Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္


၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္ဟူသည္ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္လွ်င္
တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္တည္း။ အာကာသာန​ဥၥာယတန၀ိညာဏ္ကို
အ႐ႈခံအာ႐ုံထား၍ ႐ႈပြားသုံးသပ္သျဖင့္ ရရွိလာေသာ စ်ာန္တည္း။ ထို၀ိညာ
ဏဥၥာယတနစ်ာန္ကို ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္လုိေသာ ေယာဂါ၀စရ-
ပုဂၢိဳလ္သည္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္ကို ၀သီေဘာ္ငါးတန္
ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္အပ္၏။ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္၌
၀သီေဘာ္ငါးတန္ကို ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ၿပီးေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္
၁။ ဤ ငါရရွိထားေသာ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္သည္
႐ူပါ၀စရစ်ာန္ဟူေသာ နီးကပ္ေသာ ရန္သူရွိ၏။
၂။ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္သည္လည္း မဟုတ္ခဲ့။
ဤသို႔လွ်င္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္၌ အျပစ္ျမင္ေအာင္ ႐ႈ၍
၃။ ထုိအာကာသနဥၥာယတနစ်ာန္၌ ခုံမင္တပ္မက္ျခင္း တဏွာကို ကုန္ေစ၍
၄။ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္ကို ၿငိမ္သက္၏ဟူ၍ ႏွလုံးသြင္းၿပီးလွ်င္
ထုိပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရအပ္ေသာ အာကာသနိမိတ္ကို ပ်ံ႕ႏွံ႕၍
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္ကို ၀ိိညိိညာဏံံံ -
၀ိိညိညိိညာဏံံဟ ူ၍ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္အပ္၏ ႏွလုံးသြင္းအပ္၏
ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္၍ ဆင္ျခင္အပ္၏။ ၀ိတက္ျဖင့္ ၀ိိညာဏံံံ - ၀ိိညာဏံံဟု
ေရွး႐ႈေခါက္သည္ကို ထက္၀န္းက်င္ လွည့္လည္၍ ေခါက္သည္ကို ျပဳအပ္၏။
အနႏၲံ အနႏၲံဟူ၍ သက္သက္ ႏွလုံးမသြင္းေကာင္း၊ ၀ိညာဏံ - ၀ိညာဏံဟု
လည္းေကာင္း၊ အနႏၲံ ၀ိညာဏံ - အနႏၲံ ၀ိညာဏံဟုလည္းေကာင္း ႏွလုံး-
သြင္းေကာင္း၏။

ဤသို႔ေသာ နည္းအားျဖင့္ ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္
ဟူေသာ ၀ိညာဏနိမိတ္၌ အဖန္တလဲလဲ ဘာ၀နာစိတ္ကို ျဖစ္ေစေသာ
ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္အား နီ၀ရဏကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔သည္
ကြာက်သြားၾကကုန္၏။ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံ-
ရွိေသာ သတိသည္ ေကာင္းစြာ တည္လာ၏၊ ဥပစာရစ်ာန္သမာဓိျဖင့္
ဘာ၀နာစိတ္သည္ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္လာ၏။ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္
ထုိအာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္နိမိတ္ကို အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္
မွီ၀ဲ၏ ပြားမ်ား၏ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အေလ့အလာျပဳ၏။ ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္
အႀကိမ္မ်ားစြာျပဳေသာ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ကသိုဏ္းကို ခြာ၍
ရရွိလာေသာ အာကာသနိမိတ္၌ အာကာသာနဥၥာာယတနစ်ာန္စိတ္သည္
အပၸနာစ်ာန္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ --- ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရရွိလာေသာ
အာကာသနိမိတ္ကို ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ အာ႐ုံျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္အာ႐ုံ၌ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္စိတ္သည္
အပၸနာစ်ာန္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၅။)



ပရမတ္အာ႐ုံျဖစ္သည္ကို သတိျပဳပါ
............................................
ဤ၌ အ႐ႈခံအာ႐ုံမွာ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၀ိညာဏ္ျဖစ္၏။
ပရမတ္အာ႐ုံတည္း။ ထုိအာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၀ိညာဏ္ကို ၀ိညာဏံ
၀ိညာဏံဟု ႐ႈခဲ့ေသာ္ ထုိအာကာသာနဥၥာာယတန၀ိညာဏ္အာ႐ုံ၌ ၿငိမ္၀ပ္စြာ
ကပ္၍ တည္ေနေသာ ဘာ၀နာစိတ္တုိ႔တြင္ ဥပစာရစ်ာန္ေဇာတို႔၏ ေနာက္၌
အပၸနာစ်ာန္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စ်ာန္စိတ္သည္ ၀ိညာဏဥၥာ
ယတနစ်ာန္စိတ္တည္း။ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္လွ်င္ တည္ရာ
အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္စိတ္ဟူလိုသည္။ အ႐ႈခံအာ႐ုံျဖစ္ေသာ စ်ာန္စိတ္မွာ
အာကာသာနÍၥာယတနစ်ာန္စိတ္ç ႐ႈတတ္ေသာ စ်ာန္စိတ္မွာ ၀ိညာဏဥၥာ
ယတနစ်ာန္စိတ္တည္း။ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးသည္ စ်ာန္စိတ္ခ်ည္းသာတည္း။ ပရမတ္တရားခ်ည္းသာတည္း။

အခက္အခဲတစ္ရပ္--
အ႐ႈခံအာ႐ုံမွာ ပရမတ္တရား ျဖစ္ေနသျဖင့္ နာမ္ကမၼ႒ာန္းကို မ႐ႈဖူး-
ေသးေသာ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တို႔အဖို႔ ယင္းအာကာသာနဥၥာယ
တန၀ိညာဏ္ကို မသိမ္းဆည္းတတ္ ျဖစ္ေနၾက၏။ ထုိအခါတြင္ ---
ယင္း အာကာသာဥၥာယတနစ်ာန္၏ ဥေပကၡာ + ဧကဂၢတာ ဟူေသာ
စ်ာန္အဂၤါႏွစ္ပါးကို သိမ္းဆည္းတတ္ပါသလားဟု ထုိပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေမးၾကည့္လုိက္ေသာအခါ
သိမ္းဆည္းတတ္ပါေၾကာင္းကို ၀န္ခံၾက၏။

ထုိအခါတြင္ ယင္းစ်ာန္အဂၤါႏွစ္ပါးတို႔ႏွင့္ စိတၱကၡဏ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၀ယ္ အတူယွဥ္တြဲ
ျဖစ္ေနေသာ ယင္းစ်ာန္စိတ္ကို ျမင္ေအာင္႐ႈပါဟု အၾကံျပဳလုိက္ေသာအခါ
ယင္းစ်ာန္စိတ္ကို ႐ႈတတ္သြားၾက၏။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္ ထပ္ဆင့္ေမးခြန္း-
တစ္ခု ေမးလာတတ္ၾကျပန္၏။ ယင္းအာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္စိတ္မွာ
ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ ႏွလုံးအိမ္အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကိုသာ
မွီ၍ျဖစ္ေနေသာ စိတ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သျဖင့္ ယင္းစ်ာန္စိတ္ကို ၀ိညာဏံ ၀ိညာဏံဟု
 ႐ႈေနေသာအခါ ႏွလုံးအိမ္အတြင္း ဟဒယ၀တၳဳ ရွိသည့္ေနရာကို
စိုက္႐ႈေနရမွာလားဟု ေမးတတ္ၾကျပန္၏။ ဟုတ္ပါသည္ဟုပင္ အေျဖေပး
ရ၏။ သို႔ေသာ္ ဦးေခါင္းကို ငုံ႔ကာ ႏွလုံးအိမ္ဘက္သို႔ စိုက္ၾကည့္ရမည္ဟုကား
မဆိုလိုေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္သာ စိုက္႐ႈရန္ကိုလည္းေကာင္း
ထပ္မံ၍ အၾကံျပဳရျပန္သည္ ။

၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေနသူ
...........................................................
ဤမွ် အတုိင္းအရွည္ရွိေသာ ဘာ၀နာအစဥ္ျဖင့္ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ဤသို႔
ေခၚဆိုအပ္ေပ၏။(အဘိ၊၂၊၂၅၄။ ဒီ၊၂၊၆၀။)
အၾကြင္းမရွိ အလုံးစုံေသာ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္ႏွင့္ အာကာသ
နိမိတ္အာ႐ုံကို ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္၍ "အနႏၲံ ၀ိညာဏံ အနႏၲံ ၀ိညာဏံ"
ဟု ဤသို႔ ႏွလုံးသြင္းသည္ျဖစ္၍ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္ကို ျပည့္စုံေစ၍
ေနသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ (အဘိ၊၂၊၂၅၄။ ဒီ၊၂၊၆၀။ ၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၅။)

ဤ၌ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္း အာကာသာ
နဥၥာယတနစ်ာန္၏ တည္ရာအာ႐ုံျဖစ္သည့္ အာကာသနိမိတ္ကိုလည္း
ေကာင္း --- ဤ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကိုပင္ အာကာသာဥၥာယတနဟု ဆိုလို၏။ ထုိႏွစ္မ်ဳိး
လုံးကိုပင္ မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏွလုံးမသြင္းသျဖင့္လည္း-
ေကာင္း --- အခ်င္းခပ္သိမ္း ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္သြားပါမွသာလွ်င္ ဤ
၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာန္ကို ျပည့္စုံေစ၍ ေနႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဤစ်ာန္ႏွင့္အာ႐ုံ
ႏွစ္ပါးလုံးတစ္ေပါငး္တညး္ ျပဳ၍ အာကာသာနဥာၥၥ ယတန ံံံသမတိတၱမၼ
= အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္ႏွင့္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၏ အာ႐ုံ
(= အာကာသနိမိတ္)ကို ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္၍ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာၾကား
ေတာ္မူေပသည္။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၅-၃၂၆။)

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment