Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

အႏုမာနအားျဖင့္သာ ႐ႈ၍ မရႏိုင္ေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္( အႏုမာနႏွင့္ ပစၥကၡ)



အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ "အတိတ္ကား ခ်ဳပ္ပ်က္ခဲ့ၿပီး
ျဖစ္၍ မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္၏။ အနာဂတ္လည္း မေရာက္ရွိလာေသးသျဖင့္ မျဖစ္
ေပၚလာေသး။" ထို႔ေၾကာင့္ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အတိတ္ႏွင့္ အနာ-
ဂတ္ကို မွန္းဆ၍ = အႏုမာနအားျဖင့္သာ ႐ႈႏိုင္သည္ ႐ႈလို႔ရႏိုင္သည္ဟု
လက္ခံျငားအံ့၊ ---
အလားတူပင္ အတိတ္အေၾကာင္းတရား ငါးပါးေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ဳိး
တရား ငါးပါး ျဖစ္ပံုကိုလည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရား ငါးပါးေၾကာင့္
အနာဂတ္အက်ဳိးတရား ငါးပါး ျဖစ္ပံုကိုလည္းေကာင္း ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္
သည္ မွန္းဆ၍ = အႏုမာနအားျဖင့္သာ ႐ႈႏိုင္သည္ ႐ႈလုိ႔ ရႏိုင္သည္ဟု
လက္ခံျငားအံ့၊ ---
ထိုသို႔ လက္ခံခဲ့ေသာ္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ အထူးသျဖင့္
အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္ျမတ္ အ၀င္အပါ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း
ႀကီးတို႔သည္ ေၾကာင္း-က်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာတရား
တို႔ကိုလည္းေကာင္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္ပံုကိုလည္းေကာင္း
မွန္းဆ၍ = အႏုမာနအားျဖင့္သာ သိႏိုင္သည္ဟု အဓိပၸါယ္ ထြက္လ်က္ပင္
ရွိေန၏။ စကားက်လ်က္ ရွိေန၏။ သို႔ေသာ္ ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္မ်ား
ႏွင့္ အ႒ကထာမ်ား၌ကား ဤသို႔ လာရွိ၏။
ဣဓ ဘိိကၡေ၀ ဘိိကၡဳဳ "ဣဒံံံ ဒုုကၡ"ႏိိၲၲ ယထာဘူူတူတူူတံံံ ပဇာနာတိိ
။ ပ ။ ယထာဘူူတံံံပဇာနာတိိ။ (မ၊၁၊၈၂။)



ရဟန္းတို႔ ...ဤသာသနာေတာ္၌ ေယာဂါ၀စရ ရဟန္းေတာ္သည္
"ဤကား ဒုကၡအရိယသစၥာတရားတည္း"ဟု မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ
ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။ "ဤကား ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယအရိယသစၥာတရား
တည္း"ဟု မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။ "ဤကား
ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓအရိယသစၥာတရားတည္း"ဟု မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တိုင္း
မွန္စြာ ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။ "ဤကား ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း
က်င့္စဥ္ = မဂၢအရိယသစၥာတရားတည္း"ဟု မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ
ကြဲကြဲျပားျပား သိ၏။ (မ၊၁၊၈၂။)

ဤသို႔စေသာ ေဒသနာေတာ္တို႔၌ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္
အရိယသစၥာ ေလးပါးတို႔ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သမၼာဒိ႒ိ ဉာဏ္ပညာျဖင့္
ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိ၏ဟုသာ လာရွိ၏။ အႏုမာနအားျဖင့္
မွန္းဆ၍သာ သိသည္ဟု မလာရွိေပ။(မ၊႒၊၂၊၁၆၅)

ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကို ရရွိေရး
......................................
၀ိပႆေကန ပန ကမၼႏ ၱရဥၥ ၀ိိပါကႏၲၲရ​ဥၥ ဧကေဒသေတာ ဇာနိိတိတဗၺၺံံ။
(၀ိသုဒိၶ၊၂၊၂၃၇။)(မဟာဋီ၊၂၊၃၈၀။)

၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေနေသာ ၀ိပႆက
ပုဂၢိဳလ္သည္ ကံတို႔၏ အားရွိသည္၏အျဖစ္ အားမရွိသည္၏အျဖစ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ
ထူးေထြကြဲျပားျခားနားမႈကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး၀ိပါက္တို႔၏
ယုတ္ညံ့သည္၏အျဖစ္ မြန္ျမတ္သည္၏အျဖစ္ စေသာ ထူးေထြကြဲျပား ျခား-
နားမႈကိုလည္းေကာင္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ သိသင့္သိထိုက္လွေပ၏။

ကံ - ကံ၏အက်ဳိးတရားကို အၾကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္ေအာင္ သိဖို႔ရန္ကား
သာ၀ကတို႔၏ အရာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ = သဗၺညဳသမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္
တို႔၏အရာသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မစြမ္းႏိုင္ေပ။ သို႔ေသာ္ အခ်င္းခပ္သိမ္း =
လံုးလံုး ကံ-ကံ၏အက်ဳိးတရားကို မသိခဲ့သည္ရွိေသာ္ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္
သည္ မၿပီးစီး မျပည့္စံုႏိုင္။ (၀ိသုဒိၶ၊၂၊၂၃၇။ မဟာဋီ၊၂၊၃၈၀။)

ကံ-ကံ၏အက်ဳိးတရားကို လံုးလံုးမသိက ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကို မရ
ရွိႏိုင္သျဖင့္ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကို ရရွိေရးအတြက္လည္း ကံ-ကံ၏အက်ဳိး
တရားကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ သိေအာင္ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
သည္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမည္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤ၌ ပစၥယပရိဂၢဟ
ဉာဏ္ဟူသည္မွာလည္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္ပံုကို သိေသာ
ဉာဏ္ပင္တည္း။

ဘုရားရွင္၌ ၀ိပါက္ေတာ္ (၁၂)ပါးရွိေၾကာင္းကို အသင္သူေတာ္ေကာင္း
သည္လည္း သိရွိၿပီး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထိုတြင္ ၀ိပါက္ေတာ္တစ္ခု
တစ္ခု၌ အက်ဳိးေပးေနေသာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ကံမွာ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ သီးသန္႔
ရွိေပသည္။ ဦးေခါင္းေတာ္ခဲရသည္မွာ ကံတစ္ခုေၾကာင့္၊ ခါးေတာ္နာရ
သည္မွာ ကံတစ္ခုေၾကာင့္၊ ၀မ္းေတာ္လားရသည္မွာ ကံတစ္ခုေၾကာင့္ ---
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းကံႏွင့္ အက်ဳိး၀ိပါက္ေတာ္တို႔မွာ သီးသန္႔စီ
ရွိေနၾက၏။

အလားတူပင္ လူသားတစ္ဦးအဖို႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္၌
ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိး ဟူေသာ ဣ႒ာ႐ံု အနိ႒ာ႐ံု အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရသည္မွာ
ဓမၼတာတစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ ဣ႒ာ႐ံုႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရသည္ကား ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
ျဖစ္၏။ အနိ႒ာ႐ံုႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရသည္ကား အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
ျဖစ္၏။ ဣ႒ာ႐ံု အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရာ၌ ယင္းဣ႒အက်ဳိး၀ိပါက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ
ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဆိုင္ရာ ကုသိုလ္ကံ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏိုင္သလို အနိ႒ာ႐ံု အမ်ဳိး
မ်ဳိးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရာ၌လည္း ယင္းအနိ႒အက်ဳိး၀ိပါက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ
ဆိုင္ရာ အကုသိုလ္ကံ အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္သည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ထိုကံ-ကံ၏ အက်ဳိးတရား အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို သာ၀ကတို႔သည္ ကုန္စင္
ေအာင္ မသိရွိႏိုင္ေပ။ အခ်ဳိ႕အ၀က္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသေလာက္ကိုသာ
သိရွိႏိုင္ေပသည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment