Choose Fonts Here
Sunday, March 27, 2016
အႆာသပႆာသ မရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
၁။ အမိ၀မ္းတြင္း၌ တည္ေနေသာ သတၱ၀ါ
၂။ ေရထဲ၌ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ သတၱ၀ါ
[ဤပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးတို႔ကား အႆာသ-ပႆာသ ျဖစ္ရာဌာန မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အႆာသ-ပႆာသ
မရွိျခင္း ျဖစ္သည္။]
၃။ ေတြေ၀မိန္႔ေမာေနေသာ (ေမ့ေျမာေနေသာ) သတၱ၀ါ၊ တစ္နည္း အသညသတ္ဘုံ၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ သတၱ၀ါ
၄။ ေသေနကုန္ေသာသတၱ၀ါ (အေလာင္းေကာင္ကို ဆိုလိုသည္)
၅။ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားေနေသာ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာ
[ဤ ၃-၄-၅ အမွတ္ျပ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ သႏၲာန္၌ကား အႆာသ-ပႆာသကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ စိတ္၏
မရွိျခင္းေၾကာင့္ အႆာသ-ပႆာသ မရွိျခင္း ျဖစ္သည္။]
၆။ စတုတၳစ်ာန္သမာပတ္ကို ၀င္စားေနေသာပုဂၢိဳလ္
[ဤပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌ ဓမၼတာအားျဖင့္ အႆာသ-ပႆာသတို႔၏ မျဖစ္ျခင္းပင္တည္း။]
၇။ ႐ူပဘ၀ အ႐ူပဘ၀ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ျဗဟၼာပုဂၢိဳလ္ (ဓမၼတာပင္တည္း) ----
ဤကား အႆာသ-ပႆာသ မရွိေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားတည္း။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားစာရင္းတြင္ မိမိ မပါ၀င္သည္ကို
မိမိကိုယ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေစာဒနာ၍ ---
"သူေတာ္ေကာင္း ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ခုနစ္ဌာနတို႔မွလြတ္ေသာ အႆာသ-ပႆာသတို႔၏ မျဖစ္ရာ ဌာန၏
မရွိျခင္းေၾကာင့္ သင္၏သႏၲာန္၌ အႆာသ-ပႆာသတို႔သည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုသို႔ပင္ ရွိပါေသာ္လည္းပညာႏုံ႔သည့္အတြက္ အားနည္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အႆာသ-ပႆာသကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူျခင္းငွာသိမ္းဆည္းျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏ " ဟု ဤသို႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေစာဒနာပါ။
ထိုေနာင္ ဤေယာဂါ၀စရ ရဟန္းေတာ္သည္ ပကတိအားျဖင့္ ၀င္သက္ေလ ထြက္သက္ေလတို႔၏ ထိမႈ
ထင္ရွားရာဌာန၌သာလွ်င္ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ထား၍ ၀င္သက္ေလ ထြက္သက္ေလကို ႏွလုံးသြင္းမႈကို ျဖစ္ေစပါ။ ဤ ၀င္သက္ေလ ထြက္သက္ေလတို႔သည္ ႏွာေခါင္းရွည္ေသာသူအား ႏွာေခါင္းဖုကို ထိခိုက္ကုန္လ်က္ ျဖစ္ေပၚၾကကုန္၏၊ ႏွာေခါင္းတိုေသာသူအား အထက္ႏႈတ္ခမ္းကို ထိခိုက္ကုန္လ်က္ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏။ ထိုေၾကာင့္ ဤ၀င္သက္ေလ ထြက္သက္ေလ မထင္ရွားေသာ ေယာဂါ၀စရ ရဟန္းေတာ္သည္ (ထင္ရွားေအာင္ သက္သက္ျပဳျပင္၍ အသက္႐ွဴ မႈ ၊ၾကမ္းၾကမ္း႐ွဴ မႈကို မျပဳဘဲ) ဤမည္ေသာေနရာကို ၀င္သက္ေလထြက္သက္ေလတို႔သည္ ထိခိုက္ကုန္၏ဟု ႏွလုံးပိုက္၍ အႆာသ-ပႆာသကို ႐ႈပြားေနေသာ ဘာ၀နာစိတ္ကိုဖြဲ႕ခ်ည္ရာ ဖြဲ႕ခ်ည္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ နိမိတ္ဟူေသာ ႏွာသီးဖ်ား သို႔မဟုတ္ အထက္ႏႈတ္ခမ္း၌သာ၍ ျမဲျမံေသာ
အမွတ္သညာကို ျဖစ္ေစအပ္၏။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
http://bhikkhudhamma.blogspot.com/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment