား အာယူဟနသခၤါရ မည္၏ = ကံ
ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားထုတ္ေၾကာင္းတရား မည္၏။ (၇)ခုေျမာက္ေသာ
သတၱမေဇာ ေစတနာသည္ကား ကမၼဘ၀ မည္၏။
၃။ တစ္နည္း --- ကံတစ္ခုကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္စဥ္ ေဇာစိတၱဳပၸါဒ္ အတြင္း၌
တည္ရွိေသာ ေစတနာကား ကမၼဘ၀ မည္၏။ ထိုေစတနာႏွင့္ ယွဥ္ဖက္
စိတ္ + ေစတသိက္ = သမၸယုတ္ တရားစုကား အာယူဟနသခၤါရ မည္၏။
(အဘိ၊႒၊၂၊၁၈၂-၁၈၃)။
" အလွဴခံပုဂိၢဳလ္တို႔၏ ျမတ္ေသာအလွဴကို တည္ေစေသာ အလွဴရွင္၏ စိတ္သႏၱံ၌ တည္လာေသာ စိတ္သည္ ' ဘဝ ' မည္၏။
ဒါကိုၾကည့္မယ္ဆို မလွဴခင္ေရွ႕အဖို႔မွာ ျဖစ္ေနတာ ' သခၤါရ ' ၊ အလွဴေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္က ' ဘဝ ' ၊ ဒါအလွွွဴျပဳစဥ္
သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀ ကိုခြဲျပတယ္။
တရားဘာဝနာတစ္ခုပြားမ်ားမယ္ တရားအားမထုတ္ခင္ ၾကိဳတင္စီမံေနတာက ' သခၤါရ '၊ တရားအားထုတ္စဥ္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေစတနာေတြက ' ကမၼဘဝ '၊ အကုသိုလ္လုပ္ငန္းရပ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းဘဲ အကုသိုလ္လုပ္ငန္းတစ္ခုခုကို မျပဳလုပ္ခင္ ၾကိဳတင္ျပီး စီမံေနတာက ' သခၤါရ '၊ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီး ျပဳလုပ္လိုက္တာက ' ကမၼဘဝ ' မည္တယ္။
ဒီေတာ့ ေရွ႕ကျပသလို ' ေဇာ (၇)ႀကိမ္တို႔အနက္ ေ႕ရွေဇာ(၆)တန္တို႔၌ တည္ရွိေသာ ေစတနာကား သခၤါရ မည္၏ ။ (၇)ခုေျမာက္ေသာသတၱမေဇာ ေစတနာသည္ကား ကမၼဘ၀ မည္၏။' ရွဳေနတဲ့ ေယာဂီမွာ ေဇာ(၇)ၾကိမ္လုံး ရွဳျခင္းျဖင့္ သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀ ကို တစ္ခါတည္းရွဳျပီးျဖစ္တယ္။
ေနာက္တစ္နည္းက အလွဴတစ္ခုျပဳလုပ္ေနသူ၌ ေဇာေတြမွာ ပီတိလည္းပါမယ္၊ ဉာဏ္လည္းပါမယ္ဆို နာမ္တရား (၃၄)လုံး ၊ ဒီနာမ္တရား (၃၄)လုံး၏ ေစတနာက ကံ = ကမၼဘဝ ၊ က်န္ေနတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ေတြက သခၤါရ ဆိုျပီးေတာ့ လည္း ခြဲျခားလို႔ရပါတယ္။
ကမၼပစၥည္း၏ စြမ္းအင္
..........................
ကုုသလာကုုသလံံံ ကမၼံံ ။ ပ ။တသၼာ နာနာကၡဏိိကကမၼပစၥၥေယာတိ ၀ုုစၥတိိ။
(အဘိ၊႒၊၃၊၃၇၄။)
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ပစၥဳပၸန္ ၀ိပါက္ခႏၶာတို႔၏ အေၾကာင္း
တရား ငါးပါးတို႔တြင္ ကံကို ပဓာနထား၍ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ယင္းကံကို အ၀ိဇၨာ
တဏွာ ဥပါဒါန္တို႔က ျခံရံထားအပ္သည္ကိုလည္း သတိျပဳပါ။ ဘုရားရွင္သည္
ကမၼပစၥည္းပိုင္း၌ ကံႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤသို႔ ေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏။
ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံသည္ ၀ိပါက္ခႏၶာတို႔အားလည္းေကာင္း ကံကို
ျပဳအပ္ၿပီးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္ေသာ ကမၼဇ႐ုပ္
တို႔အားလည္းေကာင္း ကမၼပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။ (ပ႒ာန၊၁၊၇။)
ကမၼပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏ဟူသည္ ဤသို႔တည္း။ တစ္ကမၻာ
မက မ်ားျပားလွစြာကုန္ေသာ ကမၻာကုေဋတို႔၏ေသာ္လည္း အထက္၌ ျပဳစု
ပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ေသာ ကံသည္ မိမိ၏ အက်ဳိးကို ျဖစ္ေစျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ေသာ
နာနာကၡဏိကကမၼပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္၏ဟု ဆိုလို၏။ (နာနာက
ၡဏိကကမၼ - ဟူသည္ အေၾကာင္းကံႏွင့္ အက်ဳိး၀ိပါက္တို႔၏ ျဖစ္သည့္
ခဏခ်င္း မတူကြဲျပားမႈ ရွိသည့္ အေၾကာင္းပစၥည္းတရားဟု ဆိုလိုသည္။)
အက်ယ္မွာ ဤသို႔ျဖစ္၏။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံသည္ မိမိ၏ ျဖစ္ဆဲ
ခဏ၌ အက်ဳိးကို မေပးႏိုင္ = မျဖစ္ေစႏိုင္။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံသည္
မိမိ၏ ျဖစ္ဆဲခဏ၌ပင္ အကယ္၍ အက်ဳိးကို ေပးႏိုင္သည္ ျဖစ္ျငားအံ့ =
အက်ဳိးျဖစ္ေစႏိုင္သည္ ျဖစ္ျငားအံ့၊ ဤသို႔ အက်ဳိးကို ေပးႏိုင္ခဲ့ေသာ္ ျဖစ္ေစ-
ႏိုင္ခဲ့ေသာ္ လူသားတစ္ဦးသည္ နတ္ျပည္သို႔ ကပ္ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
အၾကင္ကုသိုလ္ကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္၏၊ ထိုကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ဆဲခဏ၌ပင္
နတ္သားျဖစ္ေလရာ၏။ (သို႔ေသာ္ ျဖစ္ကား မျဖစ္ခဲ့ေပ။) အေလ်ာ္အားျဖင့္
ဆိုရမူ အၾကင္ခဏ၌ ထိုကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္၏။
ထိုကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရာ ခဏမွ အျခားတစ္ပါးေသာ ခဏ၌ ယင္းကံသည္ ဥပါဒ္-ဌီ-ဘင္ အေနအား-
ျဖင့္ ထင္ရွားမရွိပါေသာ္လည္း ျပဳအပ္ေသာကံႏွင့္မဖက္ သက္သက္ ကံကို
ျပဳအပ္ၿပီးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ယင္းကံသည္ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယကံ
ျဖစ္လွ်င္ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ႐ႈျမင္အပ္ေသာ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ေသာ္လည္း-
ေကာင္း၊ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံ ျဖစ္လွ်င္ ကပ္၍ျဖစ္ရာ ဒုတိယဘ၀၌ေသာ္
လည္းေကာင္း၊ အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံ ျဖစ္လွ်င္ တတိယဘ၀မွစ၍ အဆက္ဆက္
ေရာက္ထိုက္ေသာ ဘ၀၌ေသာ္လည္းေကာင္း (ကုသိုလ္ကံျဖစ္မူ
ဂတိသမၸတၱိ ဥပဓိသမၸတၱိ ကာလသမၸတၱိ ပေယာဂသမၸတၱိ၊ အကုသိုလ္ကံျဖစ္မူ
ဂတိ၀ိပတၱိ ဥပဓိ၀ိပတၱိ ကာလ၀ိပတၱိ ပေယာဂ၀ိပတၱိဟူေသာ) ၾကြင္းေသာ
အေၾကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းဆံုျခင္းသည္ ထင္ရွားရွိလတ္ေသာ္ အက်ဳိးတရားကို
ျဖစ္ေစႏိုင္၏။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment