Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

ေတေဇာကသိုဏ္း = မီးကသိုဏ္း



ေရွးေရွးဘ၀ထုိထုိက ျပဳအပ္ ဆည္းပူးအပ္ခဲ့ဖူးေသာ ေတေဇာကသိုဏ္း
ဘာ၀နာလုပ္ငန္း၌ ဘာ၀နာကုသိုလ္ ပုညသမၻာရ ရွိခဲ့ဖူးေသာ ပုဂၢိဳလ္အား
ကသိုဏ္း၀န္းအျဖစ္ မျပဳျပင္အပ္ေသးေသာ မီး၌ ေတေဇာကသိုဏ္းနိမိတ္ကို
ယူခဲ့ေသာ္ ရရွိႏုိင္သည္သာ ျဖစ္၏။
၁။ ဆီမီးေတာက္ ဆီမီးလွ်ံ၌လည္းေကာင္း
၂။ ခ်က္ျပဳတ္ရာ မီးဖုိ၌လည္းေကာင္း
၃။ သပိတ္ဖုတ္ရာ ဌာန၌ တည္ရွိေသာ မီးပုံ၌လည္းေကာင္း
၄။ ေတာမီးေလာင္ရာ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌လည္းေကာင္း
အမွတ္မရွိ တစ္ခုခုေသာ မီးေတာက္ေလာင္ရာအရပ္၌ မီးလွ်ံကို ၾကည့္-
႐ႈစဥ္ ဥဂၢဟနိမိတ္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္၏။

အတိတ္ဘ၀ထုိထုိက ေတေဇာကသုိဏ္းကို စီးျဖန္းမႈ ပါရမီ ပုညသမၻာရ
မရွိေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ကား ေတေဇာကသိုဏ္း၀န္းကို ျပဳလုပ္ထုိက္၏။
ျပဳလုပ္ပုံ အစီအရင္ကား ---- အႏွစ္အဆီရွိ၍ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ
ထင္းခြဲျခမ္းတို႔ကို သင့္ေတာ္ရာ တစ္ေနရာ၌ သပိတ္ဖုတ္သည့္ ပုံစံအေနအထား
အားျဖင့္ အစုအပုံလိုက္ မီးေတာက္မီးလွ်ံ ထြက္ေပၚလာသည့္တိုင္ေအာင္ မီး႐ိႈ႕ပါ။
သင္ျဖဴးဖ်ာ၊ သားေရပိုင္း၊ ပုဆုိးၾကမ္း၊ သစ္သားပ်ဥ္ခ်ပ္စသည့္ တစ္ခုခု
တြင္ အခ်င္းတစ္ထြာခန္႔ေလာက္ အတိုင္းအရွည္ ပမာဏရွိေသာ ၀န္း၀ိုင္း
ေသာ အေပါက္ကို ေဖာက္၍ ထုိအေပါက္ေဖာက္ထားေသာ အရာ၀တၳဳကို
မိမိ၏ ေရွ႕၌ထား၍ ထုိင္ၿပီးလွ်င္ ---
၁။ မီးပုံေအာက္၌ ေလာင္ေနေသာ ျမက္ထင္းကိုလည္းေကာင္းç
၂။ အထက္သို႔ တက္ေနေသာ မီးခုိးၫြန္႔ကိုလည္းေကာင္း ---
ႏွလုံးမသြင္းမူ၍ အလယ္၌ မခ်ဲမူ၍ တစ္ခဲနက္ တစ္လုံးတည္းအားျဖင့္
ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌ ဥဂၢဟနိမိတ္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ကို
ယူပါေလ။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၆၆။)

အေရာင္ႏွင့္ လကၡဏာကို ႏွလုံးမသြင္းပါႏွင့္
.......................................................
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၆၆။)
ထုိသို႔ ေတေဇာကသိုဏ္းနိမိတ္ကို ယူရာ၌ ထုိမီးေတာက္မီးလွ်ံ၏ အညိဳ
အ၀ါ အနီ စသည္အားျဖင့္ ကြဲျပားေသာ အေရာင္ကို ႏွလုံးမသြင္းပါႏွင့္။
အေရာင္ကို ႏွလုံးသြင္းခဲ့ေသာ္ ၀ဏၰကသိုဏ္းဘက္သို႔ ကူးသြားမည္ ျဖစ္၏။
ထုိမီးေတာက္မီးလွ်ံ၏ ပူေသာလကၡဏာကိုလည္း ႏွလုံးမသြင္းပါႏွင့္။ ပူေသာ
လကၡဏာကို ႏွလုံးသြင္းပါက ဓာတ္ကမၼ႒ာန္းလမ္းဘက္သို႔ ေျပာင္းသြား-
မည္ ျဖစ္၏။

တစ္ဆင့္စကား ၾကားဖူးသည္မွာ --- ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္
ေတေဇာကသိုဏ္းဘာ၀နာကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၌ သမာဓိ အားေကာင္း-
လာေသာအခါ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၏ ပူေလာင္ေသာ သေဘာကို အာ႐ုံယူမိသျဖင့္
သမာဓိ အရွိန္အ၀ါ အားေကာင္း၍ ကသိုဏ္း၀န္းလည္း အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာသို႔
ျပန္႔သြားေသာအခါ မူလႏွလုံးသြင္းမိေသာ ပူေသာသေဘာမွာ
အလြန္ ထင္ရွားလာ၍ ထုိအပူရွိန္၏ ဒဏ္ခ်က္ကို မခံႏုိင္သျဖင့္ ထြက္ေျပး
ရဖူး၏။ မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြက ထုိေယာဂီ၏ ခႏၶာကိုယ္ကို ၀ိုင္း၍ ေလာင္ေန
ၾကေသာ ဟူ၏။ ထုိေၾကာင့္ ေတေဇာကသိုဏ္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ေယာဂါ-
၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌ရွိေသာ အေရာင္အဆင္း၏တည္ရာ မီးကို
အဆင္းႏွင့္တကြသာလွ်င္ ျပဳ၍ ေတေဇာဓာတ္ မ်ားျပားထူေျပာသည္၏
အစြမ္းျဖင့္ ေတေဇာ = မီးဟူေသာ ေလာကေ၀ါဟာရပညတ္၌ စိတ္ကိုထား၍
ေတေဇာ - ေတေဇာ - ေတေဇာ = မီီးး - မီီး - မီီး - ဟု ႏွလုံးသြင္း ပြားမ်ား
ပါ။ ဤသို႔ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္အား ဥဂၢဟနိမိတ္၊
ပဋိဘာဂနိမိတ္တို႔သည္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေပၚလာၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၆၆။)



ဤ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ေတေဇာကသိုဏ္းကို ပြားမ်ား
အားထုတ္လိုေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိ ရရွိထားၿပီးေသာ စတုတၳ
စ်ာန္သမာဓိ တစ္ခုခုကို တစ္ဖန္ ျပန္၍ သမာဓိထူေထာင္ပါ။ ေရွ႕ဦးစြာ ထမင္း
ဟင္းခ်က္ရာ မီးဖို၌ တည္ရွိေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌ ေအာက္ပိုင္းထင္းစ
အေပၚပိုင္း မီးၫြန္႔တို႔ကို မၾကည့္ဘဲ အလယ္မီးေတာက္ကိုသာ ၾကည့္၍
ေတေဇာကသိုဏ္းနိမိတ္ကို ယူၾကည့္ပါ။ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္ ဆယ္လက္မခန္႔
အေပါက္ရွိေသာ ဇလုံေပါက္တစ္ခုကို မိမိ၏ ေရွ႕က ခံထား၍ ထုိဇလုံေပါက္၏
ေရွ႕၌ တည္ရွိေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌ ေတေဇာကသိုဏ္းနိမိတ္ကို ယူၾကည့္ပါ။
ေအာင္ျမင္တတ္ပါသည္။ နိမိတ္ သုံးမ်ဳိးç ဘာ၀နာ သုံးမ်ဳိး၊သမာဓိ
သုံးမ်ဳိးတို႔ကို အစဥ္အတုိင္း ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါ။
ေရွးယခင္က အိမ္ကို မီးေလာင္ျခင္း၊ ၿမိဳ႕ရြာကို မီးေလာင္ျခင္း၊ ေတာမီး
ေလာင္ျခင္း စသည္တုိ႔ကို ျမင္ခဲ့ဖူးလွ်င္လည္း မိမိ ရရွိထားၿပီးသည့္ စတုတၳ
စ်ာန္သမာဓိ တစ္ခုခုကို ထူေထာင္ၿပီးေနာက္ ယင္းမီးေတာက္မီးလွ်ံ၏
အလယ္သားကို အာ႐ုံယူ၍လည္း ေတေဇာကသိုဏ္းဘာ၀နာကို ပြားမ်ား
အားထုတ္ႏုိင္ေပသည္။

ဥဂၢဟနိမိတ္ - ပဋိဘာဂနိမိတ္
ထုိသို႔ ေတေဇာကသိုဏ္းဘာ၀နာကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ေယာဂါ
၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ျဖစ္ပၚလာေသာ ဥဂၢဟနိမိတ္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ႏွစ္မ်ဳိး-
တုိ႔တြင္ ဥဂၢဟနိမိတ္ကား မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ျပတ္၍ ျပတ္၍ က်သည္ႏွင့္
တူသည္ျဖစ္၍ ထင္လာ၏။ ကသိုဏ္း၀န္းအျဖစ္ မျပဳျပင္အပ္ေသာ မီးပုံ၌
ေတေဇာကသိုဏ္းနိမိတ္ကိုယူေသာ ပုဂၢိဳလ္အားကား ကသိုဏ္း၏ အျပစ္
ေဒါသသည္ ထင္ရွား၏၊ မီးအပိုင္းအစ = မီးထင္းစသည္လည္းေကာင္း၊
မီးက်ီးစု မီးက်ီးခဲပုံသည္လည္းေကာင္း၊ ျပာသည္လည္းေကာင္း။ မီးခုိးသည္လည္း
ေကာင္း ထင္ေနတတ္၏။ ပဋိဘာဂနိမိတ္သည္ကား မတုန္လႈပ္သည္
ျဖစ္၍ ေကာင္းကင္၌ ျဖန္႔ခင္းထားအပ္ေသာ ကမၺလာပိုင္းကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊
ေရႊယပ္၀န္းကဲ့သို႔လည္းေကာင္းç ေရႊသည္တုိင္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ထင္လာ
၏။ ထိုေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိပဋိဘာဂနိမိတ္၏ ထင္သည္ႏွင့္ အတူတကြသာလွ်င္
ဥပစာရစ်ာန္သုိ႔လည္းေကာင္း အပၸနာစ်ာန္သို႔လည္းေကာင္း
ေရာက္ရွိႏိုင္ေပသည္။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၁၆၆။)

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment