••••••••••••••••••••••••••
သေမၼာဟမရဏႏွင့္ အသေမၼာဟမရဏဆိုၿပီး
ေတြေတြေဝေဝ ေသျခင္းႏွင့္ မေတြမေဝ ေသရျခင္းဆိုတ့ဲ မရဏတရားေလးမ်ိဳး ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားပါတယ္။ အဘယသုတၱန္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သေမၼာဟမရဏဆိုတာ သတၱဝါေတြ ေသေၾကပ်က္စီိးတ့ဲ အခ်ိန္အခါမွာ ခႏၶာအိမ္ကို တစ္ခ်ိဳ႕သိပ္တြယ္တာတယ္၊ မိမိခႏၶာအိမ္ကို တယုတယနဲ႔ တစ္ေန႔ကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ မွန္ေတာ့ခဏ ၾကည့္တ့ဲသူေတြ မရွိဘူးလား?။ အ့ဲဒီလို မိမိကိုယ္ကို ယုယေနေတာ့ တစ္ခ်ိန္မိမိအလြန္ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိူးေနတ့ဲ ဒီခႏၶာႀကီးနဲ႔ေနာက္ဆုံး ခြဲျခင္းျဖင့္ ခြဲရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ?၊ အလြန္ဝမ္းနည္း ေၾကကြဲလာပါတယ္။
အ့ဲဒီလို မိမိခႏၶာအိမ္ႀကီးနဲ႔ ခြဲရမွာဆိုးလို႔ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းၿပီး ေနတုန္း ျဗဳန္းခနဲ ေသသြားခ့ဲရင္ ထိုပဂၢိဳလ္ ဒီလိုေသနည္းကိုေတာ့ သေမၼာဟမရဏလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါအကုသိုလ္ေဇာနဲ႔ ေစာၿပီိးေသတာပါ။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာရင္ေတာ့ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ေသျခင္းကို သေမၼာဟမရဏလို႔ ေျပာခ်င္တာပဲ။
ေနာက္တစ္နည္း ဒုတိယ သေမၼာဟမရဏကေတာ့ မိမိအလြန္ႏွစ္သက္ေနတ့ဲ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမဝတၳဳအစုစုလို႔ေခၚတ့ဲ သားေတြရွိတယ္, သမီးေတြရွိတယ္, ဇနီးရွိတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိတယ္။ ဒီသက္ရွိသက္မ့ဲေတြ အေပၚမွာ ေနာက္ဆုံးမေတြ႕ေသာ ခြဲျခင္းျဖင့္ ခြဲခြာရေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုေနမလဲ ဒကာႀကီးေတြ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြ႕ရေတာ့ဘူး ေနာက္ဆုံးခြဲရေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုေနၾကမလဲ?။ အ့ဲဒီအခါမွ မ်က္ရည္ေတြ တတြင္တြင္ က်ၿပီးေတာ့ ဘဝကို စြန္႔ခြာသြားရတယ္။ ဒါက ဒုတိယ သေမၼာဟမရဏ ဒီမရဏကာလည္း ေကာင္းရာသုဂတိ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ပါဘူး။
ေနာက္နံပါတ္သုံး သေမၼာဟမရဏကေတာ့ ဘဝတစ္ခုမွာ ကုသိုလ္ေတြကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ မဆည္းပူးထားခ့ဲပဲ၊ မေကာင္းမႈေတြကို လက္သြက္သြက္နဲ႔ ဆည္းပူးခ့ဲတယ္။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြ သိပ္အားေကာင္းခ့ဲတယ္။ ဒီိသုတၱန္အရေျပာရင္ေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ဆို အားကိုးေလာက္ေအာင္ သူလုပ္ထားတာ ဘာမွမရွိဘူး။ အပါယ္သံသရာႀကီးမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ႏိုင္တ့ဲ မဂ္ကုသိုလ္ဖိုလ္ကုသိုလ္လည္း
တစ္ဖက္ကလည္း မေကာင္းမႈ အကုန္လုပ္ထားတယ္။ ရက္စက္မႈနဲ႔အတူ ညစ္ႏြမ္းမႈအကုသိုလ္ေတြ ဆည္းပူးထားတယ္။ ဒီလိုမေကာင္းမႈေတြကမ်ားေတာ့
ဒီလိုပဲ ေသခါနီးအခ်ိန္ကာလမွာ မေကာင္းတ့ဲ ဘုံဘဝသြားရမယ့္ သူေတြအတြက္ မေကာင္းတ့ဲ နိမိတ္ႀကီးေတြ လာထင္ေနပါၿပီ။ အ့ဲဒီအခါၾကမွ ဝမ္းနည္းေနရျပီေနာ္။ "ငါသည္ ကုသိုလ္ေတြ မျပဳမိခ့ဲေလပါသလား၊ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳမိခ့ဲပါ သလား" ဟု ဝမ္းနည္းမႈေတြနဲ႔ ဘဝတစ္ခုဆုံးရပါတယ္။
ဒီအလိုအခ်ိန္မွာ ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ၊ သီလရွင္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳခ့ဲရင္ ဒီလိုေဘးဆိုးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ငါဟာ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳမိလို႔ အပါယ္သံသရာကို သြားရေတာ့မွာပါလားလို႔ ဝမ္းနည္းလာပါတယ္။ အ့ဲဒီအခ်ိန္အခါၾကမွ ဝမ္းနည္းေနလို႔ဘာထူးမလဲ၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆိုဖို႔ အခိ်န္မရေတာ့ဘူး၊ ခုေနအခါျပင္ဆင္ရင္ အခ်ိန္မွီႏိုင္ပါေသးတယ္။
တစ္ေန႔ ဒီတရားနာေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ တရားေဟာေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေကာ မုခ်က်ိန္းေသဧကန္ ဘဝတစ္ခု အဆုံးသပ္ၾကရမွာပါ။ ဘယ္ဘဝသြားမလဲ?၊ ေမးၾကည့္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ ဘယ္ကိုသြားခ်င္သလဲ?၊ ေမးၾကည့္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ ဒီေတာ့ ဘဝတစ္ခုက မဆုံးေသးရင္ က်ိန္းေသလက္ခံရေတာ့မယ္။ ဘဝတစ္ခုကိုထပ္ လက္မခံခ်င္ဘူး အဆုံးသပ္ခ်င္ရင္ဘာလုပ္ရမလဲ?
ဒီအခါ ဘယ္သြားမလဲဆိုတာ မိမိကိုယ္ကိုေမးၾကည့္ပါ၊ မိမိကႀကိဳက္တ့ဲဘဝကို ေရြးခ်ယ္ခ်င္ရင္ ဘာနဲ႔ရင္းနွီးမွရႏိုင္မလဲ၊ မိမိဘက္က ေရြးခ်ယ္ႏိုင္တ့ဲ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာရွိထားဖို႔မလိုဘူးလား?၊
ဒီေတာ့ မိမိမွာ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာလည္းမရွိေတ
ေနာက္တစ္ခု စတုတၳ သေမၼာဟမရဏ ၊ ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေဟာၾကားျပသ ဆိုဆုံးမေတာ္မူတ့ဲ သဒၶမၼဟု ေခၚဆိုအပ္တ့ဲ သစၥာေလးပါးတရားေတြ အေပၚ၌ မွန္ပါေပသည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္တ့ဲ စြမ္းအားမရွိခ့ဲဘူး။ ဒီပုဂၢိဳလ္အဖို႔ ေသခါနီးကာလခုနလိုေပါ့ ဆုတ္ကိုင္ႏိုင္တ့ဲ တရားကမရွိဘူး။ ဟိုတရားလုပ္ရႏိုး ဒီတရားလွမ္းအာ႐ုံယူလိုက္လည္
ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးကာလမွာ မိမိတို႔လက္ဆုတ္လက္ကိုင္ထား
ဒါကို ေျပာင္းျပန္လွန္လိုက္ရင္ေတာ
လိုရင္းေျပာရင္ေတာ့ အကုသ္ိုလ္ေဇာေတြနဲ႔ ဘဝကို ေတြေတြေဝေဝနဲ႔ အဆုံးသတ္ရရင္ သေမၼာဟမရဏ၊ ကုသိုလ္ေဇာေစာၿပီး ဘဝတစ္ခုကို အဆုံးသတ္ခ့ဲရင္ ဒါ အသေမၼာဟမရဏလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ ေသျခင္းကိုေတာ့ သေမၼာဟမရဏလို႔လည္း ေခၚပါတယ္။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/
http://
No comments:
Post a Comment