Choose Fonts Here
Tuesday, March 22, 2016
အာရံု၏ ေစရာ
ကံ, ကမၼနိမိတ္, ဂတိနိမိတ္ဆုိတဲ့ အာ႐ံုေတြႏွင့္ အတိတ္အေၾကာင္း
တရားေတြကို ရွာေဖြမႈဟာ ဘယ္လို သက္ဆိုင္ပါသလဲလုိ႔ေတာ့ ေမးစရာရွိ
တယ္။ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ သက္ဆိုင္သလဲ? အက်ဳိးေပးေတာ့မည့္
ကံရဲ႕ စြမ္းအင္သတၱိေၾကာင့္ ဒီနိမိတ္ေတြက ထင္လာတာျဖစ္ေတာ့ သခၤါရ
ကံေတြကို ရွာေဖြတဲ့အပုိင္းမွာ ဒီနိမိတ္ေတြက အဓိကေသာ့ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေန
တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီနိမိတ္သံုးမ်ဳိးအေၾကာင္းကိုေတာ့ နည္းနည္းထပ္ေျပာမယ္။
ဂတိနိမိတ္ဆိုတ ာကေတာ ့ လူသားေတြအတြက္ ကြက္ၿပီး ေျပာ
ရလွ်င္ေတာ့ မိမိပဋိသေႏၶ တည္ေနရေတာ့မည့္ မိခင္ရဲ႕ ကမၺလာနီ အေရာင္
အဆင္းရွိတဲ့ သားအိမ္နိမိတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂတိနိမိတ္ထင္ေနတဲ့ ေယာဂီက
ဒီကမၺလာနီအေရာင္အဆင္းရွိတဲ့ အေရာင္အဆင္းတစ္ခုကို ေသခါနီးကာလ
မရဏာသႏၷေဇာအခုိက္မွာ ျမင္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒီဂတိနိမိတ္အာ႐ံုထင္တဲ့
ေယာဂီကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အေရအတြက္ နည္းပါးတာကို ေတြ႕ရပါ
တယ္။
ကမၼနိမိတ္ - ကမၼနိမိတ္ကလည္း လူသားေတြအတြက္ ကြက္ၿပီး ေျပာ
မယ္ဆိုလွ်င္ - အကယ္၍ ဒါနကံက အက်ဳိးေပးေတာ့မည့္ ေယာဂီဆုိလွ်င္
မိမိရဲ႕ ဒါန၀တၳဳ အစုစုေတြကိုလည္း ေသခါနီးကာလမွာ မရဏာသႏၷေဇာက
ျမင္ေနတယ္၊ သိေနတယ္။ အလွဴခံျဖစ္တဲ့ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္အာ႐ံု ေစတီ
ေတာ္အာ႐ံု ရဟန္းသံဃာေတာ္စတဲ့ အာ႐ံုေတြကိုေသာ္လည္း ေသခါနီးကာလ
မွာ မရဏာသႏၷေဇာက ျမင္ေနတတ္တယ္၊ သိေနတတ္တယ္။
အကယ္၍ သီလကံက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ မိမိသီလေစာင့္ထိန္း
ေနတဲ့ပံုေတြ သီလေစာင့္ထိန္းခဲ့တဲ့ ေနရာေတြ စတဲ့ အာ႐ံုေတြက မရဏာသႏၷ
အခါမွာ လာထင္ေနတတ္တယ္။ အကယ္၍ ဘာ၀နာကံက အက်ဳိးေပးေတာ့
မယ္ဆိုလွ်င္လည္း အဲဒီဘာ၀နာကံရဲ႕ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြက ေသခါနီးမွာ လာထင္ေနတတ္တယ္။
ဥပမာ- အာနာပါနကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေနတဲ့ ပရိကမၼ
သမာဓိေဇာ သို႔မဟုတ္ ဥပစာရသမာဓိေဇာေစတနာတုိ႔က အက်ဳိးေပးေတာ့
မည္ ဆုိလွ်င္လည္း အာနာပါနပဋိဘာဂနိမိတ္ေတြ လာထင္ေနတတ္တယ္။
ေသခါနီးကာလမွာ ဒီအာနာပါနကုိပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႐ႈေနတတ္တယ္။
ဒီအာနာပါနပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုပဲ မရဏာသႏၷေဇာႏွင့္တကြေသာ စိတ္ေတြက
သိေနတတ္တယ္၊ အာ႐ံုျပဳေနတတ္တယ္။
အကယ္၍ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကံေတြက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္ဆုိလွ်င္
ေတာ့ အဲဒီ၀ိပႆနာ သခၤါရတရားေတြက တစ္နည္းေျပာလွ်င္ေတာ့ ၀ိပႆနာ
ဉာဏ္ ျပဓာန္းေနတဲ့ ၀ိပႆနာမေနာဒြါရိကေဇာ၀ီထိ နာမ္တရားစုေတြက
႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရတရားတို႔ရဲ႕ အနိစၥအခ်က္၊ ဒုကၡအခ်က္၊ အနတၱအခ်က္
တုိ႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အျခင္းအရာကို အာ႐ံုျပဳေနၾကပါတယ္။
ကံအာ႐ံု - အကယ္၍ ကံအာ႐ံု ထင္ခဲ့မယ္ဆုိလွ်င္ေတာ့ အဲဒီကံကုိ
အသစ္တစ္ဖန္ျပဳေနတဲ့ အေနအထားႏွင့္ လာထင္ေနတတ္တယ္။ သကၤန္းလွဴ
ခဲ့တဲ့ ဒါနကံက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ အသစ္တစ္ဖန္ သကၤန္းေတြကို
ထပ္လွဴေနတဲ့ ပံုစံအေနအထားျဖင့္ ေသခါနီးကာလမွာ လာထင္ေနတတ္
တယ္။ ေစတီေတာ္အား ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီမီးလွဴတဲ့ကံက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္
ဆုိလွ်င္လည္း အသစ္တစ္ဖန္ ထပ္ၿပီး အလားတူ လွဴေနတဲ့ အျခင္းအရာအား
ျဖင့္ ထင္ေနတတ္တယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အသစ္တစ္ဖန္ ထပ္ျပဳတဲ့ အေနအထား
အားျဖင့္ ဒီကုသိုလ္နာမ္တရားစုေတြကိုပဲ (သကၤန္းလွဴေနတဲ့ ကုသိုလ္
နာမ္တရားစုေတြ, ေစတီေတာ္အား ပန္း၊ ဆီမီး၊ ေရခ်မ္းလွဴေနတဲ့ ကုသိုလ္
နာမ္တရားစုေတြကုိပဲ) ျပန္ၿပီးေတာ့ မရဏာသႏၷေဇာက သိေနတယ္၊ အာ႐ံုျပဳ
ေနတယ္။
အကယ္၍ အာနာပါနဘာ၀နာကံေတြက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္ ဆုိလွ်င္
လည္း အဲဒီ အက်ဳိးေပးေတာ့မည့္ ကာမာ၀စရ ပရိကမၼသမာဓိေဇာ၊ ဥပစာရ
သမာဓိေဇာဆုိတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဒီမရဏာသႏၷေဇာက
သိေနတယ္၊ အာ႐ံုျပဳေနတယ္။ စ်ာန္ေဇာေတြကေတာ့ လူ႕ျပည္မွာ အက်ဳိး
မေပးႏိုင္လို႔ ပရိကမၼသမာဓိေဇာ၊ ဥပစာရသမာဓိေဇာေတြလုိ႔ ေျပာျခင္းျဖစ္
တယ္။ ဒီပရိကမၼသမာဓိေဇာ၊ ဥပစာရသမာဓိေဇာေတြကေတာ့ မိမိတုိ႔ အာ႐ံု
ျပဳေနက်ျဖစ္တဲ့ အာနာပါနပဋိဘာဂနိမိတ္စတဲ့ အာနာပါနနိမိတ္ေတြကိုပဲ
အာ႐ံုျပဳေနၾကပါတယ္။ မရဏာသႏၷေဇာကေတာ့ ဒီအာနာပါနနိမိတ္ေတြကို
သိေနတဲ့ ကာမာ၀စရသမာဓိေဇာဆုိတဲ့ ပရိကမၼသမာဓိေဇာ သို႔မဟုတ္
ဥပစာရသမာဓိေဇာေတြ = ကုသိုလ္တရားေတြကုိ အာ႐ံုျပဳေနတယ္။
အကယ္၍ ၀ိပႆနာကံေတြက အက်ဳိးေပးေတာ့မယ္ဆုိလွ်င္ အဲဒီ
၀ိပႆနာကုသိုလ္တရားေတြကို မရဏာသႏၷေဇာက ျပန္အာ႐ံုယူေနပါတယ္။
၀ိပႆနာကံဆုိတဲ့ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ေဇာေတြကေတာ့ သခၤါရတရားတုိ႔ရဲ႕
အနိစၥအျခင္းအရာ သို႔မဟုတ္ ဒုကၡအျခင္းအရာ သို႔မဟုတ္ အနတၱအျခင္း
အရာဆုိတဲ့ အျခင္းအရာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အာ႐ံုျပဳေနၾကပါတယ္။ အာ႐ံု
ျပဳေနတယ္ဆုိတာက သိေနတာကို ေျပာတာပါ။ ဒါေပမဲ့ မရဏာသႏၷေဇာေတြ
ကေတာ့ ဒီသခၤါရတရားေတြရဲ႕ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဆုိတဲ့ အျခင္းအရာ
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကုိ သိေနတဲ့ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ေဇာဆုိတဲ့ ၀ိပႆနာကံေတြကို
ျပန္ၿပီးေတာ့ အာ႐ံုျပဳေနၾကတယ္၊ သိေနၾကတယ္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment