Choose Fonts Here
Monday, May 23, 2016
ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း
အာရကတၱၱာ ဟတတၱၱာ စ၊ ကိိေလသာရီီန ေသာ မုုနနိိ။
ဟတသံံသာရစတၠၠာေရာ၊ ပစၥၥယာဒီီန စာရေဟာ။
န ရေဟာ ကေရာတိိိ ပါပါနိိ၊ အရဟံ ေတန ၀ုုစၥတိိ။(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၉၅။)
၁။ ၀ါသနာအေငြ႕ဓာတ္ႏွင့္တကြ ကိေလသာတို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ ဖ်က္ဆီးႏိုင္
သျဖင့္ ကိေလသာတို႔မွ အေ၀းႀကီး ေ၀းကြာေတာ္မူျခင္းတည္းဟူေသာ
ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ "အရဟံံ"မည္ေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
၂။ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔ကို အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္သန္လ်က္ျဖင့္
ခ်ဳိးဖဲ့ဖ်က္ဆီးေတာ္မူတတ္ျခင္းတည္းဟူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္
"အရဟံံ"မည္ေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
၃။ အ၀ိဇၨာ-တဏွာ ဦးစီးသည့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သံသရာစက္ရဟတ္၏
ေထာက္အကန္႔တို႔ကို ခ်ဳိးဖဲ့ဖ်က္ဆီးေတာ္မူျခင္းတည္းဟူေသာ ဤ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ "အရဟံံ" မည္ေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
၄။ သူမတူေသာ သီလ-သမာဓိ-ပညာ-ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ လူ နတ္
ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔၏ ျမတ္ေသာအလွဴ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူ
ထျခင္းတညး္ဟူေသာ ဤအေၾကာငး္ ေၾကာင ့္ "အရဟံံ" မည္ေတာ္မူ
ပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
၅။ ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ မေကာင္းမႈ ဟူသမွ်တို႔ကို ျပဳေတာ္မမူ ေျပာေတာ္မမူ
ၾကံစည္ေတာ္မမူျခင္းတည္းဟူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္
"အရဟံံ"မည္ေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
ဤကား အရဟံဂုဏ္ေတာ္၏ အနက္ငါးနက္ ျဖစ္သည္။
ဤအနက္ အဓိပၸါယ္တို႔ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ႏႈတ္တက္ရေအာင္ ေလ့က်က္ထားပါ။ ဤ
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားလိုေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္
ေရွးဦးစြာ ၾသဒါတကသိုဏ္း စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကို သို႔မဟုတ္ အာနာပါန
စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကို တစ္ဖန္ ထူေထာင္၍ ထိုသမထဘာ၀နာဉာဏ္ေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေရာင္အလင္း အကူအညီျဖင့္ မိမိ ၾကည္ညိဳေလးစား
သည့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ျမင္ေအာင္ ထိုးစိုက္ အာ႐ုံယူၾကည့္ပါ။
သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကို မဖူးျမင္ရသျဖင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရား
ရွင္၏ကိုယ္စား ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို စတင္ကာ အာ႐ုံယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထင္ထင္
ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ယင္းပံုေတာ္ကို သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားဟု
အမွတျ္ပဳကာ အာ႐ံုတင္ၾကည့္ပါ။ အတိတ္ကဘုရားဖူးခဲ့ဘူးပါက
ထိုဘုရားရွင္၏ ႐ုပ္ပံုေတာ္သည္ ေပၚလာတတ္ပါ
သည္။ ထိုဘုရားပံုေတာ္မွ ဂုဏ္ေတာ္ကို ေျပာင္း၍ ႐ႈရန္ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ထိုသို႔ အာ႐ုံယူၾကည့္ရာ၌ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္၏ ပံုေတာ္မေပၚခဲ့
ေသာ္ မိမိ အာ႐ုံယူထားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုပင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရား
ဟု အမွတ္ထား၍ ထိုပံုေတာ္မွ ဂုဏ္ေတာ္ကို ေျပာင္း၍ ႐ႈပါ။ အထက္ပါ
အရဟံဂုဏ္ေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ ငါးမ်ဳိးတို႔တြင္ မိမိ ႏွစ္ၿခိဳက္ရာ အနက္
အဓိပၸါယ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အာ႐ုံယူ၍ "အရဟံ-အရဟံ"ဟု ပြားမ်ားပါ။ သမာဓိ
အားေကာင္းလာေသာအခါ ပံုေတာ္ေပ်ာက္၍ ဂုဏ္ေတာ္အေပၚ၌ ဘာ၀နာ
စိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေပလိမ့္မည္။
ထိုအခါ ပံုေတာ္ကို လိုက္၍အာ႐ုံ မယူပါႏွင့္။ လိုက္၍ မရွာေဖြပါႏွင့္။ ဂုဏ္ေတာ္အေပၚ၌သာ ဘာ၀နာ
စိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေအာင္ ပြားမ်ားပါ။ တစ္နာရီခန္႔ ဘာ၀နာ
စိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ ဂုဏ္ေတာ္အာ႐ုံ၌ တည္ေနခဲ့ေသာ္ စ်ာန္အဂၤါ
တို႔ကို ျပန္ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤစ်ာန္မွာ ဥပစာရစ်ာန္မွ်သာျဖစ္သည္။
ယင္းဥပစာရစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ ပြားမ်ားပါ။ ၾကြင္းက်န္ေသာ ဂုဏ္ေတာ္
တို႔၌လည္း နည္းမွီ၍ ပြားမ်ားပါေလ။ ၀သီေဘာ္ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ။
ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး ျမန္မာျပန္
...................................
