Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း( ဒိ႒ိ၀ိသုဒိၶစခန္းသို႕)

ကလာပါတစ္ခုတြင္းရွိ မဟာဘုတ္ေလးပါးသိမ္းဆည္းပါ



အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ (၆)ဒြါရလုံး၌ တည္ရွိေသာ ၾကည္သည့္
႐ုပ္ကလာပ္၌ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး၊ မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္၌ ဓာတ္ႀကီးေလး
ပါးကုိ ပရမတ္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ သိမ္းဆည္းပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကုိ ရရွိပါက
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ စတုဓာတု၀၀တၳာန္အမည္ရေသာ ဓာတုမနသိ
ကာရ သမထပိုင္း ၿပီးဆုံးၿပီ ျဖစ္ေပသည္။ ဒိ႒ိ၀ိသုဒိၶစခန္းသို႔လည္း ေျခစုံပစ္၍
စတင္၀င္ေရာက္သြားၿပီ ျဖစ္ေပသည္။

ဃနသုံးမ်ဳိး
--------------
အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ဉာဏ္သည္ ထက္ျမက္
စူးရွလာသျဖင့္ (အထက္တြင္ ေရးသားတင္ျပထားသည့္အတုိင္း) ႐ုပ္ကလာပ္
မ်ားကို စတင္ေတြ႕ရွိ၏။ ထိုအခါ၌ကား သႏၲတိဃနတည္းဟူေသာ ႐ုပ္အစဥ္
အတန္း အတုံးအခဲႀကီးသည္ ၿပိဳကြဲသြားၿပီ ျဖစ္၏။ ႐ုပ္အစဥ္အတန္း အတုံး
အခဲႀကီးကို အထူးသျဖင့္ အၾကည္တုံး အၾကည္ျပင္ အၾကည္ခဲႀကီးကုိ မေတြ႕
ေတာ့ဘဲ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေပၚလုိက္ေပ်ာက္လိုက္ ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္ကလာပ္
အမႈန္မ်ားကိုသာ ေတြ႕ျမင္ေနသျဖင့္ သႏၲတိဃနဟူေသာ ႐ုပ္အစဥ္အတန္း
အတုံးအခဲ ၿပိဳသြားျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သမူဟဃန ကိစၥဃနဟူေသာ
႐ုပ္အတုံးအခဲ ႏွစ္မ်ဳိးကား မၿပိဳေသးေပ။

အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခု
အတြင္း၌ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာဟူေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို
ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူႏုိင္ပါက သိမ္းဆည္းႏုိင္ပါက သမူဟဃနဟူေသာ ႐ုပ္အ
ေပါင္းအစု အတုံးအခဲလည္း ၿပိဳကြဲစျပဳလာၿပီ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ႐ုပ္ကလာပ္
တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဥပါဒါ႐ုပ္တို႔ကုိပါ ဆက္လက္ သိမ္းဆည္း
ႏုိင္ပါက သမူဟဃန = ႐ုပ္အေပါင္းအစု အတုံးအခဲမွာ လုံး၀ၿပိဳကြဲသြားၿပီ
ျဖစ္၏။ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ႐ူပပရိဂၢဟဉာဏ္ = ႐ုပ္ကုိ သိမ္းဆည္း
တတ္ေသာ ဉာဏ္သည္ သႏၲတိဃနကိုသာမက သမူဟဃနကိုပါ ၿဖိဳခြဲႏုိင္ၿပီ
ျဖစ္သည္။

 အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခု
အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ (၈)မ်ဳိး သို႔မဟုတ္ (၉)မ်ဳိး သို႔မဟုတ္ (၁၀)မ်ဳိးေသာ
႐ုပ္ပရမတ္တရားတို႔ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပုိင္းျခားမယူႏုိင္ေသးပါက မသိမ္းဆည္း
ႏုိင္ေသးပါက ႐ုပ္ကလာပ္အတိုင္းသာ ျမင္ေတြ႕ေနေသးပါက သမူဟပညတ္
သဏၭာနပညတ္မ်ား မစင္ေသးသျဖင့္ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ဉာဏ္သည္
ပညတ္မွာပင္ ေသာင္တင္လ်က္ ပညတ္နယ္မွာပင္ က်က္စားလ်က္ ရွိေနေပ
ေသးသည္။ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခု၏ အတြင္း၌တည္ရွိေသာ ႐ုပ္တရား
အသီးအသီးကို ပရမတၳဓမၼ သဘာ၀လကၡဏာ အသီးအသီးသို႔ ဆုိက္ေအာင္
သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါမွ ဉာဏ္ျဖင့္ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ ပုိင္းျခားယူႏိုင္ပါမွ ပရမတ္သို႔
ဉာဏ္အျမင္ဆုိက္မည္၊ သမူဟပညတ္ ကြာမည္၊ သမူဟဃန = ႐ုပ္အေပါင္း
အစု အတုံးအခဲ ၿပိဳကြဲသြားေပမည္။

အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ လကၡဏာဒိစတုကၠပိုင္းတြင္
ေရးသားတင္ျပထားသည့္အတိုင္း ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိ
ေသာ ပရမတၳ႐ုပ္တရားတို႔ကို လကၡဏ ရသ ပစၥဳပ႒ာန္ ပဒ႒ာန္နည္းအားျဖင့္
သိမ္းဆည္းႏုိင္ပါက ထိုအခါတြင္ သႏၲတိဃန သမူဟဃနတို႔သာမက ကိစၥ
ဃန (= ႐ုပ္ကိစၥရပ္လုပ္ငန္းအတုံးအခဲႀကီး) လည္း ၿပိဳကြဲၿပီ ျဖစ္၏၊ ကိစၥဃန
အတုံးအခဲႀကီးကို ဉာဏ္ျဖင့္ ၿဖိဳခြဲႏုိင္ၿပီ ျဖစ္၏။



ကလာပါတစ္ခုတြင္းရွိ မဟာဘုတ္ေလးပါးသိမ္းဆည္းပါ
.....................................................................
ေရွးဦးစြာ မိိမိႏွစ္သက္ေသာ ကလာပ္တစ္ခုအား အာရုံယူကာ
မာ ၊ၾကမ္း၊ေလး၊ေပ်ာ့ ၊ေပါ့ -ပထဝီ ဟုရွဳပါ ။ယိုစည္း၊ဖြဲ႔စည္း -
အာေပါ ၊ပူ၊ေအး-ေတေဇာ ၊ေထာက္ကန္၊တြန္းကန္- ဝါေယာ ဟု
ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာရွဳပါ သိမ္းဆည္းပါ ။ အၾကိမ္ၾကိမ္ရွဳပါက ေယာဂီဉာဏ္၌
ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာမည္ ။

ပရမတ္သို႔ ဉာဏ္အျမင္ဆိုက္ေအာင္
႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းသည့္အပုိင္း၀ယ္ မဟာဘုတ္တို႔ကို မသိမ္းဆည္း
ႏိုင္ဘဲ ဥပါဒါ႐ုပ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းဖုိ႔ရန္၊ ဥပါဒါ႐ုပ္တို႔ကို မသိမ္းဆည္းႏုိင္ဘဲ
လည္း မဟာဘုတ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းဖို႔ရန္မွာ မလြယ္ကူသည္ကုိကား သေဘာ
ေပါက္သင့္လွ၏။ အနည္းဆုံးပမာဏအားျဖင့္ အာကာသဓာတ္ႏွင့္ ၀ဏၰဓာတ္
အေရာင္အဆင္းဟူေသာ ဥပါဒါ႐ုပ္ကို မသိမ္းဆည္းႏိုင္ပါက ဉာဏ္ျဖင့္ မေတြ႕
မျမင္ပါက ႐ုပ္ကလာပ္ကို ျမင္ဖို႔ရန္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။

႐ုပ္ကလာပ္ကုိ မျမင္ပါ
ကလည္း ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခု၏ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီး
ေလးပါးကို သိမ္းဆည္းဖို႔ရန္မွာ မေမွ်ာ္မွန္းသင့္ေသာ အရာသာ ျဖစ္၏။ ႐ုပ္
ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကိုမွ် မသိမ္း
ဆည္းႏိုင္ေသး မသိမ္းဆည္းတတ္ေသးလွ်င္ ပရမတ္အစစ္ ႐ုပ္တရားကုိ မသိ
ရွိေသးသူသာ ျဖစ္ေနေသး၏။ ႐ုပ္ပရမတ္ကိုမွ် မသိေသးေသာ ထိုသူေတာ္
ေကာင္း၏ သႏၲာန္၀ယ္ စစ္မွန္ေသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကား မည္သည့္နည္း
ႏွင့္မွ် မျဖစ္ႏိုင္ေသးေပ။

တစ္ဖန္ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိ
ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကိုမွ် မ႐ႈတတ္ေသး မသိမ္းဆည္းတတ္ေသးလွ်င္
ကလာပ္တူဥပါဒါ႐ုပ္တို႔ကို ဆက္လက္ သိမ္းဆည္းႏိုင္ရန္မွာလည္း မိုးႏွင့္
ေျမႀကီးပမာ အလြန္႔အလြန္ အလွမ္းကြာလ်က္ပင္ ရွိေနေပေသးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး
တို႔ကို သိမ္းဆည္းၿပီးေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ကလာပ္တူ ဥပါဒါ
႐ုပ္တို႔ကိုလည္း ဆက္လက္ သိမ္းဆည္းပါ။

၀ဏၰ = အေရာင္အဆင္းကိုရွဳပါ
..............................................
၀ဏၰ = အေရာင္အ္အ္အဆင္း -- ႐ုပ္ကလာပ္တိုင္း၌ ၀ဏၰဟုေခၚဆုိေသာ
႐ူပါ႐ုံ အေရာင္အဆင္း ရွိ၏။ လြယ္လြယ္ကူကူ ေတြ႕ရွိေနမည္သာ ျဖစ္သည္။
ရုပ္ကလာပ္တို႕၏ အၾကည္မႈံ မၾကည္မႈံ တို႕၏အေရာင္သည္လည္းေကာင္း ၊
အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ သႏၲာန္၌ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ သမထ
ဘာ၀နာစိတ္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာစိတ္တို႔ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ဉာဏ္ေၾကာင့္ လင္း
ေရာင္ျခည္မ်ားကား ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ ေတာက္ပေနမည္သာ
ျဖစ္၏။ ယင္းလင္းေရာင္ျခည္၏ အကူအညီျဖင့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၏ ႐ူပါ႐ုံ
အေရာင္ကို မဟာကုသိုလ္ မေနာဒြါရိက ၀ိပႆနာေဇာ၀ီထိစိတ္အစဥ္ျဖင့္
တစ္နည္း - မဟာကုသုိလ္ မေနာဒြါရိက ၀ိပႆနာေဇာ၀ီထိစိတ္အစဥ္တြင္
ပါ၀င္ေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။

ဂႏၶ = အန႔ံ႔ ၊ ရသ = အရသာ
.........................................
ဂႏၶ = အန႔ံ႔  -- ႐ုပ္ကလာပ္တုိင္း၌ အန႔ံ ရွိေန၏။ မဟာကုသိုလ္
မေနာဒြါရိက ၀ိပႆနာေဇာ၀ီထိစိတ္အစဥ္ျဖင့္ သိရွိႏုိင္ေသာ တရားပင္
ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂိၢဳလ္တို႔၌ကား ႏွာေခါင္းႏွင့္ ေ၀း
ကြာ ေနေသာ မ်က္စိက့ဲသို႔ေသာ ေနရာဒြါရတစ္ခု၌ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္ကလာပ္
တစ္ခု၏ အန႔ံကို လွမ္း၍အာ႐ုံယူရာ၌ ယင္းအန႔ံမွာ မထင္မရွား ျဖစ္ေနတတ္
၏၊ အာ႐ုံယူ၍ မရေသာ္လည္း ရွိေနတတ္၏၊ အထူးသျဖင့္ သုဒၶ၀ိပႆနာ
ယာနိကပုဂိၢဳလ္တို႔၌ အျဖစ္မ်ားတတ္ေသာ အခက္အခဲ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္၏။
ထိုအခါမ်ဳိး၌ ပါတ္ဝန္းက်င္ရွိ ခံဖူးေသာအနံ႕တစ္ခုကိုျပန္အာရံဳယူေလ့က်င့္ပါ ။
ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိတတ္ပါသည္။ (၆)ဒြါရ၀ယ္ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ႐ႈၾကည့္ပါ။

ရသ = အရသာ --  (၆)ဒြါရ၀ယ္ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ႐ႈၾကည့္ပါ။
႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ ရသာ႐ုံကို ႐ႈရန္ျဖစ္သည္။ ယင္းရသာ႐ုံမွာ
ခ်ဳိ-ခ်ဥ္-ငန္-စပ္-ဖန္-ခါးဟူေသာ အရသာေျခာက္မ်ဳိးလုံး ထိုက္သလုိ တည္ရွိ-
ႏုိင္သည္။ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏ္ျဖင့္သိႏိုင္ေသာ ဇိ၀ွါ၀ိေညယ်တရားလည္း ျဖစ္သည္။
အရသာ တစ္ခုေသာ္လည္ေကာင္း ႏွစ္ခု သုံးခုေသာ္လည္းေကာင္း ရရွိရင္ေအာင္ျမင္ပါျပီ ။

ၾသဇာ = အဆီအေစး
...........................
ၾသဇာ = အဆီအေစး ၾသဇာ -- ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုတစ္ခုအတြင္း၌
တည္ရွိေသာ အဆီ-အေစး-ၾသဇာ-အာဟာရဓာတ္ ျဖစ္သည္။ ကမၼဇၾသဇာ၊
စိတၱဇၾသဇာ ၊ဥတုဇၾသဇာ၊ အာဟာရဇၾသဇာဟု ၾသဇာေလးမ်ဳိး ရွိသည္။ ႐ုပ္
ကလာပ္၏အတြင္းမွာသာ စိုက္႐ႈပါ။ အဆီ-အႏွစ္-ၾသဇာကုိ ေတြ႕ရွိမည္ ျဖစ္
သည္။ မေနာ၀ိေညယ်တရားသာ ျဖစ္၏။ ၾသဇာဟု သိေလာက္ေသာ ေနာက္
ထပ္ အမွတ္အသားတစ္ခုမွာ ယင္းအဆီအေစးမွ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ား ထပ္
ထပ္ ထြက္ေနသည့္ အမွတ္အသားပင္ ျဖစ္သည္။ ေယာဂီအမ်ားစုကား ယင္း
ၾသဇာကို ၾကက္ဥအႏွစ္က့ဲသို႔ ႐ုပ္ကလာပ္၏အလယ္၌ တည္ရွိေနေသာ အႏွစ္
အျဖစ္ ေတြ႕ရွိတတ္၏၊ ယင္းအႏွစ္ၾသဇာမွ ကလာပ္အမႈန္မ်ား ထပ္၍တိုးပြား
လာသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိတတ္၏။ (တိုးပြားလာပုံကို ေနာက္တြင္ ေတြ႕ရွိရ
လတၱံ႕။) (၆)ဒြါရလုံး၌ ႐ႈပါ။

ဇီ၀ိတ = ႐ုပ္သက္ေစာင့္္ဓာတ္ -- အသက္ရွင္ေနသည့္ သေဘာ၊
ကလာပ္တူကမၼဇ႐ုပ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ေနသည့္ သဘာတရား ျဖစ္သည္။
ကမၼဇ႐ုပ္ကလာပ္မ်ား၌သာ တည္ရွိသည္။ ေရွ႕ဦးစြာ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္၌
စတင္႐ႈၾကည့္ပါ။ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။ ထို ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားမွာ ပသာဒ
႐ုပ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔သာျဖစ္ရကား ကမၼဇ႐ုပ္ ဧကန္
ျဖစ္သျဖင့္ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တိုင္း၌ ဇီ၀ိတသည္ အျမဲတည္ရွိေန၍ ၾကည္သည့္
႐ုပ္ကလာပ္၌ တည္ရွိေသာဇီ၀ိတကို စတင္႐ႈျခင္းျဖစ္သည္။

 အသင္သူေတာ္
ေကာင္းသည္ ထုိဇီ၀ိတကို ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္အတြင္း၌ စတင္ ႐ႈေသာ
အခါ အသက္ရွင္ေနသည့္ သေဘာကို ေရွးဦးစြာ ျမင္ေအာင္႐ႈပါ။ ေယာဂီ
အမ်ားစုကား လႈပ္ရွားမႈရွိ၍ အသက္၀င္ေနသည့္သေဘာ အသက္ရွင္သန္ေန
သည့္ သေဘာတစ္ခုကို ေတြ႕ရွိတတ္၏။ ထိုသို႔ ေတြ႕ရွိေသာအခါ ကလာပ္တူ
ကမၼဇ႐ုပ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ေနသည့္သေဘာကိုပါ ျမင္ေအာင္ ဆက္႐ႈပါ။
ထိုဇီ၀ိတမွာ အသက္ရွင္ေနသည့္သေဘာ ႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိ
ေသာ ကလာပ္တူ ကမၼဇ႐ုပ္တို႔ကိုသာ ေစာင့္ေရွာက္ေနသည့္ သေဘာတရား
ျဖစ္သျဖင့္ ကလာပ္ျပားျဖစ္ေသာ အျခားေသာ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိေသာ
ကမၼဇ႐ုပ္တို႔ကိုကား မေစာင့္ေရွာက္ဟု မွတ္ပါ။

ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ဇီ၀ိတကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိပါက ႐ႈလို႔ရရွိပါက
မၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္အခ်ဳိ႕တို႔၌ ဇီ၀ိတကုိ ဆက္လက္၍ ရွာေဖြၾကည့္ပါ၊
႐ႈၾကည့္ပါ။ ထိုအခ်ဳိ႕ေသာ မၾကည္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔ဟူသည္မွာ တစ္ကုိယ္
လုံး၌ အႏွံ႕အျပားတည္ရွိေသာ ဘာ၀ဒသကကလာပ္ ဇီ၀ိတန၀ကကလာပ္ႏွင့္
ႏွလုံးအိမ္အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဟဒယဒသကကလာပ္တို႔ပင္ ျဖစ္ၾကသည္။
စိတၱဇ႐ုပ္ကလာပ္ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ အာဟာရဇ႐ုပ္ကလာပ္တို႔လည္း
မၾကည္ၾကေပ၊ သို႔ေသာ္ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ဇီ၀ိတကား မရွိေပ။

 ဟဒယဒသကကလာပ္ ဘာ၀ဒသကကလာပ္ ဇီ၀ိတန၀ကကလာပ္တို႔လည္း မၾကည္
ၾကေပ။ သို႔ေသာ္ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ဇီ၀ိတကား ရွိေန၏။ ယင္းဇီ၀ိတကို
လည္း (၆)ဒြါရလုံး၀ယ္ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္ႏွင့္ မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
အခ်ဳိ႕တို႔၌ ႐ႈၾကည့္ပါ။

စကၡဳအၾကည္ရွဳကြက္
..........................
စကဳၡအၾကည္က ုိ သိမ္း ဆညး္ ႐ူပါြးလိုက ေရးွ ဦးစြာ
မ်က္စိ၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သိမ္းဆည္း႐ႈပြားပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္
မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္တစ္ခုကုိ အာ႐ုံယူ
၍ သိမ္းဆည္းပါ။ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္၌ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္သေဘာတရား (၁၀)မ်ဳိး
ကို ဆက္လက္သိမ္းဆည္းပါ။ ယင္း (၁၀)မ်ဳိးမွ ပသာဒ = အၾကည္ဓာတ္ကို
သိမ္းဆည္းထားပါ၊ သို႔မဟုတ္ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္အမ်ားစု၌ တည္ရွိေသာ
အၾကည္ဓာတ္ကုိ သိမ္းဆည္းထားပါ။

 ယင္းအၾကည္ဓာတ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း
တြင္ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ပါ၀င္ေသာ ႐ူပါ႐ုံကုိ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္က
လာပ္ တစ္ခု၌ ပါ၀င္ေသာ ႐ူပါ႐ုံကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူၾကည့္ပါ။ အကယ္၍
ထို႐ူပါ႐ုံက ထုိအၾကည္ဓာတ္ကို ေရွး႐ႈ ႐ုိက္ခတ္ေနပါလွ်င္ ထုိအၾကည္ဓာတ္
မွာ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစကၡဳအၾကည္ဓာတ္ ပါ၀င္ေသာ
႐ုပ္ကလာပ္မွာ စကၡဳဒသကကလာပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းစကၡဳဒသကကလာပ္
အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္သေဘာတရား (၁၀)မ်ဳိးတို႔ကို ပရမတ္သို႔ ဆိုက္
ေအာင္ သိမ္းဆည္းပါ၊ ဉာဏ္ျဖင့္ တစ္လုံးစီ တစ္လုံးစီ ပုိင္းျခားယူပါ။ အကယ္
၍ ထို႐ူပါ႐ုံက ထိုအၾကည္ဓာတ္ကုိ ေရွး႐ႈမ႐ုိက္ခတ္လွ်င္ ထုိအၾကည္ဓာတ္မွာ
စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ မဟုတ္ေပ။

ကာယအၾကည္ဓာတ္သာ ျဖစ္ဖြယ္ရာရွိသည္။
မ်က္စိ၌ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ႏွင့္ ကာယအၾကည္ဓာတ္ ႏွစ္မ်ဳိးသာ တည္ရွိေန
ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကာယအၾကည္ဓာတ္ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္
ကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။

ကာယအၾကည္ရွဳကြက္
..........................
ကာယအၾကည ္ --- ေဖာ႒ဗာၺ ႐ ံု (= ပထ၀ီဓာတ ္ ေတေဇာဓာတ ္ ၀ါေယာ
ဓာတ္) ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ျခင္းငွာ ထိုက္ေသာ ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ခံရေသာ အၾကည္
ဓာတ္မွာ ကာယအၾကည္ဓာတ္ ျဖစ္သည္။ မ်က္စိ၌ပင္ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီး
ေလးပါးကို ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ စုိက္႐ႈပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေသာ
အခါ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္တစ္ခု၌ သို႔မဟုတ္ အမ်ားစု၌ တည္ရွိ
ေသာ အၾကည္ဓာတ္ကုိ သိမ္းဆည္းထားပါ။

 ယင္း႐ုပ္ကလာပ္ႏွင့္အနီးကပ္ဆုံး
႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ကလာပ္အမ်ားစု
အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ပထ၀ီ ေတေဇာ ၀ါေယာဟူေသာ ေဖာ႒ဗၺဓာတ္
တစ္ခုခုကုိ လွမ္း၍ အာ႐ုံယူပါ၊ သိမ္းဆည္းပါ၊ စုိက္႐ႈပါ။ (ဥပမာ - မာသည့္
သေဘာတစ္ခုကို စိုက္႐ႈပါ။) အကယ္၍ ထိုေဖာ႒ဗၺဓာတ္ တစ္ခုခုက ထုိ
အၾကည္ဓာတ္ကို ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ေနပါလွ်င္ ထိုေဖာ႒ဗၺဓာတ္တစ္ခုခု၏ ေရွး႐ႈ
႐ုိက္ခတ္မႈကုိ ခံယူရေသာ ထုိအၾကည္ဓာတ္မွာ ကာယအၾကည္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္
သည္။ ယင္းကာယအၾကည္ဓာတ္ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္မွာ ကာယဒသက
ကလာပ္ပင္ ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ ထိုအၾကည္ဓာတ္ကို ေဖာ႒ဗၺဓာတ္ တစ္
ခုခုက ေရွး႐ႈ႐ိုက္ခတ္မႈ မရွိလွ်င္ ထိုအၾကည္ဓာတ္မွာ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္
ျဖစ္ဖြယ္ရာ ရွိ၏။ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကို အထက္၌
တင္ျပထားေသာ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ကုိ ႐ႈပုံစနစ္ႏွင့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။
ဤသို႔လွ်င္ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ စကၡဳဒြါရ (= မ်က္စိ)၌ စကၡဳ
ဒသကကလာပ္ႏွင့္ ကာယဒသကကလာပ္တို႔ကို ခြဲျခား၍႐ႈႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
စကၡဳဒသကကလာပ္၌ တည္ရွိေသာ (၁၀)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရား၊ ကာယဒသက
ကလာပ္၌ တည္ရွိေသာ (၁၀)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို ပရမတ္သို႔ ဆိုက္
ေအာင္ ဆက္လက္၍သိမ္းဆည္းပါ။

ေသာတအၾကည္္ရွဳကြက္
........................
 သဒၵါ႐ုံ ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ျခင္းငွာထုိက္ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔ကို ၾကည္
လင္ေစျခင္းသေဘာ = ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔၏ ၾကည္လင္ျခင္းသေဘာမွ်
သည္ ေသာတပသာဒတည္း။ (၀ိသုဒိၶ၊၂၊၇၄။) နား၏ အတြင္းဘက္၌ တည္
ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ သိမ္းဆည္းပါ၊
စိုက္႐ႈပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
တစ္ခု၌ တည္ရွိေသာ အၾကည္ဓာတ္ကို သို႔မဟုတ္ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
အမ်ားစု၌ တည္ရွိေသာ အၾကည္ဓာတ္ကို သိမ္းဆည္းထားပါ၊ အာ႐ုံယူထား
ပါ။

အသက္႐ွဴသံက့ဲသို႔ေသာ အဇၩတၱအသံကိုပင္ျဖစ္ေစ၊ ဗဟိဒၶက အသံကုိ
ပင္ျဖစ္ေစ အသံတစ္ခုခုကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူၾကည့္ပါ။ အကယ္၍ ထိုအသံက
ထို အၾကည္ဓာတ္ကုိ ေရွး႐ႈ႐ိုက္ခတ္ေနပါလွ်င္ ထုိသို႔ အသံ၏ ေရွး႐ႈ
႐ုိက္ခတ္မႈကုိ ခံယူရေသာ ထုိအၾကည္ဓာတ္မွာ နားအၾကည္ဓာတ္ ျဖစ္၏။
ယင္း နားအၾကည္ဓာတ္ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္မွာ ေသာတဒသကကလာပ္
ျဖစ္၏။ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္၌ တည္ရွိေသာ (၁၀)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကို ပရ
မတ္သို႔ ဆုိက္ေအာင္ သိမ္းဆည္းပါ။

 တစ္လုံးစီ တစ္လုံးစီ ဉာဏ္ျဖင့္ ပုိင္းျခား
ယူပါ။ အကယ္၍ နား၌ တည္ရွိေသာ ထုိအၾကည္ဓာတ္ကို အသံတစ္ခုခုက
ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္မႈ မရွိလွ်င္ ထိုအၾကည္ဓာတ္မွာ ေသာတအၾကည္ဓာတ္ မဟုတ္
ဘဲ ကာယအၾကည္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္ဖြယ္ရာ ရွိေပသည္။

ဃာနအၾကည္ရွဳကြက္
...................
 အန႔ံ (= ဂႏၶာ႐ုံ) ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ျခင္းငွာ ထုိက္ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး
တို႔ကို ၾကည္လင္ေစျခင္းသေဘာ = ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔၏ ၾကည္လင္ျခင္း
သေဘာမွ်သည္ ဃာနပသာဒ မည္၏။ ႏွာေခါင္း၏အတြင္း ႏွာႏုရွိရာအရပ္၌
ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကုိ ျမင္ေအာင္႐ႈပါ၊ သိမ္းဆည္းပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားကုိ
ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု၏ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ
အၾကည္ဓာတ္ကို သို႔မဟုတ္ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္အမ်ားစု၌ တည္ရွိေသာ
အၾကည္ဓာတ္ကုိ သိမ္းဆည္းထားပါ။

ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၀ယ္ မည္သည့္
ေနရာ၌ မဆို တည္ရွိေနေသာ ႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု၏ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ကလာပ္
အမ်ားစု၏အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ အနံ႔ (= ဂႏၶာ႐ုံ)ကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူပါ။
အကယ္၍ ထုိအန႔ံဂႏၶာ႐ုံက ထိုအၾကည္ဓာတ္ကို ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ေနပါလွ်င္
ထိုအနံ႔ဂႏၶာ႐ုံ၏ ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္မႈကုိ ခံယူရေသာ ထိုအၾကည္ဓာတ္မွာ ဃာန
အၾကည္ဓာတ္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဃာနအၾကည္လွ်င္ (၁၀)ခုေျမာက္ရွိေသာ
႐ုပ္ကလာပ္မွာ ဃာနဒသကကလာပ္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဃာနဒသကကလာပ္
ကို ဓာတ္ခြဲလ်က္ ပရမတၳ႐ုပ္တရား (၁၀)မ်ဳိးတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ။ အကယ္
၍ ထုိအၾကည္ဓာတ္ကို အန႔ံဂႏၶာ႐ုံက ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္မႈ မရွိလွ်င္ ထို အၾကည္
ဓာတ္မွာ ကာယအၾကည္ဓာတ္ ျဖစ္ဖြယ္ရာ ရွိသည္။

ဇိ၀ွါအၾကည္ရွဳကြက္
..............
 ရသာ႐ုံ ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ျခင္းငွာ ထုိက္ေသာ မဟာဘုတ္ ဓာတ္ႀကီးေလး
ပါးတို႔ကို ၾကည္လင္ေစျခင္း သေဘာသည္ = မဟာဘုတ္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး
တို႔၏ ၾကည္လင္ျခင္းသေဘာမွ်သည္ ဇိ၀ွါပသာဒ မည္၏။ လွ်ာတြင္ တည္ရွိ
ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သိမ္းဆည္းပါ၊ စုိက္႐ႈပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ားကို
ေတြ႕ရွိေသာအခါ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခု၏ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ
သို႔မဟုတ္ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္ အမ်ားစု၏အတြင္း၌တည္ရွိေသာ အၾကည္
ဓာတ္ကို သိမ္းဆည္းထားပါ။ နီးစပ္ရာ ႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု၏ အတြင္း၌ တည္
ရွိေသာ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ကလာပ္အမ်ားစု၏ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ရသဓာတ္
ကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူပါ။ အကယ္၍ ထုိ ရသဓာတ္က ထိုအၾကည္ဓာတ္ကို
ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္ေနပါက ရသာ႐ုံ၏ ေရွး႐ႈ ႐ုိက္ခတ္ျခင္းငွာ ထိုက္ေသာ ထုိ
အၾကည္ဓာတ္မွာ ဇိ၀ွါအၾကည္ဓာတ္ ျဖစ္၏။ ယင္းဇိ၀ွါအၾကည္ဓာတ္ = ဇိ၀ွါ
ပသာဒလွ်င္ (၁၀)ခုေျမာက္ရွိေသာ ႐ုပ္ကလာပ္မွာ ဇိ၀ွါဒသကကလာပ္ျဖစ္၏။
ယင္း႐ုပ္ကလာပ္ကုိ ပရမတ္သို႔ဆုိက္ေအာင္ ဓာတ္ခြဲလ်က္ (၁၀)မ်ဳိးေသာ
ပရမတၳ႐ုပ္တရားတို႔ကုိ သိမ္းဆည္းပါ။ အကယ္၍ ထိုရသာ႐ုံက ထိုအၾကည္
ဓာတ္ကုိ ေရွး႐ႈ႐ုိက္ခတ္မႈမရွိလွ်င္ ယင္းအၾကည္ဓာတ္မွာ ကာယအၾကည္
ဓာတ္ပင္ ျဖစ္ဖြယ္ရာ ရွိေပသည္။

ဘာ၀႐ုပ္ ရွဳကြက္
........................
၁။ ဣတိၳဘာ၀႐ုပ္ = အမ်ဳိးသမီးျဖစ္ေၾကာင္း႐ုပ္
၂။ ပုရိသဘာ၀႐ုပ္ = အမ်ဳိးသားျဖစ္ေၾကာင္း႐ုပ္
ဘာ၀႐ုပ္ = အမ်ဳိးသားျဖစ္ေၾကာင္း႐ုပ္-အမ်ဳိးသမီးျဖစ္ေၾကာင္း႐ုပ္
အမ်ဳိးသားဟု သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသမီးဟု သိေလာက္ေသာ အမွတ္အသား
တည္း။ (၆)ဒြါရလုံး၌ အႏွံ႕အျပား တည္ရွိေသာ ႐ုပ္တည္း။ မၾကည္သည့္
႐ုပ္ကလာပ္အခ်ဳိ႕တို႔၌ တည္ရိွၾက၏။ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ တည္ရွိ
ေသာ ဇီ၀ိတကို သေဘာေပါက္ပါက ႐ႈ၍ ရရွိပါက မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္
တို႔၌လည္း ဇီ၀ိတကို ရွာေဖြၾကည့္ပါ၊ ႐ႈၾကည့္ပါ။အကယ္၍ မၾကည္သည့္
႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ဇီ၀ိတကုိ ရွာေဖြ၍ မေတြ႕ရွိပါက ဘာ၀႐ုပ္ကို ဆက္လက္၍
မရွာေဖြပါႏွင့္။ ဇီ၀ိတမရွိက ဘာ၀႐ုပ္ မရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အကယ္၍
မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔၌ ဇီ၀ိတကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိပါက ယင္း႐ုပ္ကလာပ္၌
ဘာ၀႐ုပ္ကို ဆက္လက္ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။ သို႔ေသာ္ ယင္း႐ုပ္ကလာပ္မွာ ဇီ၀ိတ
န၀ကကလာပ္ ျဖစ္ပါက ဇီ၀ိတသာရွိ၍ ဘာ၀႐ုပ္ မရွိႏုိင္ေပ။အကယ္၍ ယင္း
႐ုပ္ကလာပ္သည္ ဘာ၀ဒသကကလာပ္ျဖစ္မူ ဇီ၀ိတလည္းရွိ၍ ဘာ၀႐ုပ္
လည္း ရွိေနေပသည္။ ဇီ၀ိတမရွိသည့္ ႐ုပ္ကလာပ္၌ကား ဘာ၀႐ုပ္လည္း
မရွိႏိုင္ေပ၊ ဇီ၀ိတရွိပါမွသာလွ်င္ ဘာ၀႐ုပ္လည္း ရွိႏိုင္ေပသည္။ ဘာ၀႐ုပ္ကား
ဧကန္ ကမၼဇ႐ုပ္ ျဖစ္၏။ ဇီ၀ိတသည္လည္း ကလာပ္တူကမၼဇ႐ုပ္တုိင္းကို
ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇီ၀ိတရွိရာ ႐ုပ္ကလာပ္၌သာ ဘာ၀႐ုပ္
ကို ဆက္လက္၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ဇီ၀ိတန၀ကကလာပ္ (ဟဒယဒသကကလာပ္)
မဟုတ္ဘဲ ဘာ၀ဒသကကလာပ္သာ ျဖစ္ခ့ဲလွ်င္ ဘာ၀႐ုပ္ကို ေတြ႕ရွိမည္ျဖစ္
သည္။ အမ်ဳိးသားေယာဂီသည္ အမ်ဳိးသား ျဖစ္ေၾကာင္း ပုရိသဘာ၀႐ုပ္ကုိ
႐ႈပါ။ အမ်ဳိးသမီးေယာဂီသည္ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္ေၾကာင္း ဣတိၳဘာ၀႐ုပ္ကို ႐ႈပါ။

အမ်ဳိးသား၌ ပုရိသဘာ၀႐ုပ္၊ အမ်ဳိးသမီး၌ ဣတိၳဘာ၀႐ုပ္ တစ္မ်ဳိးစီသာ တည္
ရွိ၏။ ပုရိသဘာ၀႐ုပ္ဟူသည္ ဤသူကား ေယာက္်ားဟု သိေၾကာင္း အမွတ္
အသား ျဖစ္သည္။ ဣတိၳဘာ၀႐ုပ္ဟူသည္ ဤသူကား အမ်ဳိးသမီးဟု သိ
ေၾကာင္း အမွတ္အသား ျဖစ္သည္။ ေတြ႕ရွိပါက (၆)ဒြါရလုံး၌ လွည့္လည္၍
႐ႈပါ။ ယင္းဘာ၀႐ုပ္သည္ (၆)ဒြါရလုံး၌ ဘာ၀ဒသကကလာပ္အေနျဖင့္
တည္ရွိသည္။

ရွရခက္ေသာရုပ္မ်ား
.............................
႐ုပ္ေလာက၀ယ္ ေယာဂီအမ်ားစု၌ အ႐ႈရခက္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔မွာ
ၾသဇာ၊ ဇီ၀ိတ၊ ဘာ၀႐ုပ္တို႔ပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ ဤ႐ုပ္သုံးမ်ဳိးႏွင့္တကြ အထက္
တြင္ တင္ျပခ့ဲေသာ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ ၀ဏၰ ဂႏၶ ရသ ၾသဇာ
စေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကုိ (၆)ဒြါရ၌ တည္ရွိေသာ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္၌
(၁၀)မ်ဳိး၊ မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္၌လည္း (၈)မ်ဳိး (၉)မ်ဳိး (၁၀)မ်ဳိး စသည္
အားျဖင့္ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ သိမ္းဆည္းပါ။

မေနာဒြါရ - ဟဒယ၀တၳဳရွဳကြက္
...................................
မေနာဓာတုမေနာ၀ိညာဏဓာတူနံ နိႆယလကၡဏံ ဟဒယ၀တၳဳ။
(၀ိသုဒၶိ၊၂၊၇၇။)
= မေနာဓာတ္ အမည္ရေသာ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ႏွင့္ မေနာ၀ိညာဏ
ဓာတ္ အမည္ရေသာ ပဥၥ၀ိညာဏ္မွ တစ္ပါးေသာ မေနာ၀ိညာဏ္စိတ္တို႔၏
မွီ၍ျဖစ္ရာ႐ုပ္သည္ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္တည္း။ ယင္းမေနာဓာတ္ မေနာ၀ိညာဏ
ဓာတ္တို႔၏ မွီရာသေဘာရွိေသာ ႐ုပ္ျဖစ္သည္။ ႐ႈနည္းမွာ ႏွလုံးအိမ္၌ တည္
ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔ကို ေရွးဦးစြာ သိမ္းဆည္းပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္ အမႈန္
မ်ားကုိ ေတြ႕ေသာအခါတြင္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို သိမ္းဆည္းပါ။
သမထပိုင္းကတည္းက ဘ၀င္မေနာအၾကည္ကို သိမ္းဆည္းထားတတ္ၿပီး
ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ဦးအဖို႔ ဤအပိုင္းတြင္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္
ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ သိမ္းဆည္းရန္မွာ မခက္ခဲေတာ့ၿပီ။ ယင္းဘ၀င္မေနာ
အၾကည္တြင္ ဘာ၀နာစိတ္ကုိ စိုက္ထား၍ လက္ညႇိဳးတစ္ေခ်ာင္းကို ေကြး
ၾကည့္ပါ-ဆန္႔ၾကည့္ပါ။ ေကြးခ်င္ေသာစိတ္ ဆန္႔ခ်င္ေသာစိတ္ = ေကြးေန
ေသာစိတ္ ဆန္႔ေနေသာစိတ္ကို ျမင္ေအာင္ ဆက္ၾကည့္ပါ။ စိတ္ကို သိမ္း
ဆည္းႏုိင္ေသာအခါ ယင္းစိတ္၏ မွီ၍ျဖစ္ရာ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကို ဆက္လက္
သိမ္းဆည္းၾကည့္ပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိတတ္ပါသည္။ အကယ္၍ ေအာင္
ျမင္မႈကုိ ရရွိပါက ဘ၀င္မေနာအၾကည္ႏွင့္တကြ ေကြးခ်င္ဆန္႔ခ်င္ေသာစိတ္
အ၀င္အပါ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ ဟူသမွ်သည္ ယင္းဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကိုပင္
မွီတြယ္၍ ျဖစ္ေနပုံကို သေဘာေပါက္ေအာင္ ဆက္႐ႈပါ။ ယင္းဟဒယ၀တၳဳ
႐ုပ္မွာ အထက္ပါ မေနာဓာတ္ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္တို႔၏ ေအာက္တြင္ တည္
ရွိေသာ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္တို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။

 ဤ၌ မွီျဖစ္သည္ဟူသည္ ဟဒယ၀တၳဳႏွင့္ မေနာဓာတ္ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္တို႔၏
ဆက္စပ္လ်က္ျဖစ္မႈသေဘာကိုသာ ဆုိလိုသည္။ ဟဒယ၀တၳဳမရွိက ယင္း
၀ိညာဏ္တို႔၏ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္းသည္ပင္ ဆက္စပ္မႈသေဘာတည္း။ ယင္းဟဒယ
၀တၳဳ ပါ၀င္ေသာ ႐ုပ္ကလာပ္မွာ ဟဒယဒသကကလာပ္ျဖစ္၏။ ယင္းဟဒယ
ဒသကကလာပ္ကို ဓာတ္ခြဲလ်က္ (၁၀)မ်ဳိးေသာ ပရမတၳ႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္း
ဆည္းပါ။ ဤ၌ ေကြးခ်င္ဆန္႔ခ်င္ေသာစိတ္ စသည့္စိတ္ကို အလ်င္ သိမ္း
ဆည္းျခင္းမွာ စိတ္၏မွီရာ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကို တိတိက်က် သေဘာေပါက္ရန္
အတြက္သာ ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႕ေယာဂီမ်ားသည္ကား ဘ၀င္မေနာအၾကည္ကို
သိမ္းဆည္းမိက ယင္းဘ၀င္မေနာအၾကည္၏ မွီရာ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကိုလည္း
လြယ္လြယ္ကူကူပင္ သိမ္းဆည္း၍ ရရွိတတ္ေပသည္။ ဟဒယဒသကကလာပ္
ကို ပရမတ္သို႔ဆုိက္ေအာင္ ႐ုပ္တရားတို႔ကုိ သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာအခါ ႏွလုံး
အိမ္၌ပင္ ကာယဒသကကလာပ္ႏွင့္ ဘာ၀ဒသကကလာပ္တို႔ကုိလည္း ဆက္
လက္၍ ဓာတ္ခြဲကာ ပရမတ္ ႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းပါ။ ဤသို႔လွ်င္
ႏွလုံးအိမ္၌လည္း ဟဒယဒသကကလာပ္ ကာယဒသကကလာပ္ ဘာ၀
ဒသကကလာပ္ဟု ကမၼဇ႐ုပ္ကလာပ္ သုံးမ်ဳိးပင္ ရွိေပသည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment