Choose Fonts Here

Saturday, August 31, 2019

သရဏဂုံ ညစ္ႏြမ္း ပ်က္စီးေၾကာင္း (အပိုင္း - ၁၁)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
သရဏဂုံပ်က္စီးေၾကာင္း ေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။
၁။ ဘာသာေျပာင္းျခင္း၊
၂။ ဂိုဏ္းဆရာၾကီးမ်ားအားကိုးကြယ္ျခင္း၊
၃။ နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း၊
၄။ ေဝဒက်မ္း ေဗဒင္စသည္ကို အလြန္အမင္း ယုံၾကည္ျခင္း ဆိုျပီးရွိပါတယ္။ ဒါေလးကေရွ႕ကေျပာခ့ဲၿပီးပါၿပီ၊ ဒီေနရာမွာ နံပါတ္(၄)ေဝဒက်မ္း ေဗဒင္စသည္ကို အလြန္အမင္း ယုံၾကည္ျခင္း အပိုင္းကိုေရာက္လာပါၿပီ။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီေဗဒင္ဆိုတ့ဲ အယူဝါဒေတြ ဘယ္တုန္းကစၿပီး ေပၚေပါက္လာခ့ဲသလဲဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားမပြင့္မီ အေရွ႕ပိုင္းထဲကေပၚခ့ဲပါတယ္။ သာသနာေတာ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ကမာၻဦးကာလခပ္ေစာေစာထဲက ဒီေဝဒက်မ္းေတြေပၚခ့ဲပါတယ္။ ရာဇဝင္ဆရာေတြကေတာ့ ကမာၻဦးကာလကို ေျခရာခံဖို႔ရာမလြယ္ကူေတာ့ လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေပါင္းသုံးေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ထဲက ေပၚခ့ဲတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။ ေဝဒက်မ္းေတြရဲ႕ အစြယ္အပါးျဖစ္တ့ဲ မဟာပါဒကက်မ္းကေတာ့ လြန္ခ့ဲတ့ဲႏွစ္ေပါင္းသုံးေက်ာ္ၿပီလို႔ ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီေဝဒက်မ္းေတြကို စၿပီးတီထြင္သြားတာက အ႒ကတို႔ ဝါမကတို႔စတ့ဲ ရေသ့ႀကီးေတြက တီထြင္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတီထြင္သြားတ့ဲ ရေသ့ႀကီးေတြက ဒီေဝဒက်မ္းရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ေတြကို မွန္ကန္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံသြားရဲ႕လား?၊ ဒီအပိုင္းေလးကစဥ္းစားရမယ့္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အ့ဲဒီအခ်က္နဲ႔ ပါတ္သတ္ၿပီးေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္တ့ဲ စကႌပုဏၰားႀကီးရဲ႕ တပည့္ကာပဋိကပုဏၰားကျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေမးခ့ဲဖူးပါတယ္။
"ယဒိဒံ, ေဘာ ေဂါတမ, ျဗာဟၼဏာနံ ေပါရာဏံ မႏၲပဒံ ဣတိဟိတိဟပရမၸရာယ ပိဋကသမၸဒါယ, တတၳ စ ျဗာဟၼဏာ ဧကံေသန နိ႒ံ ဂစၧႏၲိ – ‘ဣဒေမဝ သစၥံ, ေမာဃမည’ႏၲိ။ ဣဓ ဘဝံ ေဂါတေမာ ကိမာဟာ’’တိ?(မ၊၂၊၃၈၁) (မ၊႒၊၃၊၂၈၃)

သူကစကႌပုဏၰားရဲ႕ တပည့္ထဲမွာေတာ့ (၁၆)ႏွစ္အရြယ္ေလာက္ရွိတ့ဲ ေဝဒက်မ္းပါရဂူတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္ေဂါတမလို နာမည္ႀကီးတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးနဲ႔ငါဟာ သြားၿပီးေဆြးေႏြးႏိုင္တယ္ဆိုတ့ဲ ဂုဏ္ကိုခ်င္ေနတ့ဲ သူတစ္ဦးပါ။ အ့ဲအခ်ိန္မွာသူက ျမတ္စြာဘုရားကို ဘာေမးသလဲ?၊ " အရွင္ေဂါတမ ပုဏၰားေတြက ေဝဒလို႔ဆိုတ့ဲ မႏၲာန္ေတြကို ဤသို႔ ဆိုသတ့ဲ ဤသို႔ဆိုသတ့ဲဆိုၿပီး အဆက္ဆက္အားျဖင့္ ေဝဒပိဋကတ္ေတြကို ေဆာင္လာၾကတယ္။ ဒီေဝဒမႏၲာန္ေတြကိုပဲ သူတို႔ကအမွန္တရားျဖစ္တယ္တ့ဲ၊ အျခားတျခားဟာေတြက အမွားခ်ည္းပဲ အခ်ည္းအနွီးပဲလ္ို႔ ဒီလိုယူဆၾကပါတယ္။ အ့ဲယူဆခ်က္နဲ႔ပါတ္သတ္လို႔ အရွင္ေဂါတမဘာမ်ား ေျပာခ်င္ေသးသလဲ" တ့ဲ။

အ့ဲဒီအခါၾကမွ ျမတ္စြာဘုရားက -
“ကႎ ပန, ဘာရဒြါဇ, အတၳိ ေကာစိ ျဗာဟၼဏာနံ ဧကျဗာဟၼေဏာပိ ေယာ ဧဝမာဟ – ‘အဟေမတံ ဇာနာမိ, အဟေမတံ ပႆာမိ။ ဣဒေမဝ သစၥံ, ေမာဃမည’’’ႏၲိ?
"ကဲ..သင့္ကိုငါျပန္ေမးမယ္၊ သင္တို႔ပုဏၰားေတြထဲမွာ ဒီေဝဒက်မ္းသာလွ်င္မွန္တယ္၊ ေဝဒလို႔ေခၚဆိုအပ္တ့ဲ မႏၲာန္သာလွွ်င္မွန္တယ္ အျခားတျခားေသာဟာေတြ တစ္ခုမွမမွန္ဘူးလို႔ ကိုယ္တိုင္သိတ့ဲပုဂၢိဳလ္ ဝန္ခံႏိုင္တ့ဲပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိလဲ" တ့ဲ။

"ေနာ္ ဟိဒံ ေဘာ ေဂါတမ" တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးတ့ဲ။ ဒီလိုေဝဒက်မ္းေတြကို ဆရာအစဥ္အဆက္ကမွန္ပါတယ္လို႔သာ သူတို႔ေျပာေနတယ္၊ အတိအက် ကိုယ္တိုင္သိၿပီး ျမင္ပါတယ္ဆိုတ့ဲဝန္ခံႏိုင္တ့ဲပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ?၊ သူမ်ားအေျပာနဲ႔ လြမ္းေနတ့ဲပုဂၢိဳလ္ပါ။ ဒါေျပာခ်င္တာပါ။

ေရွ႕က အ႒ကရေသ့ စတ့ဲ ရေသ့ႀကီးေတြ ပို႔ခ်ေပးတ့ဲအတိုင္း ဒီက်မ္းေတြကို ျဗဟၼဏေတြက အစဥ္အဆက္သယ္ေဆာင္လာခ့ဲတယ္။ သယ္ေဆာင္လာခ့ဲတ့ဲ ဒီေဝဒက်မ္းရဲ႕အဆိုအမိန္႔ေတြကို မွန္ကန္ပါတယ္လို႔ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ထြင္းေဖာက္သိတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိလဲတ့ဲ။ ဘုရားကေမးတယ္၊ ေမးလိုက္ေတာ့ "ေနာ္ ဟိဒံ ေဘာ ေဂါတမ" တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးဘုရားတ့ဲ။

ဘုရားရွင္ကထပ္ေမးတယ္- "ကႎ ပန, ဘာရဒြါဇ, အတၳိ ေကာစိ ျဗာဟၼဏာနံ ဧကာစရိေယာပိ , ဧကာစရိယပါစရိေယာပိ, ယာဝ သတၱမာ အာစရိယမဟယုဂါပိ, ေယာ ဧဝမာဟ – ‘အဟေမတံ ဇာနာမိ, အဟေမတံ ပႆာမိ။ ဣဒေမဝ သစၥံ, ေမာဃမည’’’ႏၲိ?
"ကဲ ဒီလိုဆိုရင္ ယခုမ်က္ေမွာက္ေဝဒက်မ္းကို အတိအက် ကိုယ္တိုင္သိၿပီး ျမင္ပါတယ္ဆိုတ့ဲဝန္ခံႏိုင္တ့ဲပုဂၢိဳလ္မရွိဘူးဆို ေရွးဆရာအဆက္ဆက္ ခုႏွစ္ဆက္တိုင္ေအာင္ အတိအက်မွန္ကန္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံႏိုင္ပါသလား"တ့ဲ။ အ့ဲဒီလိုေမးလိုက္ေတာ့လည္း ဒီကာပဋိကပုဏၰားက ဘာျပန္ေျဖလဲ?၊ "ေနာ္ ဟိဒံ ေဘာ ေဂါတမ" မရွိဘူးဘုရားတ့ဲ။

ေနာက္တစ္ခါ ျမတ္စြာဘုရားက ထပ္ေမးျပန္တယ္။ "ကဲ.. ေဝဒက်မ္းကို စၿပီးတီထြင္တ့ဲ ရေသ့ႀကီး (၁၀)ဦိးရွိပါတယ္။
၁။ အ႒ကရေသ့၊၂။ ဝါမကရေသ့၊၃။ ဝါမေဒဝရေသ့၊ ၄။ ေဝႆာမိတၱ ရေသ့၊ ၅။ ယမတဂၢိရေသ့၊ ၆။ အဂႌရသရေသ့၊ ၇။ ဘာရဒြါဇရေသ့၊ ၈။ ဝါေသ႒ရေသ့၊ ၉။ ကႆပရေသ့၊ ၁၀။ ဘဂုရေသ့။ (ဝိ၊၃။၃၄၃။) (ဒီ၊၁။၂၂၆။) (ဝိ၊ျမန္၊၃။၃၄၆။)

ဒီရေသ့ႀကီးေတြက ဒီေဝဒက်မ္းမွာလာေနတ့ဲ အဆိုအမိန္႔ေတြကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္သိပါတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ျမင္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံခ့ဲၾကသလား၊ ဒီလို ဝန္ခံႏိုင္ၾကပါသလား?" လို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။ အ့ဲဒီလိုေမးလိုက္ေတာ့လည္း ဒီကာပဋိကပုဏၰားက ဘာျပန္ေျဖလဲ?၊ "ေနာ္ ဟိဒံ ေဘာ ေဂါတမ" ဝန္မခံဘူး ဘုရားတ့ဲ။

ဒကာႀကီးေတြ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း ဒီစကားေလးကို ေခါင္ဆုံးစၿပီး တီထြင္လိုက္တ့ဲ ဒီေဝဒက်မ္းစတ့ဲ မႏၲာန္ေတြကို ဒီရေသ့ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ အတိအက်သိပါတယ္ ျမင္ပါတယ္လို႔ ဝန္မခံခ့ဲဘူး။ ေနာက္ထပ္ဒီရေသ့ေတြကို အတုလိုက္ၿပီးေတာ့ ဒီမႏၲာန္ေတြကို ျပဳလုပ္ပူေဇာ္ရြတ္ဖတ္ေနတ့ဲ အစဥ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ပို႔ခ်ေပးေနတ့ဲ ဒီဆရာ့ဆရာ ပုဏၰားေတြအားလုံးကလည္း ဒီက်မ္းမွာလာတ့ဲ ေဝဒလို႔ေခၚဆိုအပ္တ့ဲ မႏၲာန္ရဲ႕အဆိုအမိန္႔ေတြကို မွန္ပါတယ္လို႔ သူတို႔ဝန္ခံႏိုင္တ့ဲ အဆင့္တစ္ေယာက္မွ မရွိၾကဘူး။

ဒီေတာ့ျမတ္စြာဘုရားက ဘာျပန္ေမးလဲ?၊ " ဒကာေတာ္ပုဏၰား ဒီေဝဒလို႔တ့ဲ မႏၲာန္ေတြကို လက္ရွိအခ်ိန္မွာလည္း အတိအက်မွန္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံႏိုင္တ့ဲပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး" တ့ဲ။ ေနာက္တစ္ခု- " ဒီကေနၿပီးေတာ့ ေနာက္ကို သင့္ရဲ႕ ဆရာေတြ အဆင့္ဆင့္ ခုႏွစ္ဆက္တိုင္ေအာင္လည္း ေဝဒက်မ္းရဲ႕အဆိုအမိန္႔ ေဝဒလို႔ေခၚဆိုအပ္တ့ဲ ဒီမႏၲာန္ေတြသည္ မွန္ပါတယ္။ အျခားအဆိုအမိန္႔ေတြသည္ အခ်ည္းအနွီးပဲလို႔ ငါတို႔ကိုယ္တိုင္သိပါတယ္ ျမင္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံႏိုင္တ့ဲဆရာသမား ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိခ့ဲသလဲ တစ္ေယာက္မွမရွိဘူးလို႔ သင္ေျပာျပန္တယ္။"

ေနာက္တစ္ခုက- " ဒီေဝဒက်မ္းအဆိုအမိန္႔ေတြနဲ႔ ေဝဒဟုေခၚဆိုအပ္တ့ဲ မႏၲာန္ေတြကို တီထြင္လိုက္တ့ဲ ရေသ့ႀကီးဆယ္ဦးကလည္း ဒီတီထြင္ခ့ဲတ့ဲ ေဝဒဟုေခၚဆိုအပ္တ့ဲ မႏၲာန္ေတြအဆိုအမိန္႔ကို မွန္ပါတယ္ အျခားအဆိုအမိန္႔ေတြသည္ အခ်ည္းအနွီးပဲလို႔ ငါတို႔ကိုယ္တိုင္သိပါတယ္ ျမင္ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံႏိုင္တ့ဲ အဆင့္မရွိခ့ဲဘူး" တ့ဲ။ မရွိေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ?
"ေသယ်ထာပိ, ဘာရဒြါဇ, အႏၶေဝဏိ ပရမၸရာသံသတၱာ ပုရိေမာပိ န ပႆတိ မဇၩိေမာပိ န ပႆတိ ပစၧိေမာပိ န ပႆတိ၊ ဧဝေမဝ ေခါ, ဘာရဒြါဇ, အႏၶေဝဏူပမံ မေည ျဗာဟၼဏာနံ ဘာသိတံ သမၸဇၨတိ – ပုရိေမာပိ န ပႆတိ မဇၩိေမာပိ န ပႆတိ ပစၧိေမာပိ န ပႆတိ။ "(မ၊၂၊၃၈၂)

ဘုရားရွင္ကဘာေျပာသလဲ? ၊ အကန္းေတြ အစဥ္လိုက္တန္းထားတာနဲ႔ မတူဘူးလားတ့ဲ။ အေရွ႕ကလူကလည္း မျမင္ဘူး၊ အလယ္ကလူကလည္း မျမင္ဘူး၊ ေနာက္ဆုံးလူကလည္း မျမင္ဘူး။ မျမင္တ့ဲအတြက္အကန္းေတြ တစ္တန္းတည္းတန္းထားတာနဲ႔ တူေနၿပီတ့ဲ။

အ့ဲဒီလို တစ္တန္းႀကီးတန္းထားတ့ဲ အယူဝါဒကို ယေန႔ေခတ္ေဗဒင္ေတြေပါ့ " ဒီတရားနာပရိသတ္ထဲေတာ့ ေဗဒင္ေမးတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါမလားေတာ့ မသိဘူးေပါ့ေနာ္" ဘယ္ႏွယ့္လဲ ယုံၾကည္မေနၾကဘူးလား၊ ဒီေဝဒေတြကို ယုံၾကည္တ့ဲအတြက္ဘာျဖစ္သလဲ? မညိဳးႏြမ္းသင့္တ့ဲ သရဏဂုံဟာ ညိဳးႏြမ္းသြားရပါတယ္။ မပ်က္စီးသင့္တ့ဲ သရဏဂုံေတြ ပ်က္စီးသြားရပါတယ္။

ဘုရားရွင္အ့ဲဒီမွာထပ္ေဟာတ့ဲ စကားေလးကတန္ဖိုးရွိပါတယ္။ ဒါေလးကို နာၾကည့္ျကရေအာင္....

[ရတနာသုံးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔ ရရွိမည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးႏွင့္ သရဏဂံု ဘာေၾကာင့္ ညိႇဳးႏြမ္းပ်က္စီးရပါသလဲ ဆိုတာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။]

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

 Unicode;
သရဏဂုံ ညစ်နွမ်း ပျက်စီးကြောင်း (အပိုင်း - ၁၁)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
သရဏဂုံပျက်စီးကြောင်း လေးမျိုးရှိပါတယ်။
၁။ ဘာသာပြောင်းခြင်း၊
၂။ ဂိုဏ်းဆရာကြီးများအားကိုးကွယ်ခြင်း၊
၃။ နတ်ကိုးကွယ်ခြင်း၊
၄။ ဝေဒကျမ်း ဗေဒင်စသည်ကို အလွန်အမင်း ယုံကြည်ခြင်း ဆိုပြီးရှိပါတယ်။ ဒါလေးကရှေ့ကပြောခဲ့ပြီးပါပြီ၊ ဒီနေရာမှာ နံပါတ်(၄)ဝေဒကျမ်း ဗေဒင်စသည်ကို အလွန်အမင်း ယုံကြည်ခြင်း အပိုင်းကိုရောက်လာပါပြီ။

ဘုန်းကြီးတို့ ဒီဗေဒင်ဆိုတဲ့ အယူဝါဒတွေ ဘယ်တုန်းကစပြီး ပေါ်ပေါက်လာခဲ့သလဲဆိုရင်တော့ ဘုရားမပွင့်မီ အရှေ့ပိုင်းထဲကပေါ်ခဲ့ပါတယ်။ သာသနာတော်ရဲ့ မှတ်တမ်းများအရ ကမ္ဘာဦးကာလခပ်စောစောထဲက ဒီဝေဒကျမ်းတွေပေါ်ခဲ့ပါတယ်။ ရာဇဝင်ဆရာတွေကတော့ ကမ္ဘာဦးကာလကို ခြေရာခံဖို့ရာမလွယ်ကူတော့ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ပေါင်းသုံးထောင်ကျော်လောက်ထဲက ပေါ်ခဲ့တယ်လို့ ခန့်မှန်းကြပါတယ်။ ဝေဒကျမ်းတွေရဲ့ အစွယ်အပါးဖြစ်တဲ့ မဟာပါဒကကျမ်းကတော့ လွန်ခဲ့တဲ့နှစ်ပေါင်းသုံးကျော်ပြီလို့ ခန့်မှန်းကြပါတယ်။

ဒီတော့ ဒီဝေဒကျမ်းတွေကို စပြီးတီထွင်သွားတာက အဋ္ဌကတို့ ဝါမကတို့စတဲ့ ရသေ့ကြီးတွေက တီထွင်သွားတာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလိုတီထွင်သွားတဲ့ ရသေ့ကြီးတွေက ဒီဝေဒကျမ်းရဲ့ အဆိုအမိန့်တွေကို မှန်ကန်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံသွားရဲ့လား?၊ ဒီအပိုင်းလေးကစဉ်းစားရမယ့်အပိုင်း ဖြစ်ပါတယ်။

အဲ့ဒီအချက်နဲ့ ပါတ်သတ်ပြီးတော့ နာမည်ကျော်ဖြစ်တဲ့ စင်္ကီပုဏ္ဏားကြီးရဲ့ တပည့်ကာပဋိကပုဏ္ဏားကမြတ်စွာဘုရားရှင်ကို မေးခဲ့ဖူးပါတယ်။
"ယဒိဒံ, ဘော ဂေါတမ, ဗြာဟ္မဏာနံ ပေါရာဏံ မန္တပဒံ ဣတိဟိတိဟပရမ္ပရာယ ပိဋကသမ္ပဒါယ, တတ္ထ စ ဗြာဟ္မဏာ ဧကံသေန နိဋ္ဌံ ဂစ္ဆန္တိ – ‘ဣဒမေဝ သစ္စံ, မောဃမည’န္တိ။ ဣဓ ဘဝံ ဂေါတမော ကိမာဟာ’’တိ?(မ၊၂၊၃၈၁) (မ၊ဋ္ဌ၊၃၊၂၈၃)

သူကစင်္ကီပုဏ္ဏားရဲ့ တပည့်ထဲမှာတော့ (၁၆)နှစ်အရွယ်လောက်ရှိတဲ့ ဝေဒကျမ်းပါရဂူတစ်ဦး ဖြစ်ပါတယ်။ အရှင်ဂေါတမလို နာမည်ကြီးတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ဦးနဲ့ငါဟာ သွားပြီးဆွေးနွေးနိုင်တယ်ဆိုတဲ့ ဂုဏ်ကိုချင်နေတဲ့ သူတစ်ဦးပါ။ အဲ့အချိန်မှာသူက မြတ်စွာဘုရားကို ဘာမေးသလဲ?၊ " အရှင်ဂေါတမ ပုဏ္ဏားတွေက ဝေဒလို့ဆိုတဲ့ မန္တာန်တွေကို ဤသို့ ဆိုသတဲ့ ဤသို့ဆိုသတဲ့ဆိုပြီး အဆက်ဆက်အားဖြင့် ဝေဒပိဋကတ်တွေကို ဆောင်လာကြတယ်။ ဒီဝေဒမန္တာန်တွေကိုပဲ သူတို့ကအမှန်တရားဖြစ်တယ်တဲ့၊ အခြားတခြားဟာတွေက အမှားချည်းပဲ အချည်းအနှီးပဲလ်ို့ ဒီလိုယူဆကြပါတယ်။ အဲ့ယူဆချက်နဲ့ပါတ်သတ်လို့ အရှင်ဂေါတမဘာများ ပြောချင်သေးသလဲ" တဲ့။

အဲ့ဒီအခါကြမှ မြတ်စွာဘုရားက -
“ကိံ ပန, ဘာရဒွါဇ, အတ္ထိ ကောစိ ဗြာဟ္မဏာနံ ဧကဗြာဟ္မဏောပိ ယော ဧဝမာဟ – ‘အဟမေတံ ဇာနာမိ, အဟမေတံ ပဿာမိ။ ဣဒမေဝ သစ္စံ, မောဃမည’’’န္တိ?
"ကဲ..သင့်ကိုငါပြန်မေးမယ်၊ သင်တို့ပုဏ္ဏားတွေထဲမှာ ဒီဝေဒကျမ်းသာလျှင်မှန်တယ်၊ ဝေဒလို့ခေါ်ဆိုအပ်တဲ့ မန္တာန်သာလျှှင်မှန်တယ် အခြားတခြားသောဟာတွေ တစ်ခုမှမမှန်ဘူးလို့ ကိုယ်တိုင်သိတဲ့ပုဂ္ဂိုလ် ဝန်ခံနိုင်တဲ့ပုဂ္ဂိုလ် ဘယ်နှစ်ယောက်ရှိလဲ" တဲ့။

"နော် ဟိဒံ ဘော ဂေါတမ" တစ်ယောက်မှ မရှိဘူးတဲ့။ ဒီလိုဝေဒကျမ်းတွေကို ဆရာအစဉ်အဆက်ကမှန်ပါတယ်လို့သာ သူတို့ပြောနေတယ်၊ အတိအကျ ကိုယ်တိုင်သိပြီး မြင်ပါတယ်ဆိုတဲ့ဝန်ခံနိုင်တဲ့ပုဂ္ဂိုလ် ဘယ်နှစ်ယောက်ရှိသလဲ?၊ သူများအပြောနဲ့ လွမ်းနေတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်ပါ။ ဒါပြောချင်တာပါ။

ရှေ့က အဋ္ဌကရသေ့ စတဲ့ ရသေ့ကြီးတွေ ပို့ချပေးတဲ့အတိုင်း ဒီကျမ်းတွေကို ဗြဟ္မဏတွေက အစဉ်အဆက်သယ်ဆောင်လာခဲ့တယ်။ သယ်ဆောင်လာခဲ့တဲ့ ဒီဝေဒကျမ်းရဲ့အဆိုအမိန့်တွေကို မှန်ကန်ပါတယ်လို့ ကိုယ်တိုင်မျက်မှောက်ထွင်းဖောက်သိတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ဘယ်နှစ်ယောက်ရှိလဲတဲ့။ ဘုရားကမေးတယ်၊ မေးလိုက်တော့ "နော် ဟိဒံ ဘော ဂေါတမ" တစ်ယောက်မှ မရှိဘူးဘုရားတဲ့။

ဘုရားရှင်ကထပ်မေးတယ်- "ကိံ ပန, ဘာရဒွါဇ, အတ္ထိ ကောစိ ဗြာဟ္မဏာနံ ဧကာစရိယောပိ , ဧကာစရိယပါစရိယောပိ, ယာဝ သတ္တမာ အာစရိယမဟယုဂါပိ, ယော ဧဝမာဟ – ‘အဟမေတံ ဇာနာမိ, အဟမေတံ ပဿာမိ။ ဣဒမေဝ သစ္စံ, မောဃမည’’’န္တိ?
"ကဲ ဒီလိုဆိုရင် ယခုမျက်မှောက်ဝေဒကျမ်းကို အတိအကျ ကိုယ်တိုင်သိပြီး မြင်ပါတယ်ဆိုတဲ့ဝန်ခံနိုင်တဲ့ပုဂ္ဂိုလ်မရှိဘူးဆို ရှေးဆရာအဆက်ဆက် ခုနှစ်ဆက်တိုင်အောင် အတိအကျမှန်ကန်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံနိုင်ပါသလား"တဲ့။ အဲ့ဒီလိုမေးလိုက်တော့လည်း ဒီကာပဋိကပုဏ္ဏားက ဘာပြန်ဖြေလဲ?၊ "နော် ဟိဒံ ဘော ဂေါတမ" မရှိဘူးဘုရားတဲ့။

နောက်တစ်ခါ မြတ်စွာဘုရားက ထပ်မေးပြန်တယ်။ "ကဲ.. ဝေဒကျမ်းကို စပြီးတီထွင်တဲ့ ရသေ့ကြီး (၁၀)ဦိးရှိပါတယ်။
၁။ အဋ္ဌကရသေ့၊၂။ ဝါမကရသေ့၊၃။ ဝါမဒေဝရသေ့၊ ၄။ ဝေဿာမိတ္တ ရသေ့၊ ၅။ ယမတဂ္ဂိရသေ့၊ ၆။ အင်္ဂီရသရသေ့၊ ရ။ ဘာရဒွါဇရသေ့၊ ၈။ ဝါသေဋ္ဌရသေ့၊ ၉။ ကဿပရသေ့၊ ၁၀။ ဘဂုရသေ့။ (ဝိ၊၃။၃၄၃။) (ဒီ၊၁။၂၂၆။) (ဝိ၊မြန်၊၃။၃၄၆။)

ဒီရသေ့ကြီးတွေက ဒီဝေဒကျမ်းမှာလာနေတဲ့ အဆိုအမိန့်တွေကို သူတို့ကိုယ်တိုင်သိပါတယ်၊ ကိုယ်တိုင်မြင်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံခဲ့ကြသလား၊ ဒီလို ဝန်ခံနိုင်ကြပါသလား?" လို့ မေးလိုက်ပါတယ်။ အဲ့ဒီလိုမေးလိုက်တော့လည်း ဒီကာပဋိကပုဏ္ဏားက ဘာပြန်ဖြေလဲ?၊ "နော် ဟိဒံ ဘော ဂေါတမ" ဝန်မခံဘူး ဘုရားတဲ့။

ဒကာကြီးတွေ စဉ်းစားကြည့်စမ်း ဒီစကားလေးကို ခေါင်ဆုံးစပြီး တီထွင်လိုက်တဲ့ ဒီဝေဒကျမ်းစတဲ့ မန္တာန်တွေကို ဒီရသေ့ကြီးတွေကိုယ်တိုင် အတိအကျသိပါတယ် မြင်ပါတယ်လို့ ဝန်မခံခဲ့ဘူး။ နောက်ထပ်ဒီရသေ့တွေကို အတုလိုက်ပြီးတော့ ဒီမန္တာန်တွေကို ပြုလုပ်ပူဇော်ရွတ်ဖတ်နေတဲ့ အစဉ်လိုက်ပြီးတော့ ပို့ချပေးနေတဲ့ ဒီဆရာ့ဆရာ ပုဏ္ဏားတွေအားလုံးကလည်း ဒီကျမ်းမှာလာတဲ့ ဝေဒလို့ခေါ်ဆိုအပ်တဲ့ မန္တာန်ရဲ့အဆိုအမိန့်တွေကို မှန်ပါတယ်လို့ သူတို့ဝန်ခံနိုင်တဲ့ အဆင့်တစ်ယောက်မှ မရှိကြဘူး။

ဒီတော့မြတ်စွာဘုရားက ဘာပြန်မေးလဲ?၊ " ဒကာတော်ပုဏ္ဏား ဒီဝေဒလို့တဲ့ မန္တာန်တွေကို လက်ရှိအချိန်မှာလည်း အတိအကျမှန်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံနိုင်တဲ့ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ယောက်မှမရှိဘူး" တဲ့။ နောက်တစ်ခု- " ဒီကနေပြီးတော့ နောက်ကို သင့်ရဲ့ ဆရာတွေ အဆင့်ဆင့် ခုနှစ်ဆက်တိုင်အောင်လည်း ဝေဒကျမ်းရဲ့အဆိုအမိန့် ဝေဒလို့ခေါ်ဆိုအပ်တဲ့ ဒီမန္တာန်တွေသည် မှန်ပါတယ်။ အခြားအဆိုအမိန့်တွေသည် အချည်းအနှီးပဲလို့ ငါတို့ကိုယ်တိုင်သိပါတယ် မြင်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံနိုင်တဲ့ဆရာသမား ဘယ်နှစ်ယောက်ရှိခဲ့သလဲ တစ်ယောက်မှမရှိဘူးလို့ သင်ပြောပြန်တယ်။"

နောက်တစ်ခုက- " ဒီဝေဒကျမ်းအဆိုအမိန့်တွေနဲ့ ဝေဒဟုခေါ်ဆိုအပ်တဲ့ မန္တာန်တွေကို တီထွင်လိုက်တဲ့ ရသေ့ကြီးဆယ်ဦးကလည်း ဒီတီထွင်ခဲ့တဲ့ ဝေဒဟုခေါ်ဆိုအပ်တဲ့ မန္တာန်တွေအဆိုအမိန့်ကို မှန်ပါတယ် အခြားအဆိုအမိန့်တွေသည် အချည်းအနှီးပဲလို့ ငါတို့ကိုယ်တိုင်သိပါတယ် မြင်ပါတယ်လို့ ဝန်ခံနိုင်တဲ့ အဆင့်မရှိခဲ့ဘူး" တဲ့။ မရှိတော့ ဘာဖြစ်လဲ?
"သေယျထာပိ, ဘာရဒွါဇ, အန္ဓဝေဏိ ပရမ္ပရာသံသတ္တာ ပုရိမောပိ န ပဿတိ မဇ္ဈိမောပိ န ပဿတိ ပစ္ဆိမောပိ န ပဿတိ၊ ဧဝမေဝ ခေါ, ဘာရဒွါဇ, အန္ဓဝေဏူပမံ မညေ ဗြာဟ္မဏာနံ ဘာသိတံ သမ္ပဇ္ဇတိ – ပုရိမောပိ န ပဿတိ မဇ္ဈိမောပိ န ပဿတိ ပစ္ဆိမောပိ န ပဿတိ။ "(မ၊၂၊၃၈၂)

ဘုရားရှင်ကဘာပြောသလဲ? ၊ အကန်းတွေ အစဉ်လိုက်တန်းထားတာနဲ့ မတူဘူးလားတဲ့။ အရှေ့ကလူကလည်း မမြင်ဘူး၊ အလယ်ကလူကလည်း မမြင်ဘူး၊ နောက်ဆုံးလူကလည်း မမြင်ဘူး။ မမြင်တဲ့အတွက်အကန်းတွေ တစ်တန်းတည်းတန်းထားတာနဲ့ တူနေပြီတဲ့။

အဲ့ဒီလို တစ်တန်းကြီးတန်းထားတဲ့ အယူဝါဒကို ယနေ့ခေတ်ဗေဒင်တွေပေါ့ " ဒီတရားနာပရိသတ်ထဲတော့ ဗေဒင်မေးတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေ ပါမလားတော့ မသိဘူးပေါ့နော်" ဘယ်နှယ့်လဲ ယုံကြည်မနေကြဘူးလား၊ ဒီဝေဒတွေကို ယုံကြည်တဲ့အတွက်ဘာဖြစ်သလဲ? မညိုးနွမ်းသင့်တဲ့ သရဏဂုံဟာ ညိုးနွမ်းသွားရပါတယ်။ မပျက်စီးသင့်တဲ့ သရဏဂုံတွေ ပျက်စီးသွားရပါတယ်။

ဘုရားရှင်အဲ့ဒီမှာထပ်ဟောတဲ့ စကားလေးကတန်ဖိုးရှိပါတယ္။ ဒါလေးကို နာကြည့်ကြရအောင်....

[ရတနာသုံးပါးကို ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်လို့ ရရှိမည့် အကျိုးကျေးဇူးနှင့် သရဏဂုံ ဘာကြောင့် ညှိုးနွမ်းပျက်စီးရပါသလဲ ဆိုတာ ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်။]

"ဖားအောက်တောရဆရာတော် "
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment