••••••••••••••••••••••••••
သမထပိုင္း၌ သမထကမၼ႒ာန္း (၄၀) ရွိ၏၊ သမာဓိပိုင္းတည္း။ ၀ိပႆနာပိုင္း၌ကား ႐ုပ္ကမၼ႒ာန္း နာမ္ကမၼ႒ာန္းဟု ႏွစ္မ်ဳိး ရွိ၏။ ႐ူပပရိဂၢဟ =႐ုပ္ကို သိမ္းဆည္းျခင္း ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူျခင္း၊ အ႐ူပပရိဂၢဟ = နာမ္ကို သိမ္းဆည္းျခင္း ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူျခင္းဟုလည္း ေခၚဆို၏။
ထိုႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ဘုရားရွင္သည္ ႐ုပ္ကမၼ႒ာန္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူလတ္ေသာ္ ---
၁။ အက်ဥ္းႏွလုံးသြင္းနည္း၏ အစြမ္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
၂။ အက်ယ္ႏွလံုးသြင္းနည္း၏ အစြမ္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း စတုဓာတု၀၀တၳာန္ အမည္ရေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္သဘာ၀လကၡဏာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပုိင္းျခားယူေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
(အဘိ၊႒၊၂၊၂၅၂။ မ၊႒၊၁၊၂၈၀။ ဒီ၊႒၊၂၊၃၁၄၊၊)
ထိုႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ ဤက်မ္း၌ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း အက်ဥ္း႐ႈပြားနည္းကို ေရွးဦးစြာ ေရးသားတင္ျပ၍ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း အက်ယ္႐ႈပြားနည္းကို ေနာက္တြင္ ဆက္လက္၍ ေရးသားတင္ျပမည္ ျဖစ္သည္။
ရဟန္းတို႔ ...ေနာက္တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ေယာဂါ၀စရ ရဟန္းေတာ္သည္ တည္ျမဲတိုင္းေသာ ထားျမဲတိုင္းေသာ ဤခႏၶာကုိယ္ႀကီးကိုပင္လွ်င္ "ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး၌ ပထ၀ီဓာတ္သည္ ရွိ၏၊ အာေပါဓာတ္သည္ ရွိ၏၊ ေတေဇာဓာတ္သည္ ရွိ၏၊ ၀ါေယာဓာတ္သည္ ရွိွ၏"ဟု ဓာတ္သေဘာအားျဖင့္ အသီးအသီး တစ္လံုးစီ တစ္လံုးစီ ဆင္ျခင္သံုးသပ္႐ႈပြား၍ ေနေပ၏။ (မ၊၁၊၇၃။)
ဤအထက္ပါ ေဒသနာေတာ္ကား မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ ဓာတုမနသိကာရပိုင္းတြင္ လာရွိေသာ ဓာတ္ကမၼ႒ာန္း ျပည္တည္ခန္းပင္ ျဖစ္၏။ ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္သည္ ဤ႐ူပကာယခႏၶာကိုယ္ႀကီး၏ အ႐ိုးၾကား၊အေၾကာၾကား၊ အသားၾကား၊ အေရၾကားသို႔ ဉာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ကို သြင္း၍ ဉာဏ္ျဖင့္ စိုက္၍ ပထ၀ီဓာတ္ အာေပါဓာတ္ ေတေဇာဓာတ္ ၀ါေယာဓာတ္ ဟူေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔၏ ကုိယ္ပိုင္သဘာ၀လကၡဏာ အသီးအသီးကုိဉာဏ္ျဖင့္ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္႐ႈရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဤကဲ့သို႔လြယ္လြယ္ကူကူျဖင့္ မ႐ႈတတ္ေသး မျမင္ေသးပါက ဤခႏၶာကုိယ္၏ အ႐ိုးၾကား၊ အေၾကာၾကား၊ အသားၾကား၊ အေရၾကားသို႔ ဉာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ကို သြင္း၍ ဦးေခါင္းမွသည္ ေျခေထာက္သို႔ တိုင္ေအာင္ ေျခဆုံး ေခါင္းဆုံးေအာက္ပါအတုိင္း ႐ႈပါ။
(ေယာဂါဝစရပုဂိၢဳလ္ အေနျဖင့္ အာနာပါနျဖင့္စ်ာန္သမာဓိမ်ား
၀-လံုးတန္းက စပါ
.........................
ဗ်ည္း (၃၃)လံုးတြင္ က-ႀကီး, ခ-ေခြးက စသည္ မွန္ေသာ္လည္း ကေလးသူငယ္တစ္ဦးကို သင္ေပးရာ၌ ၀-လံုးက လြယ္ကူသျဖင့္ ၀-လံုးတန္းက စ၍ သင္ျပေပးရသကဲ့သို႔ အလားတူပင္ ၀ါေယာဓာတ္၏ တြန္းကန္မႈ သေဘာမွာလည္း ၀-လံုးႏွင့္ တူေန၏။ ေယာဂီအမ်ားစု၌ ႐ႈ၍ လြယ္ကူသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါစနစ္ျဖင့္ မေအာင္ျမင္ပါက ၀-လံုးတန္းက စ႐ႈၾကည့္ပါ။
အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဦးေခါင္း၏ အလယ္ဗဟိုေလာက္တြင္ ဘာ၀နာစိတ္ကို စိုက္ထားပါ၊ အသက္႐ွဴသြင္းလိုက္ေသာအခါ အသက္႐ွဴထုတ္လိုက္ေသာအခါ တြန္းကန္ေနသည့္ သေဘာကို ထိုေနရာ၌ ဉာဏ္ျဖင့္ စိုက္၍ ႐ႈၾကည့္ပါ။ အသက္႐ွဴသြင္းလိုက္တိုင္း ႐ွဴထုတ္လိုက္တုိင္း တြန္းေနသည့္သေဘာကို ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္ပါ၊ ေလကို မၾကည့္ပါႏွင့္။ ဆြမ္းလုတ္ကို ၀ါးေသာအခါ ပါးအတြင္း၌ တြန္းကန္ေနသည့္ ပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ တြန္းကန္မႈသေဘာကို ေတြ႕ရွိေသာအခါ ထိုတြန္းကန္မႈသေဘာ၌သာ ဘာ၀နာစိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္ထားပါ။ ဤစနစ္ျဖင့္လည္း ေအာင္ျမင္မႈကို မရရွိပါက မိမိ ရရိွထားၿပီးသည့္ အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္သမာဓိကုိ အလိုရွိပါက ၾသဒါတကသိုဏ္း စတုတၳစ်ာန္ သမာဓိကို တစ္ဖန္ ျပန္၍ ထူေထာင္ပါ။ သမာဓိ၏စြမ္းအင္မ်ား ျပည့္၀လာေသာ အခါ၌ တြန္းကန္မႈသေဘာကို အထက္ပါ အတိုင္း တစ္ဖန္ ျပန္၍ ႐ႈျကည့္ပါ။
အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္သမာဓိ သို႔မဟုတ္ ၾသဒါတကသုိဏ္း စတုတၳစ်ာန္သမာဓိတို႔မွာ (ဤက်မ္းစာ၌ ေရးသားတင္ျပထားသည့္အတုိင္း ဆိုရမူ)
အသင္သူေတာ္ေကာင္း၏ ၀ိပႆနာ၏ အေျခပါဒက အေၾကာင္းရင္းစ်ာန္ပင္ျဖစ္သည
တြန္းကန္မႈသေဘာကို ဦးေခါင္းအတြင္း၌ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ထိုတြန္းကန္မႈ သေဘာတရားအေပၚ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကုိ ၿငိမ္၀ပ္စြာကပ္ထားပါ။ တြန္းကန္မႈသေဘာတရားအေပၚ၌ ဘာ၀နာစိတ္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာ ကပ္၍ တည္ေနေသာအခါ ယင္းတြန္းကန္မႈ သေဘာတရားသည္လည္းအလြန္ ထင္ရွားလာမည္ ျဖစ္သည္။ ထင္ရွားလာေသာအခါ ဦးေခါင္း၏ အတြင္းပိုင္းမွသည္ ဦးေခါင္း၏ အျပင္ဘက္သို႔တိုင္ေအာင္ တစ္စတစ္စ တျဖည္းျဖည္း တြန္းကန္မႈသေဘာတရားကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ေအာင္ ဉာဏ္ျဖင့္ လိုက္ၾကည့္ပါ။ အ႐ိုးၾကား၊ အေၾကာၾကား၊ အသားၾကား၊ အေရၾကားသို႔ ဉာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ကို သြင္း၍ လိုက္ၾကည့္ပါ။ ဦးေခါင္း တစ္ခုလံုး၌ တြန္းကန္မႈသေဘာတရားကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ လည္ပင္းရင္ဘတ္ ၀မ္းဗိုက္စသည္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးသို႔ ဉာဏ္ကို ေစလႊတ္၍ အ႐ုိးျကား၊ အေၾကာၾကား ၊အသားၾကား၊ အေရၾကားသို႔ ဉာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ကို သြင္း၍ လိုက္႐ႈပါ။
တစ္ကိုယ္လံုး၌ ေျခဆုံးေခါင္းဆုံး တြန္းကန္မႈသေဘာတရားကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဓာတ္သေဘာတရားတစ္ခုကို ႐ႈပြားမႈ၌ ေအာင္ျမင္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ၀-လံုးတစ္လံုးကို ၀ိုင္းစက္ေအာင္ ေရးတတ္သြားေပၿပီ။ အကယ္၍ ၀င္ေလ ထြက္ေလ၌ တြန္းကန္မႈသေဘာကို စိတ္စိုက္႐ႈေသာ္လည္း ထင္ထင္ရွားရွား မေတြ႕ ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၀မ္းဗိုက္မွ စတင္၍ ႐ႈရန္ စိတ္က ပုိ၍ ထက္သန္ေနေသာ္လည္းေကာင္း ထိုအခါမ်ဳိး၌လည္း ၀မ္းဗိုက္၀ယ္ တြန္းကန္မႈ ထင္ရွားရာေနရာမွစ၍ တစ္ကိုယ္လံုး၌ တြန္းကန္မႈသေဘာတရားကို ျမင္ေအာင္ အလားတူပင္ ဆက္႐ႈႏုိင္ေပသည္။
မာ-ၾကမ္း-ေလး-ေထာက္ ကိုရွဳပါ
..........................
တြန္းကန္မႈသေဘာတရားတစ္ခုကို
တြန္းမႈ မာမႈ သေဘာတရားႏွစ္ခုကို ထပ္ကာထပ္ကာ ႐ႈခဲ့ေသာ္ က်န္းမႈ(က်န္းတန္းမႈ = ၾကမ္းတမ္းမႈ) သေဘာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္လာတတ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ကို သဲျဖင့္ ပြတ္သပ္သကဲ့သို႔ က်န္းမႈသေဘာကုိ ေတြ႕ျမင္တတ္သည္။ မေတြ႕ေသာ္ က်န္းမႈ ထင္ရွားသည့္ တစ္ေနရာက စ၍ က်န္းမႈသေဘာကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ လက္ဖ၀ါးကို ပက္လက္လွန္၍ လက္ဖမိုးျဖင့္ အ၀တ္ကို ပြတ္ၾကည့္ပါ။ အေပၚအံသြားထိပ္ကို လွ်ာျဖင့္ ပြတ္ၾကည့္ပါ၊ က်န္းမႈသေဘာကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ယင္းသို႔ ထင္ရွားသည့္ တစ္ေနရာမွ စ၍ တစ္ကိုယ္လံုး၌ က်န္းမႈ သေဘာတရားကုိ ျမင္ေအာင္ ဆက္႐ႈပါ။
ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ေသာ္ ထုိက်န္းမႈ ထင္ရွားသည့္ ေနရာ၌ပင္ တြန္းမႈ-မာမႈက်န္းမႈ သေဘာတရားတို႔ကို ပူးတဲြ ႐ႈၾကည့္ပါ။ ဆင္႐ုိင္းတစ္ေကာင္ကို ယဥ္ေက်းသည့္ ဆင္တစ္ေကာင္ျဖင့္ ေခ်ာ့၍ မွ်ား၍ ဖမ္းယူသကဲ့သို႔ မထင္ရွားသည့္ ဓာတ္ကို ေတြ႕ရွိေအာင္ ထင္ရွားသည့္ ဓာတ္ျဖင့္ ပူးတဲြ႐ႈျခင္းျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိတတ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈကို မရခဲ့ေသာ္ မိမိ ရရွိထားၿပီးသည့္ စ်ာန္သမာဓိမ်ားကို တစ္ဖန္ ျပန္လည္၍ ထူေထာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
သမာဟိေတာ ယထာဘူတံ ဇာနာတိ ပႆတိ။
(အံ၊၃၊၂၅၉။)
သမာဓိရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိ၏၊ျမင္၏။ (အံ၊၃၊၂၅၉။) - ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူေသာေၾကာင့္
ထိုေနာင္ ေထာက္ကန္မႈ သေဘာတရားကို ဆက္႐ႈႏုိင္သည္။ ေထာက္ကန္မႈ ဟူသည္ ၿပိဳလဲေတာ့မည့္ အိမ္တစ္အိမ္ကို က်ားေခၚသည့္ သစ္သား တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေထာက္ကန္ထားလိုက္ေသာအခါ မၿပိဳ မလဲေတာ့ဘဲ တည္ၿငိမ္စြာ ရပ္တည္ေနသကဲ့သို႔ အလားတူပင္ ဤခႏၶာအိမ္ႀကီး၌လည္း - သြားလွ်င္ သြားသည့္ ဣရိယာပုထ္အတိုင္း တည္ရွိေနေအာင္ မၿပိဳမလဲရေအာင္၊
ရပ္လွ်င္ ရပ္သည့္ ဣရိယာပုထ္အတိုင္း တည္ရွိေနေအာင္ မၿပိဳမလဲရေအာင္၊ ထုိင္လွ်င္ ထိုင္သည့္ဣရိယာပုထ္အတိုင္း တည္ရွိေနေအာင္ မၿပိဳမလဲရေအာင္၊ အိပ္လွ်င္လည္း အိပ္သည့္ ဣရိယာပုထ္အတိုင္း တည္ရိွေနေအာင္ မၿပိဳမလဲရေအာင္ ေထာက္ကန္ထားသည့္ ထိန္းထားသည့္ သေဘာတရားတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ယင္းေထာက္ကန္မႈ သေဘာတရားကို မာမႈသေဘာတရားႏွင့္ တဲြ႐ႈပါက ပို၍ သေဘာေပါက္ျမန္တတ္ပါသည္။
အကယ္၍ မထင္ရွားပါက ခႏၶာကိုယ္ကို အနည္းငယ္လႈပ္ၾကည့္ပါ။ မၿပိဳမလဲရေအာင္ ထိန္းထားသည့္ ေထာက္ကန္ထားသည့္ ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားသည့္သေဘာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ျကည့္ပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိတတ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈကို ရခဲ့ေသာ္ တစ္ကိုယ္လံုး၌ အႏွံ႕အျပားျမင္ေအာင္ ဆက္႐ႈပါ။ မာမႈသေဘာႏွင့္ ကပ္၍ ႐ႈပါက ခႏၶာအိမ္ကို ထားျမဲတိုင္း တည္ျမဲတိုင္းေသာ ဣရိယာပုထ္အတိုင္း မၿပိဳမလဲရေအာင္ တုတ္ႏွင့္ လွ်ဳိထားသကဲ့သို႔ မတ္ေနေအာင္ ထိန္းထားသည့္ ေထာက္ကန္မႈ သေဘာကို ပို၍ လ်င္ျမန္စြာ သေဘာေပါက္တတ္သျဖင့္ မာ-က်န္း-ေလးဟူေသာ ဂ႐ုပထ၀ီဓာတ္တို႔ကို ႐ႈၿပီးမွ ေထာက္ကန္မႈ ၀ါေယာဓာတ္ကို ရွဳရန္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြယ္မွ အခက္သို႔ ကူးတက္သည့္ သေဘာျဖစ္သည္။
အမည္ပညတ္၌ ေသာင္တင္ မေနပါေစႏွင့္
..........................
ပထ၀ီဓာတ္ဟူေသာ အမည္နာမပညတ္ေပၚ၌ ဘာ၀နာစိတ္ကို မထားဘဲ မာ-က်န္း-ေလး-ေပ်ာ့-ေခ်ာ-ေပ
ဥပစာရမွ စ်ာန္သမာဓိ ကူးႏိုင္ပုံ
..........................
အသင္ သူေတာ္ေကာင္းသည္ သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိကပုဂိၢဳလ္ျဖစ
၁။ (၃၂)ေကာ႒ာသ၊
၂။ အ႐ိုးစုကမၼ႒ာန္း၊
၃။ ၾသဒါတကသိုဏ္းႏွင့္ ၾကြင္းကသိုဏ္းမ်ား။
ဤကမၼ႒ာန္းတို႔ကို အစဥ္အတိုင္း ႐ႈႏိုင္ပါသည္။ ၾသဒါတကသုိဏ္း၌ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိသို႔ ဆုိက္ေသာအခါ အျခား သမထကမၼ႒ာန္းမ်ားသို႔ လည္းေကာင္း အထူးသျဖင့္ စတုရာရကၡ ကမၼ႒ာန္းမ်ားသို႔လည္းေကာင္း
အကယ္၍ ၀ိပႆနာသို႔ ကူးလိုက ႐ုပ္ကမၼ႒ာန္း
ပါအတုိင္း ဆက္လက္ ေလ့က်င့္ပါ။
(အဘိ၊႒၊၂၊၂၅၂။ မ၊႒၊၁၊၂၈၀။ ဒီ၊႒၊၂၊၃၁၄။)
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္"
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/
http://
No comments:
Post a Comment