Choose Fonts Here

Sunday, March 10, 2019

ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ဆဲခဏ၌ ရွဳပြား၍ ကိေလသာၿငိမ္းေအးပုံ
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဒီေနရာမွာ ေခတ္ကေျပာေျပာေနၾကတ့ဲ အတိတ္ကိုမျပန္နဲ႔ အနာဂတ္ကိုမေမွွ်ာ္နဲ႔ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ထားရမယ္ဆိုတ့ဲ စကားရပ္နဲ႔ ပါတ္သတ္လို႔ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။

ဘေဒၵကရတၱသုတၱန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ကေလးရွိေနပါတယ္။

ဣတိ ေမ စကၡဳ အေဟာသိ အတီတမဒၶါနံ ဣတိ ႐ူပါတိ – တတၳ န ဆႏၵရာဂပၸဋိဗဒၶံ ေဟာတိ ၀ိညာဏံံံ, န ဆႏၵရာဂပၸဋိဗဒၶတၱာ ၀ိညာဏႆ န တဒဘိနႏၵတိ, န တဒဘိနႏၵေႏၲာ အတီတံ နာႏြာဂေမတိ။

ဣတိ ေမ စကၡဳ သိယာ အနာဂတမဒၶါနံ ဣတိ ႐ူပါတိ – အပၸဋိလဒၶႆ ပဋိလာဘာယ စိတၱံ နပၸဏိဒဟတိ, ေစတေသာ အပၸဏိဓာနပစၥယာ န တဒဘိနႏၵတိ, န တဒဘိနႏၵေႏၲာ အနာဂတံ နပၸဋိကခၤတိ။
( မ။ ၃၊ ပါ ။၂၃၆၊၂၃၇)

ဒီဂါထာေလးကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ကို မရွဳေကာင္းဘူးဆိုျပီးေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ခပ္မ်ားမ်ားက မိန္႔ၾကားေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ ဦးဇင္းကအတိုက္အခံလုပ္ျပီးေတာ့ လာတရားေဟာတယ္ ဒီလိုေတာ့ မယူဆေစခ်င္ပါဘူးေနာ္။ ေဒသနာေတာ္တစ္ခုဟာ ဘယ္လိုအနက္အဓိပၸါယ္ရွိတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ရွင္းလင္းတင္ျပဖို႔ရန္အတြက္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ဘက္မွာ တာဝန္ေတာ့ရွိပါတယ္ေနာ္။ ဒီေတာ့ ဒီေဒသနာေတာ္က အတိတ္ကိုမရွဳရဘူး အနာဂတ္ကို မရွဳရဘူး ေျပာေနတဲ့ ေဒသနာေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။

အတိတ္ , အနာဂတ္ရွဳဖို႔ရန္ အတိအက် ေဟာထားပါလွ်က္ ဒီဘေဒၵကရတၱသုတၱန္က်မွ ဘုရားရွင္က အတိတ္,အနာဂတ္မရွဳရဘူးလို႔ ေဟာမယ္ဆိုရင္ ေဟာတယ္လို႔ ယူဆခဲ့မယ္ဆိုရင္ေပါ့။ ဦးဇင္းတို႔က အတိတ္,အနာဂတ္ ရွဳရမယ္လို႔ ေဟာၾကားခ်က္ကတစ္ခု၊ မရွဳရဘူးလို႔ ေဟာၾကားခ်က္ကတစ္ခု ဒီႏွစ္ခုကို ဘယ္ဟာ လိုက္နာရမလဲ?။ ဘယ္ဟာလိုက္နာရမယ္ဆိုတာ ဒိြဟျဖစ္ဖြယ္ရာမရွိဘူးလား?။ ရွိေနတယ္ေနာ္။

အကယ္၍မ်ား ဒီေဒသနာေတာ္သည္ အတိတ္ကို မရွဳရဘူး အနာဂတ္ကို မရွဳရဘူးလို႔ လက္ခံခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ ?။ ဦးဇင္းတို႔ အနတၱလကၡဏသုတၱံစတဲ့ ထိုထို ေတပဋိဝတၱဓမၼေဒသနာသုတၱံမွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က “ယံ ကိဥိၥ ႐ူပံ အတီတာနာဂတပစၥဳပၸႏၷံ” စသည္ျဖင့္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္လို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့၊ ကာလသုံးပါးအတြင္းမွာ နည္ရွိေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါး၊အာယတန(၁၂)ပါး၊ ဓာတ္(၁၈)ပါးဆိုတဲ့ ပရမတၳဓာတ္သားေတြကို အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱလကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ျပီး ဝိပႆနာဘာဝနာ ကမၼ႒ာန္း ဆည္းျဖန္းဖို႔ရန္အတြက္ အတိအက်ညႊန္ၾကားေနပါတယ္ေနာ္။ ထိုညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကလည္း အတိအက်ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနာက္တစ္ခု - မဟာနိဒါနသုတၱံမွာ ဆိုရင္လည္း -

ဧတႆ အာနႏၵ ဓမၼႆ အနႏုေဗာဓာ အပၸဋေ၀ဓာ ဧ၀မယ ံံံ ပဇာ တႏၲာကုလကဇာတာ ကုလဂဏၭက ဇာတာ မုုုဥၥၥပဗၺၺဇဘူတာ အပါယံ ဒုုဂၢတိိိ ံံံ ၀ိနိိပါတံံံ သံံသာရံံံ နာတိိ၀တၱၱတိိ။ (ဒီ၊၂၊၄၇။)
လို႔ျပဆိုထားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ- "ေအာ္ငါ ငယ္ငယ္တုန္းက ငါ၏ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္က ဒီလိုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိစဥ္အခါတုံးကေတာ့ ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့ မိမိလည္း လူေခ်ာ လူလွတစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပ့ါ။ ခုလို အသက္ေျခာက္ဆယ္၊ ခုႏွစ္ဆယ္ပါတ္ဝန္းက်င္ေရာက္လာေတာ့ ရွံဳ႕တြလာတဲ့ အခ်ိန္အခါၾကေတာ့ မိမိ၏ ရူပါရံုဟာ ငယ္စဥ္အခါလို လွေသးလား? ။ မလွေတာ့ဘူး။" အဲ့ဒီပုံစံလိုေပါ့ ။ ငါ၏ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ရူပါရုံက အတိတ္ကဒီလိုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုျပီးေတာ့ အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္နဲ႔ ရူပါရံုတို႔ အေပၚ၌ လိုလားတက္မက္ျခင္းဆိုတဲ့ ဆႏၵရာဂႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတဲ့ နိကႏၲိ ဝိညာဏ္တစ္ခု ျဖစ္တယ္တဲ့။ ျဖစ္လိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ?။ အတိတ္ကိုလိုက္ေနတယ္တဲ့။ ..။

ဒါေၾကာင့္ ဒီရွင္းလင္းခ်က္အရ ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခႏၶာငါးပါး အာယတန(၁၂)ပါးတို႔ အေပၚ၌ ႏွစ္သက္မႈ နႏီၵတရားကို ျဖစ္ေစမယ္ဆိုလွ်င္ အတိတ္ကိုလိုက္တယ္။ ။ အနာဂတ္လည္း ပုံစံတူပါ။

ေလာဘေတြမွ မဟုတ္ဘူး။ ေဒါသေတြ အတိတ္ျပန္ျပန္ေတြးျပီးျဖစ္ေနမယ္။ "ဟိုေကာင္ကို ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့တာ... "စသည္ျဖင့္ ေဒါသေတြ ေသာကေတြ ဗ်ာပါဒေတြ ျပန္ျဖစ္ေနမယ္ ဆိုရင္လည္း
အတိတ္ကို ျပန္ေနတာပါပဲ။ အနာဂတ္လည္း ပုံစံတူေပါ့။

‘အဒြယ ဝစနံ ဗုဒၶါ’ ဘုရားရွင္တို႔ မည္သည္မွာ စကားႏွစ္ခြ ေျပာရိုးဓမၼာတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အကယ္၍မ်ား ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အတိတ္ ,အနာဂတ္မရွဳေကာင္းပါဘူးလို႔ ေဟာခဲ့မယ္ဆိုရင္ေပါ့၊ မရွဳေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကတစ္ခု၊ ရွဳရမယ္ဆိုတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကတစ္ခု ႏွစ္ခုျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါၾကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ဘယ္ထဲကို လိုက္နာရမလဲ?။ လိုက္နာဖို႔ ခက္မေနဘူးလား?။ ခက္ေနတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေဒသနာေတာ္ဟာ ယူဆတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္ေနာ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္က အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ခႏၶာငါးပါးတို႔ အေပၚ၌ တဏွာ၊ ဒိ႒ိမျဖစ္ဖို႔သာေဟာေနတယ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ပစၥဳပၸန္ ခႏၶာငါးပါးတို႔အေပၚ၌ေကာ တဏွာ၊ ဒိ႒ိျဖစ္ဖို႔ရန္ ျမတ္စြာဘုရားက ခြင့္ျပဳသလားလို႔ ေမးစရာမရွိဘူးလား? ရွိေနတယ္။ ဒီအခ်က္နဲ႔ ပါတ္သတ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒုတိယဂါထာေလးဆက္ေဟာတယ္။

“ပစၥဳပၸႏၷဥၥ ေယာ ဓမၼံ, တတၳ တတၳ ၀ိပႆတိ၊
အသံဟီရံ အသံကုပၸံ, တံ ၀ိဒြါ မႏုျဗဴဟေယ”။
( မ။ ၃၊ ပါ ၊ ၂၂၆။ ႒ ၊ ၁၇၂)

ဒီလိုဖြင့္ထားတယ္ေနာ္။ ဒါဆို အတိတ္ကိုလည္း မျပန္ဘူး။ အနာဂတ္ကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တမေနရေအာင္ ဘယ္လိုအားထုတ္ေနထိုင္မလဲ...?။

ဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာငါးပါးၾကေတာ့ ဘယ္လိုရွဳရမလဲ?။ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ အုပ္စုအလိုက္ ကလာပ္လို႔ေခၚတဲ့ ရုပ္ကလာပ္ နာမ္ကလာပ္အေနႏွင့္ ျဖစ္သြားတဲ့ ဒီတရားေတြကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ျပီးေတာ့ ေတာမွာျဖစ္ေစ၊ ရြာမွာျဖစ္ေစ ဘယ္ေနမွာ မွာမဆိုရွဳေနပါလို႔ ဒီလိုညႊ
န္ၾကားပါတယ္။

အဲ့ဒီလိုရွဳခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ - အဲ့ဒီလို ဝိပႆနာရွဳေနဆို ဒီဝိပႆနာဉာဏ္ကို တဏွာ ဒိ႒ိေတြက ဘယ္လိုမွ မစြဲငင္ႏိုင္ဘူး။ တဏွာ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈလည္းမရွိနိုင္ဘူးတဲ့ ဒီလိုဖြင့္ထားတယ္ေနာ္။

အဲ့ဒီေတာ့ လက္ရွိ ပစၥပၸန္အခ်ိန္မွာေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ အတိတ္ကို ျပန္ေနတ့ဲစိတ္၊ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာျပီဆို... ထိုထိုျဖစ္ဆဲခဏျဖစ္ေနတဲ့ ေလာဘ ေဒါသတရားေတြကို လကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ျပီး ဝိပႆနာရွဳလိုက္ပါတဲ့။

အကယ္၍မ်ား မိမိက ဝိပႆနာပိုင္းအားထုတ္ေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ မိမိေရာက္ဆဲ ရွဳဆဲ ဘာဝနာကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို သတိကပ္ျပီး ဆင္ျခင္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အတိတ္ကိုျပန္ေနတဲ့ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တေနတဲ့ ေလာဘ ေဒါသတရားေတြ မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္အုန္းမလား?။ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလို ေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ အတိတ္ကိုျပန္ျခင္း အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တျခင္းေၾကာင့္ ပူေလာင္မႈေတြ ျငိမ္းေအးမသြားဘူးလား?။ ျငိမ္းေအးသြားမယ္။

ေလာဘ ေဒါသနဲ႔ အတိတ္ အနာဂတ္မွာ တည္ေနတဲ့ မိမိစိတ္ကို ကုသိုလ္ဘက္ေရာက္ေအာင္ သမထ ဝိပႆနာ ဘာဝနာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္ကာလမွာ ရွဳမွတ္ပြားမ်ားေပးရမယ္။ ဒါကိုပဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ဆဲခဏမွာ သတိကပ္ရွဳပြား သုံးသပ္ေနတာကိုဘဲ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ရွဳပြား သုံသပ္ရမယ္လို႔ ဘုရားရွင္က ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အတိတ္ကို ျပန္ေနတ့ဲ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတ့ဲ ကုသိုလ္စိတ္ အေကာင္းအုပ္စုနာမ္တရားေတြပဲျဖစ္ေစ၊ ေလာဘ ေဒါသစတ့ဲ မေကာင္းအုပ္စု နာမ္တရားေတြပဲျဖစ္ေစ ပစၥဳပၸန္ခဏ ထိုထိုျဖစ္ဆဲခဏ၌ ဝိပႆနာရွဳပြား သုံးသပ္မႈကို ျပဳရမယ္လို႔ ဘုရားရွင္က အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ေပတယ္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ႀကီး"
(နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ- ပ တြဲ, ဘေဒၵကရတၱသုတ္ စေသာ တရားေဟာစဥ္မ်ားမွ စီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုထားပါသည္)
Credit; Ashin Nanissara

No comments:

Post a Comment