Choose Fonts Here

Thursday, March 31, 2016

ဉာဏ္အေရာင္အလင္းမ်ားအေၾကာင္း



အထက္တြင္ ဉာဏ္အေရာင္အလင္းမ်ား၏ အေၾကာင္းကို အလ်ဥ္း
သင့္သလို ေရးသားတင္ျပခဲ့၏။ အထူးသျဖင့္ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆိုက္
ေသာအခါ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တလက္လက္ေတာက္ပေသာ အလင္းေရာင္
မ်ားသည္ ထြက္ေပၚလာၾကေၾကာင္းကို ေရးသားတင္ျပခဲ့၏။ ဤအဆိုႏွင့္
ပတ္သက္၍ သံသယကင္းရွင္းသြားရန္အလုိ႔ငွာ ပညာအေရာင္ ဉာဏ္အေရ
ာင္မ်ားအေၾကာင္းကို ေရးသားတင္ျပေပအံ့။

အာေလာကသုတၱန္
ဘုရားရွင္သည္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ စတုကၠနိပါတ္ အာေလာကသုတၱန္
(အံ၊၁၊၄၅၆။) စသည္တို႔၌ (၁) လေရာင္၊ (၂) ေနေရာင္၊ (၃) မီးေရာင္၊ (၄)
ပညာေရာင္ဟု အေရာင္အလင္း (၄)မ်ဳိး ရွိေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားေတာ္
မူခဲ့၏။ ထို ေလးမ်ဳိးတို႔တြင္ ပညာေရာင္ ဉာဏ္ေရာင္ (၄)မ်ဳိးရွိေၾကာင္းကို
အဂၤုတၱရဋီကာ (အံ၊ဋီ၊၃၊၁၇၇-၁၇၈။) ပစလာယမာနသုတၱန္တြင္ ရွင္းျပထား၏။
ယင္းအဖြင့္တို႔ကို ပိုမို၍ သေဘာေပါက္ေစရန္ မူရင္း ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ
အဖြင့္တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။

ဉာဏ္အေရာင္အလင္းျဖင့္ ထိနမိဒၶကို ပါယ္ေဖ်ာက္ပုံ
...............................................................
ပစလာယမာနသုတၱန္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္
သေဟာဘာသႏၲိ သဉာေဏာဘာသံ။ ထိနမိဒၶ၀ိိေနာဒနအာေလာေကာပိ
၀ါ ေဟာတု ကသိဏာေလာေကာပိ ၀ါ ပရိကမၼာေလာေကာပိ ၀ါ၊
ဥပကၠိေလသာေလာေကာ ၀ိယိယ သေဗၺၺာယံ အာေလာေကာ ဉာဏသမု႒ာေနာ၀ါတိ။
(အံ၊ဋီ၊၃၊၁၇၇-၁၇၈။)

ခ်စ္သားေမာဂၢလႅာန္ ...ဤသို႔ ေနရာမွထၿပီးလွ်င္ ေရျဖင့္ မ်က္စိတို႔
ကို ပြတ္သပ္၍ အရပ္မ်က္ႏွာတို႔ကိုၾကည့္ေသာ နကၡတ္တာရာတို႔ကိုၾကည့္
ေသာ သင့္အား ထိုမိဒၶတရားသည္ အကယ္၍ မကင္းေပ်ာက္ခဲ့မူ ခ်စ္သား
ေမာဂၢလႅာန္ ...ထိုသို႔ မကင္းေပ်ာက္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ သင္ခ်စ္သားသည္
မိဒၶတရားကို ပယ္ေဖ်ာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အာေလာကသညာ (= အလင္း
ေရာင္ဟူေသာ အမွတ္သညာ)ကို (ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္အလို႔ငွာ ေရွး႐ႈ
ေဆာင္ယူအပ္ေသာ အာေလာကသညာကို) ႏွလံုးသြင္းေလေလာ့။

 ေန႔ဟူေသာ အမွတ္သညာကို ေဆာက္တည္ေလေလာ့ (အဓိ႒ာန္ေလေလာ့)။ ေန႔အခါ၌
အာေလာကသညာ (= အလင္းေရာင္ဟူေသာ အမွတ္သညာ)ကို ေဆာက္
တည္ထားသကဲ့သို႔ (အဓိ႒ာန္ျပဳထားသကဲ့သို႔) ထို႔အတူ ညဥ့္အခါ၌လည္း
အာေလာကသညာ (= အလင္းေရာင္ဟူေသာ အမွတ္သညာ)ကို ေဆာက္
တည္ေလေလာ့ (အဓိ႒ာန္ေလေလာ့)။ သင္ခ်စ္သားသည္ ညဥ့္အခါ၌လည္း
အာေလာကသညာ (= အလင္းေရာင္ဟူေသာ အမွတ္သညာ)ကို ေဆာက္
တည္ထားသကဲ့သို႔ (အဓိ႒ာန္ထားသကဲ့သို႔) ထုိ႔အတူ ေန႔အခါ၌လည္း ယင္း
အာေလာကသညာ (= အလင္းေရာင္ဟူေသာ အမွတ္သညာ)ကို ေဆာက္
တည္ေလေလာ့ (အဓိ႒ာန္ေလေလာ့)။

 ဤသို႔ မိဒၶကင္းစင္၍ ထက္၀န္းက်င္
ေျမႇးယွက္ျခင္းမရွိေသာ စိတ္ျဖင့္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္အလုိ႔ငွာ ေရွး႐ႈေဆာင္
ယူအပ္ေသာ ဉာဏ္အေရာင္အလင္းႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ကို ပြားမ်ားေလေလာ့။
ဤသို႔ ပြားမ်ား၍ေနေသာ သင္ခ်စ္သား၏ သႏၲာန္၌ မိဒၶတရား၏
ကင္းေပ်ာက္ေၾကာင္းသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ (အံ၊၂၊၄၆၃။)

ဆိုလိုရင္းမွာ ဤသို႔ျဖစ္၏ --- အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္
ႀကီးသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီး ဧဟိ-ဘိကၡဳရဟန္းလည္း ျဖစ္ေတာ္မူ
ၿပီးေနာက္ မဂဓတိုင္း ကလႅ၀ါဠပုတၱရြာကို ဆြမ္းခံရြာအျဖစ္ အမီွျပဳ၍ ေတာအုပ္တစ္ခု
အတြင္း၌ ရဟန္းတရားမ်ားကို (၇)ရက္ပတ္လံုး မအိပ္မေန အျပင္း
အထန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္မူရာ ပင္ပန္းေတာ္မူရွာသျဖင့္ ခုနစ္ရက္
ေျမာက္ေသာေန႔၌ ငိုက္မ်ဥ္းလ်က္ ထိုင္ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္သည္
ၾကြလာေတာ္မူ၍ ပစလာယမာနသုတၱန္ကို ေဟာၾကားေပးေတာ္မူ၏။

 ထိုတြင္ အထက္ပါတရားေတာ္မွာ အမွတ္ (၆) မိဒၶပယ္ေဖ်ာက္ေၾကာင္းတရား ျဖစ္၏။
ထိုအမွတ္ (၆) ၫႊန္ၾကားခ်က္၌ သပၸဘာသံ စိတၱံ = အေရာင္အလင္း
ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ကို ပြားမ်ားရန္ ဘုရားရွင္က ၫႊန္ၾကားထားေတာ္မူ၏။
အ႒ကထာ ဋီကာမ်ားကလည္း ယင္းစိတ္ကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္အလို႔ငွာ
ေရွး႐ႈေဆာင္ယူအပ္ေသာ ဉာဏ္အေရာင္အလင္းႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ဟု
ရွင္းျပထားေတာ္မူၾက၏။ ထိနမိဒၶကို ပယ္ေဖ်ာက္ေၾကာင္း အလင္းေရာင္
လည္း ျဖစ္၏။ ယင္းအလင္းေရာင္မွာ အာေလာကကသိုဏ္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ
လာေသာ အေရာင္အလင္းလည္း ရွိ၏။

 ၾကြင္းေသာ ကသိုဏ္းတို႔ကို ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ေတေဇာကသိုဏ္းႏွင့္ ၾသဒါတကသိုဏ္းတို႔ကို ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေရာင္အလင္းလည္း ရွိ၏။ ယင္း
အာေလာကကသိုဏ္း၊ ေတေဇာကသိုဏ္း၊ ၾသဒါတကသိုဏ္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္
ေပၚလာေသာ အေရာင္အလင္းမွာ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္ကို ရရွိဖို႔ရန္အတြက္
အေျခခံအေၾကာင္းရင္း အေရာင္အလင္းပင္ ျဖစ္သည္။
(၀ိသုဒိၶ၊၂၊၅၈ - ၾကည့္ပါ။)

ယင္း အေရာင္အလင္းမ်ားကို ေန႔ႏွင့္ည တူညီေနေအာင္ တစ္ေန႔လံုး
တစ္ညလံုး လင္းေနေအာင္ အဓိ႒ာန္ျပဳရန္ ဘုရားရွင္က ၫႊန္ၾကားေနေတာ္
မူျခင္း ျဖစ္၏။ ဤအရာ၌ အထက္တြင္ တင္ျပထားေသာ အဂၤုတၱရဋီကာ
ဆရာေတာ္က ဉာဏ္အေရာင္အလင္း (၄) မ်ဳိး ရွိေၾကာင္းကို ဖြင့္ဆိုထားေတာ္
မူ၏။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
 www.bhikkhudhamma.blogspot.com

No comments:

Post a Comment