••••••••••••••••••••••••••
ဒီေနရာမွာ ေခတ္ကေျပာေျပာေနၾကတ့ဲ အတိတ္ကိုမျပန္နဲ႔ အနာဂတ္ကိုမေမွွ်ာ္နဲ႔ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ထားရမယ္ဆိုတ့ဲ စကားရပ္နဲ႔ ပါတ္သတ္လို႔ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။
ဘေဒၵကရတၱသုတၱန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ကေလးရွိေနပါတယ
ဣတိ ေမ စကၡဳ အေဟာသိ အတီတမဒၶါနံ ဣတိ ႐ူပါတိ – တတၳ န ဆႏၵရာဂပၸဋိဗဒၶံ ေဟာတိ ၀ိညာဏံံံ, န ဆႏၵရာဂပၸဋိဗဒၶတၱာ ၀ိညာဏႆ န တဒဘိနႏၵတိ, န တဒဘိနႏၵေႏၲာ အတီတံ နာႏြာဂေမတိ။
ဣတိ ေမ စကၡဳ သိယာ အနာဂတမဒၶါနံ ဣတိ ႐ူပါတိ – အပၸဋိလဒၶႆ ပဋိလာဘာယ စိတၱံ နပၸဏိဒဟတိ, ေစတေသာ အပၸဏိဓာနပစၥယာ န တဒဘိနႏၵတိ, န တဒဘိနႏၵေႏၲာ အနာဂတံ နပၸဋိကခၤတိ။
( မ။ ၃၊ ပါ ။၂၃၆၊၂၃၇)
ဒီဂါထာေလးကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ကို မရွဳေကာင္းဘူးဆိုျပီးေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ခပ္မ်ားမ်ားက မိန္႔ၾကားေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ ဦးဇင္းကအတိုက္အခံလုပ္ျပီးေ
အတိတ္ , အနာဂတ္ရွဳဖို႔ရန္ အတိအက် ေဟာထားပါလွ်က္ ဒီဘေဒၵကရတၱသုတၱန္က်မွ ဘုရားရွင္က အတိတ္,အနာဂတ္မရွဳရဘူးလို႔ ေဟာမယ္ဆိုရင္ ေဟာတယ္လို႔ ယူဆခဲ့မယ္ဆိုရင္ေပါ့။ ဦးဇင္းတို႔က အတိတ္,အနာဂတ္ ရွဳရမယ္လို႔ ေဟာၾကားခ်က္ကတစ္ခု၊ မရွဳရဘူးလို႔ ေဟာၾကားခ်က္ကတစ္ခု ဒီႏွစ္ခုကို ဘယ္ဟာ လိုက္နာရမလဲ?။ ဘယ္ဟာလိုက္နာရမယ္ဆိုတာ ဒိြဟျဖစ္ဖြယ္ရာမရွိဘူးလား?။
အကယ္၍မ်ား ဒီေဒသနာေတာ္သည္ အတိတ္ကို မရွဳရဘူး အနာဂတ္ကို မရွဳရဘူးလို႔ လက္ခံခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ ?။ ဦးဇင္းတို႔ အနတၱလကၡဏသုတၱံစတဲ့ ထိုထို ေတပဋိဝတၱဓမၼေဒသနာသုတၱံမွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က “ယံ ကိဥိၥ ႐ူပံ အတီတာနာဂတပစၥဳပၸႏၷံ” စသည္ျဖင့္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္လို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့၊ ကာလသုံးပါးအတြင္းမွာ နည္ရွိေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါး၊အာယတန(၁၂)ပါး၊ ဓာတ္(၁၈)ပါးဆိုတဲ့ ပရမတၳဓာတ္သားေတြကို အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱလကၡဏာေရးသုံ
ဧတႆ အာနႏၵ ဓမၼႆ အနႏုေဗာဓာ အပၸဋေ၀ဓာ ဧ၀မယ ံံံ ပဇာ တႏၲာကုလကဇာတာ ကုလဂဏၭက ဇာတာ မုုုဥၥၥပဗၺၺဇဘူတာ အပါယံ ဒုုဂၢတိိိ ံံံ ၀ိနိိပါတံံံ သံံသာရံံံ နာတိိ၀တၱၱတိိ။ (ဒီ၊၂၊၄၇။)
လို႔ျပဆိုထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ- "ေအာ္ငါ ငယ္ငယ္တုန္းက ငါ၏ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္က ဒီလိုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိစဥ္အခါတုံးကေတ
ဒါေၾကာင့္ ဒီရွင္းလင္းခ်က္အရ ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခႏၶာငါးပါး အာယတန(၁၂)ပါးတို႔ အေပၚ၌ ႏွစ္သက္မႈ နႏီၵတရားကို ျဖစ္ေစမယ္ဆိုလွ်င္ အတိတ္ကိုလိုက္တယ္။ ။ အနာဂတ္လည္း ပုံစံတူပါ။
ေလာဘေတြမွ မဟုတ္ဘူး။ ေဒါသေတြ အတိတ္ျပန္ျပန္ေတြးျပီးျဖစ္ေ
အတိတ္ကို ျပန္ေနတာပါပဲ။ အနာဂတ္လည္း ပုံစံတူေပါ့။
‘အဒြယ ဝစနံ ဗုဒၶါ’ ဘုရားရွင္တို႔ မည္သည္မွာ စကားႏွစ္ခြ ေျပာရိုးဓမၼာတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အကယ္၍မ်ား ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အတိတ္ ,အနာဂတ္မရွဳေကာင္းပါဘူးလို႔
ဒါေၾကာင့္ ေဒသနာေတာ္ဟာ ယူဆတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္ေနာ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္က အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ခႏၶာငါးပါးတို႔ အေပၚ၌ တဏွာ၊ ဒိ႒ိမျဖစ္ဖို႔သာေဟာေနတယ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ပစၥဳပၸန္ ခႏၶာငါးပါးတို႔အေပၚ၌ေကာ တဏွာ၊ ဒိ႒ိျဖစ္ဖို႔ရန္ ျမတ္စြာဘုရားက ခြင့္ျပဳသလားလို႔ ေမးစရာမရွိဘူးလား? ရွိေနတယ္။ ဒီအခ်က္နဲ႔ ပါတ္သတ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒုတိယဂါထာေလးဆက္ေဟာတယ္။
“ပစၥဳပၸႏၷဥၥ ေယာ ဓမၼံ, တတၳ တတၳ ၀ိပႆတိ၊
အသံဟီရံ အသံကုပၸံ, တံ ၀ိဒြါ မႏုျဗဴဟေယ”။
( မ။ ၃၊ ပါ ၊ ၂၂၆။ ႒ ၊ ၁၇၂)
ဒီလိုဖြင့္ထားတယ္ေနာ္။ ဒါဆို အတိတ္ကိုလည္း မျပန္ဘူး။ အနာဂတ္ကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တမေနရေအာင္ ဘယ္လိုအားထုတ္ေနထိုင္မလဲ...
ဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာငါးပါးၾကေတာ့ ဘယ္လိုရွဳရမလဲ?။ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ အုပ္စုအလိုက္ ကလာပ္လို႔ေခၚတဲ့ ရုပ္ကလာပ္ နာမ္ကလာပ္အေနႏွင့္ ျဖစ္သြားတဲ့ ဒီတရားေတြကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ျပီးေတာ့
န္ၾကားပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုရွဳခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ - အဲ့ဒီလို ဝိပႆနာရွဳေနဆို ဒီဝိပႆနာဉာဏ္ကို တဏွာ ဒိ႒ိေတြက ဘယ္လိုမွ မစြဲငင္ႏိုင္ဘူး။ တဏွာ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈလည္းမရွိနိုင္ဘူးတ
အဲ့ဒီေတာ့ လက္ရွိ ပစၥပၸန္အခ်ိန္မွာေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ အတိတ္ကို ျပန္ေနတ့ဲစိတ္၊ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့စိတ္
အကယ္၍မ်ား မိမိက ဝိပႆနာပိုင္းအားထုတ္ေနတာမဟု
ေလာဘ ေဒါသနဲ႔ အတိတ္ အနာဂတ္မွာ တည္ေနတဲ့ မိမိစိတ္ကို ကုသိုလ္ဘက္ေရာက္ေအာင္ သမထ ဝိပႆနာ ဘာဝနာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္ကာလမွာ ရွဳမွတ္ပြားမ်ားေပးရမယ္။ ဒါကိုပဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ သတိကပ္ရွဳပြား သုံးသပ္ေနတာကိုဘဲ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ရွဳပြား သုံသပ္ရမယ္လို႔ ဘုရားရွင္က ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အတိတ္ကို ျပန္ေနတ့ဲ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတ့ဲ ကုသိုလ္စိတ္ အေကာင္းအုပ္စုနာမ္တရားေတြပဲ
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ႀကီး"
(နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ- ပ တြဲ, ဘေဒၵကရတၱသုတ္ စေသာ တရားေဟာစဥ္မ်ားမွ စီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုထားပါသည
Credit; Ashin Nanissara
No comments:
Post a Comment