Choose Fonts Here

Sunday, March 27, 2016

စတုကၠနည္းႏွင့္ပဥၥကၠနည္း ကြဲျပားပုံ



ပထမစ်ာန္မွ ဒုတိယစ်ာန္သို႕တက္လာ၌ ေယာဂီ၏ ဉာဏ္အႏုအရင့္ေပၚမူတည္၍
စတုကၠနည္းႏွင့္ပဥၥကၠနည္း ကြဲျပားပါတယ္ ။ ဒုတိယစ်ာန္ကူးရာ၌ ဉာဏ္ႏံု႔ေႏွးေသာေယာဂီမ်ားအတြက္
ပဥၥကၠနည္းျဖင့္ရွဳေစပါတယ္ ။ ပထမစ်ာန္ ၊ဒုတိယစ်ာန္ ၊ တတိယစ်ာန္ ၊ စတုတၳစ်ာန္ ၊ ပဥၥမစ်ာန္
ဟူ၍ ငါးပါးျပားပါတယ္ ။ ပထမစ်ာန္မွ ဒုတိယစ်ာန္သို႕ ကူးရာ၌ ဝိတက္တစ္လုံးသာျဖဳတ္၍
ဝိစာရ ၊ပီတိ ၊ သုခ ၊ဧကဂၢတာ ေလးပါးေသာ ဒုတိယစ်ာန္။ ပီတိ ၊သုခ ၊ ဧကဂၢတာ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ
တတိယစ်ာန္။ သုခ ၊ ဧကဂၢတာ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ စတုတၳစ်ာန္ ။ ဥေပကၡာ ၊ ဧကဂၢတာ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ
ပဥၥမစ်ာန္ ဟူ၍ငါးပါးျပားပါတယ္။ ဉာဏ္ရင့္က်က္ေသာ ေယာဂီအတြက္  ပထမစ်ာန္ မွ ဒုတိယစ်ာန္သို႕
ကူးရာ၌ ဝိတက္ ၊ ဝိစာရ ႏွစ္လုံးကိုယ္ ပါယ္၍ ပီတိ ၊သုခ ၊ဧက​ဂၢတာ ႏွင့္ ဒုတိယစ်ာန္ ။ သုခ၊ ဧက​ဂၢတာ
ႏွင့္ တတိယစ်ာန္ ။  ဥေပကၡာ ၊ ဧကဂၢတာ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ စတုတၳစ်ာန္စ်ာန္ ဟူ၍ ေလးပါးသာျဖစ္ပါတယ္ ။ယခုျပေသာ နည္းမ်ားသည္ စတုကၠနည္းသာျဖစ္ပါတယ္ ။ ေယာဂီအေနျဖင့္ မိမိ၏ ဉာဏ္ကိုခ်ိန္ဆကာ
ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။

အလင္းကမၻာထဲကသူ
------------------------
လ မသာ၍ ေမွာင္မိိုက္ေနခ်ိန္တြင္ ေတာလမ္းတစ္ေနရာသို႔ ေလ်ာက္လွမ္းေနေသာသူဖို႕ မီးအိမ္တည္းဟူေသာအလင္းလိုအပ္ပါတယ္ ။ မီးအိမ္၏ လမ္းျပမႈ အကူအညီျဖင့္ လမ္းကိုခလုပ္မထိ ဆူးမညိွဘဲ သြားလာႏိုင္သလို ၊ထိုအတူ သမာဓိတည္းဟူေသာ ဉာဏ္အလင္းရွိေသာသူသည္ ဝိပႆနာ၏အရွဳခံတရား တည္းဟူေသာ ရုပ္ဓမၼ ၊နာမ္ဓမၼ ၊အေၾကာင္း အက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပါၸဒ္တရားတို႕၏ပရမတၱတရားအား ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္၏ ။

သမာဓိနိမိတ္တည္းဟူေသာ ဉာဏ္အလင္းသည္ မီးအိမ္ကဲ့သို႕ေသာ ပရမတ္တရား
တို႕အားသိျမင္ကာ နိဗၺာန္သို႕တိုင္ေအာင္သိျမင္ႏိုင္ေပ၏။  သမာဓိနိမိတ္တည္းဟူေသာ ဉာဏ္အလင္းမရွိေသာသူသည္ မီးအိမ္မရွိဘဲ ေတာလမ္းကိုသြားေသာ သူကဲ့သို႕ မည္သည္ကိုမွ မသိျမင္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အာနာပါနစေသာ သမာနိမိတ္တစ္ခုခုအား ရေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ရရွိျပီးေသာ ေယာဂီအေနျဖင့္
"ငါသည္ အလင္းကမၻာ ေလ်ာက္လွမ္းေနေသာသူ"ဟူ၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖင့္ ဆက္လက္၍ ျမင့္သထက္
ျမင့္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္သလို၊ မရေသးေသာ ေယာဂီအေနႏွင့္ ကိေလသာတည္းဟူေသာ အေမွာင္ကမၻာမွ  လြတ္ေျမာက္ရန္အလို႕ငွာ အာနာပါနစေသာ သမာနိမိတ္တစ္ခုခုအား ရေအာင္ၾကိဳးစားသင့္သလို ၊
ရႏိုင္ပါေစလို႕ ဆုေတာင္းေပးရင္း ။ၾကိဳးစားၾကပါစို႕လို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္ ။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
Bhikkhu's Dhamma
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment