Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္ပိုင္း(အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္)



အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္သည္ -
၁။ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ = အာကာသ (= ေကာင္းကင္)ပညတ္လွ်င္
တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာစ်ာန္
၂။ ၀ိညာဏဥၥယတနစ်ာန္ = အာကာသာနသၥယတန၀ိညာဏ္လွ်င္
တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာစ်ာန္
၃။ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ = အာကာသာနဥၥယတန၀ိညာဏ္၏
မရွိျခင္း (= နတၳိေဘာ)ပညတ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာစ်ာန္
၄။ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ = သညာရွိသည္လည္း မဟုတ္
မရွိသည္လည္း မဟုတ္ေသာ = ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ သညာကား
မရွိ၊ အလြန္႔အလြန္ သိမ္ေမြ႕ႏူးည့ံေသာ သညာသာ ရွိသျဖင့္ ယင္း
အလြန္႔ အလြန္ သိမ္ေမြ႕ႏူးည့ံေသာ သညာလွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာစ်ာန္
ဤသို႔လွ်င္ ေလးမ်ဳိးျပား၏။ ထုိတြင္ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ကို
ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္လုိေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွးဦးစြာ
႐ုပ္တရားတို႔၏ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈဆင္ျခင္အပ္၏။

မိဘတို႔၏ သုက္ေသြးကို အမွီျပဳကာ ကံ-စိတ္-ဥတု-အာဟာရတည္း
ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးတို႔ေၾကာင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာရေသာ
ဤခႏၶာကိုယ္ကို ကရဇကာယဟုေခၚဆို၏ ။ ဤကရဇကာယ ထင္ရွားရိွျခငး္
ေၾကာင့္ တုတ္ဓားစေသာ လက္နက္ကို စြဲကိုင္လ်က္ သတ္ပုတ္ၾက၏၊ ႐ိုက္ႏွက္
ၾက၏၊ ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ၾက၏၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾက၏၊ ျငင္းခုံၾက၏၊ မ်က္စိေရာဂါ
နားေရာဂါ စသည္ျဖင့္ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားရ၏။ ဤ ကရဇကာယ
အမည္ရေသာ ႐ုပ္တရားသာ မရွိပါက ထုိကဲ့သို႔ေသာ ဒုကၡမ်ဳိးစုံမွ လြတ္ေပလိမ့္မည္ဟ
ု ပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ ႐ုပ္တရားကိုသာလွ်င္ ၿငီးေငြ႕ျခင္းငွာ
စက္ဆုပ္ျခင္းငွာ၊ခ်ဳပ္ေစျခင္းငွာ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ကို ရရွိေအာင္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ရ၏။ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ဟူသည္ အာကာသ
(= ေကာင္းကင္)ပညတ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္တည္း။ ကရဇကာယ
အမည္ရေသာ ႐ုပ္တရား၌ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္႐ႈ၍ ထုိ႐ုပ္တရားကို
ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ဖုိ႔ရန္ အာကာသကသိုဏ္းမွ တစ္ပါး ၾကြင္းက်န္ေသာ
ပထ၀ီကသိုဏ္းစေသာ ကသိုဏ္း (၉)ပါးတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာ ကသိုဏ္း၌
စတုတၳစ်ာန္ကို ျဖစ္ေစအပ္၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၀။)

ႏိႈင္းခုိင္းဖြယ္ရာ ေလာကဥပမာ
..........................................
ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္အား ႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္၏ အစြမ္းအားျဖင့္
ယင္းစ်ာန္က ကရဇ႐ုပ္ကို အာ႐ုံ မျပဳျခင္း၊ပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုသာ အာ႐ုံ
ျပဳျခင္းေၾကာင့္ --- ကရဇ႐ုပ္ကို ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ျခင္းသည္ အကယ္၍ကား
ျဖစ္ပါေပ၏။ ထုိသို႔ပင္ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း ကသိုဏ္း႐ုပ္သည္လည္း
စ်ာန္၏ အာ႐ုံအျဖစ္ျဖင့္ အာ႐ုံယူ၍ ရႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ထုိကရဇ႐ုပ္ႏွင့္
တူသည္သာလွ်င္ ျဖစ္၏။ ထုိေၾကာင့္ ထုိကသိုဏ္း႐ုပ္ကုိလည္း ေက်ာ္လႊား-
လြန္ေျမာက္ဖုိ႔ရန္ အလိုရွိအပ္ေပ၏။ ဥပမာ --- ေျမြေၾကာက္တတ္ေသာ
ေယာက္်ားသည္ ေတာတြင္း၌ ေျမြက ေနာက္မွ လုိက္သျဖင့္ အပန္းတႀကီး
လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပးေလေသာ္ ေျပးရာအရပ္၌ ေျမြႏွင့္တူေအာင္ ေဆးေရာင္
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျခယ္သထားအပ္ေသာ ဆန္းၾကယ္ေသာ ထန္းရြက္ကိုလည္း-
ေကာင္း၊ ႏြယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ႀကိဳးကိုလည္းေကာင္း။ ေျမႀကီး၌ ကြဲအက္ေနေသာ
အက္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း အေ၀းက လွမ္းျမင္လုိက္လွ်င္
ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔သြား၏၊ ထုိ၀တၳဳကို မၾကည့္လို ျဖစ္သြား၏။ ေနာက္ဥပမာ
တစ္မ်ဳိးကား --- မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ကို ျပဳလုပ္တတ္ေသာ ရန္သူေယာက္်ား-
တစ္ဦးႏွင့္အတူ တစ္ရြာတည္း၌ ေနထုိင္ရေသာ ေယာက္်ားသည္ ထုိရန္သူေယ
ာက္်ားက ပုတ္ခတ္ျခင္း၊ ေႏွာင္ဖြဲ႕ျခင္း၊ အိမ္ကို မီးတုိက္ျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္
ႏွိပ္စက္အပ္သည္ျဖစ္၍ အျခားတစ္ရြာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္လုိက္၏။ ထုိရြာ
၌လည္း ထုိရန္သူေယာက္်ားႏွင့္ အဆင္းသဏၭာန္ အသံ အျပဳအမူ ပေယာဂ
တူေသာ ေယာက္်ားကို ေတြ႕ျမင္ျပန္ေသာ္ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔သည္သာ
ျဖစ္ျပန္၏။ ထုိသူ႕ကိုလည္း မၾကည့္လုိ ျဖစ္ေနတတ္၏။

ဤဥပမာမ်ားအတူ --- ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ကရဇ႐ုပ္ကိုသာမက
ထုိ ကရဇ႐ုပ္ကို အေျခခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကသိုဏ္း႐ုပ္ကိုလည္း ဤကသိုဏ္း
႐ုပ္သည္ ထုိကရဇ႐ုပ္ႏွင့္ တူသည္သာလွ်င္တည္းဟု စြဲျမဲစြာ
မွတ္သား၍ ထုိကသိုဏ္း႐ုပ္ကိုလည္း ေၾကာက္ျခင္း လန္႔ျခင္း မျမင္လိုျခင္း
သေဘာတရားသည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာ၍ ယင္းကသိုဏ္း႐ုပ္ကိုလည္း
ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္ျခင္းငွာ အလိုရွိမႈကို မွတ္သားပါ။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၀။)



ျပဳက်င့္ရမည့္ လုပ္ငန္းခြင္(အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ ရွဳကြက္)
...................................................................................
ပထ၀ီကသိုဏ္းကို အေျခခံကာ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ကို ပြား-
မ်ားအားထုတ္လိုေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွးဦးစြာ ပထ၀ီကသုိဏ္း-
လွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ ပထမစ်ာန္ç ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္တို႔ကို
အစဥ္အတိုင္း ၀င္စားထားပါ။

ထုိေနာင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဆက္လက္ကာ လုိက္နာျပဳက်င့္ပါ။ ----
ဤဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးသည့္နည္းအတိုင္း ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ စတုတၳ-
စ်ာန္၏ အာ႐ုံျဖစ္ေသာ ထုိပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္မွ ၿငီးေငြ႕၍ ေက်ာ္လႊား လြန္
ေျမာက္လုိသည္ျဖစ္၍ ၀သီေဘာ္ငါးတန္ကို ႏုိင္နင္းေအာင္ ေလ့က်က္အပ္-
ၿပီးသည္ျဖစ္၍ အ၀ါး၀စြာ ေလ့လာအပ္ၿပီးေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံ
ရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္မွ ထ၍ ထုိစတုတၳစ်ာန္၌ ဤသို႔ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္
႐ႈပါ။ ----
၁။ ဤ႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္သည္ ငါ ၿငီးေငြ႕အပ္ေသာ ကသိုဏ္း႐ုပ္ကို
အာ႐ုံျပဳဘိ၏။
၂။ ေသာမနႆေ၀ဒနာဟူေသာ နီးကပ္ေသာ ရန္သူရွိ၏။
၃။ ၿငိမ္သက္ေသာ ၀ိေမာကၡျဖစ္ေသာ အ႐ူပစ်ာန္ေအာက္ ႐ုန္႔ရင္း၏။
ဤသို႔ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ ဤ႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္သည္
ဥေပကၡာ ဧကဂၢတာဟူေသာ စ်ာန္အဂၤါႏွစ္ပါးသာ ရွိသကဲ့သို႔ အလားတူပင္
အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္တို႔သည္လည္း ဥေပကၡာ ဧကဂၢတာဟူေသာ စ်ာန္အဂၤါ
ႏွစ္ပါးတို႔သာ ရွိၾကေသာေၾကာင့္ ဤ႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္၌ စ်ာန္အဂၤါ၏
႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းမႈ သေဘာတရားကား မရိွေပ။

 ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္
ထုိ႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္၌ ဤဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္းအတိုင္း အျပစ္ကို
ျမင္ေအာင္ ႐ႈၿပီးလွ်င္ ----
၄။ ထိုစတုတၳစ်ာန္ကို တြယ္တာငဲ့ကြက္ တသက္တသက္ရွိျခင္းကို ကုန္ေစ၍
၅။ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ကို ၿငိမ္သက္ေသာအားျဖင့္ အဆုံးမရွိေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္း၍
၆။ စၾက၀ဠာ ဆုံးသည္တုိင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ အလိုရွိသမွ်အရပ္သို႔
တိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း မိမိ ပြားမ်ားထားၿပီးေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္း-
႐ုပ္ကို ျဖန္႔ၾကက္၍
၇။ ထုိကသိုဏ္း႐ုပ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိရာအရပ္ကို အာကာသ - အာကာသ-
ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊အနႏၲၲအာကာသ - အနႏၲၲအာကာသ ဟူ၍
လည္းေကာင္း ႏွလုံးသြင္း၍ ---
႐ူပါ၀စရစတုတၳစ်ာန္၏ အာ႐ုံျဖစ္ေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္ကို ခြာ၏။
ထင္ရွားေစအံ့ --- ထုိပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္ကို ခြာေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္
ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ကို ေခါက္လိပ္သကဲ့သို႔ ပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္ကို ေခါက္လိပ္သည္လည္း
မဟုတ္။ မုန္႔အုိးကင္းမွ မုန္႔ကို ခြာသကဲ့သို႔ ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္း႐ုပ္ကို
ခြာထုတ္သည္လည္း မဟုတ္။ အဟုတ္ေသာ္ကား ပထ၀ီကသိုဏ္းကို မဆင္ျခင္ျခင္း
တည္း၊ ႏွလုံးမသြင္းျခင္းတည္း၊ မသုံးသပ္ျခင္းတည္း။ ပထ၀ီကသိုဏ္း-
ကို မဆင္ျခင္ဘဲ ႏွလုံးမသြင္းဘဲ မသုံးသပ္ဘဲ စင္စစ္မွာမူ ထုိပထ၀ီကသိုဏ္း-
႐ုပ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိရာ အာကာသကိုပင္ --- အာကာသ - အာကာသဟူ၍
တစ္ဖက္သတ္ ႏွလုံးသြင္းေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ကသိုဏ္းကို
ခြာသည္မည္၏။ ယင္းသို႔ ခြာအပ္ေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္းသည္လည္း မထမၾကြ
မနစ္မဆုတ္။ ဤေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ ပထ၀ီကသိုဏ္းကို သက္သက္ ႏွလုံး-
မသြင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ အာကာသ အာကာသဟု တစ္ဖက္သတ္ ႏွလုံး-
သြင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း အစြဲျပဳ၍ ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာသည္ မည္ေပ၏။

ကသိုဏ္းကို ခြာရာခြာေၾကာင္း အာကာသ ေကာင္းကင္ပညတ္မွ်သည္သာလွ်င္ထင္လာ၏။
၁။ ကသိဏုဂၣါဋိမာကာသ = ကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရရွိအပ္ေသာ အာကာသ
၂။ ကသိဏဖုေ႒ာကာသ = ကသိုဏ္းျဖင့္ ေတြ႕ထိမိရာ အာကာသ
၃။ ကသိဏ၀ိ၀ိတၱာကာသ = ကသိုဏ္းမွ ကင္းဆိတ္သြားေသာ အာကာသ
ဤသုံးပုဒ္လုံးသည္ ပရိယာယ္ႏွင္ႏွင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနက္အားျဖင့္
တူသည္သာတည္း။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၀-၃၂၁။)

ဤအထက္ပါ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ႏွလုံး-
သြင္းၾကည့္ပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိႏုိင္ပါသည္။ အကယ္၍ ေအာင္ျမင္မႈကို
မရရွိပါက ဤသို႔လည္း ႏွလုံးသြင္းၾကည့္ပါ --- ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္းကို စၾက၀ဠာ
တစ္ခုလုံး ျပည့္ေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္ပါ။ အလုိရွိခဲ့လွ်င္ အနႏၲ စၾက၀ဠာသို႔တိုင္ေအာင္လည္း
ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္းကို ျဖန္႔ၾကက္ပါ။ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးေနာက္
ထုိပထ၀ီကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္မ်ားကို စတုတၳစ်ာန္သို႔ တိုင္ေအာင္
၀င္စားပါ။ ထုိစတုတၳစ်ာန္မွ ထ၍ အထက္တြင္ ေရးသားတင္ျပထားသည့္အတိုင္း
(၁) မွ (၅)သို႔တိုင္ေအာင္ေသာ ဆင္ျခင္ရမည့္အခ်က္မ်ားကို ဆင္ျခင္ပါ။
ထုိေနာင္ ပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္ကို အဆုံးအစ မရွိေအာင္ ျဖန္႔ၾကက္ပါ။
ထိုေနာင္ ထုိပထ၀ီကသိုဏ္း၏ တစ္ေနရာတြင္ စိတ္စိုက္ကာ ပထ၀ီကို
ႏွလုံးမသြင္းဘဲ အာကာသကို တစ္ဖက္သတ္ ႏွလုံးသြင္းပါ။ မၾကာမီ အခ်ိန္ကာလအတြင္း
မွာပင္ အာကာသအၾကားအေပါက္ကို ျမင္လာတတ္ပါသည္။

ထုိအခါတြင္ အာကာသ မျဖစ္ေသးေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္းကို လုံး၀ ႏွလုံး-
မသြင္းေတာ့ဘဲ ထင္လာေသာ အာကာသကိုသာလွ်င္ တစ္ဖက္သတ္ ႏွလုံး
သြင္းလ်က္ အာကာသ အာကာသဟု ႐ႈေနပါ။ အာကာသသည္ ထင္ရွား-
သထက္ ထင္ရွားလာ၍ ၿငိမ္သက္လာေသာအခါ ယင္းအာကာသကိုပင္ ျဖန္႔
ၾကက္၍ အာကာသ အာကာသဟု ႐ႈပါ။ အာကာသ က်ယ္ျပန္႔လာသည္ႏွင့္အမွ်
ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္းမွာ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္သို႔ ဆုတ္သြားကာ
အာကာသက ေနရာ ယူလာေပလိမ့္မည္။ အာကာသကို အရပ္ (၁၀)မ်က္-
ႏွာသို႔ တျဖည္းျဖည္း ျဖန္႔ပါ။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ပထ၀ီကသိုဏ္းေပ်ာက္၍
အာကာသခ်ည္းသက္သက္ က်န္ရွိေပလိမ့္မည္။ ယင္းသို႔ က်န္ရွိေနေသာ
အာကာသကား ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရရွိလာေသာ အာကာသနိမိတ္ပင္တည္း။
ထုိအခါတြင္ ေအာက္ပါ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း
ဆက္လက္ေလ့က်င့္ပါ။

အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္သုိ႔
......................................
ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိပထ၀ီကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရရွိလာေသာ
အာကာသနိမိတ္ကို အာကာသ - အာကာသဟူ၍ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္
ဆင္ျခင္၏၊ ၀ိတက္ျဖင့္ အာကာသ - အာကာသဟု ေရွး႐ႈေခါက္သည္ကို
ထက္၀န္းက်င္ လွည့္လည္ေခါက္သည္ကို ျပဳ၏။ ဤသို႔ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္
ဆင္ျခင္ေသာ ၀ိတက္ျဖင့္ အာကာသ - အာကာသဟု ေရွး႐ႈေခါက္သည္ကို
ထက္၀န္းက်င္ လွည့္လည္ေခါက္သည္ကိုျပဳေသာ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏
သႏၲာန္၌ နီ၀ရဏ ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔သည္ ကြာက်သြားၾကကုန္၏၊

အာကာသနိမိတ္လွ်င္ တည္ရာအာ႐ုံရွိေသာ သတိသည္ အလြန္ ထင္သည္
ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ တည္၏၊ ဥပစာရစ်ာန္သမာဓိျဖင့္ ဘာ၀နာစိတ္သည္
အာကာသနိမိတ္၌ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ေန၏။ ထုိေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္
ထုိအာကာသနိမိတ္ကို အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ မွီ၀ဲ၏၊ ပြားမ်ား၏၊ႀကိမ္ဖန္မ်ား
စြာ အေလ့အလာျပဳ၏။ ဤသို႔ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ေသာ ႏွလုံး
သြင္းေသာထိုို ေယာဂါ၀စရပဂိၢဳလ္အား အာကာသနမိတ္အရာ၌ အာကာသာ
နဥၥယတနစိိတိတိိတ္္သည္ အပၸနာစ်ာန္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ပထ၀ီ
ကသိုဏ္းစေသာ ကသုိဏ္းပညတ္အာ႐ုံတို႔၌ ႐ူပါ၀စရစ်ာန္စိတ္သည္ အပၸနာ
စ်ာန္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္သကဲ့သို႔တည္း။ မွန္ေပသည္ .. ဤအာကာသာနဥၥယ
တနစ်ာန္စိတ္၌လည္း စ်ာန္၏ ေရွးအဖုိ႔၌ သုံးႀကိမ္ေသာ ဥပစာရေဇာ
သို႔မဟုတ္ ေလးႀကိမ္ေသာ ဥပစာရေဇာတို႔ကား ကာမာ၀စရေဇာတုိ႔တည္း။
ယင္းကာမာ၀စရ ဥပစာရေဇာတို႔သည္ ဥေပကၡာေ၀ဒနာႏွင့္ ယွဥ္ကုန္သည္
သာလွ်င္ ျဖစ္ကုန္၏။ ေလးႀကိမ္ေျမာက္ေဇာ၊ သို႔မဟုတ္ ငါးႀကိမ္ေျမာက္ေဇာ
သည္ အာကာသာနဥၥယတန အမည္ရေသာ အ႐ူပါ၀စရေဇာ ျဖစ္၏။
အၾကြင္းကား ပထ၀ီကသိုဏ္း၌ ဖြင့္ဆုိခဲ့သည့္အတိုင္းသာတည္း။(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၁။)

ဤသို႔လွ်င္ အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္စိတ္သည္ ျဖစ္ေပၚလာလတ္ေသာ္ ထုိ
ေယာဂါ၀စရရဟန္းသည္ အုိး၀တြင္ ဖုံးလႊမ္းထားအပ္ေသာ အ၀တ္ကို
ဖြင့္လွစ္လိုက္သည့္အခါ အ၀တ္ကြယ္ေပ်ာက္၍ မ်က္ႏွာ၀ ဟင္းလင္းေပါက္
အာကာသသည္ ေပၚေပါက္လာသကဲ့သို႔ --- ဤဥပမာအတူပင္လွ်င္ ေရွး၌
ကသိုဏ္း၀န္းကို ႐ူပါ၀စရစ်ာန္စကၡဳျဖင့္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ ေနၿပီးေနာက္ ယင္း
ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္းကို ႏွလုံးမသြင္းေတာ့ဘဲ အာကာသ အာကာသဟူ၍ ဤ
ပရိကမ္ျဖစ္ေသာ ဥပစာရစ်ာန္ မနသိကာရျဖင့္ အေဆာတလ်င္ ထုိပထ၀ီကသိုဏ္း
နိမိတ္အာ႐ုံကို ခြာအပ္ၿပီးလတ္ေသာ္ ထင္လာေသာ အာကာသနိမိတ္အာ
႐ုံကိုသာလွ်င္ အ႐ူပါ၀စရစ်ာနစကၡဳျဖင့္ ႐ႈလ်က္ ေန၏။ ဤမွ်
အတိုင္းအရွည္ရွိေသာ စကားအစဥ္ျဖင့္ ဤေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္ကို ဤသို႔
ဆုိအပ္ေပ၏။ (အဘိ၊၂၊၂၅၄။ ဒီ၊၂၊၆၀။)

၁။ ကုန္ေအာင္စုံေသာ ႐ူူပသညာအမည္ရေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္း႐ုပ္
စသည္တို႔ကို အာ႐ုံျပဳေသာ ႐ူပါ၀စရစ်ာန္တို႔ကိုလည္းေကာင္း
ထုိ႐ူပါ၀စရစ်ာန္တို႔၏ အာ႐ုံျဖစ္ေသာ ပထ၀ီကသိုဏ္းစေသာ အာ႐ုံတို႔ကိုလည္း
ေကာင္း ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္၍ သြားျခင္းေၾကာင့္
၂။ ႐ူပသညာ သဒၵသညာ ဂႏၶသညာ ရသသညာ ေဖာ႒ဗၺသညာဟူေသာ
၀တဳၳအာရံု ျခငး္ ေၾကာင ့္ ျဖစ္ ပၚလာကုန္ေသာ ပဋိဃသညာတို႔၏
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္းေၾကာင့္(ေဒြပဥၥ၀ိညာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သညာမ်ားတည္း။)
၃။ ေဒြပဥၥ၀ိညာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သညာ (၁၀)မ်ဳိးမွ တစ္ပါးေသာ ကာမာ
၀စရကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ၀ိပါက္ ႀကိယာဟူေသာ (၄၄)မ်ဳိးေသာ
စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ (၄၄)မ်ဳိးေသာ သညာဟူေသာ အထူးထူးေသာ
နာနတၱၱသညာတို႔ကို ႏွလုံးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ အနႏၲအာကာသဟု
ႏွလုံးသြင္းတတ္ေသာ အာကာသာနဥၥယတနစ်ာန္ကို ျပည့္စုံေစ၍
ေနထိုင္၏ဟူ၍ ဆိုအပ္ေပ၏။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၂၂။)

မွွတ္္ခ်က္္္ - ဤအထက္ပါ ပါဠိေတာ္ျဖင့္ အာကာသာနဥာၥ ယတနစ်ာန္၏
ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ (၅၄)မ်ဳိးကုန္ေသာ ကာမာ၀စရ စိတ္ေစတသိက္တို႔ကို
ပယ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွလုံးမသြင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း ေဟာ
ေတာ္မူအပ္၏ဟု သိရွိပါေလ။ ကသိုဏ္းကို ခြာ၍ ရရွိအပ္ေသာ အာကာသ
သက္သက္ကိုသာ တစ္ဖက္သတ္ ႏွလုံးသြင္းေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment