အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ ေကာ႒ာသႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ မိမိ၏ အသက္ရွင္ေနဆဲျဖစ္
ေသာ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ (၃၂)ေကာ႒ာသတို႔၀ယ္ ေကာ႒ာသ
တစ္ခုစီ၌ျဖစ္ေစ၊ ေကာ႒ာသအမ်ားစု၌ျဖစ္ေစ ပဋိကူလ = ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္
ဟု ပရိကမ္ကိုျပဳေသာ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ အပၸနာစ်ာန္သည္
လည္းေကာင္း၊ ဥပစာရစ်ာန္သည္လည္းေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးလံုး ျဖစ္ႏိုင္၏။ ဗဟိဒၶ
သူတစ္ပါး၏ အသက္ရွင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ
ေကာ႒ာသ၌ ပဋိကူလ = ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ဟု ႏွလံုးသြင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္၏
သႏၲာန္၌ကား အပၸနာစ်ာန္သည္လည္း မျဖစ္ႏိုင္၊ ဥပစာရစ်ာန္သည္လည္း
မျဖစ္ႏိုင္။ (အဘိ၊႒၊၂၊၂၄၈။)
အေမး --- (၁၀)မ်ဳးိကုန္ေသာ အသုဘ အေလာငး္က ုိ အာ႐ုံယူ ၍ူ ပြာ း
ရေသာ အသုဘကမၼ႒ာန္းတို႔၌ ဤ အပၸနာစ်ာန္ ဥပစာရစ်ာန္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးပင္
ျဖစ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာ --- ဤကား အေမးတည္း။
အေျဖ --- အိမ္း..ျဖစ္နိုင္ ၏။ မွန္ ေပသည ္ ထ ုိ (၁၀)မ်ဳးိ ေသာ အသုဘ
အေလာင္းေကာင္တို႔သည္ကား အႏုပါဒိႏၷကပကၡ = သက္မဲ့ အဖို႔အစု၌ တည္
ေနၾကကုန္၏။ ထိုေၾကာင့္ ထို (၁၀)မ်ဳိးကုန္ေသာ အသုဘအေလာင္းေကာင္
တို႔ကို အာ႐ုံယူ၍ ႐ႈပြားရေသာ အသုဘကမၼ႒ာန္းတို႔၌ အပၸနာစ်ာန္သည္
လည္းေကာင္း၊ ဥပစာရစ်ာန္သည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
(အဘိ၊႒၊၂၊၂၄၈။)
တစ္ဖန္ ဤဗဟိဒၶျဖစ္ေသာ သူတစ္ပါး၏ သႏၲာန္၌ တည္ရွိေသာ (၃၂)
ေကာ႒ာသသည္ကား ဥပါဒိႏၷကပကၡ = သက္ရွိ အဖို႔အစု၌ တည္ေန၏။
(သက္ရွိသတၱ၀ါတို႔၏ (၃၂)ေကာ႒ာသကို အာ႐ုံယူ၍ ပဋိကူလအားျဖင့္ ႐ႈပြား
ရ၏။) ထိုေၾကာင့္ ဤသက္ရွိ ဗဟိဒၶ သူတစ္ပါး၏ကိုယ္၌ တည္ရွိေသာ (၃၂)
ေကာ႒ာသ၌ ဤအပၸနာစ်ာန္ ဥပစာရစ်ာန္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးသည္လည္း မျဖစ္ႏိုင္။
သို႔ေသာ္ အသုဘာႏုပႆနာဟု ဆိုအပ္ေသာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာသည္ကား
ျဖစ္ႏိုင္၏ ဟုသိရိွပါေလ။
(၀ဇိယသုတၱံစသည္တို႕၌ လာရိွေသာ သ၀ိညာဏ
ကအသုဘာႏုပႆနာဘာ၀နာတည္း။ ၀ိပႆနာပိုင္းတြင္ ထင္ရွားလတၱံ႕။)
(အဘိ၊႒၊၂၊၂၄၈။)
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com
No comments:
Post a Comment