Choose Fonts Here
Monday, May 23, 2016
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပိုင္း ရွဳကြက္
"အတိတ္သို႔ ဉာဏ္ ေစလႊတ္ၾကည့္ပါ"
ေ႕ရွဦးစြာ သမာဓိကို အဆင့္ဆင့္ ထူေထာင္ပါ။ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ သႏၲာန္
ႏွစ္မ်ဳိး၌ တည္ရွိေသာ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို အဇၩတၱ တစ္လွည့္ ဗဟိဒၶ တစ္လွည့္
ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ သိမ္းဆည္းပါ။ အထူးသျဖင့္ နံပါတ္ (၆)လိုင္းဟု အမည္တပ္
ထားေသာ ဓမၼာ႐ံုလိုင္း၌ အေကာင္းအုပ္စုမ်ားကို ဦးစားေပး၍ ႐ုပ္နာမ္ကို
သိမ္းဆည္းပါ။
ထိုသို႔ အေကာင္းအုပ္စုမ်ားကိုသာ အခ်ိန္မ်ားစြာ အႀကိမ္
မ်ားစြာ ဦးစားေပး၍ သိမ္းဆည္းေနေသာ္ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္ အမ်ားစု၌
လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ားသည္ ပို၍ ပို၍ အားေကာင္းလာတတ္ပါသည္။
အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔၌ ထိုကဲ့သို႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္း
ေနရျခင္းမွာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အေၾကာင္းတရားတို႔ကို မရွာေဖြမီ
အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ သႏၲာန္ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔၌ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းရန္ မဟာသတိပ႒
ာနသုတၱန္၌ ၫႊန္ၾကားထားေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ (ေရွး နာမ္
ကမၼ႒ာန္းပိုင္းတြင္ ရွင္းျပခဲ့ၿပီ။)
အထူးသျဖင့္ ဗဟိဒၶ ႐ုပ္နာမ္ကို မသိမ္းဆည္း
ႏိုင္ေသးေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ အတိတ္႐ုပ္နာမ္ကိုလည္း သိမ္း
ဆည္းႏိုင္ဖို႔ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းလွေပသည္။ အေၾကာင္းမူ အတိတ္႐ုပ္နာမ္ကို
႐ႈျခင္းသည္ ဗဟိဒၶ႐ုပ္နာမ္ကို ႐ႈျခင္းႏွင့္ သေဘာသြားခ်င္း တူေနေသာေၾကာင့္
ျဖစ္၏။
အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းလိုက္သျဖင့္ မိမိ၏ အသိဉာဏ္၌
မ်က္စိအၾကည္ နားအၾကည္ ႏွာေခါင္းအၾကည္ လွ်ာအၾကည္ ကိုယ္
အၾကည္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဟူေသာ အၾကည္ဓာတ္ (၆)ပါးလံုးကို ပို၍ပို၍
ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္လာေသာအခါ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္း
ေနေသာ ဉာဏ္ေၾကာင့္ အေရာင္အလင္းမ်ားသည္လည္း ပို၍ပို၍ အား
ေကာင္းလာေသာအခါ ဤ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားမ်ားသည္ မည္သည့္
အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရပါသနည္းဟု အေၾကာင္းတရားတို႔ကို
သိလိုေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အတိတ္ဘက္သို႔ အာ႐ံုစိုက္၍ စိတ္ကို ေစလႊတ္
ၾကည့္ပါ = ဉာဏ္ကို ေစလႊတ္ၾကည့္ပါ။
ယင္းဉာဏ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ
အလင္းေရာင္မ်ားသည္ မိမိ၏ ၀န္းက်င္ပတ္ခ်ာ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌
လင္းေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း မိမိအာ႐ံု စိုက္႐ႈေနသည့္ဘက္၌ ပို၍ပို၍
စူးစူးရွရွ ေတာက္ပေနသည္ကို ေယာဂီအမ်ားစုသည္ သတိျပဳမိတတ္၏။
ထိုဉာဏ္အေရာင္အလင္းျဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ထိုးစိုက္၍
ရွာေဖြၾကည့္ပါ။ အတိတ္က ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ဖူးေသာ ယခုလက္ရွိ ပစၥဳပၸန္
၀ိပါက္႐ုပ္နာမ္၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ သခၤါရ-ကံ
တစ္ခုခုသည္ ေပၚလာတတ္ပါသည္။ ဤစနစ္မွာ (အဘိ၊႒၊၂၊၂၄၁။ မ၊႒၊၁၊၂၈၁၊၊)
အ႒ကထာႀကီးမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားေသာ နည္းစနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ဤနည္းစနစ္ျဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ရွာေဖြ၍
ၾကည့္ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈကို မရရွိခဲ့ေသာ္ ၀ိသုဒိၶမဂၢအ႒ကထာ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဏ္ပိုင္း
၌ လာရွိေသာ နည္းစနစ္ကို မွီး၍ အနီး
ကပ္ဆံုး ဣရိယာပုထ္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္နာမ္ကစ၍ အတိတ္ဘက္သို႔ တစ္စ
တစ္စ တိုး၍ ႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္းၾကည့္ပါ။ ဤနည္းစနစ္မွာ ေယာဂီ
အမ်ားစု၌ ေအာင္ျမင္မႈရရွိေသာ နည္းစနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပိုင္း ရွဳကြက္(ဒုတိယနည္း)
--------------------------------------------
"အနည္းစပ္ဆုံး အတိတ္ရုပ္နာမ္ျဖင့္ စတင္ပါ "
အကယ္၍ ေရွ႕နည္းစနစ္ျဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ရွာေဖြ၍
ၾကည့္ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈကို မရရွိခဲ့ေသာ္ ၀ိသုဒိၶမဂၢအ႒ကထာ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဏ္ပိုင္း
၌ လာရွိေသာ နည္းစနစ္ကို မွီး၍ အနီး
ကပ္ဆံုး ဣရိယာပုထ္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္နာမ္ကစ၍ အတိတ္ဘက္သို႔ တစ္စ
တစ္စ တိုး၍ ႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္းၾကည့္ပါ။ ဤနည္းစနစ္မွာ ေယာဂီ
အမ်ားစု၌ ေအာင္ျမင္မႈရရွိေသာ နည္းစနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ဤနည္းစနစ္ျဖင့္လည္း မေအာင္ျမင္ ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္
အတိတ္အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ရွာေဖြ၍ မေတြ႕ျဖစ္ေနေသာ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ေဒသနာေတာ္၌ အလယ္ျဖစ္ေသာ ကမၼ၀ဋ္အမည္ရသည့္ အာဟာရ ေလး
ပါးမွ စ၍ အ၀ိဇၨာသို႔တိုင္ေအာင္ ေၾကာင္း-က်ဳိးဆက္၍ သိမ္းဆည္းေသာ
နည္းစနစ္ကို အသံုးျပဳၾကည့္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤနည္းစနစ္ျဖင့္ အေၾကာင္း
တရားတို႔ကို ရွာေဖြေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂိၢဳလ္သည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္၌
ကြၽမ္းက်င္လိမၼာသူသာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။
ဤ၌ကား ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိအဘိညာဏ္ပိုင္း၌ လာရွိေသာ နည္း
စနစ္ကို မွီး၍ အနီးကပ္ဆံုး ဣရိယာပုထ္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္နာမ္ကစ၍
အတိတ္႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းပံုႏွင့္ အေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရားတို႔၏
ေၾကာင္း-က်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈသေဘာကို ႐ႈပြားပံု သိမ္းဆည္းပံုမ်ားကို ဆက္လက္၍
ေရးသားတင္ျပေပအံ့။
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ တရားမထိုင္မီ ထိုင္မည့္ဆဲဆဲ၌ ဘုရား၌
ဆီမီးျဖစ္ေစ ေရျဖစ္ေစ ပန္းျဖစ္ေစ လွဴဒါန္း၍ နိဗၺာန္ကို ဆုေတာင္းပါ။
ထို႔ေနာက္ နိဗၺာန္ကိုမရမီ စပ္ၾကား၌ သံသရာ၀ယ္ က်င္လည္ရေသာ္ ရဟန္း
ဘ၀ကို ျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသမီးဘ၀ကို ျဖစ္ေစ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
ႏွစ္ၿခိဳက္သည့္ ဘ၀တစ္ခုကို ဆုေတာင္းၾကည့္ပါ။
၀႗နိႆိတကုသိုလ္ကံ
သည္သာလွ်င္ သမုဒယသစၥာ ထိုက္ေသာေၾကာင့္ ယင္းသမုဒယသစၥာ
ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္ပံုကို အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ လြယ္လြယ္ကူကူ
႐ႈ၍ ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀႗နိႆိတကုသိုလ္ တစ္ခုကို ထူေထာင္ခိုင္း
ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကုသိုလ္ကို ထူေထာင္စဥ္ ဆုေတာင္းေနစဥ္
ျဖစ္ေပၚသြားသည့္ စိတ္အစဥ္မ်ားကိုလည္း သတိျပဳ၍ မွတ္သားထားပါ။
ထိုေနာင္ တရားထိုင္သည့္ေနရာတြင္ သမာဓိကို အဆင့္ဆင့္ ထူေထာင္၍
အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္ဌာနတို႔၌ ႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္းပါ။
အထူးသျဖင့္ ဓမၼာ႐ံုလိုင္း ကုသိုလ္ေဇာ၀ီထိ စိတ္အစဥ္တို႔ကို ဦးစားေပး၍ သိမ္း
ဆည္းပါ။ ထိုတြင္လည္း အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ သမထယာနိကပုဂိၢဳလ္
ျဖစ္ပါမူ ဤေနရာတြင္ စ်ာန္နာမ္တရားတို႔ကို ဦးစားေပး၍ သိမ္းဆည္းပါ။
အလင္းေရာင္မ်ား အလြန္အားေကာင္းလာေသာအခါ တရားမထိုင္မီ အနီး
ကပ္ဆံုး ဣရိယာပုထ္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ယခင္ဘုရား၌ ပန္း-ဆီမီး-ေရခ်မ္း
လွဴဒါန္း၍ ရဟန္းဘ၀ကို သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသမီးဘ၀ကို ဆုေတာင္းေနသည့္
စိတ္အစဥ္ နိဗၺာန္ကို ဆုေတာင္းေနသည့္ စိတ္အစဥ္၊ လွဴဒါန္းေနသည့္
စိတ္အစဥ္ အစရွိေသာ နာမ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းၾကည့္ပါ။
ထိုနာမ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းလိုလတ္ေသာ္ ယင္းနာမ္တရားတို႔၏
မွီရာ ဟဒယ၌ တည္ရွိေသာ ဟဒယ၀တၳဳႏွင့္တကြ (၆၃)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရား
မ်ားကို ေရွးဦးစြာ သိမ္းဆည္းပါ။ ယင္း႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းရာ၌လည္း
ယင္းဆုေတာင္းစဥ္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳစဥ္ ခႏၶာအိမ္၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္
ႀကီးေလးပါးကို စတင္သိမ္းဆည္းပါ။ အထူးသျဖင့္ ထိုစဥ္က ႏွလံုးအိမ္၌
တည္ရွိခဲ့ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သိမ္းဆည္းပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ားကို
ေတြ႕ေသာအခါ ဟဒယ၀တၳဳႏွင့္တကြ (၆၃)မ်ဳိးေသာ ႐ုပ္တရားမ်ားကို သိမ္း
ဆည္းပါ။
တစ္ဖန္ ထိုဟဒယ၀တၳဳ၌ မွီတြယ္၍ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အိမ္ရွင္
ဘ၀င္စိတ္ကို ဆက္လက္ သိမ္းဆည္းပါ။ ထိုဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ =
မေနာဒြါရကို သိမ္းဆည္းၿပီးေသာအခါ ထိုဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို
ေရွွ႕ ွတိုးေနာက္ဆုတ္ ျပဳလုပ္၍ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္တို႔၏ အၾကား
အၾကား၌ ျဖစ္ေပၚသြားေသာ ၀ီထိစိတ္အစဥ္ဟု ေခၚဆုိအပ္ေသာ နာမ္တရား
တို႔ကို ဆက္လက္သိမ္းဆည္းပါ။ ထိုနာမ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္း၍ ရေသာ
အခါ ယခင္ မိမိ တရားမထိုင္မီက တကယ္ဆုေတာင္းခဲ့ေသာ စိတ္အစဥ္
မ်ားႏွင့္ တူမတူကို သတိျပဳ၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ တူညီသည္ကို
ေတြ႕ရွိပါက အနီးကပ္ဆံုး ဣရိယာပုထ္၌ တည္ရွိခဲ့ေသာ အတိတ္႐ုပ္နာမ္ကို
သိမ္းဆည္းရႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ေပသည္။
"သမထယာနိကပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါမူ"
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ သမထယာနိကပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ ျဗဟၼာ့
ခ်မ္းသာ ျဗဟၼာဘ၀ကို လိုလားေတာင့္တခဲ့ပါမူ မိမိႏွစ္ၿခိဳက္ရာ ျဗဟၼာဘ၀
ကို ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ စ်ာန္ကိုကား ပရိတၱစ်ာန္ သို႔မဟုတ္ မဇၩိမစ်ာန္ သို႔မ
ဟုတ္ ပဏီတစ်ာန္ ျဖစ္ေအာင္ မိမိ၏ အလိုဆႏၵႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ပြားမ်ား
အားထုတ္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုစ်ာန္သည္လည္း အကယ္၍ စတုတၳစ်ာန္
ျဖစ္မူ ထိုစတုတၳစ်ာန္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ၀င္စားပါ။ ထိုစ်ာန္ကို မ၀င္စားမီ
သို႔မဟုတ္ ၀င္စားၿပီးရာ အခါတို႔၌ ျဗဟၼာဘ၀ကိုလည္း ဆုေတာင္းၾကည့္ပါ။
သို႔မဟုတ္ စိတ္ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းၾကည့္ပါ။ ဆုေတာင္းျခင္း စိတ္ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္း
ျခင္းတို႔ကား အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ဦးေဆာင္သည့္ ကိေလသ၀ဋ္ကို ျပဳစု
ပ်ဳိးေထာင္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ စ်ာန္ကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၀င္စားျခင္းကား သခၤါရ
ႏွင့္ ကံဟူေသာ ကမၼ၀ဋ္တရားတို႔ကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
တစ္ဖန္ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ယင္းကိေလသ၀ဋ္ နာမ္တရားစု
ကမၼ၀ဋ္ နာမ္တရားစုတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းနာမ္တရားစုတို႔၏ မွီရာ
၀တၳဳ႐ုပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း တစ္ဖန္ျပန္၍ သိမ္းဆည္းပါ။ ထို႐ုပ္နာမ္တို႔ကို
သိမ္းဆည္း၍ ရရွိပါက အနီးကပ္ဆံုး အတိတ္႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္းမႈသည္
ေအာင္ျမင္သြားၿပီ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ အတိတ္႐ုပ္နာမ္ကို သိမ္းဆည္းရာ၌
႐ုပ္ပိုင္းတြင္ ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကိုလည္းေကာင္း၊ နာမ္ပိုင္းတြင္ ဘ၀င္မေနာ
အၾကည္ဓာတ္ကိုလည္းေကာင္း ေ႕ရွဦးစြာ ဦးစားေပး၍ သိမ္းဆည္းရန္
မေမ့ပါႏွင့္။
ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကိုလည္းေကာင္း ေ႕ရွဦးစြာ ဦးစားေပး၍ သိမ္းဆည္းရန္ဟုဆိုရာ၌
အသင္သူေတာ္ေကာင္းအေနႏွင့္ သမထပိုင္းမွ စ်ာန္သမာဓိအဆင့္ဆင့္ထူေထာင္၍ စ်ာန္နာမ္တရားတို႕အား သိမ္းဆည္းျခင္းလည္းေကာင္း ဝိပႆနာယာနိက အေနျဖင့္ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းမွလည္းေကာင္း ေရွးဦးစြာ ရုပ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္း၌ ဟဒယဝတၳဳရုပ္ကို ရွဳတတ္ရပါမယ္ ။ နာမ္ကမၼ႒ာန္းပိုင္းမွ နာမ္တရားတို႕အားလည္းေကာင္း သိမ္းဆည္းတတ္မွသာဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို အသင္သူေတာ္ေကာင္းအေနႏွင့္ သိမ္းဆည္းတတ္မွပါ ။
ထိုဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို သိမ္းဆည္းတတ္မွသာ အတိတ္ဘဝ ရုပ္တရား နာမ္တရားတို႕၏ အေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရား သိမ္းဆည္းႏိုင္မည္ ။ သို႕ပါ၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းအေနျဖင့္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို မရွဳတတ္ေသးဘဲ မိမိ၏အတိတ္ဘဝ အဆက္ဆက္တို႕၏ အေၾကာင္းတရားအက်ဳိးတရားတို႕အား သိမ္းဆည္း၍ မျဖစ္ႏိုင္ဟုသေဘာပိုက္ပါေလ ။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment