လမ္း႐ိုးလမ္းေဟာင္း စနစ္ေဟာင္း က်င့္စဥ္
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားျပသေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ ဓမၼနဲ႔ဝိနယတရားေတြကို မိမိရဲ႕ကိုယ္ေတြ႕ဉာဏ္ျမင္ ကိုယ္ပိုင္တရားလို႔ ေဟာေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဘုန္းႀကီးကိုလာလာေမးတယ္၊ ဒီမွာျပေနတ့ဲက ဘယ္သူ႔နည္းလဲ, ဘယ္ဝါ့နည္းလဲ? တ့ဲ။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ဘုရားေဟာနည္းပါပဲလို႔ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္၊ တစ္ခိ်ဳ႕ကကပ္ၿပီးေမးလာျပန္ရင္ေတာ့ ဝိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာမွာလာတ့ဲ သီလက်င့္စဥ္၊ သမာဓိက်င့္စဥ္၊ ပညာက်င့္စဥ္ျဖစ္တ့ဲ မဂၢင္ (၈)ပါး က်င့္စဥ္တရားေတြကို ဘုရားေဟာနည္းအတိုင္း အစဥ္တိုင္း သင္ၾကားေပးပါတယ္လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အညီ မဂၢင္ (၈)ပါး က်င့္စဥ္တရားတို႔ကို အစီအစဥ္တက် ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ဖြင့္ဆို ေရးသားထားေသာ က်မ္းမွာ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာက်မ္းကို ေျပာရမယ္ဆိုလွ်င္ -
၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာ၏ ပဋိ ညာဥ္ ခံ၀န္ခ်က္ တစ္ခု ရွိပါတယ္။
သုဒုလႅဘံ လဘိတြာန၊ ပဗၺဇၨံ ဇိနသာသေန။
သီလာဒိသဂၤဟံ ေခမံ၊ ဥဇုံ မဂၢံ ၀ိသုဒၶိယာ။
ယထာဘူတံ အဇာနႏၲာ၊ သုဒၶိကာမာပိ ေယ ဣဓ။
၀ိသုဒၶႎ နာဓိဂစၦႏၲိ ၊ ၀ါယမႏၲာပိ ေယာဂိေနာ။
ေတသံ ပါေမာဇၨကရဏံ၊ သု၀ိသုဒၶ၀ိနိစၦယံ။
မဟာ၀ိဟာရ၀ါသီနံ၊ ေဒသနာနယနိႆိတံ။
၀ိသုဒၶိမဂၢံ ဘာသိႆံ၊ တံ ေမ သကၠစၥ ဘာသေတာ။
၀ိသုဒိၶကာမာ သေဗၺပိ၊ နိသာမယထ သာဓေ၀ါ။ (၀ိသုဒၶိ၊၁၊၂ ။)
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ျမတ္အတြင္း၌ အလြန္လွ်င္ ရခဲစြာေသာ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကို ရရွိၾက ပါကုန္လ်က္ သီလ သမာဓိ ပညာတည္းဟူေသာ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္တို႔ျဖင့္ သိမ္းက်ဳံးေရတြက္အပ္ေသာ, ကိေလသာခိုးသားဓားျပတို႔၏ ပိတ္ဆို႔ေႏွာင့္ယွက္မႈဟူေသာ ေဘးရန္ကင္းေသာ, အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ကာမသုခလႅိ ကာႏုေယာဂ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၦဒဒိ႒ိ မာယာ သာေဌယ်စေသာ အေကြ႕အေကာက္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ၾကဥ္ေရွာင္ ပယ္လႊဲသျဖင့္ လမ္းကြဲမရွိ တစ္႐ိုးတည္း (တစ္ေၾကာင္းတည္း) ေျဖာင့္မတ္စြာေသာ, အရဟတၱဖိုလ္ နိဗၺာန္၏ ရရာရေၾကာင္း ေရာက္ရာေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္သည့္ မဂၢင္ (၈)ပါး အက်င့္ျမတ္တရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိကုန္ေသာေၾကာင့္ ဤ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ျမတ္အတြင္း၌ပင္လွ်င္ အရဟတၱဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို လိုလားေတာင့္တသည္ ျဖစ္ကုန္လ်က္လည္း, သမထ ၀ိပႆနာ ႏွစ္ျဖာေသာ ဘာ၀နာ၌ မျပတ္ယွဥ္ေသာ လုံ႔လ၀ီရိယရွိေသာေၾကာင့္ ေယာဂီသူမြန္ဟု ေခၚတြင္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္စိမ့္ရည္မွန္း၍ ရဟန္းတရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ၾကပါကုန္လ်က္လည္း ရည္ရြယ္ရင္းရွိ စိတ္မွန္းထားသည့္ အရဟတၱဖိုလ္ နိဗၺာန္နန္းသို႔ ၀င္ေရာက္၍ မစံျမန္းႏိုင္ မေရာက္ႏိုင္ ရွိၾကကုန္၏။
ထို ေယာဂီသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ, ဂိုဏ္းတစ္ပါးတို႔၏ အယူ၀ါဒႏွင့္ မေရာယွက္သည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ အဆုံးအျဖတ္ရွိေသာ, မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူေလ့ရွိၾကကုန္ေသာ မဟာ၀ိဟိဟာရ၀ါသီ အရွင္ျမတ္တို႔၏ တရားေတာ္ကို ဖြင့္ဆိုပုံ ဓမၼသံ၀ဏၰနာ အစရွိေသာ ေဒသနာနည္းကို မွီေသာ ၀ိသုဒၶိမဂၢကက်မ္းကို ေရးသားတင္ျပေပအံ့။
အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ဖြင့္ဆိုေရးသားထားအပ္ေသာ တပည့္ေတာ္၏ ထို၀ိသုဒၶိမဂၢက်မ္းကို အရဟတၱဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို လိုလားေတာင့္တလ်က္ ရွိၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ အရွင္ေကာင္း အရွင္ျမတ္ အားလုံးတို႔သည္ ႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးျမတ္ျမတ္ ျပဳ၍ နာယူၾကပါကုန္ေလာ့။
ဒီလိုဖြင့္ဆို ထားပါတယ္.....။
ဤအထက္ပါ ပဋိညာဥ္ခံ၀န္ခ်က္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ တစ္ေလာကလုံး၏ကိုးကြယ္အားထားရာအစစ္ အျဖစ္ႀကီး ျဖစ္ေတာ္မူေသာ သဗၺညဳသမၼာသမၺဳဒၶဘုရားသခင္ ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ (၉၇၃) ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသမေထရ္ျမတ္သည္ သီဟိုဠ္ကြၽန္း သီရိလကၤာႏိုင္ငံ အႏုရာဓၿမိဳ႕ မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၌ သီတင္းသုံးေနထိုင္လ်က္ မဟာ၀ိဟိဟာရ၀ါသီ အရွင္ျမတ္တို႔၏ ပါဠိေတာ္ကို ဖြင့္ဆိုပုံ ဓမၼသံ၀ဏၰနာ အမည္ရေသာ မဟာအ႒ကထာကို အမွီျပဳ၍ ၀ိသုဒၶိမဂၢအအ႒ကထာက်မ္းကို ေရးသားစီရင္ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။
ေျမာက္ပိုင္း သာသနာဂိုဏ္း၀င္ ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ အရွင္အႆေဃာသ, အရွင္နာဂဇၨဳန, အရွင္၀သုဗႏၶဳအစရွိေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏က်မ္းတို႔၌ကဲ့သို႔ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏က်မ္းတို႔၌ ပါဠိေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေရွးေရွးအ႒ကထာက်မ္းဂန္တို႔ကို မမွီမူ၍ မိမိ၏ဉာဏ္ျဖင့္သာလွ်င္ ၾကံဆ၍ ျပဆိုေရးသားထားေသာ တရားစကား အထူးအဆန္းကို မေတြ႕ရွိႏိုင္ေပ။
"ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ မဟာအ႒ကထာ အစရွိေသာ ေရွးေရွးေသာ အ႒ကထာတို႔၌ လာရွိေသာ လမ္း႐ိုးလမ္းေဟာင္း စနစ္ေဟာင္း က်င့္စဥ္မ်ားကိုသာ မိမိက်မ္းတို႔၌ ေရးသားတင္ျပထား၍ နည္းသစ္စနစ္သစ္ လမ္းသစ္မ်ားကို တီထြင္လ်က္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပျခင္း မျပဳခဲ့ေပ" လို႔ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ဝန္ခံထားပါတယ္။
ဤ အဆိုကို ထင္ရွားေစရန္ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာ၌ တင္ျပထားေသာ က်င့္စဥ္အခ်ဳိ႕ကို ေကာက္ႏုတ္၍ သင္ၾကားျပသေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
(နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ ပထမတြဲမွ စီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုထားသည္)
Credit:Ashin Nanissara
No comments:
Post a Comment