•••••••••••••••••••••
“အပိ စာဟံ ဝစၧ သီလဝေတာ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ ဝဒါမိ၊ ေနာ တထာ ဒုႆီလႆ”(အံ၊၁။၁၆ဝ)
ဝစၧအႏြယ္၌ျဖစ္ေသာ ဒကာေတာ္ပရိဗိုဇ္ ...။ တကယ္စင္စစ္အားျဖင့္ေသာ္ကား ငါဘုရားသည္ သီလရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴအပ္တဲ့ အလွဴဒါနကို ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး မ်ားျမတ္တဲ့ အက်ဳိးရွိ၏ဟူ၍။ ေဟာေတာ္မူ၏။
သီလမရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴအပ္တဲ့ အလွဴဒါနကို ထိုသီလရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴအပ္တဲ့ အလွဴဒါနႏွင့္ တူေသာ ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး မ်ားျမတ္တဲ့အက်ဳိးရွိ၏ဟူ၍ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မမူ တဲ့။ သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္သာ ဒီေတာင့္တမႈေတြ ျပည့္စုံႏုိင္တယ္။ လူ႕ဘဝ, နတ္ဘဝ ျဗဟၼာဘဝ ရႏုိင္တယ္။ ေရာက္ႏုိင္တယ္လို႔ ငါဘုရား ေဟာပါတယ္။
သီလမရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေရာက္ႏုိင္တယ္လို႔ ေဟာသလား? မေဟာဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ?။ သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ေတာင့္တခ်က္ မွန္သမွ်သည္ မခြၽတ္ဧကန္ ျပည့္စုံတတ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? သီလစင္ၾကယ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင္
ဒါေၾကာင့္ သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ေပးလွဴခဲ့ရင္ေတာ့ ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမ်ားျမတ္ေ
သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ပါေစ, သာသနာပပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ပါေစ။ သီလရွိေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို လွဴခဲ့ရင္ သီလမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို လွဴတာထက္ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ဳိးႀကီးတယ္လို႔သာ ငါဘုရား ေဟာတာပါ။ ငါဘုရားရဲ႕ တပည့္သာဝကကိုသာ လွဴရမယ္။ ငါဘုရားကိုသာ လွဴရမယ္။ တျခား တပည့္သာဝကေတြကို မလွဴရဘူး။ တျခားပုဂၢိဳလ္ေတြကို မလွဴရဘူးလို႔ ငါဘုရား ဒီလို ေဟာတာ မဟုတ္ဘူး။ အက်ဳိးမရွိဘူးလို႔ ေဟာေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆုိလိုပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္သားသာဝက ရဟန္းေတာ္ဆိုတာ ၾကံဳခဲလွေသာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ အေမြခံျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီသီလရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာက ဘယ္ေလာက္အထိ သီလရွိတာလဲဆိုတာကုိ ဘုရားရွင္က ဆက္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ခ်က္ ေပးတယ္ေနာ္။ အဲဒီလို ျပည့္စုံလုိက္တဲ့ ဒါနမ်ဳိးကို မဟပၹလံ = ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမ်ားျမတ္တ
ေသာတာပန္ အပါး (၁ဝဝ)ကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတာထက္ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါး။ သကဒါဂါမ္ အပါး (၁ဝဝ)ကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတာထက္ အနာဂါမ္တစ္ပါး။ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ အပါး (၁ဝဝ)ကို ဆြမ္းဝေအာင္လွဴရတဲ့ အလွဴဒါနထက္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတဲ့ အလွဴဒါနက ပိုျမတ္တယ္။ ပုိၿပီး အက်ဳိးႀကီးပါတယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ အပါး (၁ဝဝ)ကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတဲ့ အလွဴဒါနထက္ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတဲ့ အလွဴဒါနက ပိုၿပီး ျမတ္တယ္။ အက်ဳိးႀကီးတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အပါး (၁ဝဝ)ကို ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတဲ့ အလွဴဒါနထက္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားတစ္ဆူအား ဆြမ္းဝေအာင္ လွဴရတဲ့ အလွဴက ပိုၿပီး အက်ဳိးႀကီးတယ္။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ကို ဆြမ္းဝေအာင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ဆြမ္းလွဴဒါန္းရတဲ့ အလွဴဒါနထက္ ဘုရားအမွဴးရိွတဲ့သံဃာကို ဆြမ္းလွဴဒါန္းရတဲ့ အက်ဳိးက ပုိၿပီး အက်ဳိးႀကီးတယ္။
ဘုရား၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ သီလဂုဏ္ေက်းဇူး, သမာဓိဂုဏ္ေက်းဇူး, ပညာဂုဏ္ေက်းဇူး, ဝိမုတၱိဆုိတဲ့ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ အရဟတၱဖိုလ္ဂုဏ္ေက်းဇူး, ဝိမုတၱိဉာဏဒႆနဆုိတဲ့ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္တဲ့ ဝိမုတၱိ အရဟတၱဖိုလ္ကို တစ္ဖန္ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ေနတဲ့ ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္ဂုဏ္ေက်းဇူးေတ
တစ္ခါ ဒီအလွဴခံဘက္က ဒီအဂၤါ (၅)ရပ္ ျပည့္စုံသလုိ အလွဴေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဘက္ကလည္း သတ္မွတ္ေပးထားတယ္။ သီလရွိျခင္း၊ တရားေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ရွာေဖြရရွိတဲ့ လွဴဖြယ္ဝတၴဳပစၥည္းစုျဖစ္ျခင
ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးတို႔ ရဟန္းေတာ္ေတြဘက္ကလည္း မိမိတို႔အား ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေနတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို ၾကီးစြာရပါေစျခင္းငွာ မိမိရဲ႕ သီလေလးကို စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ထားျပီး ခံယူမယ္ဆိုရင္ အလွဴရွင္ဘက္က ၾကီးက်ယ္ဖြံ႕ျဖိဳးတဲ့ အက်ဳိးေတြကို ရရွိသြားႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕မ်ားဆို မူးဆုပဲဆုနဲ႔ ကိုယ္တိုင္မစားရက္ ရဟန္းေတာ္တို႔အား လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ၾကပါတယ္။ မိမိဘက္က သီလေလးစင္ၾကယ္ျပီး ခံယူရုံနဲ႔တင္ မ်ားျမတ္အက်ဳိးေတြကို အလွဴရွင္ေတြကို ေပးႏုိင္ပါတယ္တဲ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ “သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ေပးလွဴခဲ့ရင္ေတာ့ ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမ်ားျမတ္ေ
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/
http://
No comments:
Post a Comment