Choose Fonts Here
Tuesday, March 22, 2016
ဓမၼ ႏွင့္ အဓမၼ
န ဟိ ဓေမၼာ အဓေမၼာ စ၊ ဥေဘာ သမ၀ိပါကိေနာ။
အဓေမၼာ နိရယံ ေနတိ၊ ဓေမၼာ ပါေပတိ သုဂၢတႎ။
(ဇာတက-၁-၃၅၇။ ေနတၱိ-၁၅၇။)
ဓေမၼာ စ = သုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး သူေတာ္တရား (= ကသု လုိ တ္ ရား)သည္
လည္းေကာင္း။ အဓေမၼာ စ = ဒုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး မသူေတာ္တရား (= အ
ကုသိုလ္တရား)သည္လည္းေကာင္း။ ဥေဘာ = ဓမၼ-အဓမၼ ႏွစ္၀ကုန္ေသာ
တရားတို႕သည။္ သမ၀ိပါကိေနာ = မွ်တေသာ အက်ဳးိတရား ရၾိွကကုန္သည။္
န ဟိ ေဟာႏိၲိၲ = မျဖစၾ္ကေလကုန္၊ အဓေမၼာ= ဒုစရိုက္ဆယ္ပါး မသူေတာ္
တရား (= အကုသိုလ္တရား)သည။္ နိရိရယံ = ငရဲသို႕၊ ေနတိ = ေရာက္ေအာင္
မေသြ ပုိ႔ေဆာင္တတ္ပါေပ၏။ ဓေမၼာ = သုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး သူေတာ္တရား
(= ကုသိုလ္တရား)သည။္ သုဂတႎ = လူနတ္နိဗၺာန္ သံုးတန္ဘူမိ အေကာငး္
ဆးုံ ေသာ ဂတသို႕၊ပါေပတိ = ေရာက္ေအာင္ပို႕ေဆာင္တတ္ေပ၏။
ဓမၼႏွင့္ အဓမၼ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ဒုစ႐ုိက္ ဆယ္ပါးကုိလည္း အဓမၼလုိ႔ ေခၚ
တယ္၊ အကုသိုလ္တရား အားလံုးကုိလည္း အဓမၼလုိ႔ ေခၚတယ္။ သုစ႐ုိက္
ဆယ္ပါးကုိေတာ့ ဓမၼလုိ႔ ေခၚတယ္၊ ကုသိုလ္တရား အားလံုးကိုလည္း ဓမၼလုိ႔
ေခၚပါတယ္။
ထို ဓမၼႏွင့္အဓမၼ ႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔ဟာ အက်ဳိးေပးခ်င္း တူညီမႈ ဘယ္လုိမွ မရွိ
ဘူးလို႔ ဒီဂါထာက ဆိုေနတယ္။ အဓမၼတရားေတြက ငရဲကုိ ေရာက္ေအာင္
ပုိ႔ေဆာင္ေပးတတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္၊ ဓမၼတရားေတြက လူ နတ္ နိဗၺာန္
သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာလုိ႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ ဂတိသို႔
ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားရွိတယ္၊ စြမ္းအားခ်င္း စြမ္းအင္
ခ်င္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုဟာ မတူညီၾကဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ဓမၼႏွင့္အဓမၼတုိ႔ရဲ႕ အက်ဳိးေပးပံုခ်င္း မတူညီတဲ့အခ်က္ကုိ
ဒီေန႔ တရားနာပရိသတ္ေတြ အေလးအနက္ထားၿပီး စဥ္းစားဖို႔ေတာ့ လုိတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ? ဒီေန႔ တရားနာေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြအားလံုးဟာ တစ္ေန႔မွာ
ေသၾကရမွာခ်ည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သံသရာခရီး မဆံုးၾကေသးဘူးဆုိလွ်င္
ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ကာလမွာ ဘ၀တစ္ခုကိုေတာ့ လက္ခံရေတာ့မယ္။ အဲဒီလုိ
လက္ခံရမည့္ အခ်ိန္အခါမွာ -- ငရဲ တိရစၦာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ ဆုိတဲ့
အပါယ္ေလးဘံုကုိပဲ မိမိတုိ႔က လက္ခံမလား? သို႔မဟုတ္ လူ နတ္ နိဗၺာန္
သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာလုိ႔ ေခၚဆုိအပ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ ဂတိေတြကိုပဲ
လက္ခံမလား? ဒီအခ်က္ကို ခုေနအခါမွာ မိမိတုိ႔က ႀကိဳတင္ၿပီး ေရြးခ်ယ္
ရမယ္။ ဒီအခ်ိန္အခါဟာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရွိေနေသးတဲ့ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္တယ္။
အကယ္၍ အပါယ္ေလးဘံုဆုိတဲ့ အပါယ္ဘူမိ ဒုဂၢတိကို အလိုမရွိဘူး၊
လူ နတ္ နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာလုိ႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ
ဂတိေတြကုိသာ အလုိရွိပါတယ္ဆုိလွ်င္, လိုလားေတာင့္တခဲ့တယ္ဆုိလွ်င္
သုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး ကုသိုလ္တရားေတြကုိ အေျခခံထားတဲ့ သီလက်င့္စဥ္
သမာဓိက်င့္စဥ္ ပညာက်င့္စဥ္ေတြကို တကယ္လက္ေတြ႕ ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔ လုိအပ္
ပါတယ္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
www.bhikkhudhamma.blogspot.com
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment