Choose Fonts Here

Sunday, August 25, 2019


သရဏဂုံညစ္ႏြမ္းပ်က္စီးေၾကာင္း(အပိုင္း)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
နတ္တို႔အားပူေဇာ္ပသျခင္း
•••••••••••••••••••••••
ဘုန္းၾကီးတို႔နတ္ေတြကိုကိုးကြယ္ရမွာလား?ပူေဇာ္ပသရမွာလားဆိုတဲ့ဒီအပိုင္းေလးကိုေျပာခ်င္ပါတယ္။မဟာဝဂၢပါဠိေတာ္စာမ်က္ႏွာ(၃၂၄)မွာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတာရွိပါတယ္။ပါတလိပုတ္ျပည္တည္တဲ့အပိုင္းေလးေပါ့၊ဒီမွာတန္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြကရာထူးအာဏာၾကီးတဲ့မွဴးၾကီးမတ္ရာေတြကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔တန္ခိုးနည္းတဲ့နတ္ေတြကရာထူးငယ္တဲ့သူေတြကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔စီမံၾကပါတယ္။ဒီအပိုင္းနဲ႔ပါတ္သတ္လို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေဟာၾကားထားတာေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ 

ယသိၼ`ံပေဒေသကေပၸတိဝါသံပ႑ိတဇာတိေယာ၊သီလဝေႏၲတၳေဘာေဇတြာသညေတျဗဟၼစာရေယာ။ပ။သဒါဘျဒာနိပႆတိ။” (ဝိ၊၃။၃၂၄)
သီလရွိတဲ့အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ေတြပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြဤေနရာမွာကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံးကိုေစာင့္စည္းျပီးျမတ္္ေသာအက်င့္ကာေနထိုင္ၾကတယ္။ဒီလိုသီလရွိတဲ့အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ေတြကိုလူသားေတြကလွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ျပီးေနာက္ထိုေနရာမွာမွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့နတ္တို႔အားမိမိျပဳတဲ့ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကိုအမွ်အတန္းေပးေဝပါ။ေပးေဝလိုက္ေတာ့ဘာျဖစ္သလဲ?မိမိတို႔ေနထိုင္တဲ့မရပ္မွာေနျပီးေကာင္းမႈကုသိုလ္ကိုအမွ်အတန္းေပးေဝျခင္းသည္နတ္ေတြကိုပူေဇာ္ျခင္းဘဲ၊ဒီလိုအျမတ္တႏိုးအမွ်အတန္းေပးေဝလိုက္တဲ့လူသားတို႔အားထိုနတ္တို႔ကကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကတယ္တဲ့။အပူေဇာ္ခံရတဲ့နတ္ေတြကပူေဇာ္တဲ့လူသားေတြကိုတံု႔လွည့္တစ္ဖန္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။တံု႔လွည့္တစ္ဖန္ျမတ္ႏိုးၾကပါတယ္။ 

ဒီေနရာမွာမိခင္တစ္ဦးကတစ္ဦးတည္းေသာသားကိုခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိူးစြာေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔မိမိတို႔အားအျမတ္တစ္ႏိုးအမွ်ေပးေဝလိုက္တဲ့လူသားတို႔အားနတ္တို႔ကကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကတယ္တဲ့။ဒီလိုအမွ်ေပးေဝတာကိုပင္နတ္ေတြကိုပူေဇာ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။ဒီိလိုနတ္ေတြရဲ႕တံု႔လွည့္တစ္ဖန္ပူေဇာ္ခံရေသာလူသားေတြသည္အခါခပ္သိမ္းေကာင္းတဲ့အာရံုေတြသာေတြ႔ျမင္ခံစားရတယ္တဲ့။မေကာင္းတဲ့အာရုံေတြဘယ္ေတာ့မွမေတြ႔ရပါဘူး။ 

ဒီေတာ့အဲ့ဒီထဲမွာနတ္ေတြကိုရွိခိုးတာပါသလား?မပါပါဘူး။အမွ်ေပးေဝတာပင္ပူေဇာ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။ဒီေနရာမွာရတနသုတ္ကလာတာေလးေတြနာၾကည့္ရေအာင္
ယာနီဓဘူတာနိသမာဂတာနိ၊
ဘုမၼာနိ၀ါယာနိအႏၲလိေကၡ။
သေဗၺ၀ဘူတာသုမနာဘ၀ႏၲဳ၊
အေထာပိသကၠစၥသုဏႏၲဳဘာသိတံ။
 တသၼာဟိဘူတာနိသာေမထသေဗၺ၊
ေမတၱံကေရာထမာႏုသိယာပဇာယ။
ဒိ၀ါရေတၱာဟရႏၲိေယဗလိံ၊
တသၼာဟိေနရကၡထအပၸမတၱာ။
ဣဓဤပရိတ္တရားေတာ္ျမတ္ရြတ္ဖတ္ရာဌာနဤအရပ္သုိ႔။
ဘုမၼာနိေျမ၌တည္ၾကကုန္ေသာ။
ယာနိဘူတာနိ၀ါအၾကင္နတ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း။အႏၲလိေကၡအဇဋာျပင္ထက္ေကာင္းကင္၌။
ယာနိဘူတာနိ၀ါအၾကင္နတ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း။
သမာဂတာနိညီညာျဖျဖစည္းေ၀းေရာက္လာၾကေပကုန္၏။
သေဗၺ၀ခပ္သိမ္းဥႆုံအလုံးစုံသာလွ်င္ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ။
ေတဘူတာထုိနတ္မ်ားစြာတုိ႔သည္။
သုမနာႏွစ္သက္ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ထားရွိၾကကုန္သည္။
ဘ၀ႏၲဳျဖစ္ၾကပါကုန္ေလာ့။
အားလုံးသိၾကတဲ့အတိုင္း  ေဝသာလီျပည္မွာအနာေရာဂါေဘး၊အစာငတ္မြတ္ေခါင္းပါးတဲ့ေဘး၊ဘီလူးေတြရဲ႕ပူးဝင္ေႏွာက္ယွက္တဲ့ေဘးဆိုးၾကီးေတြၾကေရာက္ေတာ့ေဝသာလီျပည္ၾကီးအေတာ္ေလးပ်က္စီးသြားပါတယ္။လူေတြလည္းအေတာ္ေလးေသေၾကၾကပါတယ္။တိုတိုေျပာရင္ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့သံဃာေတာ္ေတြၾကြေရာက္ျပီ၊ေဝသာလီျပည္ကိုဘုရားရွင္ေျခေတာ္ခ်လိုက္ျပီဆိုတာန႔ဲမိုးၾကီးအၾကီးအက်ယ္ရြာခ်ပါတယ္။လူေသအေလာင္းစတဲ့အညစ္အေၾကးေတြေမ်ာပါသြားပါတယ္။ဒါနတ္ေတြရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပါဘဲ။ဘုရားရွင္ၾကြလာျပီသီတင္းၾကားတာနဲ႔တန္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြဆိုက္ေရာက္လာပါတယ္။ဒီတန္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြေရာက္လာတဲ့တန္ခိုးနည္းတဲ့နတ္ဆိုးေတြဘီလူးေတြအကုန္လုံးထြက္ေျပးကုန္ပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကရတနသုတ္ကိုစျပီးေဟာၾကားပါတယ္။သိၾကားမင္းၾကီးနဲ႔တစ္ကြနတ္ပရိတ္သတ္ေတြလည္းတရားနာလာၾကျပီ။
အေထာပိထုိမွတစ္ပါးလည္း။
ဘာသိတံငါဘုရားသည္ေဟာၾကားျပသဆုိဆုံးမေတာ္မူအပ္ေသာ
ရတနသုတ္ပရိတ္အရံအတားကုိ။
သကၠစၥ႐ုိေသသမႈအေလးဂ႐ုျပဳ၍။
သုဏႏၲနာယူၾကပါကုန္ေလာ့။
ဘူတာအုိနတ္မ်ားစြာတုိ႔...
တသၼာဟိထုိကဲ့သုိ႔တရားနာယူရန္ငါဘုရားတုိက္တြန္းေတာ္မူေသာ
ေၾကာင့္ပင္လွ်င္။
တုေမွသင္နတ္မ်ားစြာတုိ႔သည္။
နိသာေမထနားစုိက္ၾကပါကုန္ေလာ့။
မာႏုသိယာပဇာယလူသားျဖစ္ေသာသတၱ၀ါအေပၚ၌။
ေမတၱံခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းေမတၱာတရားကုိ။
ကေရာထျပဳၾကပါကုန္ေလာ့။
ေယယင္းလူသားအေပါင္းတုိ႔သည္။
တုမွာကံသင္နတ္မ်ားစြာတုိ႔အား။
ဒိ၀ါေန႔အခါ၌လည္းေကာင္း။
ရေတၱာညဥ့္အခါ၌လည္းေကာင္း။
ဗလိေဒ၀တာဗလိဟုေခၚဆုိအပ္ေသာပူေဇာ္ပသဖြယ္ရာအျဖာျဖာကုိ။
ဟရႏၲိေဆာင္ယူပသပူေဇာ္ၾကေပကုန္၏။
တသၼာဟိထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္။
တုေမွသင္နတ္မ်ားစြာတုိ႔သည္။
ေနထုိလူသားအေပါင္းတုိ႔ကုိ။
အပၸမတၱာမေမ့မေလ်ာ့ၾကကုန္ဘဲ။
ရကၡထသနားေစာင့္ေရွာက္ၾကပါကုန္ေလာ့။
ဘုရားရွင္ကနတ္ေတြကိုတိုက္တြန္းထားပါတယ္။ 

လူသားျဖစ္တဲ့သတၱဝါေတြအေပၚခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိူးဖို႔ျမတ္စြာဘုရားေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲအေၾကာင္းျပခ်က္ကလူသားတို႔သည္ေန႔မွာေသာ္လည္းေကာင္းညမွာေသာ္လည္းေကာင္းအသင္နတ္တို႔အားေဒ၀တာဗလိဟုေခၚဆုိအပ္ေသာပူေဇာ္ပသဖြယ္ရာအျဖာျဖာကုိပူေဇာ္ပသၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ဒီလူသားတို႔အေပၚ၌မေမ့မေလ်ာ့ၾကကုန္ဘဲသနားေစာင့္ေရွာက္ၾကပါလို႔တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာေဒဝတာဗလိဆိုတာေလးကိုေျပာခ်င္လို႔ပါ။နတ္ေတြကိုပူေဇာ္ပသတယ္ဆိုတာသူတို႔ကိုရွိခိုးတာဟာမဟုတ္ပါဘူး။မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတစ္ဦးကိုရိုေသစြာဧည့္ခံေကြ်းေမြးတဲ့ပုံစံတစ္ခုမ်ဳိးသာျဖစ္ပါတယ္။လၻက္ကေလးလက္တစ္ဆစ္ေလာက္၊ကြမ္းရြက္ကေလးကတစ္ရြက္ေလာက္ဒီလိုပုံစံနဲ႔လား၊မိမိရဲ႕မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတစ္ေရာက္ကိုဧည့္ခံေကၽြးေမြးသလိုရိုရိုေသေသဧည့္ခံတာကိုဆိုလိုပါတယ္။ဒီမွာထင္ရွားေအာင္ပုံစံေလးတစ္ခုေလာက္ထုတ္ျပပါမယ္။အားလုံးၾကားဖူးၾကလိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာယမကဝဂ္မွာလာတဲ့ကာဠီဘီလူးမဝတၳဳပါ။သမင္ေမြးရင္းက်ားစားရင္းဆိုတဲ့ဇာတ္ေၾကာင္းေလးတစ္ခုပါပဲ။လင္တူမယားႏွစ္ဦးတို႔တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးရန္ျငိဳးဖြဲ႔လာခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္းေလးပါ။ဘုန္းၾကီးတို႔ဘုရားရွင္လက္ထက္ေရာက္လာေတာ့တစ္ဦးကကာဠီအမည္ရဘီလူးမျဖစ္ေနျပီတစ္ဦးကလူသားအမ်ဳိးသမီးျဖစ္ျပီ။ဒီအမ်ဳိးသမီးတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံမွာကေလးရလာျပီဆိုကာဠီဘီလူးမကလာလာျပီးစားပါတယ္။တစ္ေန႔မွာအမ်ဳိးသမီးကမိဘရပ္ထံျပန္ျပီးေမြးပါတယ္။ဒီအခ်ိန္မွာကာဠီဘီလူးမကေဝႆဝဏ္နတ္မင္းၾကီးတို႔ကိုေရၾကည္ေတာ္သြားေရာက္ဆက္သေနရတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ၾကံဳေနလို႔မီးတြင္းမွာလာမစားႏိုင္ဘဲအႏၲရာယ္ကလြတ္သြားပါတယ္။အႏၲရာယ္ကင္းျပီဆိုျပီးျပန္လာၾကပါတယ္။ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္အနီးေရကန္တစ္ခုမွာေရဆင္းခ်ဳိးေနတုန္းအခိုက္ကာဠီဘီလူးမလာတာကိုေတြ႔ေတာ့အမ်ဳိးသမီးလုပ္သူကသူ႔ကေလးကိုေပြ႕ခ်ီျပီးေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္ထဲေျပးဝင္ပါတယ္။  ကာဠီဘီလူးမကလည္းေနာက္ကလိုက္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ေဇတဝန္ေက်ာင္းကိုေစာင့္တ့ဲတနတ္ကကာဠီဘီလူးမကိုေပးမဝင္ဘူးတားျမစ္ထားတယ္။ဘုရားရွင္အေရွ႕ကိုဒီကေလးကိုေျပးခ်ျပီးမိခင္လုပ္သူကကယ္ေတာ္မူဖို႔ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရားကတံခါးေစာင့္နတ္ကိုအမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ဒီဘီလူးမကိုဝင္ခြင့္ေပးလိုက္ပါ။ဘုရားရွင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ျမတ္စြာဘုရားတရားေဟာေတာ့ကာဠီဘီလူးမသည္ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္။ေသာတာပန္တည္ျပီးေတာက္ကေလးကိုဘီလူးမလက္ထဲထည့္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။သူကကေလးကိုစားလိုစိတ္မရွိေတာ့ဘဲသားအရင္းကဲ့သို႔ေပြ႔ဖက္ထားပါတယ္။တိုတိုေျပာရရင္ေနာက္ပိုင္းမွာဘီလူးမကငိုပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရားကဘာေၾကာင့္ငိုရသလဲေမးလိုက္ေတာ့တပည့္ေတာ္သည္တစ္ခ်ိန္ကသူတစ္ပါးရဲ႕အသက္ေတြကိုစားေသာက္ျပီးေနခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ယခုအခါမွာေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္တည္သြားျပီမို႔သူတစ္ပါး၏အသက္ကိုသတ္ျဖတ္စားေသာက္လိုစိတ္မရွိေတာ့ပါဘုရား၊တပည့္ရဲ႕စားဝတ္ေနေရးကိုလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ျပီးဝမ္းနည္းလို႔ငိုတဲ့အေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါတယ္။ 

ဒီအခါမွာဘုရားရွင္ကဒီဇနီးေမာင္ႏွံကိုအိမ္ေခၚသြားျပီးမိမိတို႔ရဲ႕မိဘသဖြယ္သေဘာထားျပီးေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္လိုက္ပါလို႔မိန္႔ၾကားလိုက္ပါတယ္။ဇနီးေမာင္နွံကအိမ္ကိုေခၚသြားပါတယ္။ဒါေပမယ့္သူ႔အတြက္ေနရတာက်ပ္တည္းက်င္းေျမာင္းေလေတာ့ရြာဦးထိပ္မွာရွိတဲ့ေညာင္ပင္ၾကီးတစ္ပင္မွာသူ႔ကိုသြားေနေစျပီးေန႔စဥ္စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ျပဳစုလုပ္ေကြ်းၾကပါတယ္။ဆြမ္းပို႔ေပးတယ္ဆိုၾကပါစို႔။ဘီလူးမကဒီဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ကိုဘယ္လိုျပန္ျပီးေစာင့္ေရွာက္ေပးသလဲဆိုေတာ့ဒီႏွစ္မွာမိုးေကာင္းလိမ့္မယ္နိမ့္တဲ့ေနရာမွာလယ္မလုပ္ပါနဲ႔ကုန္းက်တဲ့ေနရာမွာလယ္လုပ္ပါ။အၾကံဉာဏ္ေပးပါတယ္။ဒီႏွစ္ေတာ့မိုးနည္းလိမ့္မယ္ကုန္းျမင့္မွာလယ္မလုပ္ပါနဲ႔ခ်ဳိင့္ဝွမ္းမွာလယ္လုပ္ပါ’ စသည္ျဖင့္အၾကံဉာဏ္ေပးပါတယ္။ဒီလိုအၾကံေပးလို႔ဒီဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးဟာလယ္လုပ္ငန္းျဖင့္ၾကီးပြားတိုးတက္လာၾကပါတယ္။ေဘးကပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္းၾကီးပြားတိုးတက္ပုံကိုေမးျမန္းျပီးတို႔လည္းဒီကာဠီဘီလူးမကိုေကၽြးေမြးျပဳစုလို႔မရဘူးလား’ ‘ရပါတယ္’ ဒီလိုနဲ႔သြားျပီးေကၽြးေမြးၾကပါတယ္။ဒီလိုနဲ႔ဟိုလူကေကၽြးဒီလူကေကၽြးနဲ႔ဒီကာဠီဘီလူးမကိုပူေဇာ္ပသတဲ့ပြဲၾကီးျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ 

အဲ့ဒီမွာဒီဘီလူးမကိုကိုးကြယ္အားထားရာအျဖစ္နဲ႔သြားျပီးရွိခိုးပူေဇာ္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။မိမိတို႔ကိုေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတဲ့မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတစ္ဦးအေနျဖင့္သာသြားျပီးေတာ့လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။အဲ့ဒီလိုေကၽြးေမြးလွဴဒါန္းေနတာကိုေဒဝတာဗလိလို႔ေခၚပါတယ္။အဲ့ဒီလိုဘုရားရွင္လက္ထက္ကဒီလိုေဒဝတာဗလိလိုပူေဇာ္ပသမႈမ်ဳိးေတာ့ရွိၾကပါတယ္။ဘုရားရွင္လည္းခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ယခုကာမွာေတာ့ဘုရားနဲ႔တစ္တန္းထဲထားျပီးကိုးကြယ္ကန္ေတာ့ဆည္းကပ္ေနတဲ့ပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ဒီေနရာမွာနတ္ေတြကိုေၾကာက္လို႔ရွိခိုးတာကိုေတာ့မဆိုလိုပါဘူး။ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မွဳႏွင့္ပူေဇာ္ပသမႈအပိုင္းကိုဆိုလိုပါတယ္။ 

ဒီမွာယခုေခတ္ေတာင္ျပံဳးပြဲကမင္းၾကီးမင္းေလးလို႔သူတို႔ေခၚေနတဲ့နတ္ေပါ့။ဒီလိုဟာေတြကိုမဆိုလိုေသးပါဘူး။ဒီမင္းၾကီးမင္းေလးစတာေတြကိုေတာ့ဘယ္ထဲပါလည္းဆိုတာေနာက္ေတာ့ေျပာပါ့မယ္။ဒီေနရာမွာဒကာေတာ္သိၾကားတို႔လိုနတ္ေတြကိုဆိုလိုပါတယ္။ဒီေတာ့ပူေဇာ္တယ္ဆိုတာသီလရွိတဲ့အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ေတြပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြကိုမိမိတို႔လွဴဖြယ္ဝတၳဳပစၥည္းအစုစုတို႔ျဖင့္လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ျပီးမိမိ၏မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတစ္ဦးကိုရိုရိုေသေသေလးေလးစားစားအမွ်ကုသိုလ္ေပးေဝေနတာကိုဆိုလိုပါတယ္။ေဒဝတာဗလိလိုပူေဇာ္ပသမႈမ်ဳိးၾကေတာ့မိမိ၏မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတစ္ဦးကိုေကၽြးေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ပူေဇာ္ပသမႈမ်ဳိးကိုဆိုလိုပါတယ္။ရတနာသုံးပါးကိုကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပူေဇာ္ကန္ေတာ့သလိုေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ဒါကိုသတိရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ 

[ရတနာသုံးပါးကိုကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔ရရွိမည့္အက်ဳိးေက်းဇူးႏွင့္သရဏဂံုဘာေၾကာင့္ညိႇဳးႏြမ္းပ်က္စီးရပါသလဲဆိုတာဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။]

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment