••••••••••••••••••••••••••
ေယာဂါ၀စရပုဂၢဳိလ္သည္ နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္ႏွင့္ ပစၥယပရိဂၢဟ-
ဉာဏ္ဟူေသာ ဉာဏ္ႏွစ္ပါးတို႔ကို ရရွိေသာအခါ ထိုထို အ၀ိဇၨာစေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔၏ ညီၫြတ္မႈကို အစြဲျပဳ၍ ထိုထိုသခၤါရစေသာ အက်ဳိးတရားတို႔၏ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး ဆက္ႏြယ္လ်က္ မျပတ္မစဲ ျဖစ္ေနမႈကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္ သိျမင္လာ၏။
ယင္းသို႔ သိျမင္ေသာအခါ ထိုေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္၏ အသိဉာဏ္သည္ သႆတဒိ႒ိ၊ဥေစၦဒဒိ႒ိဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အစြန္းႏွစ္ဘက္သို႔ မကပ္ေရာက္ေတာ့ဘဲ မိမိ မိမိတို႔၏ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားအေပါင္းတို႔ေၾက
နိဗၺာန္သို႔သြားရာ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းဟူသည္ကား...
၁။ အ၀ိဇၨာစေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔ကိုလည္းေကာ
၂။ သခၤါရစေသာ အက်ဳိးတရားတို႔ကိုလည္းေကာင္
၃။ အ၀ိဇၨာစေသာ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ သခၤါရစေသာ အက်ဳိးတရားတို႔၏ ေျကာင္း-က်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ သေဘာတရားကိုလည္းေကာင္း သိရွိလာေသာအခါ ယင္းအေၾကာင္းတရားအေပါင္း အက်ဳိးတရားအေပါင္းတို႔ကို လကၡဏာယာဥ္ သံုးခ်က္သို႔တင္၍ တြင္တြင္ႀကီး ၀ိပႆနာ႐ႈရေသာ လမ္းတည္း။
ယင္းသို႔ ၀ိပႆနာမ႐ႈခဲ့ေသာ္ မ႐ႈႏိုင္ခဲ့ေသာ္ ယင္းအေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရားတို႔သည္ မျပတ္ ဆက္စပ္လ်က္ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ျမဲ ျဖစ္ေနမည္သာ ျဖစ္ၾက၏။ ယင္းသို႔ ျဖစ္ေနမႈကုိ ပ၀တၱိဒုကၡဟု ေခၚဆိုေပသည္။
ယင္းပ၀တၱိဒုကၡ အမည္ရေသာ အေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရားတို႔၏ မျပတ္ျဖစ္ေနမႈသည္ သို႔မဟုတ္ မျပတ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈသည္ ကုမၼဂၢ
အမည္ရေသာ နိဗၺာန္သို႔သြားရာ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းမွ တိမ္းေစာင္း လြဲေခ်ာ္ေနေသာ၊ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းႏွင့္ ထိပ္တိုက္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ခရီးေကာက္ ခရီးလြဲပင္တည္း။ သံသရာ၏ အစီးအပြား အပါယ္၏ အစီးအပြားသာတည္း။
အကယ္၍ အသင္သူေတာ္ေကာင္းသည္ အတိတ္အဆက္ဆက္မွသည္ အနာဂတ္ဆံုးသည္တိုင္ေအာင္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ကာလသံုးပါးတို႔၏ အတြင္း၌ အ၀ိဇၨာ သခၤါရစေသာ အေၾကာင္းတရားအဆက္ဆက္ အက်ဳိးတရား အဆက္ဆက္တို႔ကို လကၡဏာေရး သံုးတန္တင္ကာ တြင္တြင္ႀကီး ၀ိပႆနာ႐ႈႏိုင္ပါမူကား ယင္းအေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရားတို႔အေပၚ၌ "ငါ့ဟာ၊ ငါ ၊ ငါ၏ အတၱ"ဟု အစြဲႀကီး စြဲေနသည့္ တဏွာစြဲ မာနစြဲ ဒိ႒ိစြဲတို႔သည္ ၿပိဳကြဲ ပ်က္စီးသြားၾကမည္ ျဖစ္၏။
ထိုေၾကာင့္ ဤက့ဲသို႔ ဝိပႆနာ႐ႈေနျခင္းသည္ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းေပၚသို႔ ဣေႁႏၵရရ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိျဖင့္ တည္ၿငိမ္စြာ ေလွ်ာက္သြားေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုက့ဲသို႔
မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းေပၚသို႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး တြင္တြင္ႀကီး မေနမနားေလွ်ာက္သြားႏိုင္ပါမ
ရမည္သာ ဧကန္ ျဖစ္ေပသတည္း။
"ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ “
Bhikkhu's Dhamma
https://www.facebook.com/
http://
No comments:
Post a Comment