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာတို႔မွ ကင္းေ၀းေတာ္မူ၏၊ ကိေလသာ ရန္သူတို႔ကို ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္၏၊ သံသရာစက္၀န္း၏ အကန္႔အေထာက္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးၿပီးျဖစ္၏၊ ပစၥည္းေလးပါး ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္၏၊ ဆိတ္ကြယ္ ရာအရပ္၌ပင္လွ်င္ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္ကို ေရွာင္ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "အရဟံ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပါေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းမြန္လွစြာ သယမၻဴဉာဏ္ျမတ္မဟာျဖင့္ မိမိအလိုလို သစၥာေလးပါး တရားျမတ္ကို ထိုးထြင္း၍သိေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "သမၼာသမၺဳေဒၶါ" ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊ ၀ိဇၨာရွစ္ပါး၊ စရဏတစ္ဆယ့္ငါးပါးတို႔ႏွင့္ လံုး၀ဥႆံု ျပည့္စံုေတာ္မူေပ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "၀ိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နိဗၺာန္သို႔သာလွ်င္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ေကာင္းစြာ သြား ေတာ္မူ၏၊ စကားဆိုရန္ ခြင့္ေျခာက္တန္တို႔တြင္ ဟုတ္မွန္က်ဳိးေၾကာင္း စကား ေကာင္းကိုသာ ဆိုေတာ္မူတတ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ "သုဂေတာ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကာမေလာက၊ ႐ူပေလာက၊ အ႐ူပေလာကဟူေသာ ေလာက သံုးပါး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သတၱေလာက၊ သခၤါရေလာက၊ ၾသကာသေလာက ဟူေသာ ေလာကႀကီးသံုးပါးတို႔ကို မေဖာက္မျပန္ သယမၻဴဉာဏ္ျဖင့္ အမွန္ထိုး
ထြင္း အလင္းထင္ေပၚ သိျမင္ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "ေလာက၀ိဒ"ဟူေသာ ဂုဏ္ ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း အတုမရွိ၊ သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း အတုမရွိေသာ မိမိ၏တရားျဖင့္ ဆံုးမတတ္၏၊ ဆံုးမထိုက္ေသာ လူ၊ နတ္၊ ဘီလူး၊ တိရစၦာန္ၾကမ္းမ်ားကိုပင္ ေသ၀ပ္ၿငိမ္သက္ေအာင္ ႏိုင္နင္းစြာ ဆံုးမေတာ္ မူႏိုင္၏။ သို႔ျဖစ္၍ "အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူအေပါင္း၊ နတ္အေပါင္းတို႔အား ေကာင္းစြာ သြန္သင္ ဆံုးမတတ္ေသာ လူနတ္တို႔၏ ဆရာေကာင္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "သတၳာေဒ၀ မႏုႆာနံ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားအားလံုးကို ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုးထြင္းသိျမင္ေတာ္ မူ၏၊ သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း သစၥာေလးပါးတရားကို သိျမင္ေအာင္ ေဟာေျပာ ျပသႏိုင္၏။ သို႔ျဖစ္၍ "ဗုေဒၶါ'ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အစိုးရျခင္း တရားရွိျခင္း အျခံအရံမ်ားျခင္း က်က္သေရ ရွိျခင္း အလိုအတိုင္းျဖစ္ျခင္း လံု႔လစြမ္းအားအျပည့္ရွိျခင္းဟူေသာ ဘုန္းေတာ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူေပ၏။ သို႔ျဖစ္၍ "ဘဂ၀ါ"ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးအဖြင့္
❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦
အရဟံဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္
*****************
၁။ ကိေလသာတို႔မွ ေ၀းကြာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (အာရကတၱာ)
၂။ ကိေလသာရန္သူတုိ႔ကို အရဟတၱမဂ္ ဓားသန္လ်က္ျဖင့္ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (ဟတတၱာ)
၃။ သံသရာစက္၏ အကန္႔တို႔ကို ဖ်က္ဆီးေတာ္မူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (ဟတသံသာရစကၠာေရာ)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာကို ပံုေတာင္း၊ သခၤါရကို အေထာက္အကန္႔၊ ဇရာမရဏကို အကြပ္၊ အာသ၀ကို ၀င္႐ိုး၊ ဘ၀သံုးပါးကို ယဥ္ရထားဟုတင္စားဖြင့္ဆိုထားသည္။
၄။ အျမတ္ဆံုး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (အျမတ္ဆံုးေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္မ်ားေၾကာင့္) (ပစၥယာဒီန စာရေဟာ)
၅။ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ မေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳေတာ္မမူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (န ရေဟာ ကေရာတိ ပါပါနိ)
သမၼာသမၺဳေဒၶါ
*********
အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို မွန္ကန္စြာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သမၼာ သာမၪၥ သဗၺဓေမၼ အဘိသမၺဳေဒၶါတိ သမၼာသမၺဳေဒၶါ။
ေယာ ဗုေဒၶါ၊ အၾကင္သစၥာသိျမင္ဘုရားရွင္သည္။ သမၼာ၊ မိမိသေဘာလကၡဏာအတိုင္း မေဖာက္မျပန္။ သာမၪၥ၊ ပါရမီေတာ္ အဟုန္ေၾကာင့္ ဆရာမကူ ကိုယ္ေတာ္တိုင္သာလွ်င္။ သဗၺဓေမၼ၊ အလံုးစံုေသာ သခၤတ အသခၤတတရားတုိ႔ကို။ အဘိသမၺဳေဒၶါ၊ ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူၿပီ။ ဣတိ-တသၼာ၊ ထို႔ေၾကာင့္။ ေသာ ဗုေဒၶါ၊ ထိုသစၥာသိျမင္ဘုရားရွင္သည္။ သမၼာသမၺဳေဒၶါ၊ သမၼာသမၺဳဒၶမည္ေတာ္မူပါေပ၏။
၀ိဇၹာစရဏသမၸေႏၷာ
**************
၀ိဇၨာဟုဆိုအပ္ေသာ အထူးထူးေသာ ဉာဏ္ေတာ္ စရဏဟုဆိုအပ္ေသာ အက်င့္ႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
၀ိဇၨာ-၃ပါး- ၈-ပါး
ေရွ႔ျဖစ္ကိုသိ၊ နတ္မ်က္စိ၊ ကုန္ကိေလသာ သံုးပါးမွာ။
၀ိပႆ္ဉာဏ၊ မေနာမယိဒ္၊ ဘိညာဥ္စိတ္ေျခာက္၊ ထည့္သြင္းေလွာက္၊ ၿပီးေျမာက္ရွစ္၀ိဇၨာ။
စရဏ-၁၅
သီလေစာင့္ဘိ ဣၿႏၵိဂုတၱာ၊ ေဘာဇေနမတၱ ဇာဂရ သဒၶါ။
သတိ ဟီရိ ၾသတၱပၸိ သုတာ၊ ၀ီ-ဉာဏ စ်ာနစတုကၠာ။
သုဂေတာ
*******
၁။ အရိယမဂၢင္လမ္းျဖင့္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေဘးကင္းရာသုိ႔ (ေကာင္းေသာဘ၀၌ပင္) မကပ္ၿငိပဲ ၾကြသြားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (ေသာဘနဂမနတၱာ)
၂။ နိဗၺာန္ဟူေသာ ေကာင္းေသာအရပ္သို႔ ၾကြသြားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (သုႏၵရံ ဌာနံ ဂတတၱာ)
၃။ မဂ္ျဖင့္ကိေလသာတို႔သို႔ တစ္ဖန္ျပန္ေတာ္မမူပဲ ေကာင္းစြာသြားေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား။ (သမၼာ ဂတတၱာ)
၄။ ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (သမၼာ စ ဂဒတၱာ)
ေလာက၀ိဒူ
*********
အလံုးစံုေသာ သတၱေလာက သခၤါရေလာက ၾသကာသေလာကကို သိေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ (ဝိဒိတေလာကတၱာ)
အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ
**********************
မယဥ္ေက်းသူတို႔ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ယဥ္ေက်းၿပီးသူတို႔ကို ပို၍ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူျခင္း၌ အတုမရွိ (ၿပိဳင္ဘက္မရွိ) ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱာ ေဒ၀မႏုႆာနံ
****************
ခရီးခဲကို ေက်ာ္လြန္ေစေသာ လွည္းကုန္သည္မွဴးကဲ့သို႔ လူနတ္တို႔အား သံသရာ ခရီးခဲကို လြန္ေစေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ေဆာင္။ ။ ခိုးသူ-သားရဲ၊ အစာနဲ၊ ေရနဲ ခရီးေလး။
ဗုေဒၶါ
****
သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္းသိ သတၱ၀ါတို႔ကိုလည္း သိေစေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ဘဂ၀ါ
*****
၁။ ဘဂီ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
၂။ ဘဇီ၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာႏွင့္ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားတို႔သို႔ ကပ္ေရာက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
၃။ ဘာဂိ
ဝိဘတၱဝါ
အကာသိ ဘဂၢႏၲိ ဂ႐ူတိ ဘာဂ်ဝါ;။
ဗဟူဟိ ဉာေယဟိ သုဘာဝိတတၱေနာ,။
ဘဝႏၲေဂါ ေသာ ဘဂဝါတိ ဝုစၥတီ’’တိ။ –။
ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း၏ စြမ္းအား
*************************
ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္သည္ကား---
၁။ ဘုရားရွင္အေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစား ၾကည္ညိဳျမတ္ႏုိးေသာ စိတ္ထားရွိ၏။
၂။ သဒၶါ၏ ႀကီးက်ယ္ျပန္႔ေျပာျခင္းç သတိ၏ ႀကီးက်ယ္ျပန္႔ေျပာျခင္း, ပညာ
၏ ႀကီးက်ယ္ျပန္႔ေျပာျခင္း, ေကာင္းမႈကုသုိလ္၏ ႀကီးက်ယ္ျပန္႔ေျပာျခင္း-
ကုိလည္း ရရွိႏုိင္၏။
၃။ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ျခင္း ပီတိပါေမာဇၨတရား မ်ားျပား၏။
၄။ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ ေဘးအသြယ္သြယ္ကုိ သည္းခံႏုိင္၏၊ ဆင္းရဲ
ဒုကၡ အ၀၀ကုိလည္း သည္းခံႏုိင္ေသာ စြမ္းအား ရွိ၏။
၅။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အတူတကြ ေနထုိင္ရျခင္း အမွတ္သညာကုိ ရရွိႏုိင္၏။
၆။ ဗုဒၶါႏုႆတိ စိတ္ထားျဖင့္ လႊမ္းမုိးလ်က္ ေနထုိင္ေနေသာ ေယာဂီပုဂ
ၢိဳလ္၏ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း ေစတီအိမ္ကဲ့သုိ႔ ပူေဇာ္ထုိက္၏။
၇။ ဘုရားအျဖစ္တည္းဟူေသာ ဗုဒၶဘုံ၌ စိတ္ဓာတ္သည္ ၫြတ္ကုိင္း႐ႈိင္း-
တတ္၏။
၈။ သီလကုိ လြန္က်ဴးဖုိ႔ရန္ အေၾကာင္း၀တၳဳႏွင့္ ဆုံစည္းမိေသာအခါ ထုိေယ
ာဂီသူေတာ္ေကာင္း၏ မ်က္ေမွာက္၀ယ္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးျမင္ရသကဲ့သုိ႔ျဖစ္ကာ
သီလကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ဖုိ႔ရန္ ရွက္ျခင္း-ေၾကာက္ျခင္း ဟိရိ-
ၾသတၱပၸတရားသည္ ေရွ႕႐ႈတည္လာ၏။
၉။ အထက္ျဖစ္ေသာ အရိယမဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ထုိးထြင္း၍ မသိေသး-
ခဲ့ေသာ္ သံသရာခရီးကုိ ဆက္ရန္ ရွိေနေသးလွ်င္ သုဂတိ သံသရာခရ
ီးက ထုိသူေတာ္ေကာင္းကုိ ဆီးႀကိဳ ဖိတ္ေခၚလ်က္ ရွိေပသည္။
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၀၆။)
အရွင္သုဘူတိ အေလာင္းအလ်ာျဖစ္သည့္ သူေတာ္ေကာင္းကား ဗုဒၶါ
ႏုႆတိဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကုိလည္း အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွလွ
အားပါးတရ ပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ေပသည္။ သူ၏ ဗုဒၶါႏုႆတိ
ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားပုံကုိလည္း ဤက်မ္းစာငယ္တြင္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ
တင္ျပထားေပသည္။
သူေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တထားသည့္ အရဏ
၀ိဟာရ, ဒကၡိေဏယ်၀ိဟာရေခၚသည့္ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူး ႏွစ္တန္တုိ႔ အထြတ္တပ္ထား
သည့္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ပါရမီ မရင့္ေညာင္း မစုံညီေသး
သျဖင့္ မရရွိေသးခင္ သံသရာတစ္ခြင္၌ က်င္လည္ရခုိက္ ထုိဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာ၏
စြမ္းအားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔က အထက္
တန္းက်သည့္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာေတြကုိ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ရြက္ေဆာင္ေပး
ခဲ့ေပသည္။ လူမင္းစည္းစိမ္၊ နတ္မင္းစည္းစိမ္၊ စၾက၀ေတးမင္း
စည္းစိမ္တုိ႔ကုိလည္း ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ခံစား စံစားရေအာင္
ထုိဗုဒၶါႏုႆတိေကာင္းမႈကုသုိလ္က တည္ေထာင္ ဖန္ဆင္းေပးလုိက္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိေကာင္းမႈကုသုိလ္တုိ႔က တည္ေထာင္ဖန္ဆင္းေပးလုိက္သည့္
ထုိလူခ်မ္းသာ, နတ္ခ်မ္းသာ, ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာတုိ႔အေပၚ၌ တြယ္တာမက္ေမာမႈကား
မရွိခဲ့ေပ။ သူေမွ်ာ္လင့္ထားသည္မွာကား ---
၁။ အရဏ၀ိဟာရ = ကိေလသာ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းျဖင့္ ေနထုိင္ႏုိင္ျခင္း၊
၂။ ဒကၡိေဏယ်၀ိဟာရ = ျမတ္ေသာ အလွဴကုိ ခံယူထုိက္သည့္ ဒကၡိေဏယ်
ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေနထုိင္ႏုိင္ျခင္း ---
ဟူသည့္ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူးႏွစ္တန္တုိ႔ အထြတ္တပ္ထားသည့္ အရဟတၱဖုိလ္ပန္း
ကုိ ဆင္ျမန္းႏုိင္ရန္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ သံသရာ၀ဋ္မွ
လြတ္ေျမာက္လုိသည့္ မြန္ျမတ္ေသာ ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ပါရမီကုသုိလ္တုိ႔ကုိ
ဆည္းပူးခဲ့သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပါရမီ မရင့္ေညာင္းေသးသည့္အတြက္
သံသရာခရီး၌ တစ္ေထာက္နားကာ ေစာင့္ဆုိင္းေနရခုိက္ ၾကံဳႀကိဳက္လာရ-
သည့္ လူခ်မ္းသာ, နတ္ခ်မ္းသာ, ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာတုိ႔အေပၚ၌ ၿငိကပ္ တြယ္တာ
မႈကား လုံး၀ မရွိခဲ့ေပ။
ထုိေၾကာင့္ မိမိ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အရဟတၱဖုိလ္ပန္းကုိ ဆင္ျမန္း
ရေတာ့မည့္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ ၾကံဳႀကိဳက္လာသည့္ ေနာက္ဆုံးဘ၀တြင္ကား
မိမိ ရရွိထားသည့္ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမ၀တၳဳအစုစုတုိ႔ကုိ
တံေတြးေလာက္မွ် ငဲ့ကြက္မႈမရွိ ယတိျပတ္ စြန္႔လႊတ္ကာ သာသနာေဘာင္သုိ႔
၀င္ေရာက္၍ ရွင္ရဟန္းျပဳခဲ့ေပသည္။ မိမိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တထားသည့္
အရဟတၱဖုိလ္ပန္းကုိလည္း ဆင္ျမန္းႏုိင္ခဲ့ေပသည္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment