Choose Fonts Here

Sunday, March 17, 2019

ေတြေတြေဝေဝ ေသျခင္းမွ ေဝးေအာင္
•••••••••••••••••••••••••••••••••
သေမၼာဟမရဏႏွင့္ အသေမၼာဟမရဏဆိုၿပီး 
ေတြေတြေဝေဝ ေသျခင္းႏွင့္ မေတြမေဝ ေသရျခင္းဆိုတ့ဲ မရဏတရားေလးမ်ိဳး ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားပါတယ္။ အဘယသုတၱန္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သေမၼာဟမရဏဆိုတာ သတၱဝါေတြ ေသေၾကပ်က္စီိးတ့ဲ အခ်ိန္အခါမွာ ခႏၶာအိမ္ကို တစ္ခ်ိဳ႕သိပ္တြယ္တာတယ္၊ မိမိခႏၶာအိမ္ကို တယုတယနဲ႔ တစ္ေန႔ကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ မွန္ေတာ့ခဏ ၾကည့္တ့ဲသူေတြ မရွိဘူးလား?။ အ့ဲဒီလို မိမိကိုယ္ကို ယုယေနေတာ့ တစ္ခ်ိန္မိမိအလြန္ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိူးေနတ့ဲ ဒီခႏၶာႀကီးနဲ႔ေနာက္ဆုံး ခြဲျခင္းျဖင့္ ခြဲရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ?၊ အလြန္ဝမ္းနည္း ေၾကကြဲလာပါတယ္။

အ့ဲဒီလို မိမိခႏၶာအိမ္ႀကီးနဲ႔ ခြဲရမွာဆိုးလို႔ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းၿပီး ေနတုန္း ျဗဳန္းခနဲ ေသသြားခ့ဲရင္ ထိုပဂၢိဳလ္ ဒီလိုေသနည္းကိုေတာ့ သေမၼာဟမရဏလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါအကုသိုလ္ေဇာနဲ႔ ေစာၿပီိးေသတာပါ။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာရင္ေတာ့ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ေသျခင္းကို သေမၼာဟမရဏလို႔ ေျပာခ်င္တာပဲ။

ေနာက္တစ္နည္း ဒုတိယ သေမၼာဟမရဏကေတာ့ မိမိအလြန္ႏွစ္သက္ေနတ့ဲ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမဝတၳဳအစုစုလို႔ေခၚတ့ဲ သားေတြရွိတယ္, သမီးေတြရွိတယ္, ဇနီးရွိတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိတယ္။ ဒီသက္ရွိသက္မ့ဲေတြ အေပၚမွာ ေနာက္ဆုံးမေတြ႕ေသာ ခြဲျခင္းျဖင့္ ခြဲခြာရေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုေနမလဲ ဒကာႀကီးေတြ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြ႕ရေတာ့ဘူး ေနာက္ဆုံးခြဲရေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုေနၾကမလဲ?။ အ့ဲဒီအခါမွ မ်က္ရည္ေတြ တတြင္တြင္ က်ၿပီးေတာ့ ဘဝကို စြန္႔ခြာသြားရတယ္။ ဒါက ဒုတိယ သေမၼာဟမရဏ ဒီမရဏကာလည္း ေကာင္းရာသုဂတိ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ပါဘူး။

ေနာက္နံပါတ္သုံး သေမၼာဟမရဏကေတာ့ ဘဝတစ္ခုမွာ ကုသိုလ္ေတြကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ မဆည္းပူးထားခ့ဲပဲ၊ မေကာင္းမႈေတြကို လက္သြက္သြက္နဲ႔ ဆည္းပူးခ့ဲတယ္။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြ သိပ္အားေကာင္းခ့ဲတယ္။ ဒီိသုတၱန္အရေျပာရင္ေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ဆို အားကိုးေလာက္ေအာင္ သူလုပ္ထားတာ ဘာမွမရွိဘူး။ အပါယ္သံသရာႀကီးမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ႏိုင္တ့ဲ မဂ္ကုသိုလ္ဖိုလ္ကုသိုလ္လည္း မရွိဘူး။ ဒီထက္တစ္ဆင့္ေလ်ာ့လိုက္ေတာ့ ဝိပႆနာကုသိုလ္၊ ေနာက္ ေသသိတိုင္ေအာင္ မေလ်ာက်တ့ဲ စ်ာန္ကုသိုလ္ေတြ မရွိဘူး။

တစ္ဖက္ကလည္း မေကာင္းမႈ အကုန္လုပ္ထားတယ္။ ရက္စက္မႈနဲ႔အတူ ညစ္ႏြမ္းမႈအကုသိုလ္ေတြ ဆည္းပူးထားတယ္။ ဒီလိုမေကာင္းမႈေတြကမ်ားေတာ့ ေလွေပၚမွာ သစ္တုံး သံတုံး သံခဲလို ေလးအားႀကီးတာေတြ မ်ားလာရင္ ဒီေလွျမဳပ္ေတာ့မယ္။ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္ႏွစ္ခု ယွဥ္လိုက္ရင္ သံတုံးသံခဲႏွင့္ တူေနတ့ဲ အကုသိုလ္ေတြက မ်ားလာၿပီ။

ဒီလိုပဲ ေသခါနီးအခ်ိန္ကာလမွာ မေကာင္းတ့ဲ ဘုံဘဝသြားရမယ့္ သူေတြအတြက္ မေကာင္းတ့ဲ နိမိတ္ႀကီးေတြ လာထင္ေနပါၿပီ။ အ့ဲဒီအခါၾကမွ ဝမ္းနည္းေနရျပီေနာ္။ "ငါသည္ ကုသိုလ္ေတြ မျပဳမိခ့ဲေလပါသလား၊ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳမိခ့ဲပါ သလား" ဟု ဝမ္းနည္းမႈေတြနဲ႔ ဘဝတစ္ခုဆုံးရပါတယ္။

ဒီအလိုအခ်ိန္မွာ ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ၊ သီလရွင္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳခ့ဲရင္ ဒီလိုေဘးဆိုးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ငါဟာ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳမိလို႔ အပါယ္သံသရာကို သြားရေတာ့မွာပါလားလို႔ ဝမ္းနည္းလာပါတယ္။ အ့ဲဒီအခ်ိန္အခါၾကမွ ဝမ္းနည္းေနလို႔ဘာထူးမလဲ၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆိုဖို႔ အခိ်န္မရေတာ့ဘူး၊ ခုေနအခါျပင္ဆင္ရင္ အခ်ိန္မွီႏိုင္ပါေသးတယ္။

တစ္ေန႔ ဒီတရားနာေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ တရားေဟာေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေကာ မုခ်က်ိန္းေသဧကန္ ဘဝတစ္ခု အဆုံးသပ္ၾကရမွာပါ။ ဘယ္ဘဝသြားမလဲ?၊ ေမးၾကည့္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ ဘယ္ကိုသြားခ်င္သလဲ?၊ ေမးၾကည့္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ ဒီေတာ့ ဘဝတစ္ခုက မဆုံးေသးရင္ က်ိန္းေသလက္ခံရေတာ့မယ္။ ဘဝတစ္ခုကိုထပ္ လက္မခံခ်င္ဘူး အဆုံးသပ္ခ်င္ရင္ဘာလုပ္ရမလဲ?၊ ေမးဖို႔မေကာင္းဘူးလား၊ သိပ္ေကာင္းတယ္။

ဒီအခါ ဘယ္သြားမလဲဆိုတာ မိမိကိုယ္ကိုေမးၾကည့္ပါ၊ မိမိကႀကိဳက္တ့ဲဘဝကို ေရြးခ်ယ္ခ်င္ရင္ ဘာနဲ႔ရင္းနွီးမွရႏိုင္မလဲ၊ မိမိဘက္က ေရြးခ်ယ္ႏိုင္တ့ဲ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာရွိထားဖို႔မလိုဘူးလား?၊ လိုအပ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ပစၥည္းတစ္ခုလိုခ်င္တယ္ ဒီပစၥည္းနဲ႔ညီမွ်တ့ဲ တန္ဖိုးေပးႏိုင္ရင္ လြယ္လြယ္ကူကူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ရႏိုင္ပါတယ္။ ထိုက္တန္တ့ဲ အဖိုးမေပးႏိုင္ရင္ မရႏိုင္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ မိမိမွာ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာလည္းမရွိေတာ့ ဘယ္သြားရမွန္းလည္းမသိဘူး၊ သြားေတာ့သြားရမယ္၊ ဘယ္ေရာက္မွန္းလည္းမသိဘူး။ ေရာက္ေတာ့ ေရာက္လိမ့္မယ္။ ဒကာႀကီးေတြ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ဘယ္ေလာက္ ေျကာက္ဖို႔ေကာင္းလဲ သံသရာခရီး...။ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ရလာမယ့္ ဘဝသည္ မိမိ မလိုလားအပ္တ့ဲ ဘဝရလာရင္ ႐ုန္းကန္ႏိုင္တ့ဲ စြမ္းအားရွိႏိုင္ပါ့မလား?။ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ခုေနၾကည့္ မိမိတို႔ရတ့ဲဒီဘဝက မလိုခ်င္တ့ဲ ဘဝပဲထား၊ ဘယ္လို႔လို႔ ႐ုန္းမလဲ?၊ ႐ုန္းကန္ထြက္ႏိုင္တ့ဲ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိေနေသးတယ္။ အကယ္လို႔မ်ား ခုထဲကမ႐ုန္းရင္ အနာဂတ္ဘဝ ရွိေနဦးမယ္ ဒီဘဝကလည္း ႐ုန္းကန္လို႔ မရႏိုင္တ့ဲ ဘဝမ်ိဳး ျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ?၊ အက်ိဳးတရားေတြ ဆုတ္ယုတ္ဖို႔သာရွိပါတယ္။ ဒီလိုေသျခင္းမ်ိဳးကိုလည္း ဒါ တတိယ သေမၼာဟမရဏလို႔ ေခၚပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခု စတုတၳ သေမၼာဟမရဏ ၊ ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေဟာၾကားျပသ ဆိုဆုံးမေတာ္မူတ့ဲ သဒၶမၼဟု ေခၚဆိုအပ္တ့ဲ သစၥာေလးပါးတရားေတြ အေပၚ၌ မွန္ပါေပသည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္တ့ဲ စြမ္းအားမရွိခ့ဲဘူး။ ဒီပုဂၢိဳလ္အဖို႔ ေသခါနီးကာလခုနလိုေပါ့ ဆုတ္ကိုင္ႏိုင္တ့ဲ တရားကမရွိဘူး။ ဟိုတရားလုပ္ရႏိုး ဒီတရားလွမ္းအာ႐ုံယူလိုက္လည္း ထိထိမိမိ မရွိေတာ့ဘူး။ ဘာကို အာ႐ုံယူရမွန္းမသ္ိေတာ့ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ေသခါနီးကာလက မေကာင္းတ့ဲ အကုသိုလ္ နိမိတ္ေတြကႀကီးဆိုးလာရင္ ပိုၿပီးမဆိုးႏိုင္ဘူးလား?၊ စိတ္ေတြ မတည္ၿငိမ္ေတာ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးကာလမွာ မိမိတို႔လက္ဆုတ္လက္ကိုင္ထားရမယ့္ တရားေတာ့ ထိထိမိမိ ရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုေသနည္းမ်ိဳးကိုေတာ့ စတုတၳ သေမၼာဟမရဏလို႔ ေခၚပါတယ္။ သေမၼာဟမရဏ ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

ဒါကို ေျပာင္းျပန္လွန္လိုက္ရင္ေတာ့ အသေမၼာဟမရဏပါပဲ။ ေသခါနီိးကာလ မိမိကိုယ္ကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ထားတ့ဲ တရားႏွလုံးသြင္းၿပီးေနတယ္။ သက္ရွိသက္မ့ဲ ကာမဝတၳဳေတြအေပၚမွာ စြဲလမ္းမႈမရွိပဲ တရားႏွလုံးသြင္းၿပီး ဘဝတစ္ခု အဆုံးသတ္မယ္။ ေသခါနီးကာလမွာ ေကာင္းတ့ဲ နိမိတ္ေတြသာထင္ၿပီးေတာ့ ဘဝကို အဆုံးသတ္ႏိုင္ခ့ဲမယ္။ မိမိသိထားတ့ဲ သစၥာေလးပါးတရားျမတ္သည္ ဧကန္မွန္ပါတယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးေတာ့ ဘဝတစ္ခုကို အဆုံးသပ္ႏိုင္ခ့ဲမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုေသနည္း ေလးမ်ိဳးကိုေတာ့ အသေမၼာဟမရဏပါ။

လိုရင္းေျပာရင္ေတာ့ အကုသ္ိုလ္ေဇာေတြနဲ႔ ဘဝကို ေတြေတြေဝေဝနဲ႔ အဆုံးသတ္ရရင္ သေမၼာဟမရဏ၊ ကုသိုလ္ေဇာေစာၿပီး ဘဝတစ္ခုကို အဆုံးသတ္ခ့ဲရင္ ဒါ အသေမၼာဟမရဏလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ ေသျခင္းကိုေတာ့ သေမၼာဟမရဏလို႔လည္း ေခၚပါတယ္။

"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"

Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/Bhikkhu.BuddhaDhamma/

http://bhikkhudhamma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment