Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္



ရုန္႔ရငး္ ၾကမး္တမး္ ေသာ သညာကား မရိွ၊ အလြန္သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ေသာ
ေသာ သညာသာ ရွိေသာေၾကာင့္ သညာရွိသည္လည္း မဟုတ္၊ မရွိသည္လည္း
မဟုတ္ေသာ စ်ာန္သည္ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ မည္၏။
သညာကို အဦးမူသျဖင့္ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားထားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။
ယင္းသမာပတ္အတြင္း၌ တည္ရွိၾကကုန္ေသာ အသိစိတ္၊ ဖႆ၊ေ၀ဒနာ၊
ေစတနာစေသာ (၃၁)မ်ဳိးေသာ နာမ္တရားစု အားလုံးတို႔သည္လည္း အလြန္႔
အလြန္ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ၾကကုန္၏။ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ နာမ္တရားကား
မရွိ၊ အလြန္႔အလြန္ သိမ္ေမြ႕ႏူးည့ံေသာ နာမ္တရားစုသာ ယင္းသမာပတ္၌
တည္ရွိသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယင္းသမာပတ္ကို သခၤၤါရာ၀ေသသသမာပတ္္္ =
အပိုင္းအျခားကို လြန္၍ သိမ္ေမြ႕သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္လ်က္ မေျပာစေလာက္
သခၤါရမွ်သာ ျဖစ္ေသာ = အသိမ္ေမြ႕ဆုံးအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ
သခၤါရမွ်သာ ျဖစ္ေသာ = အသိမ္ေမြ႕ဆုံးအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ သခၤါရမွ်သာ
ၾကြင္းက်န္ေသာ စတုတၳအ႐ူပါ၀စရသမာပတ္ဟု ေခၚဆို၏။

လုပ္ငန္းခြင္ အဆင့္ဆင့္
................................
ယင္းေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားအား-
ထုတ္လိုေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္သမာပတ္၌
၀သီေဘာ္ငါးတန္ကို ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ရ၏၊ ေလ့က်င့္ၿပီးေသာ္ ဤသို႔
ဆင္ျခင္အပ္၏။ ----
၁။ ဤ ငါရရွိထားေသာ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္သမာပတ္သည္ ၀ိညာ
ဏဥၥာယတနစ်ာန္သမာပတ္ဟူေသာ နီးကပ္ေသာ ရန္သူရွိ၏ဟုလည္းေကာင္း
၂။ ေန၀သညာနာသညာယတနသမာပတ္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္သည္လည္း
မဟုတ္ခဲ့ဟုလည္းေကာင္း သညာသည္ ေရာဂါတည္း၊ သညာသည္
အုိင္းအမာႏွင့္ တူ၏၊ သညာသည္ ျမားေျငာင့္ႏွင့္ တူ၏၊ အၾကင္
ေန၀သညာနာသညာသည္ ရွိ၏၊ ဤေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္သည္
ၿငိမ္သက္၏၊ ဤေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္သည္
မြန္ျမတ္၏ ။---- ဟုလည္းေကာင္း ----
ဤသို႔လွ်င္ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္၌ အျပစ္ေဒါသကိုလည္းေကာင္း
အထက္ျဖစ္ေသာ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္၌ အက်ဳိးအာနိသင္ကိုလည္း
ေကာင္း ျမင္ေအာင္႐ႈ၍ ---
၃။ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္၌ တြယ္တာငဲ့ကြက္ တသက္သက္ရွိျခင္း
နိကႏၲိတရားကို ကုန္ခန္းေစ၍
၄။ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို ၿငိမ္သက္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္း၍
၅။ အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏ မရွိျခင္းသေဘာ = နတၳိေဘာပညတ္ကို
အာ႐ုံျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ထုိအာကိဥၥညာယတနစ်ာန္သမာပတ္ကိုပင္ အာ႐ုံျပဳ၍ ---
သႏၲၲာ - သႏၲၲာ = ၿငိမ္သက္ေပစြ - ၿငိမ္သက္ေပစြဟု အဖန္ဖန္
အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္အပ္၏၊ ႏွလုံးသြင္းအပ္၏၊ ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္၍
႐ႈအပ္၏၊ ၀ိတက္ျဖင့္ သႏၲာ - သႏၲာ = ၿငိမ္သက္ေပစြ - ၿငိမ္သက္ေပစြဟု
ေရွး႐ႈေခါက္သည္ကိုç ထက္၀န္းက်င္ လွည့္လည္၍ ေခါက္သည္ကို ျပဳအပ္၏။
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၈-၃၂၉။)

ဤဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးသည့္ နည္းအတိုင္း ထုိအာကိဥၥညာယတနစ်ာန္သမာပတ္
အာ႐ုံနိမိတ္၌ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ဘာ၀နာမနသိကာရကို
ျဖစ္ေစေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ နီ၀ရဏ ကိေလသာအညစ္အေၾကး
တို႔သည္ ကြာက်သြားၾကကုန္၏၊ အာကိဥၥညာယတန၀ိညာဏ္လွ်င္
တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ သတိသည္ ေကာင္းစြာ တည္လာ၏၊ ဥပစာရစ်ာန္သမာဓ
ိျဖင့္ ဘာ၀နာစိတ္သည္ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္လာ၏။
ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ ျဖစ္
ေၾကာင္းျဖစ္သည့္ ထုိ အာကိÍၥညာယတနစ်ာန္သမာပတ္နိမိတ္ကို အဖန္
တလဲလဲ မွီ၀ဲ၏၊ ပြားမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အေလ့အလာျပဳ၏၊ အဖန္ဖန္
အထပ္ထပ္ အာ႐ုံျပဳေန၏။ ယင္းအာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္တည္ေနေအာင္
သမာဓိကို ထူေထာင္၏။ ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္ ျပဳက်င့္ေသာ
ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ --- အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ္၏
ကင္းျခင္း = မရွိျခင္းသေဘာဟူေသာ = နတၳိေဘာပညတ္အာ႐ုံ၌ အာကိဥၥညာ
ယတနစ်ာန္သည္ အပၸနာ၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာသကဲ့သို႔ အာကိဥၥညာ
ယတနစ်ာန္သမာပါတ္ ဟုေခၚဆိုအပ္ကုန္ေသာ နာမ္ ခႏၶာေလးပါးတို႕၌႔အာ႐ံု
ျပဳ၍ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္စိတ္သည္ အပၸနာ၏အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္
ေပၚလာ၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၉။)



ၾကြင္းက်န္ေသာ ကသိုဏ္းမ်ားလည္းေလ့က်င့္ပါ
.................................................................
ပထ၀ီကသိုဏ္းကို အေျခခံ၍ သမာပတ္ (၈)ပါးတို႔ကို ရရွိေအာင္
ပြားမ်ားအားထုတ္ပုံ အစီအရင္ကို ေရးသားတင္ျပခဲ့ၿပီးေလၿပီ။ အာေပါကသိုဏ္း
မွသည္ အာေလာကကသိုဏ္းသို႔ တိုင္ေအာင္ေသာ အျခားအျခား
ေသာ ကသိုဏ္းတို႔၌လည္း သမာပတ္ (၈)ပါးစီကို ရရွိေအာင္ နည္းမွီ၍ ႀကိဳး
စားအားထုတ္ပါေလ။ ပုံစံတစ္ခုကို အနည္းငယ္ဆုိရေသာ္ ဤသို႔ျဖစ္၏။

အာေပါကသိုဏ္း၌ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔ဆုိက္ေအာင္ သမာဓိကို
ထူေထာင္ပါ။ ယင္းစတုတၳစ်ာန္သမာဓိမွ ထၿပီးလွ်င္ ႐ုပ္တို႔၏ အျပစ္ကို
ဆင္ျခင္ပါ။ အာေပါကသိုဏ္းကို အနႏၲစၾက၀ဠာသို႔တုိင္ေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္ကာ
ယင္းစတုတၳစ်ာန္၏ အျပစ္ႏွင့္ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာန္၏ အက်ဳိးတို႔ကို
ဆင္ျခင္ပါ။ ထုိေနာင္ ယင္းအာေပါကသိုဏ္းနိမိတ္၌ အာကာသနိမိတ္ကို
ျမင္ေအာင္႐ႈ၍ အာေပါကသိုဏ္းကို ခြာပါ။ အာေပါကသိုဏ္း ေပ်ာက္၍
အာကာသနိမိတ္ခ်ည္းသက္သက္ က်န္ေသာအခါ ယင္းအာကာသနိမိတ္ကို
အာ႐ံုယ၍ူ အာကာသာနဥၥာယတနစ်ာနကိုလညး္ေကာငး္ ၊ ယငး္အာကာသာ
နဥၥာယတန၀ိညာဏအာ႐ံု ျပဳ၍ ၀ိညာဏဥၥာယတနစ်ာနကိုလညး္ ေကာငး္ ၊
ယငး္အာကာသာနဥၥာယတန၀ိညာဏ၏္ မရိွျခငး္ နတၳိေဘာပညတ္ကိုအာ႐ုံ
ျပဳ၍ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းအာကိဥၥညာယတန
၀ိညာဏ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ကိုလည္းေကာင္း
ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါ။ ဤမွ်ဆုိလွ်င္ သေဘာေပါက္ႏုိင္ေလာက္ေပၿပီ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment