Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

နီလကသိုဏ္း = အညိဳေရာင္ကသိုဏ္း


အညိဳေရာင္ကသိုဏ္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္လိုေသာ ေယာဂါ၀စရ-
ပုဂၢိဳလ္သည္ --- ၾသဒါတကသိုဏ္း စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကုိ တစ္ဖန္ ျပန္လည္
ထူေထာင္ပါ။ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔ကို တစ္ဖန္ ျပန္သိမ္းဆည္းပါ။ မိမိေရွ႕တြင္
ထုိင္ေနေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ အညိဳေရာင္ဆံပင္ကို လွမ္းအာ႐ုံ-
ယူပါ။ ယင္း အညိဳေရာင္ဆံပင္ကို ဉာဏ္၌ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္လာေသာအခါ
--- နီီလ - နီီလ = အညိိဳဳ - အညိိဳ --- ဟု ႏွလုံးသြင္းေနပါ။

ေရွးေရွး ဘာ၀နာသမာဓိတို႔က အားႀကီးေသာ မွီရာဥပနိႆယပစၥယသတၱိျဖင့္
ေက်းဇူးျပဳမႈကို ဆက္ခံရေသာ နီလကသိုဏ္း ပရိကမ္သမာဓိသည္လည္း
အရွိန္အ၀ါ အားေကာင္းလာကာ မၾကာမီ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပင္
ဆံပင္ကို မေတြ႕ေတာ့ဘဲ အညိဳေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းကိုသာ ေတြ႕ရွိမည္
ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းအညိဳေရာင္ကသိုဏ္း၀န္းကို အာ႐ုံယူကာ သမာဓိကို
ဆက္လက္ထူေထာင္ပါ။

ပရိကမၼနိမိတ္၊ဥဂၢဟနိမိတ္၊ ပဋိဘာဂနိမိတ္ဟူေသာ နိမိတ္သုံးပါး၊
ပရိကမၼဘာ၀နာ၊ ဥပစာရဘာ၀နာ၊ အပၸနာဘာ၀နာဟူေသာ ဘာ၀နာသုံးပါး၊
ပရိကမၼသမာဓိç ဥပစာရသမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိဟူေသာ သမာဓိသုံးပါးတို႔ကို
အစဥ္အတိုင္း ရသည္တိုင္ေအာင္ ေရွးၾသဒါတကသိုဏ္း၌ ဆုိခဲ့ၿပီးသည့္အတုိင္း
ဆက္လက္ ႏွလုံးသြင္းပါ၊ သမာဓိကို ထူေထာင္ပါ။

ပကတိေသာ ဆံပင္နိမိတ္ကို ဆံပင္အျဖစ္ႏွင့္သာ ေတြ႕ျမင္ေနပါက
ယင္းဆံပင္နိမိတ္မွာ ပရိကမၼနိမိတ္ပင္ ျဖစ္၏။ ယင္းဘာ၀နာမွာ ပရိကမၼ-
ဘာ၀နာç ယင္းသမာဓိမွာ ပရိကမၼသမာဓိသာ ျဖစ္၏။ တစ္ဖန္ သမာဓိကို
ဆက္လက္ ထူေထာင္လုိက္ရာ ဆံပင္ကို မေတြ႕ေတာ့ဘဲ ကသိုဏ္း၀န္းအျဖစ္
ေယာဂီ၏ ဉာဏ္တြင္ ထင္လာတတ္၏။ ယင္းသို႔ ထင္လာေသာ နိမိတ္ကား
ဥဂၢဟနိမိတ္တည္း။ ဥဂၢဟနိမိတ္၌ကား ကသိုဏ္းအျပစ္ေဒါသမ်ား ထင္ေနေသး၏။

ယင္းဥဂၢဟနိမိတ္ကိုပင္ အာ႐ုံယူကာ သမာဓိကို ဆက္လက္ထူ
ေထာင္ခဲ့ေသာ္ ယင္းဘာ၀နာမွာ ပရိကမၼဘာ၀နာç ယင္းသမာဓိမွာလည္း
ပရိကမၼသမာဓိပင္ ရွိေနေသး၏။ ယင္းဥဂၢဟနိမိတ္ကိုပင္ အာ႐ုံယူေနေသာ
သမာဓိမွာ တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာေသာအခါ နိမိတ္မွာ ဥဂၢဟနိမိတ္မွ
ပဋိဘာဂနိမိတ္အဆင့္သို႔ ကူးေျပာင္းသြား၏။ ပဋိဘာဂနိမိတ္ကား ကသိုဏ္း-
၀န္းမွ လြတ္၍ ေကာင္းကင္၌ တည္ေနေသာ ဣႏၵနီလာပတၱျမားျဖင့္ ၿပီးေသာ
ယပ္၀န္းအတူ ထင္လာ၏။ ဤအခိုက္၌လည္း ပရိကမၼဘာ၀နာ၊ ပရိကမၼ-
သမာဓိပင္ ရွိေသး၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းသမာဓိကို ရင့္က်က္ေအာင္ ဆက္လက္
ထူေထာင္ခဲ့ေသာ္ ပဋိဘာဂနိမိတ္မွာ ၾကည္လင္ေတာက္ပသည္ထက္ ပုိ၍
ၾကည္လင္ေတာက္ပလာတတ္၏။ ယင္းနိမိတ္အာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္သည္ ရံခါ
နစ္ျမဳပ္ေနတတ္၏။ မနစ္ျမဳပ္မီအဆင့္တြင္ရွိေသာ သမာဓိမွာ ဥပစာရသမာဓိျဖစ္၏၊
ဘာ၀နာမွာ ဥပစာရဘာ၀နာ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ယင္းနိမိတ္အာ႐ုံ၌
ဘာ၀နာစိတ္က နစ္ျမဳပ္ေနခဲ့ေသာ္ ယင္းနစ္ျမဳပ္ေနေသာ သမာဓိမွာ အပၸနာစ်ာန္သမာဓိ
 ျဖစ္၏၊ ယင္းဘာ၀နာမွာ အပၸနာဘာ၀နာ ျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ ယင္းအပၸနာသမာဓိမွာ ၾကာရွည္စြာ မတည္တံ့ ရွိတတ္၏။ ၾကာရွည္စြာ
တည္တံ့ႏုိင္ေရးအတြက္ ယင္းဥပစာရသမာဓိအခုိက္မွာ ျဖစ္ေစ၊ အပၸနာစ်ာန္သမာဓိအခုိက္မွာ
 ျဖစ္ေစ ကသုိဏ္း၀န္းကို အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာသို႔တိုင္ေအာင္
အဆုံးအစ မရွိေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္အပ္ေပသည္။ ယင္းသို႔ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးေနာက္
ရရွိလာေသာ ကသိုဏ္း႐ုပ္တြင္ မိမိေရွ႕တည့္တည့္၌တည္ရွိေသာ အညိဳေရာင္ကသိုဏ္း
တစ္ေနရာကို အာ႐ုံယူကာ သမာဓိကို ဆက္လက္ထူေထာင္ခဲ့ေသာ္
အပၸနာစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆုိက္ႏုိင္၏။ ယင္းသမာဓိကား ၾကာရွည္စြာ တည္တံ့-
ႏုိင္၏။ ဤသို႔ ကသိုဏ္း၀န္းကို ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးရာအခါ၌လည္း ---
၁။ ပရိကမၼနိမိတ္, ဥဂၢဟနိမိတ္, ပဋိဘာဂနိမိတ္ဟူေသာ နိမိတ္သုံးမ်ဳိး
၂။ ပရိကမၼဘာ၀နာ၊ ဥပစာရဘာ၀နာ၊ အပၸနာဘာ၀နာဟူေသာ ဘာ၀နာသုံးမ်ဳိး၊
၃။ ပရိကမၼသမာဓိ၊ ဥပစာရသမာဓိ၊အပၸနာသမာဓိဟူေသာ သမာဓိ
သုံးမ်ဳိးတို႔ကို အစဥ္အတုိင္း ရရွိႏိုင္ေပသည္။



အျခားေသာ အညိဳျဖင့္လည္းရွဳႏိုင္၏
-----------------------------------
စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔တုိင္ေအာင္ သမာဓိကို ဆက္လက္ထူေထာင္ပါ။
ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိခဲ့ေသာ္ အဇၩတၱ ဆံပင္ေကာ႒ာသကို အာ႐ုံယူကာ ပုံစံတူပင္
႐ႈၾကည့္ပါ။ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔တုိင္ေအာင္ သမာဓိကို ထူေထာင္ႏုိင္
သည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိေနာင္ ဗဟိဒၶ သည္းေျခေကာ႒ာသကို အာ႐ုံ
ယူကာ အညိဳေရာင္ကသိုဏ္းကို ပုံစံတူပင္ ပြားမ်ားႏုိင္ပါသည္။ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိ
အထိ ဆုိက္ႏုိင္ေပသည္။ ဗဟိဒၶ သည္းေျခေကာ႒ာသ၌ နီလကသိုဏ္း
ကို စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္ သမာဓိကို ထူေထာင္ၿပီး
ေသာအခါ အဇၩတၱသည္းေျခကို အာ႐ုံယူကာ ပုံစံတူပင္ ႐ႈႏုိင္ေပသည္။ ယင္း
ကဲ့သို႔ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိေသာအခါ ေအာက္မဲညိဳပြင့္ကဲ့သို႔ေသာ ပန္းတစ္ပြင့္
ကို သို႔မဟုတ္ ျမခြာညိဳကဲ့သို႔ေသာ ပန္းတစ္ပြင့္ကို အာ႐ုံယူကာ အညိဳေရာင္
ကသိုဏ္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္ၾကည့္ပါ။


ယင္း အညိဳေရာင္ပန္းတစ္ပြင့္ကလည္း ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ ဘာ၀နာစိတ္ကို စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔
ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္ အားႀကီးေသာ မွီရာ အာ႐ုံအေၾကာင္းတရားအျဖစ္
ရပ္တည္ကာ အာရမၼဏူပနိႆယပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနမည္သာ
ျဖစ္ေပသည္။ ပန္းတစ္ပြင့္မွ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိဟူေသာ ဘာ၀နာအႏွစ္ကို
ထုတ္ယူလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ႏွလုံးသြင္းတတ္သည့္
ေယာနိေသာမနသိကာရရွိသူကို စ်ာန္ကုသိုလ္ကဲ့သို႔ေသာ (၀ိပႆနာကုသိုလ္
ကဲ့သို႔ေသာ) အဆင့္ျမင့္မားလွေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔က အျမဲတမ္း ေစာင့္ႀကိဳ
လ်က္ပင္ ရွိေနၾကေပသည္။
အလားတူပင္ ---
၁။ အညိဳေရာင္ အျခားပန္းပြင့္မ်ား
၂။ အညိဳေရာင္ အ၀တ္စမ်ား
၃။ မ်က္စဥ္းညိဳေက်ာက္ကဲ့သို႔ေသာ အညိဳေရာင္ေက်ာက္မ်ား -
ဤကဲ့သို႔ေသာ အညိဳေရာင္ အရာ၀တၳဳမ်ားကို အာ႐ုံယူကာ ပုံစံတူပင္
႐ႈၾကည့္ပါ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com

No comments:

Post a Comment