Choose Fonts Here

Monday, May 23, 2016

စတုရာရကၡကမၼ႒ာန္းပိုင္း

ျဗဟၼ၀ိဟာရကမၼ႒ာန္းပိုင္း - ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္း



စတုရာရကၡကကမၼ႒ာန္းမ်ားကို ဆက္လက္၍ ေရးသာ
တင္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စတုရာရကၡ = အေစာင့္ေလးပါးကမၼ႒ာန္းဟူသည္
ေမတၱာကမၼ႒ာန္း၊ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း၊ အသုဘကမၼ႒ာန္း၊မရဏာႏုႆတိ
ကမၼ႒ာန္းတို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ထုိတြင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို ေရွးဦးစြာ ေရးသား
တင္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို ေရးသားပါက ေမတၱာ
ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ ျဗဟၼ၀ိဟာရကမၼ႒ာန္းခ်င္း တူညီေနေသာ က႐ုဏာကမၼ႒ာန္း၊
မုဒိတာကမၼ႒ာန္း၊ဥေပကၡာကမၼ႒ာန္းတို႔ကိုပါ တစ္ပါတည္း ေရးသားတင္ျပေပအ။့ံ

 ေမတၱာဘာ၀နာကို မပြားမ်ားသင့္သူမ်ား
.................................................
ဤေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္လိုေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္း
သည္။ဤပုဂၢိဳလ္တို႔၌ ေရွးဦးစြာ ေမတၱာဘာ၀နာကို မပြားအပ္။ ဤ
ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေမတၱာဘာ၀နာကို မပြားအပ္ ။ဟု ေမတၱာဘာ၀နာ
ကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို သိထားသင့္၏။

၁။ အပၸိယပုဂၢလ = မခ်စ္အပ္ေသာပုဂၢိဳလ္၊
၂။ အတိပၸိယသဟာယက = အလြန္ခ်စ္အပ္ေသာ အေပါင္းအေဖာ္ပုဂၢိဳလ္၊
၃။ မဇၩတၱပုဂၢလ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္၊
၄။ ေ၀ရီပုဂၢလ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္၊
ဤပုဂၢိဳလ္ (၄)မ်ဳိးတို႔၌ ေမတၱာစ်ာန္ကို မရေသးမီ ေရွးဦးစြာ အဦးဆံုး
မပြားအပ္။ ေမတၱာစ်ာန္ကို ရရွိၿပီးေသာအခါ၌ကား (အတၱ-ပိယ-မဇၩတၱ-ေ၀ရီ
ဟူေသာ) အစီအစဥ္အတိုင္း ေမတၱာစ်ာန္ကိုရရွိေအာင္ ပြားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္
ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ လိင္တူပုဂၢိဳလ္ အသက္ရွင္ဆဲပုဂၢိဳလ္တို႔သာ ျဖစ္ရမည္။

(မွတ္ခ်က္--အပၸိယပုဂၢလ = မခ်စ္အပ္ေသာပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ -မိမိ၏
အက်ဳိးစီးပြားကို မျပဳလုပ္ေသာပုဂၢိဳလ္၊မိမိခ်စ္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို မျပဳ
လုပ္ေသာပုဂၢိဳလ္၊ မိမိမခ်စ္ေသာသူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ျပဳလုပ္ေပးေသာ
ပုဂၢိဳလ္ ၊"ငါ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို မျပဳက်င့္ခဲ့ေလေပါ့  " "ငါ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ၏
အက်ဳိးစီးပြားကို မျပဳက်င့္ခဲ့ေလေပါ့ "  --- ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း
အာဃာတ၀တၳဳ၏ တည္ရာျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္ - ဤပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ဆိုလိုသည္။
ေ၀ရီပုဂၢလ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ - မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ကို ျပဳလုပ္ေသာ
ပုဂၢိဳလ္၊ မိမိခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ၏ အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ကို ျပဳလုပ္ေသာပုဂၢိဳလ္ - ဤ
ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ဆိုလိုသည္။ (မဟာဋီ၊၁၊၃၅၁။)

၅။ လိဂၤ၀ိသဘာဂ = လိင္မတူေသာပုဂၢိဳလ္၊
ဤပုဂၢိဳလ္ကို သီးသန္႔ ေမတၱာမပြားအပ္။ အမ်ဳိးသမီး ေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကို အာ႐ုံယူ၍ သီးသန္႔ ေမတၱာမပြားအပ္၊
အမ်ဳိးသားေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို အာ႐ုံယူ၍ သီးသန္႔
ေမတၱာမပြားအပ္။ ရာဂျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔ သီးသန္႔ မပြားသင့္ျခင္းျဖစ္၏။

၆။ ကာလကတပုဂၢလ = ေသသြားေသာပုဂၢိဳလ္၌ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေမတၱာမပြားအပ္။
အေၾကာင္္းျပခ်က္ --- အပၸိယပုဂၢိဳလ္ကို ပိယပုဂၢိဳလ္အရာ၌ထားလ်က္
ေမတၱာပြားေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ပင္ပန္းတတ္၏။ အတိပၸိယသဟာယကပုဂၢိဳလ္
ကို မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္အရာ၌ထားလ်က္ ေမတၱာပြားေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ပင္ပန္းတတ္
၏။ ထို အတိပၸိယသဟာယကပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၀ယ္ အနည္းငယ္မွ်သာလွ်င္
ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡသည္ ျဖစ္ေပၚလာလတ္ေသာ္ ငိုအံ့ေသာ အျခင္းအရာ
သို႔ ေရာက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္တတ္၏။

မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ကို ေလးစားထိုက္ေသာပုဂၢိဳလ္
အရာ၌လည္းေကာင္း၊ ပိယပုဂၢိဳလ္အရာ၌လည္းေကာင္း ထားလ်က္ ေမတၱာ
ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေသာသူသည္ ပင္ပန္းတတ္၏။ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ကို အဖန္
တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္အား အမ်က္ေဒါသသည္
ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပုဂၢိဳလ္ (၄)မ်ဳိးတို႔၌ ေရွးဦးစြာ
ေမတၱာဘာ၀နာကို မပြားမ်ားသင့္ေပ။ လိဂၤ၀ိသဘာဂ = လိင္မတူေသာပုဂၢိဳလ္
၌ကား ရာဂျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ သီးသန္႔ေမတၱာဘာ၀နာကို မပြားသင့္ျခင္း
ျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ သဗၺာ ဣတၳိေယာ = အမ်ဳိးသမီးအားလံုးတို႔သည္၊ သေဗၺ
ပုရိသာ = အမ်ဳးိသားအားလးုံတို႕သည ္ဤသို႕စသညျ္ဖင ့္ ေမတာၱ စ်ာန္ကိုရရိွၿပီး
ရာ သီမာသေမၻဒကို ၿပိဳေအာင္ ၿဖိဳၿပီးရာအခါ၌ ေမတၱာကို ပြားမ်ားႏိုင္သည္။
ေသလြန္သြားၿပီးေသာပုဂၢိဳလ္၌ ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားခဲ့သည္ရွိေသာ္
ေမတၱာအပၸနာစ်ာန္သို႔လည္း မဆိုက္ေရာက္ႏိုင္။ ဥပစာရစ်ာန္သမာဓိသို႔လည္း
မဆိုက္ေရာက္ႏိုင္။ ထိုေၾကာင့္ ေသသူကို အာ႐ုံယူ၍ ေမတၱာကို မပြားပါႏွင့္။
(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၈၇-၂၈၈ - ၾကည့္ပါ။)



ေမတၱာပြားရမည့္ ပုဂၢိဳလ္အစဥ္
.........................................
၁။ အတၱ = မိမိ
၂။ ပိယ = ခ်စ္ခင္ေလးစားအပ္သူႏွင့္ အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္သူ
၃။ မဇၩတၱ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္
၄။ ေ၀ရီ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္ ---

ဤပုဂၢိဳလ္ (၄)ဦးကို အစဥ္အတိုင္းပြားပါ။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ စ၍ ေမတၱာ
ပြားျခင္းမွာ သက္ေသအရာ၌ ထားရန္အတြက္သာ ျဖစ္၏။ အပၸနာစ်ာန္ကို
ရရွိေရးအတြက္ကား မဟုတ္ေပ။ မွန္ေပသည္ --- ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး
သည္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာ ကာလပတ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္
ကာလပတ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း "အဟံ သုခိေတာ ေဟာမိ =
ငါသည္ ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ရွိသည္ ျဖစ္ပါေစ " ဤသို႔
စေသာနည္းျဖင့္ မိမိ၌ ေမတၱာကို အကယ္၍ ပြားေစကာမူ ထိုေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ အပၸနာစ်ာန္သည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ျဖစ္ေပၚမလာႏိုင္။

"အဟံ သုခိေတာ ေဟာမိ = ငါသည္ ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာ
ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္ပါေစ "ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေမတၱာပြားေသာ ေယာဂါ၀စရ
ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ငါသည္ ခ်မ္းသာသုခကို အလိုရွိသကဲ့သို႔ ဆင္းရဲကို
စက္ဆုပ္သကဲ့သို႔၊ အသက္ရွည္လိုသကဲ့သို႔ç မေသလိုသကဲ့သို႔၊ အလားတူပင္
ငါမွ တစ္ပါးကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာကို အလိုရွိၾကကုန္
သည္ ဆင္းရဲကို စက္ဆုပ္ၾကကုန္သည္ အသက္ရွည္လိုၾကကုန္သည္ ျဖစ္ေပ
ကုန္၏ဟု ဤသို႔လွ်င္ မိမိကိုယ္ကို သက္ေသျပဳ၍ အျခားေသာသတၱ၀ါတို႔၌
စီးပြားခ်မ္းသာကို အလိုရွိသည့္ စိတ္ေနစိတ္ထားသည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။

သဗၺၺာ ဒိိသာ အႏုုပရိိဂမၼ ေစတသာ၊
ေန၀ဇၥ်ဂါ ပိိယတရမတၱၱနာ ကြြြြစိိ။
ဧ၀ံံံ ပိိေယာ ပုထုုု အတၱၱာ ပေရသံံ၊၊
တသၼာ န ဟိိိ ံံေသ ပရမတၱကာေမာ။ (သံ၊၁၊၇၅။ ခု၊၁၊၁၃၃။)

ခပ္သိမ္းေသာ အရပ္မ်က္ႏွာတို႔သို႔လည္း စိတ္ျဖင့္ ထက္၀န္းက်င္ ရွာေဖြေသာအား
ျဖင့္ အစဥ္လွည့္ပတ္၍ ရွာေဖြေသာ္လည္း မိမိထက္သာလြန္
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ အျခားတစ္ပါးေသာ သတၱ၀ါကို မည္သည့္အရပ္၌မွ်
မရႏိုင္ေလရာ မေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေလရာ။ ဤသို႔ မိမိထက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္သူကို
မရႏိုင္ျခင္း မေတြ႕ျမင္ႏိုင္ျခင္း၏ အစြမ္းျဖင့္ အသီးအသီး ကိုယ္စီကိုယ္စီ
မိမိမွ တစ္ပါးကုန္ေသာ ထိုထို သတၱ၀ါတို႔သည္လည္း သူတို႔ကိုယ္ကို သူတို႔
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ မိမိ၏ စီးပြားခ်မ္းသာကို လိုလားေတာင့္တေသာ
သူေတာ္ေကာင္းသည္ တစ္ပါးေသာ သတၱ၀ါကို မညႇဥ္းဆဲေလရာ။
(သံ၊၁၊၇၅။ ခု၊၁၊၁၃၃။)

ဤၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စိတ္ဓာတ္ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာရန္
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ကိန္း၀ပ္လာရန္အတြက္ ေ႕ရွဦးစြာ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ေမတၱာ
အခ်ိန္အနည္းငယ္ ပြားပါ။

၁။ အဟံံံ အေ၀ေရာ ေဟာမိိ၊
၂။ အဗ်ာပေဇၨာ ေဟာမိိ၊
၃။ အနီီေဃာ ေဟာမိိ၊
၄။ သုုခီီီ အတၱၱၱာနံံံ ပရိိဟရာမိိ။
၁။ ငါသည္ ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊
၂။ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
၃။ ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
၄။ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္ မိမိ၏ ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။

စိတ္ဓာတ္ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာ၍ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမ်ား စြမ္းအား
ႀကီးမားလာေသာအခါ အျခားသတၱ၀ါမ်ားကို ေျပာင္း၍ ေမတၱာ ပြားႏိုင္ပါ
သည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ဓာတ္ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၿပီးသူ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား အား
ေကာင္းၿပီးသူ အျခားသတၱ၀ါတစ္ေယာက္ကို အာ႐ုံယူ၍ ေမတၱာဘာ၀နာကို
မၿငိဳမျငင္ မပင္မပန္း လြယ္လြယ္ကူကူ ပြားမ်ားႏိုင္သူတို႔အဖို႔ကား ဤ မိမိကိုမိမိ
ေမတၱာပြားမႈမွာ အလြန္ႀကီး မလိုအပ္ပါ။ အျခားသတၱ၀ါတစ္ဦးကို
ေမတၱာစ်ာန္ဆိုက္ေအာင္ ေမတၱာပြားလိုပါက ေအာက္ပါ အစီအစဥ္အတိုင္းျပဳက်င့္ပါ။

ေမတၱာစ်ာန္အားထုတ္ပုံ
.................................
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ မိမိရရွိထားၿပီးသည့္ အာနာပါနစတုတၳ
စ်ာန္သမာဓိကိုျဖစ္ေစ၊ စြမ္းႏိုင္ပါက ၾသဒါတကသိုဏ္း စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကို
ျဖစ္ေစ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္တလက္လက္ ေတာက္ပလာသည့္တိုင္ေအာင္
တစ္ဖန္ျပန္၍ သမာဓိ ထူေထာင္ပါ။ ၾသဒါတကသိုဏ္း သမာဓိမွာ
ပို၍ ေကာင္းမြန္ေပ၏။

ယင္းသမာဓိႏွင့္ ယင္းလင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္တို႔၏
အကူအညီကိုရရွိေသာ၊ ယင္းသမာဓိတို႔၏ အားႀကီးေသာမွီရာ ဥပနိႆယ
ပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးမႈ အရွိန္အ၀ါ သတၱိထူးကို ဆက္ခံရေသာ
အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ေမတၱာဘာ၀နာသည္ ေခ်ာေမာလြယ္ကူလ်က္
ရွိေနမည္သာ ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမူ ယင္းစတုတၳစ်ာန္သမာဓိေၾကာင့္ အသင္
သူေတာ္ေကာင္း၏စိတ္ဓာတ္သည္ အနဂၤဏ-၀ိဂတူပကၠိေလသ = ရာဂ ေဒါသ
ေမာဟစသည့္ ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္လ်က္ ရွိ၏။

မုဒုဘူတ = ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလ်က္ ရွိ၏။ ကမၼနိယ = ထိုထို ဘာ၀နာမႈ၌
ပြားမ်ားဖုိ႔ရန္ အခန္႔သင့္ ျဖစ္ေန၏။ ပရိသုဒၶ-ပရိေယာဒါတ ထက္၀န္းက်င္မွ
ျဖဴစင္လ်က္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ ေတာက္ပေသာ အေရာင္အလင္း
လည္းရွိေန၏။ ဤကဲ့သို႔ေသာ စြမ္းအင္မ်ားက အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏
ေမတၱာဘာ၀နာကို လြယ္ကူေခ်ာေမာေအာင္ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း၌
ေမတၱာစြမ္းအင္မ်ား ျပည့္၀လာေအာင္ အားေပးကူညီလ်က္ ရွိေနေသာေၾကာင့္
ျဖစ္၏။

ထိုသို႔ လင္းေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မ်ား ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္
တလက္လက္ ေတာက္ပလာေသာအခါ အသင္သူေတာ္ေကာင္းကိုယ္တိုင္က
အလြန္ ခ်စ္ခင္ေလးစား ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ လိင္တူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို လွမ္း၍
အာ႐ုံယူပါ။ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ
လာေသာ လင္းေရာင္ျခည္သည္ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ၀န္းက်င္ပတ္ခ်ာ
ခပ္သိမ္းေသာ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ ျပန္႔ႏွံ႕ေနမည္သာ ျဖစ္၏။

 အသင္သူေတာ္ေကာင္း
က လွမ္း၍ အာ႐ုံယူလိုက္ေသာ ေမတၱာဘာ၀နာ၏အ႐ႈခံ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို
ထုိလင္းေရာင္ျခည္အတြင္း၌ ေတြ႕ျမင္ေနမည္သာ ျဖစ္၏။ ထိုသူေတာ္ေကာင္း
၏ ထိုင္ေနသည့္ပံု ရပ္ေနသည့္ပံု စသည္တို႔တြင္ မိမိအႏွစ္ၿခိဳက္ဆံုး စိတ္
အခ်မ္းသာဆံုးပံုကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ မိမိျမင္ဖူးေသာ ထိုသူေတာ္ေကာင္း၏ ႐ုပ္ပံု
တို႔တြင္ စိတ္အခ်မ္းသာဆံုး ျမင္ဖူးထားသည့္ပံုကို လွမ္းအာ႐ုံယူပါ။ မိမိႏွင့္
ေလးေတာင္ခန္႔ ငါးေတာင္ခန္႔တြင္ တည္ရွိေနေအာင္ အာ႐ုံယူပါ။

မိမိခ်စ္ခင္ေလးစားအပ္ေသာ လိင္တူ ဆရာသမားတစ္ဦးကိုျဖစ္ေစ ဆရာသမားႏွင့္ အလားတူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး-
ကိုျဖစ္ေစ လွမ္းအာ႐ုံယူပါ။ ထိုပုဂၢိဳလ္၏႐ုပ္ပံုမွာ မိမိျမင္ဖူးခဲ့စဥ္က စိတ္အၾကည္ႏူးဆံုးပံု ျဖစ္ပါေစ။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို
သို႔မဟုတ္ ထိုပုဂၢိဳလ္၏႐ုပ္ပုံကို လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးျဖင့္ ထိုးၾကည့္သည့္အခါ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ရသလို ျမင္ေအာင္
ၾကည့္ပါ။ ျပံဳးေနသည့္႐ုပ္ပံု တရားထိုင္ေနသည့္႐ုပ္ပုံ မတ္တတ္ရပ္ တရားႏွလံုးသြင္းေနသည့္႐ုပ္ပုံ စသည္တို႔တြင္
မိမိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ဆံုး႐ုပ္ပုံကို ျပန္၍ အာ႐ံုယူပါ။ အသက္ထင္ရွား ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထိုသူေတာ္ေကာင္းကို အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေတြ႕ျမင္ရ ျမင္ေတြ႕ေအာင္
ၾကည့္ပါ။ ျမင္ေသာအခါ ေအာက္ပါအတိုင္း ေမတၱာပြားပါ။

အယံံံ ၁။ အေ၀ေရာ ေဟာမိိ၊
၂။ အဗ်ာပေဇၨာ ေဟာမိိ၊
၃။ အနီီေဃာ ေဟာမိိ၊
၄။ သုုခီီီ အတၱၱၱာနံံံ ပရိိဟရာမိိ။
ဤသူေတာ္ေကာင္းသည္ ၁။ ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊
၂။ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊
၃။ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊
၄။ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္
မိမိ၏ ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။

ဤေမတၱာပြားနည္း ေလးခ်က္ကို သံုးေလးေခါက္ေလာက္ ပြားၾကည့္ပါ။
ထိုေနာင္ ထိုေမတၱာပြားနည္း ေလးမ်ဳိးတို႔တြင္ မိမိႏွစ္သက္ရာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို
ေရြးခ်ယ္ပါ။ ဥပမာ --- စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ --- ဟူေသာ ေမတၱာပြားနည္းကို
ေရြးခ်ယ္သည္ ဆိုပါစို႔။ ထိုသူေတာ္ေကာင္း၏ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္း၍ ျပံဳးရႊင္
ေနသည့္ပံုကို အာ႐ုံယူ၍ စိတ္ပါလက္ပါ ဤသူေတာ္ေကာင္းသည္ စိတ္ဆင္းရဲ
ကင္းပါေစ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစဟု ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေမတၱာပြားပါ။

ထိုပံု၌ ဘာ၀နာစိတ္သည္ အလြန္ၿငိမ္သက္စြာ ကပ္၍တည္လာပါက စ်ာန္အဂၤါမ်ား
ကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။ ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည့္
တိုင္ေအာင္ အစဥ္အတိုင္း ပြားမ်ားပါ။ ထိုေနာက္ အထက္ပါ ေမတၱာပြားနည္း
ေလးခ်က္လံုး၌ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၀ယ္ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည့္တိုင္ေအာင္
အစဥ္အတိုင္း ေမတၱာပြားပါ။

 ထိုသို႔ ပြားရာ၌ ေဘးရန္ ကင္းပါေစဟု
ေမတၱာပြားလွ်င္ ေဘးရန္ ကင္းေနသည့္ပံု၊ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစဟု ေမတၱာ
ပြားလွ်င္ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းေနသည့္ပံု၊ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစဟု ေမတၱာ
ပြားလွ်င္ ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းေနသည့္ပံု၊ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္
မိမိ၏ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစဟု ေမတၱာပြားလွ်င္ က်န္းက်န္းမာမာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္ မိမိ၏ခႏၶာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ေနသည့္ပံုမ်ား ေပၚေန
ပါေစ။ ယင္း ေမတၱာစ်ာန္ အသီးအသီး၌လည္း ၀သီေဘာ္ (၅)တန္ ႏိုင္နင္း
ေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ။

ပုဂိၢဳလ္ေလးဦးပြားပါ
..........................
ေအာင္ျမင္မႈရရွိေသာအခါ အလားတူပင္ ခ်စ္ခင္ေလးစားအပ္ေသာ
ပိယဂ႐ုဘာ၀နီယ လိင္တူပုဂၢိဳလ္တို႔၌ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေမတၱာကို
ပြားပါ။ အနည္းဆံုး (၁၀)ေယာက္ခန္႔ေလာက္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေမတၱာ
ပြားၿပီးေသာအခါ သိပ္ခ်စ္သည့္ အတိပၸိယသဟာယက လိင္တူ အသက္ရွင္ဆဲ
ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အာ႐ုံယူ၍ အလားတူပင္ ေမတၱာစ်ာန္မ်ား
ကို တတိယစ်ာန္သို႔တိုင္ေအာင္ ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားပါ။ ပိယဂ႐ုဘာ-
၀နီယပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အတိပၸိယပုဂၢိဳလ္၊ ဤပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ ေမတၱာခ်င္း ညီမွ်
ေအာင္ အားလံုး ပိယပုဂၢိဳလ္အရာ၌ပင္ တည္ေအာင္ ပြားမ်ားပါ။

ထိုေနာင္ မဇၩတၱ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ အနည္းဆံုး
(၁၀)ေယာက္ခန္႔ေလာက္ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အာ႐ုံယူ၍ အလား
တူပင္ တတိယစ်ာန္သို႔ အသီးအသီး ဆိုက္သည့္တိုင္ေအာင္ ေမတၱာပြားပါ။
ထိုပုဂၢိဳလ္အားလံုးတို႔သည္လည္း လိင္တူ အသက္ရွင္ဆဲပုဂၢိဳလ္တို႔သာ ျဖစ္ၾကပါ
ေစ။ ထိုေနာင္ ေ၀ရီ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္ = မုန္းသည့္ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ ေမတၱာပြားပါ။

ထိုသို႔ေမတၱာပြားရာ၌ အမုန္းဆုံးပုဂၢိဳလ္ကို ေနာက္ဆုံးထားကာ အနည္းငယ္
မေက်မနပ္ျဖစ္ဖူးသူကို ေရွးဦးစြာ ေမတၱာပြားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိပါက
ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္မ်ားကို တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အာ႐ုံယူကာ ေမတၱာဘာ၀နာ
ကမၼ႒ာန္းေရခ်မ္းျဖင့္ စ်ာန္ဆိုက္သည့္အထိ ပက္ဖ်န္းေပးပါ။ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း၌
ေမတၱာပြားနည္း ေလးနည္းလံုး၀ယ္ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည့္ တိုင္ေအာင္
ေမတၱာပြားပါ။ အားလံုး လိင္တူ အသက္ရွင္ဆဲပုဂၢိဳလ္တို႔သာ ျဖစ္ၾကပါေစ။

အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အဖို႔ ရန္သူဟူသည္ မရွိ၊ မုန္းသည့္ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ မရွိ၊ မဟာပုရ
ိသဇာတ္ ရွိေတာ္မူၾကကုန္ေသာ အေလာင္းေတာ္တို႔၏ စိတ္ထားမ်ဳိးရွိ
သျဖင့္ နႏၵိယေမ်ာက္မင္းကဲ့သို႔ မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ကို ျပဳကုန္ေသာ သူတစ္
ပါးတို႔အေပၚ၌ေသာ္လည္း ေ၀ရီဟူေသာ အမွတ္သညာသည္ပင္ ျဖစ္ေပၚ၍
မလာ၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ကို ရွာၾကံ၍ ေမတၱာပြားရန္ မလိုပါ။ ေ၀ရီ
ရွိသူသည္ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္၌ ေမတၱာပြားပါ။ (မဟာဋီ၊၁၊၃၅၄။)

(၁) ပိယပုဂၢိဳလ္ (၂) အတိပၸိယပုဂၢိဳလ္ (၃) မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ (၄) ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္
ဟု ေမတၱာဘာ၀နာ၏ အ႐ႈခံပုဂၢိဳလ္အုပ္စု (၄)စု ရွိ၏။ ေကာ႒ာသ (၄)ခုဟု
ေခၚဆို၏။ ေမတၱာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္
သည္ ေကာ႒ာသ တစ္ခုတစ္ခု၌ မိမိ၏ ဘာ၀နာစိတ္ကို ႏူးညံ့ေအာင္၊ထိုထို
ဘာ၀နာမႈ၌ ခံ့ညားေအာင္ျပဳၿပီးမွ (တတိယစ်ာန္သို႔ဆိုက္ေအာင္ ပြားၿပီးမွ)
အျခားအျခားေသာ ေကာ႒ာသ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို ေရွး႐ႈေဆာင္ယူပါ။ စ်ာန္
စိတ္ကို ျဖစ္ေစပါ။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂၈၉။ မဟာဋီ၊၁၊၃၅၄။)

သီမာသေမၻဒ = ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခားကို ၿဖိဳဖ်က္ျခင္း
..............................................................
၁။ ပိယမနာပဂ႐ုဘာ၀နီယ = ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေလးစားထိုက္ေသာ ကုသိုလ္
တရားကို တိုးပြားေစတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္၊
၂။ အတိပၸိယသဟာယက = အလြန္ခ်စ္ခင္အပ္ေသာ အေဆြခင္ပြန္း
အေပါင္းအေဖာ္ပုဂၢိဳလ္၊
၃။ မဇၩတၱ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္၊
၄။ ေ၀ရီ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္ မုန္းသည့္ပုဂၢိဳလ္၊
ဤပုဂၢိဳလ္ ေလးမ်ဳိးတို႔၌ ေမတၱာစ်ာန္ကို တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည့္
တိုင္ေအာင္ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ပြားမ်ားၿပီးေသာအခါ ပိယမနာပဂ႐ုဘာ၀နီယ
ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အတိပၸိယသဟာယကပုဂၢိဳလ္တို႔အေပၚ၌လည္း ေမတၱာခ်င္း ညီမွ်
သြားသျဖင့္ ပိယပုဂၢိဳလ္အရာ၌သာ တည္သြားေသာအခါ ---
၁။ အတၱ = မိမိကိုယ္၊
၂။ ပိယ = ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေလးစားအပ္သူ + အလြန္ခ်စ္ခင္အပ္သူ၊
၃။ မဇၩတၱ = မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္၊
၄။ ေ၀ရီ = ရန္သူပုဂၢိဳလ္ မုန္းသည့္ပုဂၢိဳလ္၊
ဤ ပုဂၢိဳလ္ေလးဦးတို႔အေပၚ၌ ေမတၱာစိတ္ကို ညီမွ်ေအာင္ ျပဳက်င့္ပါ။
၁။ ဤပုဂၢိဳလ္ကား အတၱပုဂၢိဳလ္၊
၂။ ဤပုဂၢိဳလ္ကား ပိယပုဂၢိဳလ္၊
၃။ ဤပုဂၢိဳလ္ကား မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္၊
၄။ ဤပုဂၢိဳလ္ကား ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ဟု
ဤကဲ့သို႔ေသာ ပိုင္းျခားကန္႔သတ္ခ်က္ ကင္းေအာင္ ေမတၱာစိတ္ထား-
ခ်င္း ညီမွ်ေအာင္ ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပါ။ ထိုသို႔ ေမတၱာပြားရာ
၌ မိမိကိုယ္ကို အာရံုျပဳ၍ပြားခဲ့ေသာ္ စ်ာန္သို႕ကားမဆိုက္ေရာက္ႏိုင္။
သို႔ေသာ္ ဤအပိုင္း၌ကား အတၱ ပိယ မဇၩတၱ ေ၀ရီဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္အပိုင္း
အျခားကင္းေအာင္ = ညီမွ်ေသာ ေမတၱာစ်ာန္စိတ္ခ်ည္း အဆက္မျပတ္
ျဖစ္ေအာင္ ပြားမ်ားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ေမတၱာစိတ္ထားခ်င္း ညီမွ်ခဲ့ေသာ္ သီမာ
သေမၻဒ = ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခားကို ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီးႏိုင္ၿပီ ျဖစ္၏။ ယင္း သီမာ
သေမၻဒ အလို႔ငွာသာ မိမိကိုယ္ကို ေမတၱာပြားျခင္း ျဖစ္၏။
ေရွးဦးစြာ မိမိရရွိထားၿပီးေသာ (အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ ၾသဒါတ
ကသိုဏ္းစတုတၳစ်ာန္) သမာဓိတို႔ကို ျပန္လည္၍ ထူေထာင္ပါ။ လင္းေရာင္
ျခည္စြမ္းအင္မ်ား အားေကာင္းလာေသာအခါ အခ်ိန္အနည္းငယ္ခန္႔ (မိနစ္ပိုင္း
စကၠန္႔ပိုင္းေလာက္) မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေမတၱာပြားပါ။ ထိုေနာင္ ပိယပုဂၢိဳလ္
တစ္ဦးကို အာ႐ုံယူ၍ တတိယစ်ာန္သို႔ဆိုက္ေအာင္ ေမတၱာပြားပါ။ ထိုေနာင္
အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို အာ႐ုံယူ၍ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္
ေမတၱာပြားပါ။ ထိုေနာင္ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို အာ႐ုံယူ၍ တတိယစ်ာန္သို႔
ဆိုက္ေအာင္ ေမတၱာပြားပါ။
ထိုေနာင္ အတၱ = မိမိကိုယ္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ အလားတူ ေမတၱာပြားပါ။
ထိုေနာင္ ေနာက္ထပ္ အျခားပိယပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို ၊ထိုေနာင္ ေနာက္ထပ္
အျခား မဇၩတၱပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို၊ ထိုေနာင္ အျခားေ၀ရီပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကို အာ႐ုံ
ယူ၍ အလားတူပင္ ေမတၱာပြားပါ။ ထိုသို႔ပြားရာ၌ ပိယ-မဇၩတၱ-ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္
တို႔ကို ေမတၱာပြားရာ၌ကား ပုဂၢိဳလ္တိုင္း၌ ေမတၱာစ်ာန္ကို တတိယစ်ာန္သို႔
ဆိုက္ေအာင္ ေမတၱာပြားပါ။ ေမတၱာပြားနည္း ေလးမ်ဳိးလံုး၌ တတိယစ်ာန္သို႔
ဆိုက္ပါေစ။
ဤနည္းအားျဖင့္ ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္တို႔၌ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္
ေယာက္ ေျပာင္းလဲ၍ အတၱ၊ ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီ၊ အတၱ၊ ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီ
ဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္စဥ္ျဖင့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ေမတၱာ ဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားပါ။ ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားေနေသာ ေမတၱာစိတ္ခ်ည္း ျဖစ္ေအာင္
ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္တို႔၌ ညီမွ်ေသာ ေမတၱာစ်ာန္စိတ္ခ်ည္း ျဖစ္ေအာင္
ေလ့က်င့္ပါ။ ညီမွ်ေသာ ေမတၱာစိတ္ထား ရွိေအာင္ ညီမွ်ေသာ ေမတၱာစ်ာန္ကို
ရရွိေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္ခဲ့ေသာ္ သီမာသေမၻဒ = ပုဂၢိဳလ္ အပိုင္းအျခားကို ၿဖိဳခဲြ
ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၿပီ။ ပုဂၢိဳလ္အပိုင္းအျခား ကင္းေပၿပီ။

ေမတၱာအက်ဳိး (၁၁) ပါး
.................................
ရဟန္းတို႔ ...ဆန္႔က်င္ဘက္တရားတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္
ေသာေၾကာင့္ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ အမည္ရေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ႐ုိေသ
သျဖင့္ မွီ၀ဲအပ္သည္ရွိေသာ္၊ တိုးပြားေစအပ္သည္ရွိေသာ္ç ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ
အေလ့အလာ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္၊ စီးနင္းလိုက္ပါရန္ ကၿပီးေသာယာဥ္ကဲ့သို႔
ျပဳအပ္ၿပီးသည္ရွိေသာ္ တည္ရာ၀တၳဳကဲ့သို႔ ျပဳအပ္ၿပီးသည္ရွိေသာ္၊ တည္တံ့
ခိုင္ခံ့ေအာင္ စြဲျမဲစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္သည္ရွိေသာ္၊ ၀သီေဘာ္သို႔ေရာက္
ေအာင္ ေလ့လာအပ္ၿပီးသည္ရွိေသာ္၊ လြန္စြာ အသင့္အားထုတ္အပ္ၿပီး
ေကာငး္ စြာျပည့္စုံအပ္ျပိးေသာ္(၁၁)မ်ဳးိ ေသာ အက်ဳးိ တရားကို
မခြ်တ္ဧကန္ ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္ကုန္၏။

အဘယ္ (၁၁)မ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ ---
၁။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရ၏။
၂။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရာမွ ႏိုးရ၏။
၃။ အိပ္မက္ဆိုးကို မျမင္မက္။
၄။ လူတို႔၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ခံရ၏။
၅။ သားရဲဘီလူးတို႔၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ခံရ၏။
၆။ နတ္တို႔သည္ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏။
၇။ ထို ေမတၱာပြားမ်ားေသာသူအား မီး၊ အဆိပ္၊ လက္နက္တို႔သည္ မစြဲ
မက် မဖ်က္ဆီးႏိုင္။
၈။ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ ဘာ၀နာစိတ္သည္ လ်င္ျမန္စြာ တည္ၾကည္၏။ (သမာဓိကို
ရလြယ္၏။)
၉။ မ်က္ႏွာအေရအဆင္းသည္ ၾကည္လင္၏။
၁၀။ မေတြမေ၀ ေသရ၏။
၁၁။ အလြန္ျမတ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ကို ထိုးထြင္း၍ မသိႏိုင္ေသာ္ ျဗဟၼာ့
ျပည္သို႔ လားေရာက္ရ၏။ (အံ၊၃၊၅၄၂။)

အိပ္ႏိုး ခ်မ္းသာ၊ ယုတ္မာမမက္၊ ႏွစ္သက္လူနတ္၊ ေစာင့္မွတ္နတ္မ်ား၊
ဆိပ္ကားမႏွံ႕၊ စိတ္ပ်ံ႕တည္ၾကည္ ၊ ရႊင္သည္မ်က္ႏွာ၊ ေသခါ မေတြ၊ လားေလ
ျဗဟၼာ၊ ဆယ့္တစ္ခါဟု၊ ေမတၱာနိသင္၊ က်ဳိးဆက္ထင္သည္၊ ရွင္လူအမ်ား
က်င့္ရာေသာ္။ (ျပည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး-၀ိသုဒၶိမဂ္နိႆယ၊၂၊၃၃၂။)

အေနာဓိေသာ ၊ ၾသဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ
............................................................
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ပဋိသမၻိဒါမဂၢပါဠိေတာ္ (၃၁၄)၌ လာရွိသည့္အတုိင္း ---
၁။ အေနာဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၅)မ်ဳိး၊
၂။ ၾသဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၇)မ်ဳိး၊
၃။ ဒိသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၁၀)မ်ဳိး၊
ဤေမတၱာဘာ၀နာတို႔ကို ဆက္လက္၍ ပြားႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ေပသည္။(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၀၂။)

အထက္ပါ အေနာဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ စေသာ
ေမတၱာဘာ၀နာတို႔ကား အတၱ, ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္အပိုင္း
အျခားကို ၿပိဳေအာင္ ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီးႏိုင္သျဖင့္ ပိယ၊ မဇၩတၱ။ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္တို႔၌
အပၸနာစ်ာန္သို႔ဆိုက္ေအာင္ ေရာက္အပ္ၿပီး ရအပ္ၿပီးေသာ အပၸနာေမတၱာ
စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌သာလွ်င္ ၿပီးစီး ျပည့္စံုႏိုင္၏ဟု သိရွိပါေလ။(၀ိသုဒၶိ၊၁၊၃၀၂။)

ဤ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသကား -- သေဗၺ သတၱာ အေ၀ရာ ေဟာႏၲ ဳ --
ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းလိုေသာ ေယာဂီ
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ဦးထိပ္ရြက္ပန္ဆင္လ်က္ ႐ုိေသစြာ လိုက္နာျပဳက်င့္
သင့္ေသာ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အေနာဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၅) မ်ဳိး
ရည္ၫႊန္းပိုင္းျခားျခင္းမရွိ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစအပ္ေသာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ(၅)မ်ဳိး ----

၁။ သေဗၺၺၺ သတၱာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ခႏၶာ (၅)ပါး၌ ၿငိကပ္တြယ္တာျခင္း
ရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္။
၂။ သေဗၺၺၺ ပါဏာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ၀င္သက္ ထြက္သက္ ရွိၾက
ကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္။
၃။ သေဗၺၺၺ ဘူူတာ =  ခပ္သိမ္းကုန္ေသာကံ ကိေလသာေၾကာင ့္ ထင္ရွား
 ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္။
၄။ သေဗၺၺၺ ပုဂၢလာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ငရဲ၌ က်ေရာကျ္ခငး္ သေဘာ
ရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္။
၅။သေဗၺ အတၱဘာ၀ပရိယာပႏၷာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ခႏၶာကိုယ္
အတၱေဘာ၌ အက်ဳံး၀င္ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္။

ၾသဓိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၇) မ်ဳိး
ရည္ၫႊန္းပိုင္းျခားျခင္း ရွိေသာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစအပ္ေသာ ေမတၱာ ေစေတာ
၀ိမုတၱိ (၇)မ်ဳိး ----
၁။ သဗၺၺာ ဣတၳိိေယာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္။
၂။ သေဗၺ ပုုရိသာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အမ်ဳိးသားတို႔သည္။
၃။ သေဗၺၺၺ အရိိယာ =  ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အရိယာပုဂိၢဳလ္တို႔သည္။
၄။ သေဗၺၺၺ အနရိိယာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အရိယာမဟုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္။
၅။ သေဗၺၺၺ ေဒဝါ= ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္။
၆။ သေဗၺၺၺ မႏုုႆာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ လူသားတို႔သည္။
၇။ သေဗၺၺၺ ၀ိိနိိပါတိကာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အပါယ္သား သတၱ၀ါတို႔သည္။

ေမတၱာပြားပံုစနစ္
.......................
ေရွးဦးစြာ ၾသဒါတကသိုဏ္းစတုတၳစ်ာန္သို႔ ဆိုက္သည့္တိုင္ေအာင္
သမာဓိကို ျပန္လည္ ထူေထာင္ပါ။ အတၱ၊ပိယ၊ မဇၩတၱ၊ ေ၀ရီပုဂၢိဳလ္တို႔၌
ေမတၱာစိတ္ထားခ်င္း ညီမွ်ေအာင္ ေမတၱာစ်ာန္ကို (အထက္တြင္ ေရးသားတင္
ျပခဲ့သည့္အတိုင္း) ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ၀င္စားပါ။

 ေမတၱာခ်င္းညီမွ်၍ အပိုင္းအျခား ကင္းေသာအခါ မိမိစြမ္းႏိုင္သမွ် ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္
တစ္ခုအတြင္း၌ သို႔မဟုတ္ အိမ္ပရိ၀ုဏ္ တစ္ခုအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ သတၱ၀ါ
အားလံုးကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူပါ။ ထိုအခ်ိန္အခါ၀ယ္ အသင္ သူေတာ္ေကာင္း
၏ ေမတၱာဘာ၀နာတည္းဟူေသာ သမထဘာ၀နာစိတ္ေၾကာင့္လည္း လင္း
ေရာင္ျခည္မ်ားသည္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ ေတာက္ပေနမည္သာ
ျဖစ္ေပသည္။

 ထိုလင္းေရာင္ျခည္၏ အကူအညီျဖင့္ မိမိပိုင္းျခားထားသည့္
နယ္ေျမအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ သတၱ၀ါအားလံုးကို လွမ္း၍ အာ႐ုံယူလိုက္
ေသာအခါ ယင္းသတၱ၀ါအားလံုးကို ယင္းလင္းေရာင္ျခည္ေအာက္တြင္ ထင္
ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေနပါေစ။ ယင္းသို႔ ေတြ႕ျမင္ေသာအခါမွ အေနာဓိေသာဖရ
ဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၅)မ်ဳိး ၾသဒိေသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ
၀ိမုတၱိ (၇)မ်ဳိး ႏွစ္ရပ္ေပါင္း (၁၂)မ်ဳိးေသာ ေမတၱာတို႔ကို ဆက္လက္၍ ပြားပါ။
ထိုသို႔ပြားရာ၌ ယင္း (၁၂)မ်ဳိးတို႔၌ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးလွ်င္ ေမတၱာပြားနည္း (၄)မ်ဳိးစီ
ရွိျပန္သျဖင့္ (၁၂ × ၄ = ၄၈) မ်ဳိးေသာ ေမတၱာပြားနည္းတို႔ကို ပြားမ်ားရမည္
ျဖစ္သည္။ ပြားပံုမွာ --- ဤသို႔ ျဖစ္၏။

၁။ သေဗၺ သတၱၱာ
(က) အေ၀ရာ ေဟာႏၲ ဳ၊၊
( ခ ) အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၲ ဳ၊၊
( ဂ ) အနီဃာ ေဟာႏၲ ဳ၊၊
(ဃ) သုုခီ အတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ၊

၁။ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ခႏၶာ (၅)ပါး၌ ၿငိကပ္တြယ္တာျခင္း ရွိၾကကုန္ေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္ ---
(က) ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ။ (တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ ပြားပါ၊၊)
( ခ ) စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းၾကပါေစ။ (တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ ပြားပါ၊၊)
( ဂ ) ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းၾကပါေစ။ (တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ ပြားပါ၊၊)
(ဃ) က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္ မိမိတို႔၏ ခႏၶာ၀န္ကို
ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။ (တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေအာင္ ပြားပါ၊၊)

ဤသို႔ ေမတၱာ (၄)ခ်က္ပြားရာ အခ်က္တိုင္း၌ တတိယစ်ာန္သို႔ ဆိုက္
ေရာက္ပါေစ။ ေမတၱာစ်ာန္၏ အ႐ႈခံအာ႐ုံျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါအားလံုးကိုလည္း
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဉာဏ္လင္းေရာင္ျခည္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ေနပါေစ။ ေအာင္ျမင္မႈ
ရရွိလာေသာအခါ သေဗၺ ပါဏာ - ၌လည္း အလားတူပင္ (၄)ခ်က္ ပြားပါ။

တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၌ တတိယစ်ာန္သို႔ ေပါက္ပါေစ။ အလားတူပင္ (၄)ခ်က္
ပြားပါ။ အလားတူပင္ သေဗၺ ဘူတာ - စသည့္ ၾကြင္းက်န္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၌
လည္း (၄)ခ်က္စီပင္ ဆက္လက္၍ ေမတၱာပြားပါ။ သဗၺာ ဣတၳိေယာ =
အမ်ဳိးသမီးအားလံုးတို႔သည္ဟု ေမတၱာပြားရာ၌ မိမိပိုင္းျခားထားေသာ နယ္ေျမ
အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးအားလံုးတို႔ကို လင္းေရာင္ျခည္ေအာက္
တြင္ ျမင္ေတြ႕ေနပါေစ။

 သေဗၺ ပုရိသာဟု ေမတၱာပြားရာ၌လည္း အမ်ဳိးသား
အားလံုးကို ျမင္ေတြ႕ေနပါေစ။ သေဗၺ ေဒ၀ါဟု ပြားရာ၌ မိမိပိုင္းျခားထားသည့္
နယ္ေျမအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ နတ္အားလံုးကို၊ သေဗၺ မႏုႆာဟု ပြားရာ၌
လည္း အလားတူပင္ လူသားအားလံုးကို, သေဗၺ ၀ိနိပါတိကာဟု ပြားရာ၌
လည္း အလားတူပင္ မိမိပိုင္းျခားထားသည့္ နယ္ေျမအတြင္း၌ တည္ရွိေသာ
အပါယ္သား သတၱ၀ါအားလံုးကို ဉာဏ္ျဖင့္ ငံုႏိုင္သမွ် ျခံဳငံု၍ ႐ႈပါ။ ဤ
(၄၈)မ်ဳိးေသာ ေမတၱာတို႔ကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ပါ။

ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ တစ္ခုအတြင္း၌ သို႔မဟုတ္ အိမ္ပရိ၀ုဏ္ တစ္ခုအတြင္း၌ ေအာငျ္မင္
ရရိွေသာအခါ ေက်ာငး္ဝိုင္းတစ္ဝိုင္းလးုံ ေက်ာငး္ကုိ
တစ္ခုလံုး အတြင္း၌ (၄၈)မ်ဳိး၊ ေက်ာင္းတိုက္ (၂)တိုက္ အတြင္း၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
ဤသို႔စသည္ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ေမတၱာစ်ာန္ကို ျဖန္႔ၾကက္ပါ။

ရြာတစ္ရြာ၊တစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ႏွစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ျပည္နယ္ တစ္ခု၊ ျပည္နယ္ ႏွစ္ခု၊ တစ္ျပည္လံုး၊
တစ္ကမၻာလံုး (၃၁)ဘံုလံုး - ဤသို႔စသည္ျဖင့္ (၄၈)မ်ဳိးစီ တျဖည္းျဖည္း
ျဖန္႔ၾကက္၍ ႐ႈပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေသာအခါ အနႏၲစၾက၀ဠာသို႔တိုင္ေအာင္
(၄၈)မ်ဳိးေသာ ေမတၱာဘာ၀နာတို႔ကို ျဖန္႔ၾကက္၍ ႐ႈပါ။ ထိုေနာင္ ဒိသာဖရ
ဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၁၀)မ်ဳိးသို႔ ေျပာင္း႐ႈပါ။

ဒိသာဖရဏာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ (၁၀) မ်ဳိး
...........................................................
အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာတို႔၌ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစအပ္ေသာ ေမတၱာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ
(၁၀)မ်ဳိး ---
၁။ အေရွ႕အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၂။ အေနာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၃။ ေတာင္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၄။ ေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၅။ အေရ႕ ွေတာင္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၆။ အေနာက္ေတာင္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၇။ အေနာက္ေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၈။ အေရ႕ ွေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၉။ အထက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး၊
၁၀။ ေအာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ (၄၈)မ်ဳိး။

အားလံုးေပါင္းေသာ္ အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာ၌ (၁၀×၄၈ = ၄၈၀)
ျဖစ္၏။ အထက္တြင္ အနႏၲစၾက၀ဠာသို႔တိုင္ေအာင္ သတၱ၀ါအားလံုးကို ျခံဳငံု၍
ျဖန္႔ၾကက္ကာ ပြားမ်ားထားအပ္ေသာ (၄၈)မ်ဳိးေသာ ေမတၱာႏွင့္ ဤ (၄၈၀)
တို႔ကို ေပါင္းေသာ္ (၅၂၈)သြယ္ ေမတၱာ ျဖစ္၏။

ဤဒိသာဖရဏာ ေစေတာ၀ိမုတၱိ ေမတၱာကို ပြားရာ၌ အေ႕ရွတည့္တည့္
အရပ္မ်က္ႏွာဘက္၌ တည္ရွိေသာ အနႏၲစၾက၀ဠာသို႔တိုင္ေအာင္ သတၱ၀ါ
အားလံုးကို အာ႐ုံယူ၍ ယင္းသတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ကို လင္းေရာင္ျခည္၏
ေအာက္၌ ေတြ႕ျမင္ေနေသာအခါမွ (၄၈)မ်ဳိးေသာ ေမတၱာဘာ၀နာတို႔ကို
စီးျဖန္းပါ။ အေနာက္အရပ္မ်က္ႏွာ စသည့္ ၾကြင္းက်န္ေသာ အရပ္မ်က္ႏွာတို႔
၌လည္း နည္းတူပင္ ႐ႈပါ။

 ေအာင္ျမင္မႈရရွိေသာအခါ ေမတၱာသုတၱန္ စသည္တို႔၌
လာရွိေသာ ေမတၱာပြားနည္းမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္၍ ပြားမ်ားႏိုင္
ေပသည္။ ဤသို႔ (၅၂၈)သြယ္ေသာ ေမတၱာတို႔ကို စနစ္တက် ပြားမ်ားႏိုင္
ေသာအခါ အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ေမတၱာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းသည္
ေအာက္ပါ ဘုရားေဟာေဒသနာေတာ္ႏွင့္ အံ၀င္ခြင္က်ေနသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏
အလိုေတာ္က်အတိုင္း ပြားမ်ားေနသည္ကို အသင္သူေတာ္ေကာင္းကိုယ္တိုင္
သိရွိေပလိမ့္မည္။(ဒီ၊၁၊၂၃၄။)

ထိုေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ တစ္ခုေသာ
အရပ္မ်က္ႏွာကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစ၍ ေန၏။ ထို႔အတူ ႏွစ္ခုေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာကိုç
သံုးခုေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာကို၊ ေလးခုေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစ၍
ေန၏။

ဤနည္းျဖင့္ အထက္ ေအာက္ ဖီလာ အလံုးစံုေသာ အရပ္မ်က္ႏွာတို႔၌
ရွိေသာ သတၱ၀ါအားလံုးကို မိမိႏွင့္အတူျပဳ၍ သတၱ၀ါအားလံုး ပါ၀င္ေသာ
သတၱေလာကကို ျပန္႔ေျပာေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ရန္မရိွေသာ ၿငိဳျငင္ျခင္း မရွိေသာ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစလ်က္ေန၏။ (ဒီ၊၁၊၂၃၄။)

ေမတၱာစ်ာန္၏ နက္နဲေသာရွဳကြက္
-------------------------------------
ေမတၱာစ်ာန္ပြားမ်ားရာ၌ မိမိရရွိထားေသာသမာဓိလင္းေရာင္ျခည္အကူအညီျဖင့္ ထိုထိုေသာသတၱဝါတို႕အား ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္သိျမင္ေအာင္ရွဳပြားပါက ေမတၱာစ်ာန္၏ အစြမ္းသည္ပို၍ ထက္ျမတ္လွပါတယ္ ။

သေဗၺၺၺ မႏုုႆာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ လူသားတို႔သည္ ဆိုရ၌ လြယ္ကူေကာင္းလြယ္ကူႏိုင္သလို ၊
သေဗၺၺၺ ေဒဝါ= ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္ ကား ျမင္နိုင္ဖို႕ခဲရင္းပါတယ္ ။

ရွဳပုံကား- အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္ကို
ဝင္စားျပီး မိမိႏွစ္သက္ေသာ ကသိုဏ္းတစ္ခုခုကို စတုတၳစ်ာန္အထိ ပြားမ်ားပါ ။ ထိုေနာက္မိမိ၌ သမာဓိ၏ လင္းေရာင္ျခည္တို႕သည္ အရပ္မ်က္ႏွာအရပ္ရပ္သို႕တိုင္ေအာင္ ထက္ဝန္းက်င္ျပန္႕ႏွံ႕၍ ေနေပမယ္ ။ ( မွတ္ခ်က္- ထိုသည္တြင္ မိမိရွဳပြားေနေသာ အာရံုတစ္ေနရာမွ လင္းေရာင္ျခည္တို႕သည္ ထက္ဝန္းက်င္ျပန္႕ႏွံ႕၍ေနျခင္းျဖစ္သည္ ၊ အလင္းကိုကစား၍ ဟိုကိုေစလြတ္လိုက္ ဒီကိုေစလြတ္လိုက္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းကားသမာဓိ၏ အရာမဟုတ္သည္ကိုသတ္ိျပဳပါ ။)

ထိုေနာက္မိမိရွဳပြားေနေသာ ေနရာ၏ အနီးအပါးက သစ္ပင္တစ္ပင္အား လွမ္း၍အာရံုယူၾကည့္ပါ ။ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ျမင္လာပါက ေဒဝတာတို႕အားေတြ႔ျမင္လိုစိတ္ျဖင့္ ဘာဝနာစြမ္းရည္ကို တိုးျမင့္၍ရွဳပြားပါက ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။ အထက္နတ္၊ျဗဟၼာမ်ားလည္းဆက္လက္ရွဳပါ။တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ေစ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေစေတြ႔ျမင္ပါက သေဗၺၺၺ ေဒဝါ= ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္   အေ၀ရာ ေဟာႏၲ ဳ  စသည္ျဖင့္ ေမတၱာစ်ာန္ကို ပြားမ်ားပါ ။

သေဗၺၺၺ ၀ိိနိိပါတိကာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အပါယ္သား သတၱ၀ါတို႔သည္ကား ေရွ႕ကကဲ့သို သမာဓိအဆင့္ဆင့္ျပဳလုပ္၍ မိမိတရားထိုင္ရာေအာက္သို႕ အနည္းငယ္စိတ္ညြန္႔၍  အပါယ္သား သတၱ၀ါတို႔အား ျမင္ေတြ႔လိုစိတ္နွင့္ ရွဳပြားပါက တစ္စိတ္တစ္ေဒသေသာ္လည္းေကာင္း  စသည္ျဖင့္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။ထိုေနာက္ သေဗၺၺၺ ၀ိိနိိပါတိကာ = ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အပါယ္သား သတၱ၀ါတို႔သည္ အေ၀ရာ ေဟာႏၲ ဳ  စသည္ျဖင့္ ေမတၱာစ်ာန္ကို ပြားမ်ားပါ ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment