Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

မရဏႆတိ = မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္း



မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းလိုေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ မိမိရရွိထား
ၿပီးေသာ အသုဘကမၼ႒ာန္းကိုပင္ ပထမစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆိုက္ေအာင္ တစ္ဖန္
ျပန္၍ သမာဓိကို ထူေထာင္ပါ။ ယင္းဗဟိဒၶ အသုဘအေလာင္းေကာင္၌
ပထမစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆိုက္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ေသာအခါ "ဤ ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္
သည္လည္း ဤကဲ့သို႔ေသာ ေသျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေသျခင္း
သေဘာသည္ မခြ်တ္ဧကန္ ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေသျခင္းသေဘာ
တရားကို မလြန္ေျမာက္ႏိုင္"ဟု မိမိ၏ ေသျခင္းတရားအေပၚသို႔ ဉာဏ္ျဖင့္
ေရွး႐ႈ ကပ္ေဆာင္၍ သတိကိုလည္းေကာင္း၊ သံေ၀ဂကိုလည္းေကာင္း၊ ဉာဏ္
ကိုလည္းေကာင္း ျဖစ္ေစလ်က္ ၾကည့္႐ႈလိုက္ေသာအခါ မိမိေသေနသည့္
ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘအေလာင္းေကာင္ကို ေတြ႕ရွိမည္ ျဖစ္သည္။

 ထိုအခါ မိမိေသေနေသာပံု၀ယ္ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ပ်က္စဲမႈသေဘာကို ဉာဏ္ျဖင့္
ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ ထိုဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈအာ႐ုံ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ
ကပ္ထားလ်က္ ---
၁။ မရဏံံံ ေမ ဓုု၀ံံ၊ ဇီီ၀ိတံံံ ေမ အဓုုုု၀ံံ။
ငါ၏ ေသျခင္းတရားသည္ ျမဲ၏၊ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ မျမဲ။
၂။ မရဏံံံ ေမ ဘ၀ိိႆတိိ။
ငါ၏ ေသျခင္းတရားသည္ မခြ်တ္ဧကန္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
၃။ မရဏပရိိေယာသာနံံံ ေမ ဇီီ၀ိတံံ
ငါ၏ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ ေသျခင္းလွ်င္ အဆံုးအပိုင္းအျခား ရွိ၏။
၄။ မရဏံံံ မရဏံံံ = ေသျခင္းတရား ေသျခင္းတရား ---

ဤသို႔စေသာ ႏွလံုးသြင္းနည္းတို႔တြင္ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ တစ္နည္း
နည္းျဖင့္ ပါဠိလိုျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ႐ႈေနပါ။ မိမိ ေသေနသည့္ပံု၀ယ္
ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲသြားမႈ သေဘာတရားအာ႐ုံ၌ မရဏႆတိ ဘာ၀နာ
စိတ္ကို တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေအာင္
ႀကိဳးစားပါ။ ယင္းသို႔ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္၍ တည္ေနေသာ္ စ်ာန္အဂၤါ (၅)ပါးတို႔
သည္လည္း ထင္ရွားလာၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဥပစာရစ်ာန္မွ်သာ
ျဖစ္သည္။



နက္နဲလွေသာ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈ ရွဴကြက္
.........................................................
ဤ႐ႈကြက္ကား ပရမတ္တရား - ဇီ၀ိတိေႁႏၵ----ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသျဖင့္
လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္ေသာ ႐ႈကြက္တစ္ခု ျဖစ္ေန၏။ ----- ဇီီ၀တိိိေႁႏၵ
ယုုပေစၦဒသခၤါတႆ မရဏႆ သရဏံံံ မရဏႆတိိ။----- ဟူေသာ
၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာ ဖြင့္ဆုိထားသည့္အတုိင္း မိမိ၏ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈကုိ
ျမင္ေအာင္ ၾကည့္၍ ႐ႈရမည့္ ႐ႈကြက္ျဖစ္ေနေပသည္။

 မိမိ ေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္ကုိ ဉာဏ္ႏွင့္ ကပ္ေဆာင္ကာ ၾကည့္ႏုိင္႐ုံမွ်ျဖင့္ကား လုိရင္း-
ကိစၥ မၿပီးႏုိင္ ရွိေနေသး၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္က ဗဟိဒၶ
အေလာင္းေကာင္အာ႐ုံ၌ ပထမစ်ာန္သမာဓိသုိ႔ ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္
႐ႈၿပီးေသာအခါ မိမိေသေနသည့္ ပုံကုိလည္း ဉာဏ္ျဖင့္ ကပ္ေဆာင္ကာ
ၾကည့္႐ႈႏုိင္သျဖင့္ မိမိေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္ကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ေသာ
အခါ ယင္း အေလာင္းေကာင္၏ ႏွလုံးအိမ္အတြင္းဘက္သုိ႔ ထုိးစုိက္ကာ
႐ႈၾကည့္ပါ။

 ထုိသုိ႔ ႐ႈရာ၌ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈကုိကား လြယ္လြယ္ကူကူ
ေတြ႕ခ်င္မွေတြ႕မည္ ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းကား ယင္းေသေနေသာ အေလာင္း
ေကာင္၌ ဇီ၀ိတိေႁႏၵကား ျပတ္စဲၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သုိ႔အတြက္
ယင္းအေလာင္းေကာင္၏ ႏွလုံးအိမ္ အတြင္းဘက္သုိ႔ ဉာဏ္ကုိ ေစလႊတ္ကာ
႐ႈၾကည့္ႏုိင္ေသာအခါ မေသမီ အခ်ိန္ကာလဘက္သုိ႔ အနည္းငယ္ ေနာက္ဆုတ္ကာ
႐ႈၾကည့္ပါ။ ထုိအခါ ေသခါနီး ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကုိ
သုိ႔မဟုတ္ စိတ္အစဥ္ကုိ ေတြ႕ရွိႏုိင္ေပသည္။

 ဤအရာ၀ယ္ ေျပာလုိရင္းမွာ
ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ စ်ာန္အဂၤါမ်ား
ကုိ သိမ္းဆည္းခဲ့စဥ္က ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကုိ သိမ္ဆည္း
ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ဤအခ်ိန္တြင္လည္း ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကုိ
လြယ္လြယ္ကူကူ သိမ္းဆည္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓ
ာတ္ကုိ ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ေသမည့္ဘက္သုိ႔ တစ္ဖန္
တုိး၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ထုိအခါ ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္၏ ရပ္စဲမႈသေဘာကုိကား
ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပသည္။

ထုိအခါတြင္ အထက္က ရွင္းျပခဲ့
သည့္အတုိင္း ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကုိ ျဖစ္ေစသည့္ အေၾကာင္း
ရင္းဘ၀င္စိတ္ကုိ ထုိးစုိက္ကာ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ယင္း ဘ၀င္စိတ္ကုိ ေတြ႕သည့္အခါ
ယင္း ဘ၀င္စိတ္ႏွင့္အတူ ယွဥ္ဖက္ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈသေဘာကုိ
ျမင္ေအာင္ တစ္ဆင့္ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ေတြ႕ျမင္ပါက ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏ ျပတ္စဲမႈကုိ
သေဘာေပါက္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

သုိ႔ေသာ္ ေယာဂီအမ်ားစုမွာ ----- နာမ္ကမၼ႒ာန္းကုိ မ႐ႈရေသးသည့္
အတြက္ မ႐ႈဖူးေသးသည့္အတြက္ ဘ၀င္စိတ္ႏွင့္ ဇီ၀ိတိေႁႏၵကုိ သေဘာ
ေပါက္ဖုိ႔ကား အလြန္ ခဲယဥ္းေနေသးေသာ အခ်ိန္ကာလပင္ ျဖစ္ေပသည္။
မည္သုိ႔ပင္ခက္ခဲေသာ္လည္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကုိကား ေတြ႕ရွိေနၿပီ
ျဖစ္သည့္အတြက္ ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္၏ ျပတ္စဲမႈကုိပင္ အာ႐ုံ
ယူကာ မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္းလုိကလည္း စီးျဖန္းႏုိင္ေပသည္။

သုိ႔ေသာ္ အထက္က ရွင္းျပခဲ့သည့္အတုိင္း ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္
မွာ ဥပစာရအားျဖင့္သာ ဘ၀င္ဟု ေခၚဆုိထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ မည္သုိ႔ပင္
ခက္ခဲေနေသာ္လည္း မိမိ ေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္ကုိကား ဉာဏ္ျဖင့္
ကပ္ေဆာင္၍ ႐ႈခဲ့ေသာ္ ရရွိႏုိင္သည္သာ ျဖစ္၏။ အတိတ္ဘ၀ထုိထုိက
မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္းခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္လွ်င္လည္း ယင္း ဇီ၀ိတိေႁႏၵ၏
ျပတ္စဲမႈကုိ တစ္နည္းဆုိရေသာ္ ဇီ၀ိတိေႁႏၵႏွင့္ တကြေသာ ဘ၀င္စိတ္၏
ျပတ္စဲမႈကုိ ႐ႈျမင္ႏုိင္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ ႐ႈျမင္ႏုိင္လွ်င္ကား အေကာင္းဆုံးပင္
ျဖစ္ေပသည္။

သုိ႔ေသာ္ နာမ္ကမၼ႒ာန္းကုိ မ႐ႈဖူးေသးေသာ ေယာဂီအမ်ားစုမွာ
ဥပစာရအားျဖင့္ တင္စားကာ ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲေနေသာ အထက္တြင္ ရွင္းျပခဲ့ၿပီး
ေသာ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္၏ ျပတ္စဲမႈသေဘာကုိကား ႐ႈ၍ ရရွိေနေပသည္။
ယင္း ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္၏ ျပတ္စဲမႈ ရပ္ဆုိင္းမႈသေဘာ
ကုိ အာ႐ုံယူကာ မရဏာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္းလုိက စီးျဖန္းႏုိင္ပါ
သည္။ သုိ႔ေသာ္... ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ပုိင္းသုိ႔ ဆုိက္သည္တုိင္ေအာင္
ေၾကာင္း-က်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ = ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာတရားတုိ႔ကုိ ႐ႈထားၿပီးသူ
ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ကား ယင္း ဇီ၀ိတိေႁႏၵႏွင့္တကြေသာ ဘ၀င္စိတ္၏
ျပတ္စဲမႈကုိ လြယ္လြယ္ကူကူပင္ ႐ႈ၍ ရရွိႏုိင္ေပသည္။

သက္ေစာင့္ကမၼ႒ာန္းေလးပါး
....................................
 ေမတၱာ၊ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ အသုဘ၊ မရဏႆတိ ကမၼ႒ာန္း (၄)မ်ဳိး
တို႔ကား ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေစာင့္ေရွာက္ေပးတတ္သည့္ စတုရာရကၡ
အမည္ရေသာ အေစာင့္ (၄)ပါး ကမၼ႒ာန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၀ိပႆနာသို႔
မကူးမီ သင္ယူထားသင့္ေသာ ပြားမ်ားထားသင့္ေသာ ကမၼ႒ာန္းမ်ားပင္ ျဖစ္
ၾကေပသည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment