Choose Fonts Here

Sunday, August 25, 2019


သရဏဂုံညစ္ႏြမ္းပ်က္စီးေၾကာင္း(အပိုင္း-)
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ရတနာသုံးပါးတို႔၏ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကိုလည္းဟုတ္တိုင္းမွန္စြာမသိခဲ့ရင္၊သံသယစိတ္ေတြမ်ားေနခဲ့ရင္လည္း  သရဏဂံုညိဳးႏြမ္းေစပါတယ္။ဒီေနရာမွာေနာက္တစ္ခုကမိစာၦဉာဏတဲ့မိစာၦဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ေတြမ်ားေနရင္လည္းသရဏဂံုညိဳးႏြမ္းေစပါတယ္။မိစာၦဉာဏ္ဆိုတာကရတနာသုံးပါးရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြရွိတယ္။ဒီဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို  အဂုဏ” ဂုဏ္ေက်းဇူးမဟုတ္တဲ့အေနနဲ႔သူကၾကံစည္ေတြးေခၚတယ္။ဘုရားရွင္သည္သေဗၺညဳတဉာဏ္ကိုရေတာ္မူတယ္၊ခပ္သိမ္းေသာတရားေတြကိုဆရာမကူသယမ႓ဴဉာဏ္ျဖင့္ကိုတိုင္မ်က္ေမွာက္ထြင္းေဖာက္သိျမင္ေတာ္မူတယ္။ဒီသေဗၺညဳတဉာဏ္ဆိုတာဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။” အခုလိုၾကံဆပါတယ္။ 

ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ေတြနဲ႔ေျပာင္းျပန္ျပီးေတာ့ယူတယ္။ထင္ရွားတာတစ္ခုဆိုရင္ေတာ့လူေသရင္လူျဖစ္တယ္ေပါ့။ဒါဟာဉာဏ္နီဉာဏ္နက္တစ္မ်ဳိးဘဲ။လူေသရင္လူျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာကပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈသေဘာတရားေတြကိုသူကျပန္ျပီးေတာ့ျငင္းေနပါတယ္။အသင္လူသားဘာမွားေနသလဲဆိုတဲ့စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ထြက္လာပါတယ္။အတိတ္ကအဝိဇၨာတဏွာဥပါဒါန္သခၤါရကံလို႔ေခၚဆိုတဲ့အတိတ္အေၾကာင္းတရားငါးပါးေၾကာင့္  ဝိညာဏ္နာမ္ရုပ္သဠာယတနဖႆေဝဒနာဆိုတာအက်ဳိးတရားထင္ရွားျဖစ္ပုံ၊ဒီဘဝျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေနတဲ့ကံေတြေၾကာင့္ေနာင္အနာဂတ္မွာဝိညာဏ္နာမ္ရုပ္သဠာယတနဖႆေဝဒနာဆိုတာအက်ဳိးတရားထင္ရွားျဖစ္ပုံဆိုတဲ့ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္ပုံကိုေရးတဲ့က်မ္းစာ။လူေသရင္လူျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ယုံၾကည္ခ်က္ရွိေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကဒီလိုက်မ္းစာမ်ဳိးေရးသင့္သလား?မေရးသင့္ဘူး။ေရးလည္းေရးေနတယ္။ဒါဟာမေျဖာင့္ဘူးဆိုတာထင္ရွားေနတယ္။ဒါဟာမိစာၦဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ဘဲ။ဘုရားရွင္ကလူေသရင္လူဘဲျပန္ျဖစ္ပါတယ္လို႔အတိအက်မေဟာပါဘူး။ 

ဘုရားရွင္ကလားရာဂတိငါးတန္ေဟာထားပါတယ္။ေသျပီးတဲ့အခါငရဲေရာက္သူလည္းရွိမယ္။ျပိတၱာဘုံဘဝေရာက္သူလည္းရွိမယ္။တိရစာၦန္ေရာက္တဲ့သတၱဝါေတြလည္းရွိတယ္။လူျပန္ျဖစ္တာလည္းရွိတယ္။နတ္ျဗဟၼာျဖစ္တာလည္းရွိတယ္။မႏုႆဂတိ၊ေဒဝဂတိ၊နိရယဂတိ၊တိရစာၦနဂတိ၊ေပတၱိဂတိ” ဆိုျပီးဂတိငါးတန္ေဟာထားပါတယ္။(ဒီ၊၃။၁၉၅)

ဒီလိုဂတိငါးတန္ကိုေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ျပီးနိဗၺာန္ကိုအျပီးစံဝင္သြားတဲ့ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ေတြရွိတယ္ဆိုတာလည္းဘုရားရွင္ကအတိအက်ေဟာထားပါတယ္။လူေသရင္လူသာျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ဝါဒဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာမရွိပါဘူး။အဲ့ဒီလိုဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကိုမိစာၦအယူဝါဒေတြနဲ႔ေဖာက္ျပန္ျပီးေျပာင္းျပန္လွန္ေရးတယ္။ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သရဏဂုံသည္အေရာင္ျပိဳးျပိဳးပ်က္တစ္လက္လက္ေတာက္ပမႈမ်ဳိးမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ၾကီးက်ယ္ဖြံ႕ျဖိဳးမ်ားျမတ္တဲ့အက်ဳိးေတြမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ 

သရဏဂုံႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ေလာကီသရဏဂံု၊ေလာကုတၱရာသရဏဂံုလို႔ရွိရာေလာကီသရဏဂံုကရတနာသုံးပါးရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုမသိေတာ့သရဏဂုံညိဳးႏြြမ္းပါတယ္။သံသယရွိရင္လည္းေကာင္း၊မိစာၦအယူဝါဒစသည္ေတြရွိေနရင္လည္း  သရဏဂုံညိဳးႏြြမ္းေစပါတယ္။စသည္’ ဆိုတဲ့စကားရပ္အေနနဲ႔ရတနာသုံးပါးတို႔အေပၚ၌မရိုေသျခင္းမေလးစားျခင္းစသည္တို႔ကိုသိမ္းၾကံဳးေရတြက္ယူပါတ့ဲ။ဒီလိုဆိုရတနာသုံးပါးတို႔အေပၚ၌မရိုေသခဲ့ဘူး၊မေလးစားခဲ့ဘူးဆိုလည္းသရဏဂံုညိဳးႏြမ္းေစပါတယ္။ 

မရိုေသမေလးသားျခင္းဆိုတာဘာလဲ?ဒီေနရာမွာမိမိထက္သီလဂုဏ္သမာဓိဂုဏ္ပညာဂုဏ္ၾကီးျမတ္ေနတဲ့သူကိုမရိုေသမေလးမစားျပဳတယ္..မလုပ္သင့္ပါဘူး။စူဠကမၼဝိဘဂၤသုတၱံမွာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားပါတယ္။စိတ္ဓာတ္ေတြကခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းတယ္။မာနေတြကလည္းသိပ္ၾကီးတယ္။ရွိခိုးသင့္ရွိခိုးထိုက္သူကိုမရွိခိုး၊ခရီးဦးၾကိဳဆိုသင့္ၾကိဳဆိုထိုက္သူကိုခရီးဦးမၾကိဳဆို။ေနရာေပးသင့္သည့္ပုဂိၢဳလ္ဆိုေနရာမေပး။ခရီးလမ္းဖယ္ေပးထိုက္သူကိုခရီးလမ္းဖယ္မေပးဘူး။မိမိထက္အသက္ၾကီးသူေတြ၊မိမိထက္ဂုဏ္သိကၡာၾကီးတဲ့ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ခရီးလမ္းမွာၾကံဳျပီ၊ၾကံဳေတာ့မိမိကလမ္းမဖယ္ေပးခ်င္ဘူး။ဘာလုပ္လဲ?ဝင္တိုက္လိုက္တယ္။ 

ေနာက္တစ္ခုရိုေသေလးစားထိုက္သူကိုမရိုေသဘူး။ကိုယ့္ထက္သိကၡာၾကီးတဲ့ပုဂိၢဳလ္ကိုကိုယ္ကအေရးမလုပ္ခ်င္ဘူး။တစ္ခါတေလေျပာေတာင္ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ေထွာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ေျပာျပီးရန္ေတာင္ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္။ေလးစားသင့္ေလးစားထိုက္သူကိုလည္းမေလးစားဘူး။မိမိကိုသင္ၾကားျပသေပးတဲ့ဆရာေတာင္မေလးစားဘူး။အထူးသျဖင့္မိမိအားတရားဓမၼသင္ၾကားျပသေပးတဲ့ဆရာသမားကိုမေလးစားဘူး၊အေရးမဆိုက္ဘူး။ေနာက္မိဘႏွစ္ပါးရွိတယ္။ဦးၾကီးဦးေလးေဒၚၾကီးေဒၚေလးစတဲ့မိမိထက္ၾကီးတဲ့ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြရွိၾကတယ္။ဘယ့္သူ႔ကိုမွလည္းအေရးမဆိုက္ဘူး။မရိုေသမေလးစားဘူးတဲ့။

ေနာက္ျမတ္ႏိူးေလးစားထိုက္တဲ့သူေတာ္ေကာင္းေတြကိုမေလးစားမရိုေသဘူး။စဥ္းစားၾကည့္စိတ္မထားတတ္ေတာ့ဒီေနရာမွာအကုသိုလ္ေတြတိုးပြားျပီးမလာဘူးလား?တိုးပြားလာပါတယ္။ရွိခိုးသင့္ရွိခိုးထိုက္သူကိုရွိမခိုးဘူး။ၾကိဳဆိုထိုက္သူကိုမၾကိဳဆိုဘူး။ေနရာေပးထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကိုေနရာမေပးဘူး။လမ္းဖယ္ေပးခိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကိုလမ္းဖယ္မေပးဘူး။ရိုေသသင့္ရိုေသထိုက္သူကိုမရိုေသဘူး။ေလးစားသင့္ေလးစားထိုက္သူကိုမေလးစားဘူး။ျမတ္ႏူိးေလးစားထိုက္သူကိုမျမတ္ႏိုးဘူး။

ဒီေတာ့ဒီထဲမွာပိုက္ဆံကုန္တာဘယ္ႏွစ္ခုပါလဲ?တစ္ခုမွမပါပါဘူး။ကုသိုလ္ဆိုတာယူတတ္ရင္ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွမကုန္ဘဲရတဲ့ကုသိုလ္ေတြမ်ားစြာရွိေနပါတယ္။ျမတ္ႏိူးပူေဇာ္ထိုက္သူေတြကိုမေလးစားဘဲ၊ျမတ္ႏိူးမပူေဇာ္ထိုက္သူေတြကိုေတာ့သူသြားျမတ္ႏိူးပူေဇာ္ခ်င္ျမတ္ႏိူးမယ္။ပူေဇာ္ခ်င္  သူသြားပူေဇာ္ေနလိမ့္မယ္။ပူေဇာ္သင့္ပူေဇာ္ထိုက္သူကိုအာမိသပူဇာ၊ဓမၼပူဇာဆိုျပီးႏွစ္မ်ဳိးရွိတဲ့ထဲကအာမိသပူဇာေခၚတဲ့ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ပူေဇာ္တာထက္ဓမၼပူဇာေခၚတဲ့တရားႏွင့္ပူေဇာ္တာကိုေတာ့ဘုရားရွင္ႏွစ္ျခိဳက္ပါတယ္။မိမိပူေဇာ္သင့္ပူေဇာ္ထိုက္သူရဲ႕တရားစကားကိုလိုက္နာျပဳက်င့္တာကိုတရားႏွင့္ပူေဇာ္တယ္ေခၚပါတယ္။ဒီလိုဘဲဘုရားရတနာေခၚတဲ့ဘုရားရွင္အားပူေဇာ္တယ္ဆိုတာဘုရားရွင္ဆုံးမသြန္သင္တဲ့တရားရတနာဆိုတဲ့တရားစကားအက်င့္ျမတ္တရားကိုလိုက္နာတာဘုရားကိုပူေဇာ္တယ္မည္ပါတယ္။ဓမၼပူဇာကပို၍အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။မိမိတို႔အားသံသရာဝဋ္ဆင္းမွလက္ဆင့္ကမ္းသင္ၾကားျပသေပးေနတဲ့အရိယာသံဃာေတာ္ကိုပူေဇာ္တယ္၊ခ်ီးေျမႇာက္တယ္။ 

ဒီလိုရတနာသုံးပါးတို႔အေပၚ၌ပူေဇာ္သူသည္-အက်ဳိးေက်းဇူးအေနနဲ႔(၁ဝ)ပါးရွိပါတယ္။ပုံစံေလးတစ္ခုအေနနဲ႔နတ္ဆိုၾကပါစို႔
(နတ္၌ျဖစ္ေသာသက္တမ္းေစ့ေနရျခင္း၊(အဆင္းလွျခင္း၊(ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္း၊(အေျခြအရံေပါမ်ားျခင္း၊(အၾကီးအကဲျဖစ္ျခင္း၊(နတ္၌ျဖစ္ေသာရူပါရုံ၊(နတ္၌ျဖစ္ေသာသဒၵါရံု၊(နတ္၌ျဖစ္ေသာဂႏၶာရံု၊(နတ္၌ျဖစ္ေသာရသာရံု၊(၁ဝနတ္၌ျဖစ္ေသာေဖာ႒ဗၺာရုံတို႔အားသာလြန္စြာရရွိျခင္းဒီအက်ဳိးတရားေတြကိုရရွိႏိုင္ပါတယ္။ဒီလိုရတနာသုံးပါးတို႔အေပၚ၌ပူေဇာ္သူသည္အျမတ္ဆုံးေသာမဂ္ဖိုလ္ကိုရရွိႏိုင္တယ္တဲ့။(သံ၊၂။၄၆၇)

ဒါဆိုရိုေသထိုက္သူကိုေရွးကေျပာခဲ့သလိုဘဲရတနာသုံးပါးတို႔အေပၚ၌မေလးစားဘူးတဲ့။ဒီအကုသိုလ္ကံကေသခါနီးကာလမွာအက်ဳိးေပးဖို႔ျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္ဒီသူဘယ္ေရာက္မလဲ?ငရဲေရာက္မယ္တဲ့။အကယ္၍ငရဲမေရာက္ဘူးဒါမွမဟုတ္ငရဲကလြတ္လာျပီဘဲထား။လူ႔ျပည္လူ႔ေလာကသို႔တစ္ဖန္ပဋိသေႏၶေနရျပီလူ႔ဘဝကိုရရွိျပီ။ဒီသူဘယ္မွာသြားျဖစ္လဲ၊အမ်ဳိးယုတ္တဲ့လူ႔ဘဝကိုရရွိပါတယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ကိုယ့္စိတ္ထားကကိုယ့္ကိုျပန္ႏွိပ္ခ်လိုက္တာပါပဲ။ကိုယ္ကသူမ်ားကိုမရိုမေသနိမ့္ခ်လိုက္တယ္။ထိုသူကနိမ့္ခ်င္လည္းနိမ့္သြားမယ္၊မနိမ့္ခ်င္လည္းမနိမ့္ဘူးသို႔ေသာ္မိမိကေတာ့နိမ့္က်သြားဖို႔က်ိန္းေသေနပါတယ္။တစ္ခ်ိန္ဒီကံကအက်ဳိးေပးျပီဆိုအထက္တန္းမွာမေနရဘူးေအာက္တန္းမွာသာေနရပ္တယ္။ 

ဒါေၾကာင့္သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ခ်င္သူေတြမာနၾကီးသင့္သလား?ေဒါသၾကီးသင့္သလား?ငါ့မာနကလူမ်ားနဲ႔မတူဘူး၊ငါ့ေဒါသကသူမ်ားနဲ႔မတူဘူး” ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြေလာကမွာမရွိဘူးလား၊ရွိေနပါတယ္။သတိရွိဖို႔ေတာ့လိုအပ္ေနပါတယ္။ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သရဏဂုံသည္အေရာင္ျပိဳးျပိဳးပ်က္တစ္လက္လက္ေတာက္ပမႈမ်ဳိးမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ၾကီးက်ယ္ဖြံ႕ျဖိဳးမ်ားျမတ္တဲ့အက်ဳိးေတြမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
[ရတနာသုံးပါးကိုကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔ရရွိမည့္အက်ဳိးေက်းဇူးႏွင့္သရဏဂံုဘာေၾကာင့္ညိဳးႏြမ္းပ်က္စီးရပါသလဲဆိုတာဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။]

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment