Choose Fonts Here
Monday, May 23, 2016
ဣရိယာပထ သမၸဇည ႐ႈကြက္(ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း နိဂုံး)
မည္သည့္ ကမၼ႒ာန္းကို မဆုိ ပြားမ်ား အားထုတ္ေသာအခါ သတိ
သမၸဇဥ္ဉာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပါမွသာလွ်င္ ယင္းကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာသည္ ၿပီးစီး
ျပည့္စံုႏိုင္၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၇၆။)
ဤအထက္ပါ အ႒ကထာ၏ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သမထကမၼ႒ာန္း
ကိုပင္ျဖစ္ေစ၊ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းကိုပင္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ကမၼ႒ာန္းကိုမဆို
ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၌ ဣရိယာပထပိုင္းဆိုင္ရာ႐ႈကြက္ç သမၸဇဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
႐ႈကြက္တို႔ကို စနစ္တက် ႐ႈသင့္ေပသည္။ ထိုသုိ႔ ႐ႈတတ္ရန္ ဤတြင္ အက်ဥ္း
ခ်ဳပ္၍ ေရးသားတင္ျပေပအံ့။
ရဟန္းတို႔ ...ေနာက္တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ေယာဂါ၀စရရဟန္းသည္-
၁။ သြားလွ်င္လည္း "သြား၏ "ဟု ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။
၂။ ရပ္လွ်င္လည္း "ရပ္၏ "ဟု ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။
၃။ ထိုင္လွ်င္လည္း "ထိုင္၏ "ဟု ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။
၄။ အိပ္လွ်င္လည္း = ေလ်ာင္းလွ်င္လည္း "အိပ္၏ = ေလ်ာင္း၏ "ဟု
ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။ (မ၊၁၊၇၁။) (ဣရိယာပထပိုင္း႐ႈကြက္။)
ရဟန္းတို႔ ...ေနာက္တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ေယာဂါ၀စရရဟန္းသည္-
၁။ ေ႕ရွသုိ႔တက္ရာ ေနာက္သုိ႔ဆုတ္ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၂။ တည့္တည့္ၾကည့္ရာ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၃။ ေကြးရာ ဆန္႔ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၄။ ဒုကုဋ္ သပိတ္ သကၤန္းကို ကိုင္ေဆာင္ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၅။ စားရာ ေသာက္ရာ ခဲရာ လ်က္ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၆။ က်င္ႀကီးစြန္႔ရာ က်င္ငယ္စြန္႔ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
၇။ သြားရာ ရပ္ရာ ထုိင္ရာ အိပ္ေပ်ာ္ရာ ႏိုးလာရာ စကားေျပာရာ ဆိတ္
ဆိတ္ေနရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။
(မ၊၁၊၇၂။) (သမၸဇဥ္ပိုင္း႐ႈကြက္)
ဤအထက္ပါ စာပိုဒ္ ႏွစ္ပိုဒ္တို႔တြင္ ပထမစာပုိဒ္ကား ဣရိယာပထ
ပိုင္းဆိုင္ရာ ပထမဆင့္ ႐ႈကြက္ျဖစ္၍ ဒုတိယစာပိုဒ္ကား သမၸဇဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ပထမဆင့္႐ႈကြက္ ျဖစ္သည္။ ယင္း႐ႈကြက္တို႔ကား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္မႈ
ရွိေန၏။ ယင္း႐ႈကြက္တို႔ကို ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္က်အတိုင္း မည္သို႔ မည္ပံု
႐ႈရန္ ျဖစ္သည္ကို အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွင္းလင္း
တင္ျပထားေတာ္မူၾက၏။ ယင္းရွင္းလင္း ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍
ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ႐ုပ္၊ အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ႐ုပ္
........................................................................
အ႒ကထာ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္မွာ (၆)ဒြါရ (၄၂)ေကာ႒ာ
သတို႔၌ တည္ရွိေသာ စတုသမု႒ာနိက ႐ုပ္တရားတို႔ကို အထူးသျဖင့္ စိတၱဇ႐ုပ္
တို႔ကို ေနရာတက် သိမ္းဆည္းထားၿပီးေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္းအတြက္
ကား လြယ္ကူေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤအရာ၌ အသင္သူေတာ္
ေကာင္း အေနျဖင့္ အထူးသတိျပဳရမည့္ အခ်က္မွာ ပရမတ္တရားတို႔သည္
တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕၍ ျဖစ္႐ိုးဓမၼတာ မရွိဟူေသာ အခ်က္
ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ဖန္ ဤ႐ႈကြက္ကို ႐ႈရာ၌ ႐ုပ္တို႔မည္သည္ ပရမတ္
႐ုပ္တရားတို႔၏ ဓမၼတာအတိုင္း ကလာပ္ေခၚသည့္ အုပ္စုအလိုက္သာ ျဖစ္႐ိုး
ဓမၼတာ ရွိ၏ဟူေသာ အခ်က္ကိုလည္း မေမ့ပါႏွင့္။
ဤ႐ႈကြက္တြင္ ---
၁။ သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ ႐ုပ္၊
၂။ အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ ႐ုပ္ ---
ဤ႐ုပ္သေဘာတရား ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ကိုလည္း ခြဲျခား႐ႈတတ္ဖို႔ လိုအပ္ေပ
သည္။ တစ္ဖန္ ---
၁။ ပဓာန = ျပဓာန္းေသာ ႐ုပ္၊
၂။ အပၸဓာန = မျပဓာန္းေသာ ႐ုပ္ ---
ဤ႐ုပ္သေဘာတရားႏွစ္မ်ဳိးတို႔ကိုလည္း ခြဲျခား႐ႈတတ္ဖို႔ လိုအပ္ေပသည္။
ဤဣရိယာပထ႐ႈကြက္တြင္ ဘုရားရွင္သည္ --- ဂစၦေႏၲာ ၀ါ ဂစၦာမီတိ
ပဇာနာတိ = သြားလွ်င္ သြား၏ဟု သိ၏ --- ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ ပထမနည္း
တစ္နည္း- ယထာ ယထာ ၀ါ ပနႆ - စသည္ျဖင့္ ဒုတိယတစ္နည္း ---
ဤသုိ႔ ႐ႈကြက္ႏွစ္နည္း ေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏။
ထိုႏွစ္နည္းတို႔တြင္ ပထမနည္း၌ ---
၁။ ဣရိယာပထ႐ုပ္ဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ကာယ၀ိညတၱိန၀ကကလာပ္၊
ကာယ၀ိညတၱိ လဟုတာဒိဒြါဒသကကလာပ္ ႐ုပ္တရားတို႔ကား ပဓာန
= ျပဓာန္းေသာ႐ုပ္တရားတို႔တည္း။ ယင္း႐ုပ္တရားတို႔ကား သယ္
ေဆာင္တတ္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔တည္း။
၂။ (၆)ဒြါရ (၄၂)ေကာ႒ာသဟူေသာ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုး၌ တည္ရွိ
ၾကေသာ ၾကြင္းက်န္ေသာ စတုသမု႒ာနိက ႐ုပ္တရားတို႔ကား အပၸဓာန
= မျပဓာန္းေသာ႐ုပ္တရားတို႔တည္း။ ယင္း႐ုပ္တရားတို႔ကား အသယ္
ေဆာင္ခံရေသာ ႐ုပ္တရားတို႔တည္း။
ရွဳကြက္--- အသင္သူေတာ္ေကာငး္ သည ္ တစ္ေနရာတြင္မတတ္ရပ္
၍ မိမိရရွိထားၿပီးသည့္ သမာဓိကို စတုတၳစ်ာန္သုိ႔ ဆိုက္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္
ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ားသည္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္
တလက္လက္ ေတာက္ပလာေသာအခါ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို ျပည္တည္၍
(၆)ဒြါရ (၄၂)ေကာ႒ာသတို႔၌ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ
= ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူပါ။ ထိုေနာင္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ကို သိမ္းဆည္း၍
သြားလိုေသာစိတ္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ အနည္းငယ္ သြားၾကည့္ပါ။ ယင္းသြား
လိုေသာ စိတ္ေၾကာင့္ ကာယ၀ိညတၱိန၀ကကလာပ္ ကာယ၀ိညတၱိလဟုတာဒိ
ဒြါဒသကကလာပ္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာပံုကို ျမင္ေအာင္႐ႈပါ။ ယင္း႐ုပ္တရားတို႔ကို
ပရမတ္သုိ႔ဆိုက္ေအာင္ သိမ္းဆည္းပါ။
ယင္း႐ုပ္တရားတို႔ကား ဣရိယာပထ
႐ုပ္တရားတို႔တည္း။ ယင္း႐ုပ္တရားတို႔တြင္ သဘာ၀သတၱိစြမ္းအင္ လြန္ကဲ
ေနေသာ ၀ါေယာဓာတ္ႏွင့္ တကြေသာ ဘူတ႐ုပ္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးေၾကာင့္
သြားေနသည့္ ကိုယ္အမူအရာ ကာယ၀ိညတ္႐ုပ္ကို ျမင္ေအာင္႐ႈပါ။ သေဘာ
ေပါက္ပါက ယင္း ကာယ၀ိညတၱိန၀က ကလာပ္၊ ကာယ၀ိညတၱိလဟုတာဒိ
ဒြါဒသက ကလာပ္ဟူေသာ သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္
ျဖစ္ေနၾကေသာ ပဓာနျပဓာန္းေသာ ႐ုပ္တို႔ကို ဦးစားေပး၍ ဆက္လက္ သိမ္း
ဆည္းပါ။
ဉာဏ္ထက္ျမက္လာေသာအခါ အပၸဓာနျဖစ္သည့္ မျပဓာန္းေသာ
အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေနၾကေသာ (၆)ဒြါရ (၄၂)
ေကာ႒ာသ၌ တည္ရွိေသာ စတုသမု႒ာနိက႐ုပ္တရားတို႔ကို ဆက္လက္ သိမ္း
ဆည္းပါ။ သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ႐ုပ္၊ အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ႐ုပ္ - ဤ
ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ကို တစ္လွည့္စီ သိမ္းဆည္းေနပါ။
ရုပ္တရားဟုရွဳေနပါ
...........................
အားလံုးကို ျခံဳငံု၍ သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာအခါ ---
၁။ ဤကား ႐ုပ္-႐ုပ္ ဟုလည္းေကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္
၂။ ႐ုပ္တရား ႐ုပ္တရား ဟုလည္းေကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္
၃။ ႐ုပ္ ႐ုပ္ ဟုလည္းေကာင္း သိမ္းဆည္းေနပါ။
သြားရာ ၊ရပ္ရာ ၊ထိုင္ရာ၊ ေလ်ာင္းရာတို႔၌လည္း နည္းတူ ႐ႈပါ။
ထိုရဟန္းတို႔၏ ႐ူပကာယ = ႐ုပ္တရားအေပါင္းသည္ အၾကင္ အၾကင္
အမူအရာအားျဖင့္ ထားအပ္၏ = တည္ရွိေန၏ = ျဖစ္ေန၏။ ထို႐ူပကာယ
= ႐ုပ္တရားအေပါင္းကုိ ထိုထိုထားအပ္ေသာ = တည္ရွိေနေသာ = ျဖစ္ေန
ေသာ အမူအရာအားျဖင့္ ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏ = ကြဲကဲြျပားျပား သိေအာင္
႐ႈပါ။ (မ၊၁၊၇၁။)
ထို႔ေၾကာင့္ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ---
၁။ သြားလွ်င္လည္း ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရားတုိ႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား
သိေအာင္ ႐ႈပါ။
၂။ ရပ္လွ်င္လည္း ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရားတို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား
သိေအာင္ ႐ႈပါ။
၃။ ထိုင္လွ်င္လည္း ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရားတို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား
သိေအာင္ ႐ႈပါ။
၄။ ေလ်ာင္းလွ်င္လည္း ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရားတို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား
သိေအာင္႐ႈပါ။
ဤ႐ုပ္တရားတို႔ကား ႐ူပကၡႏၶာတည္း၊ ႐ုပ္တရားအစုတည္းဟု မွတ္သားထားပါ။
ေလာကူပမာကို ေဆာင္ရေသာ္(ရုပ္ကမၼ႒ာန္း)
..............................................................
ႏိႈင္းခိုင္းဖြယ္ရာ ေလာကူပမာတစ္ခုကို နားလည္လြယ္ေအာင္ ေဆာင္ျပ
ရေသာ္ - ေယာက္်ားတစ္ဦးသည္ ဆန္အိတ္ တစ္အိတ္ကို သယ္ေဆာင္လာ
သည္ ဆိုၾကပါစုိ႔။ ပကတိမ်က္စိအျမင္ ဉာဏ္မ်က္စိအျမင္ဟူေသာ မ်က္စိ
အျမင္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ ဆန္အိတ္ကို သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ
ေယာက္်ားကို စူးစူးစိုက္စုိက္ ၾကည့္႐ႈေနပါက အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ ဆန္
အိတ္ကိုလည္း အစဥ္လိုက္၍ ျမင္လာႏိုင္၏။ တစ္ဖန္ အသယ္ေဆာင္
ခံရေသာ ဆန္အိတ္ကို စူးစူးစုိက္စိုက္ လိုက္၍ ၾကည့္႐ႈေနက ယင္းဆန္အိတ္ကို
သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ ေယာက္်ားကိုလည္း အစဥ္လိုက္၍ ျမင္လာႏိုင္၏။
ေယာက္်ားႏွင့္ သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေန
ေသာ ဣရိယာပထ႐ုပ္တရားတို႔ ပါ၀င္ေသာ ကာယ၀ိညတၱိန၀ကကလာပ္၊
ကယ၀ိညတၱိလဟုတာဒိဒြါဒသကကလာပ္ ႐ုပ္တရားတို႔ကား တူ၏။ အသယ္
ေဆာင္ခံရေသာ ဆန္အိတ္ႏွင့္ အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္
ျဖစ္ေနေသာ စတုသမု႒ာနိက ႐ုပ္တရားတို႔ကား တူ၏။
ဤဥပမာအတူပင္ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ
အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို ပဓာနထား၍ သိမ္းဆည္း
႐ႈပြားေနပါက အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေနေသာ
စတုသမု႒ာနိက႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းျခင္း ႐ႈပြားျခင္းသည္လည္း အစဥ္
လိုက္၍ ၿပီးစီးလာႏိုင္၏။ ဣရိယာပထ ပထမနည္း႐ႈကြက္ ျဖစ္၏။
တစ္ဖန္ အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေနေသာ
စတုသမု႒ာနိက႐ုပ္တရားတို႔ကို ပဓာနထား၍ သိမ္းဆည္း ႐ႈပြားေနပါက
လည္း သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေနေသာ ဣရိယာ
ပထ႐ုပ္ ၀ိညတ္႐ုပ္ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ုကို သိမ္းဆည္း႐ႈပြားျခင္းသည္
လည္း အစဥ္လိုက္၍ ၿပီးစီးျပည့္စံုႏိုင္၏။ ဤ႐ႈကြက္ကား - ယထာ ယထာ
၀ါ ပနႆ - စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္ေသာ ဣရိယာပထ
ဒုတိယနည္း႐ႈကြက္ ျဖစ္သည္။
ဤဣရိယာပထ႐ႈကြက္ သမၸဇည႐ႈကြက္တို႔ကို ပရမတ္သို႔ ဉာဏ္အျမင္
ဆုိက္သည့္တိုင္ေအာင္ သိမ္းဆည္း ႐ႈပြားလိုေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
သည္ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ လာရွိေသာ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို
႐ိုေသစြာ ဦးထိပ္ရြက္ ပန္ဆင္သင့္လွေပသည္။ ပညာရွိေသာ္လည္း သတိျဖစ္
ခဲလွ၏။ သတိမမူ ဂူမျမင္ ရွိတတ္၏။ သတိရွိေစ။
အလားတူ ႐ႈကြက္မ်ား
..............................
၁။ ေ႕ရွသုိ႔တက္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၂။ ေနာက္သို႔ဆုတ္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၃။ တည့္တည့္ၾကည့္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၄။ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၅။ လက္-ေျခတို႔ကို ေကြးရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၆။ လက္-ေျခတို႔ကို ဆန္႔ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၇။ ဒုကုဋ္သကၤန္းကို ကိုင္ေဆာင္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၈။ သပိတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန႐ုပ္တရား
၉။ သင္းပိုင္ႏွင့္ ကိုယ္၀တ္သကၤန္းကို ကိုင္ေဆာင္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန႐ုပ္တရား
၁၀။ စားရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၁။ ေသာက္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၂။ ခဲဖြယ္ကို ခဲရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၃။ လ်က္ဖြယ္ကို လ်က္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၄။ က်င္ႀကီးစြန္႔ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၅။ က်င္ငယ္စြန္႔ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၆။ သြားရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၇။ ရပ္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၈။ ထိုင္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၁၉။ အိပ္ေပ်ာ္ရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၂၀။ အိပ္ရာမွ ႏိုးလာရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၂၁။ စကားေျပာဆိုရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
၂၂။ စကားမေျပာ ဆိတ္ဆိတ္ေနရာ၌ ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရား
ဤ႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ။ ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူပါ။
ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း နိဂုံး
................................
႐ႈကြက္လိုရင္း အတိုခ်ဳပ္မွတ္သားရန္-
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ---
၁။ အာနာပါနကဲ့သုိ႔ေသာ သမထကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ပြားမ်ားခိုက္ ျဖစ္
လွ်င္ သြားျခင္း ရပ္ျခင္း ထုိင္ျခင္း ေလ်ာင္းျခင္း ေ႕ရွသုိ႔တက္ျခင္း ေနာက္သုိ႔
ဆုတ္ျခင္း စေသာ ထိုထို ဣရိယာပထ႐ႈကြက္ သမၸဇည႐ႈကြက္တို႔၌လည္း
ယင္းသမထကမၼ႒ာန္းကိုပင္ ဆက္လက္၍ ပြားမ်ားအားထုတ္ေနပါ။ ယင္းသုိ႔
အားထုတ္ႏုိင္ပါက ေဂါစရသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေလၿပီ။
၂။ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားခိုက္ျဖစ္လွ်င္ ဓာတ္တစ္ပါးကို ႐ႈေနခုိက္
ဓာတ္ႏွစ္ပါးကို ႐ႈေနခုိက္ ဓာတ္သံုးပါးကို ႐ႈေနခိုက္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးလုံးကို
႐ႈေနခိုက္ျဖစ္လွ်င္ ထိုထို ဣရိယာပထ႐ႈကြက္ သမၸဇည႐ႈကြက္တို႔၌လည္း
ဓာတ္တစ္ပါးကိုç ဓာတ္ႏွစ္ပါးကို၊ ဓာတ္သံုးပါးကို၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးလုံးကိုပင္႐ႈေနပါ။
၃။ (၆)ဒြါရ (၄၂)ေကာ႒ာသတို႔၌ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို ပရမတ္
သုိ႔ ဆိုက္ေအာင္ သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာအခါ ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူႏိုင္ေသာ
အခါ ထိုထိုဣရိယာပထ႐ႈကြက္ သမၸဇည႐ႈကြက္တို႔၌လည္း ပဓာန-အပၸဓာန
ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို = သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္
ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္တရား အသယ္ေဆာင္ခံရေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္
ေနေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို တစ္လွည့္စီ ဦးစားေပးကာ သိမ္းဆည္း၍ ယင္း
ပဓာန-အပၸဓာန ႐ုပ္တရားအားလံုးကိုပင္ ျခံဳငံု၍ သိမ္းဆည္း႐ႈပြားေနပါေလ။
တစ္ဖန္ ယင္း ဣရိယာပထ႐ုပ္ သမၸဇည႐ုပ္တို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္
ေသာ မေနာဒြါရိက ေဇာ၀ီထိ စိတ္အစဥ္ဟူေသာ နာမ္တရားတို႔ကိုလည္း
ေယာဂါ၀စရပုဂိၢဳလ္သည္ ဆက္လက္၍ သိမ္းဆည္းရဦးမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔အတြက္ ယင္းနာမ္တရားတို႔ကိုလည္း သိမ္းဆည္းႏိုင္ရန္ အသင္သူေတာ္
ေကာင္းသည္ နာမ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္းကို ဆက္လက္၍ ႀကိဳးပမ္းပါေလေလာ့။
(အက်ယ္တစ္ပြင့္ ေလ့လာလိုေသာသူေတာ္ေကာင္းအတြက္ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း အားေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ ။ ရုပ္ကမၼ႒ာန္းအား အစဥ္ရွဳပြားေအာင္ျမင္ကာ
နိဗၺာန္၏ အမွီသဟဲ ျဖစ္၍ နိဗၺာန္သို႕လ်င္ျမန္ေစာစြာေရာက္ရွိႏိုင္ၾကပါေစ-----
ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း --- http://www.mediafire.com/view/?26fyl3bvpjcyezq
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
စိတၱလေတာင္ေက်ာင္း
ဖားေအာက္ေတာရ
ေကာဇာသကၠရာဇ္ - ၁၃၆၇-ခုႏွစ္
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment