Choose Fonts Here

Tuesday, May 24, 2016

မရဏာသႏၷေဇာ ကိုသိမ္းဆည္းပါ


ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို႔ ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစမ္းဆင္ျခင္၏။
ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူ၏။ "ဤ႐ုပ္နာမ္သည္ကား တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာ
ေဟတုအေၾကာင္း = ဇနကအေၾကာင္း ထင္ရွားမရွိဘဲ အားေပး
ေထာက္ပံ့တတ္ေသာ ပစၥယအေၾကာင္း = ဥပတၳမၻကအေၾကာင္း မရွိဘဲ
ျဖစ္ေပၚ၍ေနသည္ကား မဟုတ္၊ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာ ေဟတု
အေၾကာင္းတရား = ဇနကအေၾကာင္းတရား ထင္ရွားရွိသည္ျဖစ္၍သာလွ်င္
အားေပးေထာက္ပံ့တတ္ေသာ ပစၥယအေၾကာင္းတရား = ဥပတၳမၻက
အေၾကာင္းတရား ထင္ရွားရွိသည္ ျဖစ္၍သာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာရ၏။

ထိုတိုက္႐ိုက္ ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာ ေဟတုအေၾကာင္းတရား = ဇနက
အေၾကာင္းတရားကား အဘယ္ပါနည္း။ အားေပးေထာက္ပံ့တတ္ေသာ ပစၥ-
ယအေၾကာင္းတရား = ဥပတၳမၻကအေၾကာင္းတရားကား အဘယ္ပါနည္း"
ဟု အတိတ္ဘက္သို႔ ဉာဏ္ကို ေစလႊတ္၍ စူးစမ္းဆင္ျခင္လတ္ေသာ္ လြန္ခဲ့
ေသာ အတိတ္ဘ၀ ေသခါနီးကာလ = မရဏာသႏၷအခါ၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ
႐ုပ္နာမ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းမရဏာသႏၷေဇာ၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ကံကမ
ၼနိမိတ္-ဂတိနိမိတ္ဟူေသာ နိမိတ္ သံုးမ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အာ႐ံု
ကိုလည္းေကာင္း စတင္၍ ေတြ႕ရွိတတ္ပါသည္။



အကယ္၍ မရဏာသႏၷအခါ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္လွ်င္ကား
ယင္းမရဏာသႏၷေဇာဟူေသာ နာမ္တရားစု၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ကံ-ကမၼ
နိမိတ္-ဂတိနိမိတ္ဟူေသာ နိမိတ္ သံုးမ်ဳိးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ နိမိတ္ကို
ေတြ႕ရွိဖို႔ရန္ အလြန္ေသခ်ာသြားၿပီ ျဖစ္၏။ မခဲယဥ္းလွေတာ့ေပ။ ထိုမရဏာသႏၷေဇာ၏
နိမိတ္ကား အက်ဳိးေပးမည့္ ကံ၏ စြမ္းအင္သတိၱေၾကာင့္ ထင္လာရ
ေသာ နိမိတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ ထိုနိမိတ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိလွ်င္
ယခုလက္ရွိဘ၀၏ ပဋိသေႏၶခႏၶာငါးပါး အစရွိေသာ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ၀ိပါက္
ခႏၶာတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ သခၤါရႏွင့္ ကံကို ေတြ႕ရွိဖို႔ရန္ ေသခ်ာ
သြားၿပီ ျဖစ္၏။

အကယ္၍ သခၤါရႏွင့္ ကံကို ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ္ ထိုသခၤါရႏွင့္
ကံကို ျခံရံထားသည့္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္တို႔ကို ဆက္လက္၍ ရွာေဖြ
ၾကည့္ပါ။(မွတ္ခ်က္- ထိုတြင္ အတိတ္ကိုဉာဏ္ေစလြတ္၍ သိမ္းဆည္းရာ၌ ဘဝင္မေနာအၾကည္ႏွင့္
တစ္ဆက္တည္း တစ္တန္းတည္း တည္ရွိေနေသာ အတိတ္အေၾကာင္းတရားတို႕အား သိမ္းဆည္းျခင္းကိုမေမ့ပါႏွင့္)

 မရဏာသႏၷ႐ုပ္နာမ္ကို မေတြ႕ဘဲ ေသေနသည့္ပံုသဏၭာန္ေတြ႕ခဲ့ေသာ္
................................................................................
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ အတိတ္အေၾကာင္းတရား
တို႔ကို ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစမ္းဆင္ျခင္လတ္ေသာ္ ေသခါနီး မရဏာသႏၷ႐ုပ္နာမ္ကို
မေတြ႕ဘဲ ေသေနသည့္ပံုသဏၭာန္ သို႔မဟုတ္ ေသခါနီးပံုသဏၭာန္ကို ေတြ႕ျမင္ေသာ္
ထိုေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္၌ တည္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီး ေလး
ပါးကို စတင္သိမ္းဆည္းပါ။ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ားကို ေတြ႕ရွိေသာအခါ ယင္း
႐ုပ္ကလာပ္တို႔ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ ဥတုဇၾသဇ႒မက ပရမတ္
႐ုပ္တရားတို႔ကို ဆက္လက္သိမ္းဆည္းပါ။

ေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္၌ ဥတုဇၾသဇ႒မက႐ုပ္တို႔ ရွိၾကသည္
ဟူေသာ ဤအဆိုမွာ ေယဘုယ်ဟု မွတ္သားပါ။ အေၾကာင္းမူ ထိုအခ်ိန္
အခါ၀ယ္ ထိုအေလာင္းေကာင္၌ မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ
အသက္ရွင္ဆဲ ပိုးေလာက္မ်ား၏ ႐ုပ္ကလာပ္အမႈန္မ်ားကိုပါ ေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္က တစ္ခါတစ္ရံ ေရာေႏွာ၍ ေတြ႕ျမင္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ထို
အေလာင္းေကာင္၌ ၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္ မၾကည္သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္တို႔ကို
ေရာေႏွာ၍ ေတြ႕ျမင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ယင္းပိုးေလာက္တို႔၌ အနည္းဆံုး
ပမာဏအားျဖင့္ ကာယဒသကကလာပ္ဟူေသာ ၾကည္သည့္႐ုပ္ကလာပ္မ်ား
ရွိေနၾက၏။ ေသေနသည့္ အေလာင္းေကာင္သက္သက္၌ကား မၾကည္သည့္
ဥတုဇၾသဇ႒မက ႐ုပ္ကလာပ္တို႔သာ တည္ရွိၾကသည္။

အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ထိုအေလာင္းေကာင္၌ တည္ရွိၾကေသာ
႐ုပ္တရားတို႔ကို သိမ္းဆည္းၿပီးေသာအခါ အတိတ္ဘက္သို႔ အာ႐ံုစိုက္လ်က္
မေသမီ ေသခါနီးဆဲဆဲ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို တစ္စတစ္စ တိုး၍ တိုး၍ သိမ္းဆည္း
ၾကည့္ပါ။ ေသခါနီး႐ုပ္နာမ္တို႔ကုိ သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါက ယင္းေသခါနီးမရဏာသႏၷအခါ၌
ထင္ေနေသာ မရဏာသႏၷေဇာ၏ အာ႐ံုကို လွမ္း၍ သိမ္းဆည္း
ပါ။ အကယ္၍ မေအာင္ျမင္ျဖစ္ေနပါက ေသခါနီး ဟဒယ၀တၳဳကို မိေအာင္
သိမ္းဆည္းပါ။ ထိုေနာင္ ထိုဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကို မွီတြယ္၍ စြဲမီွ၍ျဖစ္ေနေသာ
အိမ္ရွင္ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို ဆက္လက္ သိမ္းဆည္းပါ။

 ထိုဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါက မေသမီ ေ႕ရွပုိင္း ေသခါနီးဆဲဆဲ
ဤအခ်ိန္အတြင္း၌ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေလ့
ရွိေသာ ဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္တို႔ကို ဆက္လက္ သိမ္းဆည္းပါ။ မေသမီ
ေ႕ရွပိုင္းသို႔လည္းေကာင္း ေသခါနီးဆဲဆဲ ေနာက္ပိုင္းသို႔လည္းေကာင္း ေ႕ရွတိုး
ၾကည့္လိုက္ ေနာက္ဆုတ္ၾကည့္လိုက္ျဖင့္ ယင္းဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္
တို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါက ယင္းဘ၀င္မေနာအၾကည္ဓာတ္ = မေနာဒြါရ၌
ထင္ေနေသာ ကံ-ကမၼနိမိတ္-ဂတိနိမိတ္ဟူေသာ နိမိတ္ သံုးမ်ဳိးတို႔တြင္
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ မရဏာသႏၷေဇာ၏ အာ႐ံုနိမိတ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္မည္
သိမ္းဆည္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေယာဂီ ေတာ္ေတာ္ခပ္မ်ားမ်ားကို သုေတသန
ျပဳၾကည့္ရာတြင္ ကံအာ႐ံုႏွင့္ ကမၼနိမိတ္အာ႐ံု ထင္သူ အေရအတြက္
မ်ား၏။ ဂတိနိမိတ္ထင္သူ အေရအတြက္ အလြန္နည္းပါးသည္ကို ေတြ႕ရ၏။

ထိုမရဏာသႏၷ ေသခါနီးကာလ၌ ထင္လာေသာ နိမိတ္သည္ ---
အဘိနိနိန၀ကရဏ၀ေသနဟူေသာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ (၀ီထိမုတ္ပိုင္း-၉၀)၌
ဖြင့္ဆိုထားသည္ႏွင့္ အညီ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တစ္ခုကို အသစ္တစ္ဖန္ ျပဳေန
သည္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကံအာ႐ံုနိမိတ္ ျဖစ္အံ့၊ ထိုေကာင္းမႈ
ကုသိုလ္ ျပဳေနေသာ အခ်ိန္အခါက ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ႐ုပ္နာမ္ကို တစ္ဖန္
ျပန္၍ သိမ္းဆည္းရမည္ ျဖစ္သည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment