Choose Fonts Here

Sunday, March 10, 2019

ေရႊေငြသည္အပ္ရင္ ကာမဂုဏ္သည္လည္းအပ္၏
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဘုန္းၾကီးတို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ သိကၡာပုဒ္တစ္ခုရွိေနေသးတယ္။ ဒီသိကၡာပုဒ္ကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္တဲ့ အရွင္ဥပနႏၵကို အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ ပညတ္ရတဲ့ သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္ဥပနႏၵဟာ သာဂီဝင္မင္းသားျဖစ္ပါတယ္။ အေဟာအေျပာလည္းေကာင္းတယ္၊ ဥပဓိ႐ုပ္ကလည္းေကာင္းတယ္။ ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြလည္း မ်ားပါတယ္။ သူ႔ကို အျမဲတန္း ဆြမ္းဝတ္ျပဳစုေနတဲ့ ဒကာတစ္ဦးရွိတယ္။

တစ္ေန႔ေတာ့ သူဒီဒကာအိမ္ဆြမ္းစားၾကြတယ္၊ ဒကာက ဒီေန႔ေတာ့ ဆြမ္းကမမွီျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ ဒကာလည္း ၾကံရာမရေတာ့ ”အရွင္ဘုရား ဒီေန႔ေတာ့ ဆြမ္းကအဆင္မေျပျဖစ္ေနတယ္၊ အရွင္ဘုရား ဆိုင္မွာသြားျပီး ဘုဥ္းမယ္ဆို အဆင္ေျပႏိုင္မလား၊ တပည့္ေတာ္ ဝတၳဳေငြမ်ား လွဴလိုက္မယ္”။

ဒီေတာ့ အရွင္ဥပနႏၵက”ျဖစ္တာေပါ့” ဆိုျပီးလက္ခံလိုက္တယ္။ ဒကာကေငြ လွဴလိုက္တယ္၊ ဆိုင္မွာသြားျပီး သူဆြမ္းဘုဥ္းလိုက္တယ္။ ဒီအခါက ဒကာကဘယ္လို သေဘာေပါက္လဲ?၊ ”တို႔ အာရံုငါးပါး ကာမဂုံခံစားေနသူေတြလည္း ေငြကို သာယာၾကတယ္၊ ႏွစ္သက္ၾကတယ္။ ဒီသာဂီဝင္မင္းသား ဘုရားသားေတာ္ေတြလည္း ေငြကို သာယာၾကတယ္၊ ႏွစ္သက္ၾကတယ္။ တို႔ေတြနဲ႔ ဘာထူးလည္းလို႔ ” ကဲ့ရဲ႕ပါတယ္။

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ေရြွနားေတာ္ ေပါက္ၾကားေလေတာ့၊ ရဟန္းသံဃာအစည္းအေဝးေခၚျပီး တရားေဟာျပီး သိကၡာပုဒ္ပညတ္ပါတယ္။ “အၾကင္ပုဂိၢဳလ္အား ေရြွေငြသည္အပ္၏၊ ထိုပုဂိၢဳလ္အား ကာမဂုဏ္သည္လည္း အပ္၏။ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား ကာမဂုဏ္သည္ အပ္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အားလည္း ေရြွေငြသည္လည္း အပ္ေတာ့၏။ ” ဒီမင္းသားကို အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတို႔ ေရြွေငြအလွဴမခံရဆိုျပီး ပညတ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေနာက္သိကၡာပုဒ္တစ္ခုက ဝိသာခါတို႔၏ အဖိုးေတာ္တဲ့ ေမ႑ကသူေဌးၾကီးေပါ့၊ တစ္ခါမွာ သူကျမတ္စြာဘုရားကို အေၾကာင္းသင့္ေတာ့ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ”ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ ၾကည္ညိဳေလးစားေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ကလည္း တပည့္ေတာ္တို႔ အနီးနားမွာမရွိဘူး၊ ခပ္ေဝးေဝးမွာ ရွိေနပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒီရဟန္းေတာ္ကို ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို လွဴဒါန္းခ်င္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႔ မလွဴဒါန္းႏိုင္ပါဘူး။ မလွဴဒါန္းႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ ကပၸိယကာရကတစ္ဦးဦးထံမွာ ေရြွေငြမ်ား အပ္ႏွံျပီး ထိုေရြွေငြမွ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ရဟန္းတို႔ႏွင့္ အပ္စပ္မယ့္ ပစၥည္းမ်ားကို လွဴဒါန္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါလို႔” ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီအေၾကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ရဟန္းသံဃာအစည္းအေဝးေခၚျပီး “အၾကင္ပုဂိၢဳလ္အား ေရြွေငြသည္အပ္၏၊ ထိုပုဂိၢဳလ္အား ကာမဂုဏ္သည္လည္း အပ္၏။ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား ကာမဂုဏ္သည္ အပ္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အားလည္း ေရြွေငြသည္လည္း အပ္ေတာ့၏။ ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ မည္သည့္နည္းပရိယာယ္ႏွင့္မွ် ေရြွေငြကို သာယာဖို႔ရာ ငါဘုရားခြင့္ မျပဳႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ထိုေရြွေငြမွ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ရဟန္းတို႔ႏွင့္ အပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ သာယာဖို႔ရာ ငါဘုရားခြင့္ျပဳပါတယ္”လို႔ ဆိုျပီး သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေရြွေငြရွိေနရင္ ဘာကာမဂုဏ္လိုခ်င္ မရႏိုင္ဘူးလား?၊ ရႏိုင္ပါတယ္။ ေရြွေငြဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ေငြစကၠဴမ်ာလည္းပါဝင္သလို ေရွးကမင္းတံဆိပ္ခတ္ျပီး ေငြအျဖစ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရာေတြအကုန္ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရြွေငြသည္ ရဟန္းေတာ္တို႔အတြက္ အပ္ေနျပီဆို ကာမဂုဏ္လည္း အပ္သလို၊ ကာမဂုဏ္ႏွင့္ ေရြွေငြကို ျမတ္စြာဘုရား တစ္တန္းတည္း ေဟာထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ေရြွေငြကို ကိုယ္တိုင္လည္း အလွဴမခံရဘူး၊ မိမိအတြက္ သူတစ္ပါးအားလည္း အလွဴခံမခိုင္းရဘူး။ အလွဴရွင္က အပ္စပ္ေအာင္ ေလွ်ာက္ထားလွဴဒါန္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ကပိၸကာရကထံ အပ္အပ္စပ္စပ္အပ္ႏွံ လွဴတန္းထားတဲ့ အပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းကိုသာ သာယာသုံးစြဲခြင့္ ျပဳထားပါတယ္။

စကားခ်ပ္- စေလဦးပုညရဲ႕ ”သတ္သူရွိရင္ စားသူရွိ၏၊ စားသူရွိ၍ သတ္သူလည္း ရွိရ၏” ဟုဆိုသည့္တိုင္း ဒကာ ဒကာမတို႔ အေနႏွင့္ မိမိတို႔ ၾကည္ညိဳေလးစား ေထာက္ပံ့ခ်ီးေျမွာက္ေနေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ကိုရင္ငယ္ေလးမ်ားပါမက်န္ သီလစင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ျဖင့္ သာသနာေတာ္ အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ေစလိုလွ်င္ မိမိတို႔ ဘက္ကလည္း အပ္အပ္စပ္စပ္ လွဴဒါန္းတတ္ရန္၊ ရဟန္း သာမေဏတို႔ ဘက္ကလည္း အပ္အပ္စပ္စပ္ အလွဴခံတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ရဟန္းသာမေဏတို႔ ဘက္က အပ္စပ္ေအာင္ အလွဴမခံ ဒကာေတြကို သင္မေပးေတာ့ အလွဴရွင္ဘက္မွ အပ္စပ္ေအာင္ မလွဴတတ္၊ တတ္သိနားလည္ေသာ အလွဴရွင္ကလည္း အပ္စပ္ေအာင္မလွဴေတာ့ ရဟန္းေတာ္တို႔ သီလပ်က္စီးသလို၊ ကပိၸယကာရက ကလည္း ရဟန္းတို႔ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေအာင္ေနတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္သူမယုံ သူ႔ကို ကိုယ္မယုံနဲ႔ ရဟန္းက ကိုယ္တိုင္ေငြကိုင္ ရတဲ့ အဆင့္မေရာက္ေအာင္လည္း ကပိၸယကာရက အေနႏွင့္ ျပည့္စုံစိတ္ခ်ရဖို႔ လိုအပ္ေပတယ္။ မအပ္မစပ္ အလွဴခံသူရွိသလို မအပ္မစပ္လွဴသူရွိ၏၊ မအပ္မစပ္လွဴသူ ရွိလို႔ မအပ္မစပ္ အလွဴခံသူရွိ၏ ဆိုသလိုု ဆရာဒကာႏွစ္ဖက္ ညီညြတ္ျပီး အပ္အပ္စပ္စပ္ လွဴဒါန္းဖို႔ အလွဴခံ တတ္ဖို႔ လိုအပ္ေပသည္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment