Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဥၥမနည္း


ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဥၥမနည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္သားရန္
၁။ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ဘ၀၀ယ္ ကမၼဘ၀ကို ထူေထာင္စဥ္၌ ---
(က) ေတြေ၀မႈ = အသိမွားမႈ ေမာဟသည္ အ၀ိဇၨာ မည္၏။
( ခ ) အားထုတ္မႈ = ကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္မႈတို႔သည္သခၤါရ မည္ကုန္၏။
( ဂ ) (ဘ၀ကို) လိုခ်င္တပ္မက္မႈသည္ တဏွာ မည္၏။
(ဃ) ျမဲျမံစြာ စြဲယူျခင္းသည္ ဥပါဒါန္ မည္၏။
( င ) ေစ့ေဆာ္ေၾကာင့္ၾကမႈ ေစတနာသည္ ဘ၀ မည္၏။

လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ဘ၀၀ယ္ ကမၼဘ၀ကို ထူေထာင္စဥ္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ
ဤတရားငါးပါးတို႔သည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ပဋိသေႏၶ၏ အေၾကာင္း
တရားတို႔ ျဖစ္ၾကကုန္၏။

၂။ ဤပစၥဳပၸန္ ဘ၀၌ ---
(က) ဘ၀တစ္ခုႏွင့္ ဘ၀တစ္ခုကို = ခႏၶာတစ္ခုႏွင့္ ခႏၶာတစ္ခုကုိ
ဆက္စပ္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ
သည္ ၀ိညာဏ္ မည္၏။
( ခ ) အမိ၀မ္းသို႔ သက္၀င္ဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေသာ တရားသည္ နာမ္႐ုပ္မည္၏။
( ဂ ) မဟာဘုတ္တို႔၏ ၾကည္သည္၏ အျဖစ္သည္ အာယတန မည္၏။
(ဃ) ေတြ႕ထိျခင္းသေဘာသည္ ဖႆ မည္၏။
( င ) ခံစားျခင္းသေဘာသည္ ေ၀ဒနာ မည္၏။
ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀ ၀ိပါက၀ဋ္၌ အက်ဳံး၀င္ကုန္ေသာ ဤတရားငါးပါး
တို႔သည္ ေရွးအတိတ္ဘ၀၌ ကမၼဘ၀ကို ထူေထာင္စဥ္၀ယ္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္
ခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ အက်ဳိးတရားတို႔တည္း။



၃။ ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ အာယတနတို႔၏ ရင့္က်က္ၿပီးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္ေသာ ---
(က) ေတြေ၀မႈ = အသိမွားမႈ ေမာဟသည္ အ၀ိဇၨာ မည္၏။
( ခ ) အားထုတ္မႈ = ကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္မႈတို႔သည္ သခၤါရ မည္ကုန္၏။
( ဂ ) (ဘ၀ကို) လိုခ်င္တပ္မက္မႈသည္ တဏွာ မည္၏။
(ဃ) ျမဲျမံစြာ စြဲယူျခင္းသည္ ဥပါဒါန္ မည္၏။
( င ) ေစ့ေဆာ္ေၾကာင့္ၾကမႈ ေစတနာသည္ ဘ၀ မည္၏။
ဤပစၥဳပၸန္ ကမၼဘ၀၌ ျဖစ္ေသာ ဤအေၾကာင္းတရား ငါးပါးတို႔သည္
ေနာင္အနာဂတ္ ပဋိသေႏၶ၏ အေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္၏။
၄။ ေနာင္အနာဂတ္၌ ---
(က) ဘ၀တစ္ခုႏွင့္ ဘ၀တစ္ခုကို = ခႏၶာတစ္ခုႏွင့္ ခႏၶာတစ္ခုကုိ
ဆက္စပ္တတ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ-
သည္ ၀ိညာဏ္ မည္၏။
( ခ ) အမိ၀မ္းသို႔ သက္၀င္ဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေသာ တရားသည္ နာမ္႐ုပ္
မည္၏။
( ဂ ) မဟာဘုတ္တို႔၏ ၾကည္သည္၏ အျဖစ္သည္ အာယတန မည္၏။
(ဃ) ေတြ႕ထိျခင္းသေဘာသည္ ဖႆ မည္၏။
( င ) ခံစားျခင္းသေဘာသည္ ေ၀ဒနာ မည္၏။
ေနာင္အနာဂတ္ ဥပပတိၱဘ၀၌ျဖစ္ေသာ ဤတရားငါးပါးတို႔သည္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္အပ္ေသာ ကံ၏အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏။
(ပဋိသံ၊၅၀-၅၁။)
ဤအထက္ပါ ပဋိသမိၻဒါမဂ္ပါဠိေတာ္ႀကီးကို ကိုးကား၍ အ႒ကထာ
ႀကီးမ်ားက အက်ဥ္းခ်ဳပ္ မွတ္သားရန္ ဤသို႔ ဖြင့္ဆိုထားေတာ္မူ၏။

ဉာဏ္စဥ္အရ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
...............................
သီလႏွင့္ ျပည့္စုံကာ အာနာပါနစေသာ ကမၼ႒ာန္းတို႕အား စ်ာန္သမာဓိဆိုက္ေအာင္
ပြာမ်ားထားေသာ သူေတာ္ေကာင္းအေနျဖင့္ ရုပ္ကမၼ႒ာန္းအား ပရမတ္ က်က်ေက်ပြန္နိုင္နင္း
ေအာင္ပြားမ်ားထားရပါမယ္ ။ ထို႕ေနာက္ ဟဒယဝတၳဳရုပ္အားမွီတြယ္၍ ျဖစ္ေနေသာ နာမ္တရား
တို႕အား ပရမတ္က်က် ေက်ပြန္နိင္နင္းေအာင္ ပြားမ်ား ရပါမယ္ ။ ထိုသို႕ ရုပ္ပရမတ္ နာမ္ပရမတ္တို႕
အား ေက်ပြန္နိုင္နင္းေအာင္ပြားမ်ားထားေသာ သူေတာ္ေကာင္းအေနႏွင့္ နာမရူပပရိေစၦဒဉာဏ္အဆင့္အား  တက္လွမ္းနိုင္ေပမယ္ ။ ထို႕ေနာက္ သမာဓိစြမ္းရည္အကူအညီျဖင့္ အတိတ္ဘက္အားဉာဏ္တို႕အား
ေစလႊတ္ကာ ရုပ္နာမ္တရားတို႕ကို အတိတ္အေၾကာင္းတရား ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးတရားတို႕၏ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္ ေနမႈ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ )တို႕အား ပရမတ္က်က်ေက်ပြန္နိုင္နင္းေအာင္ရွဳပြား ရပါမယ္ ။

ဤအပိုင္းသည္ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ အသင္သူေတာ္ေကာင္းအေနႏွင့္ မိမိကိုယ္ကိုေမးၾကည့္ပါ "ငါသည္ ရုပ္နာမ္ပရမတ္တို႕အားသိျမင္ျပီလား ၊ ငါသည္ အတိတ္အနာဂါတ္ဘဝတို႕၏ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္
မႈ  ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားတို႕အားပရမတ္က်က်သိျမင္ျပီလား " လို႔ေမးၾကည့္ပါ ။ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
အေနျဖင့္ မိမိဘာသာဆုံးျဖတ္နိုင္ေပလိမ့္မည္ ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment